Wehe! Onze katten hebben ook mensennamen.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef Neuk het volgende:
Ik heb een kat gehad die Merleyn heette... en ook een die Mika heette.
Ik vind het dus rare namen voor mensenkinderen
volgens mij is dat uit lord of the rings. (Nouja, door Tolkien uit de Edda gejat, en daarna uit lord of the rings)quote:Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef Popples het volgende:
ik reed gisteren langs een geboortebord en daar stond de naam: Eskil.
het is maar waar je van houd.
arm kind. vind er persoonlijk niks aan maar goed ieder zijn eigen keuze he.quote:Op maandag 4 december 2006 16:57 schreef anneja het volgende:
[..]
volgens mij is dat uit lord of the rings. (Nouja, door Tolkien uit de Edda gejat, en daarna uit lord of the rings)
eskil ervik is een bekend schaatser en wordt samen met bob de jong ook wel lord of the rings genoemd.. misschien daarom de link met lotr? ik ben de gehele naam eskil nog nooit tegen gekomn in het boek.quote:Op maandag 4 december 2006 16:57 schreef anneja het volgende:
[..]
volgens mij is dat uit lord of the rings. (Nouja, door Tolkien uit de Edda gejat, en daarna uit lord of the rings)
Van de schaatserquote:Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef Popples het volgende:
Ik vind het wel leuk, weer eens iets anders dan de 'standaard' geworden Scandinavische namen.quote:Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef Popples het volgende:
In LOTR en de Hobbit zittie niet, dat weet ik zeker.quote:Op maandag 4 december 2006 17:33 schreef _evenstar_ het volgende:
eskil ervik is een bekend schaatser en wordt samen met bob de jong ook wel lord of the rings genoemd.. misschien daarom de link met lotr? ik ben de gehele naam eskil nog nooit tegen gekomn in het boek.
Volgens mij is dat omdat Eskil Ervik en Bob de Jong vooral goed presteren tijdens de olympische spelenquote:Op maandag 4 december 2006 17:33 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
eskil ervik is een bekend schaatser en wordt samen met bob de jong ook wel lord of the rings genoemd.. misschien daarom de link met lotr? ik ben de gehele naam eskil nog nooit tegen gekomn in het boek.
Ja verdorie, nu vind ik Tink een leuke naam! Mijn vriend doet me watquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Lishe het volgende:
Eskil vind ik nog eens zo gek niet.
Ik heb weer een rijtje. Zeb/ Sep. (Ik ga echt voor klanken. Als het aan mij zou liggen zouden kinderen gewoon een leuk geluidje als naam moeten krijgen.)
En voor een meisje kom ik weer uit op Tink. Dat klinkt zo vrolijk. Zou dat een naam zijn? Dus ben of ken jij Tink, neem dan contact op met...
En gewoon, volgens oud gebruik Zus. Vind ik ook lief. Maar dat zou ik niet snel echt als naam geven.
Ben ik niet zo'n fan van, al is Kaat wel min of meer m'n bijnaam.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn zus en ik vinden Kaat en Jet enzo ook erg leuk![]()
Ik vindt Zeb/Sep een hele leuke naam hoor! Mijn mp3-speler (quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Lishe het volgende:
Ik heb weer een rijtje. Zeb/ Sep. (Ik ga echt voor klanken. Als het aan mij zou liggen zouden kinderen gewoon een leuk geluidje als naam moeten krijgen.)
En voor een meisje kom ik weer uit op Tink. Dat klinkt zo vrolijk. Zou dat een naam zijn? Dus ben of ken jij Tink, neem dan contact op met...
En gewoon, volgens oud gebruik Zus. Vind ik ook lief. Maar dat zou ik niet snel echt als naam geven.
Je kunt het als een afkorting van Katinka beschouwenquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Lishe het volgende:
En voor een meisje kom ik weer uit op Tink. Dat klinkt zo vrolijk. Zou dat een naam zijn?
In dezelfde categorie: Sepp (Duits) van Joseph en Sef / Sjef (Limburgs) van Josef.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:47 schreef bixister het volgende:
ik ken een (erg leuke) seppe.(afgeleid van het italiaanse giuseppe (jozef?) geloof ik.).
Ik ken wel een Tinke en Tinka, dus waarschijnlijk kan het welquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Lishe het volgende:
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:04 schreef ChrisJX het volgende:
Je kunt het als een afkorting van Katinka beschouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |