En wat nou als je op een holle wand (gips) nieuwe gipsplaten heb aangebracht die daarna gestuct worden omdat de oorspronkelijke wand(systeemwand) zwaar beschadigd is geraakt in de loop der jaren?quote:Op woensdag 27 september 2006 13:45 schreef broodje_poep het volgende:
Boor eerst een 8 mm gat waar je een plug wilt hebben en meet de dikte van de plaat, er zijn nameljik hollewandpluggen voor verschillende diktes (uit mijn hoofd 8 tot 12 mm en 13 tot 16mm).
Hollewand pluggen. Die plug moet ergens aan vast kunnen grijpen. in lucht gaat dat zo lastig, dus vouwt er bij het indraaien van de schroef een soort paraplu uit waar de plug achter blijft vast hangen. Hier kan je dus weer een belasting op brengen (uiteraard niet te groot, anders trek je je plug dwars door je gips heen)quote:Op woensdag 27 september 2006 13:59 schreef HailStorm het volgende:
[..]
En wat nou als je op een holle wand (gips) nieuwe gipsplaten heb aangebracht die daarna gestuct worden omdat de oorspronkelijke wand(systeemwand) zwaar beschadigd is geraakt in de loop der jaren?
Ik heb dus stuc 5mm, gips 9mm, systeemwand 12mm, lucht... = 26mm
Je hebt gewoon hollewandpluggen die in een dikkere voorzetwand kunnen (tot 40 mm)quote:Op woensdag 27 september 2006 13:59 schreef HailStorm het volgende:
[..]
En wat nou als je op een holle wand (gips) nieuwe gipsplaten heb aangebracht die daarna gestuct worden omdat de oorspronkelijke wand(systeemwand) zwaar beschadigd is geraakt in de loop der jaren?
Ik heb dus stuc 5mm, gips 9mm, systeemwand 12mm, lucht... = 26mm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |