abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 15:28:02 #1
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42171387
Ik hou niet van dieren op Marktplaats. Je trouwe vriendje doe je zoiets niet aan. Maar ik kijk er wel af en toe, en had dus ook kunnen verwachten dat ik een hondje tegen zou komen wat mijn hart meteen zou stelen. En breken.
quote:
te koop: bruin mopshondje

ik zoek een goed tehuis voor mijn mophondje, het is een reu van 5 jaar oud en wegens omstandigheden kan ik niet meer voor hem zorgen.....

lief

aanhankelijk

waaks

kan goed alleen zijn

gecastereerd

vaccinatieboekje aanwezig

op tijd zijn vaccinaties gehad

bij serieuse belangstelling wil ik U de reden wel vertellen waarom hij weg moet

Ik kan wel een reden bedenken: Omdat baasje een onoplettende lamstraal is die geen dieren zou mogen hebben.

Met een aktie van mijn kant zou zijn baas de gevolgen mooi niet hoeven te overzien en dat komt vast goed uit. Dat staat me behoorlijk tegen maar ik ben al verkocht en wil, moet en zal dit hondje adopteren:

grotere foto op marktplaats

Nee hoor, hij is niet een beetje te dik. Hij is obese! Nu heb ik al eerder uitgehongerde dieren op gewicht gekregen, maar om deze homp vet weer tot hondje te reduceren, dat wordt een helse taak. Ik denk, als ik het niet doe, wie dan wel? Over een halve kilo of wat krijgt het dier een hartaanval...

Tips en truuks voor dieet van dit hondje zijn meer dan van harte welkom. Mocht iemand ervan overtuigd zijn dat ik het diertje aan zijn lot over moet laten, speak now, or forever hold your peace.

[ Bericht 2% gewijzigd door beestjuh op 27-09-2006 19:30:06 ]
power to the people
pi_42171597
Misschien dat je hem, als je hem op een normale manier voert, al een stuk slanker krijgt. Je weet niet wat het diertje nu te eten krijgt, misschien overvoedt zijn baasje hem wel.

Nog iets: misschien heeft het baasje een allergie ontwikkelt voor honden. Dat kan. Of is het baasje ziek, waardoor ze het beestje niet meer uit kan laten (en schandalig dik wordt)!

Ik dacht trouwens dat dit een CUL-topic was. Maar da's wel een heel drastische oplossing.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:36:59 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42171679
Mooie aktie van je hoor!! Mijn zegen heb je en ik wens je veel succes toe om die dikke worst op poten dat het nu is, nog een leuk "hondeleven" te bezorgen!!
En over die eigenaar, tja......ik verwacht eigenlijk dattie nog boller is dan het hondje en zich eigen bijna niet meer kan voortbewegen...
Hoedanook, ongeschikt om zelfs goudvissen als huisdier te houden...

Een dierenvriend.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 27 september 2006 @ 15:54:31 #4
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_42172218
ik heb zelf een 13 jaar oude poes uit t asiel gehaald, beetje klein en erg dun. ik voer m alleen brokjes en een bakje vlees op een dag. dat beest heeft nu een buik van heb ik jou daar, echt niet normaal. Dat "beest" op de foto ziet er niet echt vrolijk uit dus succes met je adoptie en maak er weer een hond van
  woensdag 27 september 2006 @ 16:43:25 #5
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42172612
Het baasje zegt dat ze te weinig tijd heeft. Ik gok dat ze geen zin heeft of inderdaad te zwaar is om lange wandelingen met haar diertje te maken, maar goed, dat zullen we wel zien als ik hem ophaal.

Ze wilde 200 euro voor hem hebben. Nu ga ik niet lopen mieren of zo, maar dit is toch wel erg triest. Ze moet blij zijn dat iemand haar bolletje wil adopteren imho dus die prijs mag wat omlaag.

Ja ik ga proberen er een blij en speels hondje van te maken. . Een CUL-topic mag het wel worden, maar dan met tips voor low-cal hondenmaaltijden Mijn hondjes eten sinds kort hoofdzakelijk vegetarisch (eindelijk! ) aangevuld met vers vlees, denk dat ik daarmee wel een mooi dieet voor Spekkie samen kan stellen.
power to the people
  woensdag 27 september 2006 @ 17:05:37 #6
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42173207
Je hebt iig al een leuke naam voor hem.
En het is ook wel van de gekke eigenlijk dat er nog 200 euro gevraagt gaat worden. Zou proberen wat af te dingen ja.

Laat je nog weten hoe het afloopt straks/later?!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_42173435
wij hebben op het asiel ook 2 honden weer dun gekregen, de een was een labrador die echt 3 of 4x in omvang was toegenomen dan een normale labrador. die labrador kon ten alle tijden lopen, en kreeg dacht ik gewoon 2x per dag eten en haar conditie werd steeds beter, maar ik denk niet dat het zo snel gaat als een hondje weer op gewicht krijgen..
pi_42176237
Dat is gewoon een wandelende Bigmac !

Succes ermee, ben benieuwd hoe dit afloopt.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 27 september 2006 @ 19:38:32 #9
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42177297
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:16 schreef hiena het volgende:
wij hebben op het asiel ook 2 honden weer dun gekregen, de een was een labrador die echt 3 of 4x in omvang was toegenomen dan een normale labrador. die labrador kon ten alle tijden lopen, en kreeg dacht ik gewoon 2x per dag eten en haar conditie werd steeds beter, maar ik denk niet dat het zo snel gaat als een hondje weer op gewicht krijgen..
Ik denk inderdaad dat het makkelijker is een hondje dikker te maken dan af te laten vallen. Niet in de laatste plaats om die onweerstaanbare oogjes die smeken om een snoepje, merk ik ook thuis. Maar een extraatje is nooit erg, zolang het maar opgevangen wordt met een lekkere wandeling of een stoeipartij. Bij dit hondje zal ik in het begin echt hard moeten zijn en enkel de maaltijden geven. Hoe lang heeft het geduurd voor de labrador weer op gewicht was?

Het lijkt me erg leuk om te doen, maar ik vraag me toch af of hij geen blijvende problemen over houdt aan dit gewicht. Gelukkig is hij nog niet heel oud, 5 en een half, maar ik ben erg benieuwd hoe het uit zal pakken. Moet nog een paar dingen regelen voor ik me er echt op kan gaan verheugen
power to the people
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 19:41:43 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42177379
Een nieuwe missie, beestjuh? Heel veel succes, ik hoop dat je ook dit beestje een mooi nieuw leven kunt geven!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42180540
Ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte (natuurlijk ook met beeldmateriaal ).
Goed dat je dit wilt doen! Het is echt ongelofelijk dat honden zo dik kunnen worden.. Onze hond was ook wat te dik, die kreeg toen een dieet met sperziebonen er in (door de dierenarts voorgeschreven ), omdat die bonen wel vullen maar niet dik maken. Hond kreeg trouwens niet veel te veel te eten, ik denk dat deze met normale maaltijden al een stuk dunner gaat worden.

Ik zou zeggen, haal 'm daar gauw weg .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:19:54 #12
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42184909
Och het arme beestje..
Ik hoop ook dat ie bij jou komt. En dat je 'm weer op een gezond mopsjesgewicht kan brengen.

Heel veel succes en ik ben uiterard erg benieuwd naar beeldmateriaal.

(by the way, zou het ook een beetje in de aanleg van dit ras zitten? Er staat namelijk ook een teefje (in Friesland) van veel te groot formaat op MP zoek maar eens op "mops")
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 28 september 2006 @ 09:27:51 #13
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42191819
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:19 schreef Noli. het volgende:
Och het arme beestje..
Ik hoop ook dat ie bij jou komt. En dat je 'm weer op een gezond mopsjesgewicht kan brengen.

Heel veel succes en ik ben uiterard erg benieuwd naar beeldmateriaal.

(by the way, zou het ook een beetje in de aanleg van dit ras zitten? Er staat namelijk ook een teefje (in Friesland) van veel te groot formaat op MP zoek maar eens op "mops")
Ik heb haar gezien! De advertentie doet idd overkomen alsof er niks mis is met het hondje. ( nog nooit kocht jij een kern gezonde mops teefje van drie jaar oud met stamboom ,voor zo weinig geld )

Tja aanleg. Ik denk dat veel mensen verwachten dat zo'n kleine niet veel beweging nodig heeft, maar als het een gecastreerde reu is zoals Spekkie (die eigenlijk Odie heet ) zal je het gewicht altijd in de gaten moeten houden. Shih tzu Herman komt ook ontzettend makkelijk aan, dus hij gaat zo mogelijk elke maand op de weegschaal en ik hou goed in de gaten of ik zijn ribben nog ergens kan ontwaren. Daarbij zijn het al zulke propjes, een klein beetje overgewicht zie je meteen en is ook gelijk riskant omdat ze al zo weinig neus hebben om door te ademen.

Het zijn ook wel echt van die "mag ie een koekje?"-hondjes, gewoon te schattig. Leuk dat ik net over het ras lees dat het ook Tibetaanse Monnikenhondjes zijn van origine, dus kleine talismannetjes, net als de Shih tzu.

De vrouw heb ik gister nog aan de telefoon gehad. Ze klonk eigenlijk heel aardig en vond het ook echt jammer dat het hondje weg moest. Ik ben dus ook gewoon vriendelijk gebleven en heb niet over zijn gewicht door lopen zagen. Maakt me niet zoveel uit hoe het hondje te dik is geworden, als hij maar weer dunner wordt. Over de prijs zijn we het ook eens geworden. Het plan is wel om na een succesvol dieet op mijn gemak een nieuw baasje voor hem te zoeken denk ik. Moet wel, want ik blijf steeds van die lieve kneusjes tegenkomen, en ook als Spekkie weer gezond is zal ik weer een sukkeltje in huis willen hebben! Het lijkt hier nu al een opvang voor kansarme keffers.

