abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 11:38:01 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42164897
quote:
Groups Condemn State Department’s Decision to Deny Visa to Oxford University Professor Who Criticized U.S. Policies
Wednesday 27 September 2006, by ACLU

Groups Condemn State Department’s Decision to Deny Visa to Oxford University Professor Who Criticized U.S. Policies

September 25, 2006

NEW YORK - The United States government has denied a visa to Oxford University Professor Tariq Ramadan despite dropping its previous allegation that he endorsed terrorism, the American Civil Liberties Union announced today.

The ACLU, American Academy of Religion, American Association of University Professors, New York Civil Liberties Union and PEN American Center sued the government for preventing their members from meeting with Ramadan and hearing constitutionally protected speech. The lawsuit came after the government invoked the Patriot Act’s "ideological exclusion" provision to prevent Ramadan from accepting a teaching position at the University of Notre Dame in 2004. The provision applies to those who have "endorsed or espoused" terrorism, but government attorneys failed to produce any evidence showing that Ramadan had done so.

"Although the U.S. government has found a new pretext for denying Professor Ramadan’s visa, the history of this case makes clear that the government’s real concern is not with Professor Ramadan but with his ideas," said ACLU attorney Jameel Jaffer, who is lead counsel in this case. "The government is using the immigration laws to silence an articulate critic and to censor political debate inside the United States."

In June, a federal court rejected the government’s attempt to indefinitely delay a judgment on Ramadan’s visa application, and ordered the government to grant the visa or explain why it would not do so. The court also issued a ruling stating that the government cannot bar non-citizens from the United States simply because of their political views.

This week, after more than two years of investigating Ramadan and faced with a deadline imposed by the court, the State Department offered a new pretext for excluding Professor Ramadan: that he had donated about 600 Euros to French and Swiss organizations that provide humanitarian aid to Palestinians-information Ramadan voluntarily provided to the State Department months ago. Although the organizations are legitimate charities in France, the Bush administration contends that the groups gave funds to Hamas and has invoked a law known as the "material support" law, which allows the government to exclude individuals whom it believes have supported terrorism.

However, as United States District Judge Paul A. Crotty noted, Ramadan has been a consistent and vocal critic of terrorism. In fact, Ramadan was appointed by British Prime Minister Tony Blair to a United Kingdom government taskforce to combat terrorism and was recognized by Time magazine as one of 100 "innovators" of the 21st century. Time also labeled Ramadan "the leading Islamic thinker among Europe’s second- and third-generation Muslim immigrants." Ramadan currently teaches at the University of Oxford.

"I am deeply distressed by the government’s decision to exclude Professor Ramadan, an eminent and respected scholar, from the United States," said Roger Bowen, General Secretary of the American Association of University Professors. "As the court has recognized, no form of communication substitutes for in-person dialogue. At this time more than ever, it is crucially important that academic discourse remain unfettered, and the government has struck a blow against that fundamental principle."

The American groups, which had each invited Ramadan to speak with their respective members, say that the government is excluding Professor Ramadan because it disagrees with his political views.

"The American Academy of Religion is dismayed to be deprived of the opportunity for discussion and exchange with Ramadan who was to address our annual meeting in November," said Diana L. Eck, President of the American Academy of Religion. "Ramadan is one of today’s leading Muslim theologians and his voice is vital to the contemporary discussion of Islam in the West. His ongoing exclusion sends exactly the wrong message about America’s commitment to the free exchange of ideas."

The groups further criticized the government’s use of the material support law as a "six degrees of separation" approach to block Ramadan and others from entering the United States.

"We are deeply disappointed that in light of Judge Crotty’s ruling the government sought the narrowest procedural opening to deny Professor Ramadan a visa, and thereby to deny us the opportunity our colleagues in Europe enjoy to engage him directly and debate his ideas with him in the United States," said Larry Siems, Director of Freedom to Write and International Programs at PEN American Center. "An overly broad ’material support’ law should not be used as a back-door route for ideological exclusion."

The ACLU has challenged the constitutionality of material support laws in numerous other cases. In a recent California case, a federal judge struck down part of the statute as unconstitutionally vague. The government appealed the decision to the United States Court of Appeal for the Ninth Circuit. In a friend-of-the-court brief, the ACLU and a coalition of human rights groups argued that the statute unconstitutionally interferes with efforts to provide humanitarian aid to civilian populations in war zones.

In addition to Jaffer, attorneys in the Ramadan case are Melissa Goodman, Judy Rabinovitz and Lucas Guttentag of the ACLU, Arthur Eisenberg of the NYCLU, and New York immigration lawyer Claudia Slovinsky. The lawsuit was brought against Department of Homeland Security Secretary Michael Chertoff and Secretary of State Condoleezza Rice.
Ooit vluchtten controversiele theologen juist naar Amerika toe vanwege de vrijheid van meningsuiting.
Mijn Amerika, wat doe je.

Ik ben het vaak niet met Tariq Ramadan eens, maar het is een discussiepartner van de prettige soort: rustig, redelijk, open. Waren de meeste Nederlanders maar zo. Hier overigens een Nederlands artikel van zijn hand over de moslims, de rechtsstaat en de internationale rechtsorde.
pi_42164951
quote:
...despite dropping its previous allegation that he endorsed terrorism...
Verder hoefde ik het niet te lezen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:44:12 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42165095
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef Roi het volgende:

[..]

Verder hoefde ik het niet te lezen.
Waarom niet?
pi_42165421
Waarom loop je toch steeds zo de States bashen? Waarom ga je er dan naar toe

Dat ze die man weigeren zou wel een reden voor zijn. Ik weet niet of je het nog weet maar de baas van Iran en die Chavez zwalkten vorige week gewoon rond in de VS en konden daar nog hun zegje doen ook, er is helemaal niks gebeurd, niet eens een vechtpartijtje of wat dan ook. De VS is echt wel tollerant!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 september 2006 @ 12:01:10 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42165618
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:54 schreef JohnDope het volgende:
Waarom loop je toch steeds zo de States bashen? Waarom ga je er dan naar toe
Ik bash de VS niet, ik kom er graag, en ik zou het zonde vinden als een paar conservatieve religieuze fanatici dat zouden gaan verpesten.
quote:
Dat ze die man weigeren zou wel een reden voor zijn. Ik weet niet of je het nog weet maar de baas van Iran en die Chavez zwalkten vorige week gewoon rond in de VS en konden daar nog hun zegje doen ook, er is helemaal niks gebeurd, niet eens een vechtpartijtje of wat dan ook. De VS is echt wel tollerant!
Waarom Chavez wel en Ramadan niet?
"Er zal wel een reden voor zijn dat die man zijn dochtertje neukt." Da's toch geen argument, man.
pi_42165736
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik bash de VS niet, ik kom er graag, en ik zou het zonde vinden als een paar conservatieve religieuze fanatici dat zouden gaan verpesten.
[..]

"Er zal wel een reden voor zijn dat die man zijn dochtertje neukt." Da's toch geen argument, man.
Amerika is een land waar de koers bepaald wordt door conservatieve cowboys en overige woesterlingen en dat zal altijd zo blijven.

Omdat die gozer waarschijnlijk nog groter uitschot is dan Chavez en die baas van Iran.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 september 2006 @ 12:06:47 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42165778
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Amerika is een land waar de koers bepaald wordt door conservatieve cowboys en overige woesterlingen en dat zal altijd zo blijven.

Omdat die gozer waarschijnlijk nog groter uitschot is dan Chavez en die baas van Iran.

Heb je ooit iets van hem gelezen?
Hij is professor filosofie aan de Oxford-universiteit, geen mullah.
pi_42165966
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je ooit iets van hem gelezen?
Hij is professor filosofie aan de Oxford-universiteit, geen mullah.
Ik heb eerlijk gezegd nooit wat van hem gelezen, sterker nog ik ken hem niet eens.
Maar de VS heeft vast goede reden om iemand te weigeren, aangezien ze dwazen als Chavez en die baas van iran wel binnen laten.
En verder als ik bijvoorbeeld iemand niet in mijn huis wil hebben omdat alleen al diegenes` kop mij niet aanstaat dan laat ik diegene niet binnen en dat recht heeft ieder land dus ook.
Laatst had de VS ook een vrouwtje van in de 80 uit gezet naar duitsland, toen bleek dat ze vroeger voor de nazies had gewerkt. Amerika doet niet aan pappen en nathouden en zegt en doet waar het op staat.
pi_42165980
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:01 schreef Floripas het volgende:

Chavez mocht erin omdat hij voor de VN ging spreken en dan zijn ze verplicht om hem naar binnen te laten, vanwege diplomatieke regels ofzo.

Deze mr. Ramadan wou de VS in omdat hij ergens wou spreken en dit was niet voor de VN of een of ander diplomatiek congres, dus dan mogen ze mensen de toegang tot het land ontzeggen, zo simpel is het.
pi_42166039
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:13 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Chavez mocht erin omdat hij voor de VN ging spreken en dan zijn ze verplicht om hem naar binnen te laten, vanwege diplomatieke regels ofzo.

Deze mr. Ramadan wou de VS in omdat hij ergens wou spreken en dit was niet voor de VN of een of ander diplomatiek congres, dus dan mogen ze mensen de toegang tot het land ontzeggen, zo simpel is het.
Dan zijn ze toch supersociaal, er is ook niet eens een vechtpartijtje uitgebroken en dat zou je wel verwachten wanneer 3 vechtersbazen met een legertje lijfwachten in 1 gebouw zijn.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:30:29 #11
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42166434
Kijk, iedereen vindt het altijd een dooddoener wanneer je zegt dat je je privacy niet zomaar moet inleveren en dat de overheid de regels op een verkeerde manier kan gebruiken.

Hier het perfecte voorbeeld, er is een wet dat er voor zorgt dat amerika terroristen en criminelen kan weigeren. En wat ze doen is, mensen met een andere mening weigeren :S
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_42166742
Nou het feit dat iemand een mening had over het feit dat hij het terrorisme steunt, vind ik opzich al een goeie reden om zo'n iemand de toegang tot een land ontzeggen.

Hij kan wel gezegt hebben dat hij het nu niet meer steunt, maar iets zeggen en ook iets menen zijn toch echt twee verschillende dingen.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:44:21 #13
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42166792
Waar staat dat. En wat wordt bedoeld met steunen?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:44:57 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42166811
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:42 schreef Spyronius het volgende:
Nou het feit dat iemand een mening had over het feit dat hij het terrorisme steunt, vind ik opzich al een goeie reden om zo'n iemand de toegang tot een land ontzeggen.

Hij kan wel gezegt hebben dat hij het nu niet meer steunt, maar iets zeggen en ook iets menen zijn toch echt twee verschillende dingen.
Tariq Ramadan steunt DE NEUK geen terrorisme!
Lees de bronnen en en de OP, is dat teveel gevraagd?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:46:26 #15
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42166863
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik wilde al zeggen in de OP staat daar niets over...
  woensdag 27 september 2006 @ 12:51:49 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42167014
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:46 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Ik wilde al zeggen in de OP staat daar niets over...
Wonderlijk toch dat bij het noemen van "terrorisme" mensen het hoofd afwenden en denken: "Ze zullen wel een punt hebben."
  woensdag 27 september 2006 @ 12:52:36 #17
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42167040
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wonderlijk toch dat bij het noemen van "terrorisme" mensen het hoofd afwenden en denken: "Ze zullen wel een punt hebben."
Ik vind het eigenlijk een beetje eng, tja de amerikaanse overheid zal wel gewoon gelijk hebben. Alsof het allemaal zo perfect geregeld is daarzo
pi_42167129
Dan steunt hij toch geen Terrorisme, dan houden we het er op dat de VS zijn kop hun niet aanstaat en daarom weigert.
En als men dat geen goede reden vindt, dan gaan ze er toch niet meer heen. Dit is echt zeurterreur.
pi_42167142
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef Floripas het volgende:

Ja duh, wist je dat nog niet dan? Alleen zijn naam is al genoeg "Aha, die zal wel een terrorist zijn of terroristen steunen!".

Zaken als lezen en feiten doen er niet toe, we zijn op Fok hier, weet je nog?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:56:40 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42167147
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:52 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk een beetje eng, tja de amerikaanse overheid zal wel gewoon gelijk hebben. Alsof het allemaal zo perfect geregeld is daarzo
Fuck, ik had natuurlijk een TT moeten aanmaken met: "SCHOKKEND! Terrorist wil VS in!!!!"
Dan was het een stormlooptopic geweest, hoor....
  woensdag 27 september 2006 @ 12:57:46 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42167182
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd nooit wat van hem gelezen, sterker nog ik ken hem niet eens.
Maar de VS heeft vast goede reden om iemand te weigeren, aangezien ze dwazen als Chavez en die baas van iran wel binnen laten.
En verder als ik bijvoorbeeld iemand niet in mijn huis wil hebben omdat alleen al diegenes` kop mij niet aanstaat dan laat ik diegene niet binnen en dat recht heeft ieder land dus ook.
Laatst had de VS ook een vrouwtje van in de 80 uit gezet naar duitsland, toen bleek dat ze vroeger voor de nazies had gewerkt. Amerika doet niet aan pappen en nathouden en zegt en doet waar het op staat.
Een land is geen huis.
Hij is uitgenodigd door de UCLA, een universiteit, en die willen hem opvangen en huisvesten. Waarom mag de staat dat dan tegenhouden?
Mag willekeur?
pi_42167247
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een land is geen huis.
Hij is uitgenodigd door de UCLA, een universiteit, en die willen hem opvangen en huisvesten. Waarom mag de staat dat dan tegenhouden?
Mag willekeur?
Een land is niet letterlijk een huis, maar figuurlijk wel. En als de overheid bepaalt (de vertegenwoordigers van de burgers) dat ze een extern-persoon niet binnen willen hebben (om wat voor eventuele slappe reden dan ook), dan komt die gewoon niet binnen.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:00:37 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42167274
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een land is niet letterlijk een huis, maar figuurlijk wel. En als de overheid bepaalt (de vertegenwoordigers van de burgers) dat ze een extern-persoon niet binnen willen hebben (om wat voor eventuele slappe reden dan ook), dan komt die gewoon niet binnen.
Maar mag je daar willekeur op toepassen?
pi_42167521
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar mag je daar willekeur op toepassen?
in zekere zin wel.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:17:27 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42167708
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

in zekere zin wel.
Dus de wet is een hol woord?
Als de staat jou per morgen alle bezittingen wil afpakken, gewoon, omdat jouw kop de staat niet aanstaat, mag dat ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')