quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:19 schreef Noli. het volgende:Och het arme beestje..
Ik hoop ook dat ie bij jou komt. En dat je 'm weer op een gezond mopsjesgewicht kan brengen.
![]()
Heel veel succes en ik ben uiterard erg benieuwd naar beeldmateriaal.
(by the way, zou het ook een beetje in de aanleg van dit ras zitten? Er staat namelijk ook een teefje (in Friesland) van veel te groot formaat op MP zoek maar eens op "mops")
Ik heb haar gezien! De advertentie doet idd overkomen alsof er niks mis is met het hondje. ( nog nooit kocht jij een kern gezonde mops teefje van drie jaar oud met stamboom ,voor zo weinig geld )
Tja aanleg. Ik denk dat veel mensen verwachten dat zo'n kleine niet veel beweging nodig heeft, maar als het een gecastreerde reu is zoals Spekkie (die eigenlijk Odie heet
![]()
) zal je het gewicht altijd in de gaten moeten houden. Shih tzu Herman komt ook ontzettend makkelijk aan, dus hij gaat zo mogelijk elke maand op de weegschaal en ik hou goed in de gaten of ik zijn ribben nog ergens kan ontwaren. Daarbij zijn het al zulke propjes, een klein beetje overgewicht zie je meteen en is ook gelijk riskant omdat ze al zo weinig neus hebben om door te ademen.
Het zijn ook wel echt van die "mag ie een koekje?"-hondjes, gewoon te schattig. Leuk dat ik net over het ras lees dat het ook Tibetaanse Monnikenhondjes zijn van origine, dus kleine talismannetjes, net als de Shih tzu.
De vrouw heb ik gister nog aan de telefoon gehad. Ze klonk eigenlijk heel aardig en vond het ook echt jammer dat het hondje weg moest. Ik ben dus ook gewoon vriendelijk gebleven en heb niet over zijn gewicht door lopen zagen. Maakt me niet zoveel uit hoe het hondje te dik is geworden, als hij maar weer dunner wordt. Over de prijs zijn we het ook eens geworden. Het plan is wel om na een succesvol dieet op mijn gemak een nieuw baasje voor hem te zoeken denk ik. Moet wel, want ik blijf steeds van die lieve kneusjes tegenkomen, en ook als Spekkie weer gezond is zal ik weer een sukkeltje in huis willen hebben! Het lijkt hier nu al een opvang voor kansarme keffers.
![]()
Nu ga ik even uitzoeken hoe het komt dat zijn tong zo verlept buitenboord hangt. Volgens het vrouwtje is dat niet altijd zo geweest (ik was niet brutaal genoeg om te vragen of die tong samenhangt met zijn gewicht) en gebruikt hij die lap gewoon goed met drinken. Misschien is het een doorgefokt iets?