Nu ga ik even uitzoeken hoe het komt dat zijn tong zo verlept buitenboord hangt. Volgens het vrouwtje is dat niet altijd zo geweest (ik was niet brutaal genoeg om te vragen of die tong samenhangt met zijn gewicht) en gebruikt hij die lap gewoon goed met drinken. Misschien is het een doorgefokt iets?
power to the people
pi_42192148
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:27 schreef beestjuh het volgende:
...
Nu ga ik even uitzoeken hoe het komt dat zijn tong zo verlept buitenboord hangt. Volgens het vrouwtje is dat niet altijd zo geweest (ik was niet brutaal genoeg om te vragen of die tong samenhangt met zijn gewicht) en gebruikt hij die lap gewoon goed met drinken. Misschien is het een doorgefokt iets?
Odie. Nomen est omen.

donderdag 28 september 2006 @ 09:47:47 #15
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42192178
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:45 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Odie. Nomen est omen.

[afbeelding]
Rofl. Zo had ik het dus nog niet bekeken.

In dat licht, moet ik 'm dan wel Spekkie noemen? Of is Skinnie beter.
power to the people
  donderdag 28 september 2006 @ 09:48:01 #16
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42192186
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:27 schreef beestjuh het volgende:
Het plan is wel om na een succesvol dieet op mijn gemak een nieuw baasje voor hem te zoeken denk ik.
Dit vind ik wel erg dubieus, je wil graag een soort moeder Theresa spelen voor honden maar daarna moeten ze ook weer weg?

Je weet dat honden ook gevoel hebben?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 28 september 2006 @ 09:49:35 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42192213
Aggos, dat arme beest...
Ik hoop dat je hem snel weer gezond kan krijgen!
En idd wel lef hebben om dan ook nog geld te vragen.
pi_42192222
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:47 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Rofl. Zo had ik het dus nog niet bekeken.

In dat licht, moet ik 'm dan wel Spekkie noemen? Of is Skinnie beter.
Als nomen daadwerkelijk omen is, in ieder geval geen Garfield.
  donderdag 28 september 2006 @ 09:56:08 #19
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42192321
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dit vind ik wel erg dubieus, je wil graag een soort moeder Theresa spelen voor honden maar daarna moeten ze ook weer weg?

Honden, gevoel? Nee toch, bewegend speelgoed dacht ik?

Je brengt het ook wel een beetje naar. Ik ben geen moeder Theresa, al is het hier wel een beetje een revalidatie-oord aan het worden. Als ik hondjes / andere dieren wil blijven helpen, zal ik ze als ze weer gezond zijn elders moeten plaatsen. Echter nooit meer via marktplaats, en ook niet via het asiel.

Ik zit ook nog steeds te twijfelen hoor. Voor mij is het op deze manier ook niet makkelijk maar het belangrijkste is toch dat het weer een gezond en blij hondje wordt? Wat daarna komt, komt daarna pas.
power to the people
  donderdag 28 september 2006 @ 09:57:47 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42192353
He, maar volgens mij stond er net 'gereserveerd' bij. Dat ben jij dan niet?
  donderdag 28 september 2006 @ 09:57:57 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42192357
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos, dat arme beest...
Ik hoop dat je hem snel weer gezond kan krijgen!
En idd wel lef hebben om dan ook nog geld te vragen.
Dat andere zware teefje wordt ook nog 300 euro voor gevraagd. Belachelijk, maar voor een echt gezonde raszuivere Mops ben je volgens mij het driedubbele daarvan kwijt. Ik ben akkoord gegaan met 125 euro

En ja, dat ben ik wel. Als het goed is. Ik heb aan die vrouw gevraagd of ze hem iig niet aan een ander wil beloven, de komende dagen.
power to the people
pi_42193294
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Je moet je maar even inlezen, wat voor heldendaden beestjuh verricht voor dieren. Zie de topics over ALF.

He, beestjuh, veel succes ermee!! Hoop dat dit hondje net zo'n happy ending krijgt als Alf.
pi_42193783
Ik vind het ontzettend goed wat je doet.

En ik wil dan ook dolgraag verder lezen, hoe en wat verder met spekkie:)
pi_42194231
Wat goed van je dat je dit hondje wilt helpen. Hij heeft zoals hij nu is inderdaad geen lang en gelukkig leven ben ik bang.
Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd of het je gaat lukken om hem weer op gezond gewicht te krijgen.

En ik vind Spekkie echt een naam
Forza Juve!
  donderdag 28 september 2006 @ 17:22:03 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42203853
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:43 schreef Ieneminie het volgende:

[..]

Je moet je maar even inlezen, wat voor heldendaden beestjuh verricht voor dieren. Zie de topics over ALF.
Ik heb me idd niet ingelezen maar alsnog vind ik het vreemd, er is geen sprake van noodopvang oid toch? Ze kan prima bemiddelen hierin maar een beestje eerst een thuis geven met de wetenschap dat het diertje toch weer weg moet ben ik geen voorstander van.

Is er niet iets via een rasvereniging oid te regelen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')