Of als de relatie van de ouders overhoop ligt, wat helaas ook af en toe gebeurt. Dan wordt je als enigst kind soms ineens erg alleen.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind het niet zielig als ze nog klein zijn, maar als ze straks oud is en jullie je gebreken krijgen dan kan ze dat met niemand delen. Ik hoor heel vaak dat enigs kinderen dat heel vervelend vinden.
Daarintegen zijn mensen uit grotere families vaak ook makkelijk te herkennen aan de vele soap-achtige jeugdtrauma's, haat en nijd uit die tijd (dat rijmt) en ook psychologische problemen aangebracht door vermeende voortrekkerij door ouders.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef TR08 het volgende:
Enigste kinderen worden wel -bot gezegd- wat dichtgetikter dan kinderen met broertjes/zussen. Ze zijn namelijk veel minder gewend aan dingen als tegenspraak, dingen delen, inleven in een ander, etc.
Niet dat ze helemaal verknipt worden, maar het is vaak wel te merken aan iemand als hij enigst kind is geweest, helemaal als diegene niet al teveel met vriendjes gespeeld heeft. Als je enigste kind veel met vriendjes speelt is het effect wel minder.
Er is wel een grijs gebied tussen enigst kind en "grotere families". Of noem jij gezinnen met 2-3 kinderen ook al zo?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daarintegen zijn mensen uit grotere families vaak ook makkelijk te herkennen aan de vele soap-achtige jeugdtrauma's, haat en nijd uit die tijd (dat rijmt) en ook psychologische problemen aangebracht door vermeende voortrekkerij door ouders.![]()
![]()
Ik heb een broertje en zusje, maar toen het slecht ging met mn vader had ik niks aan ze. Je kan er net zo goed alsnog alleen voor staan.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind het niet zielig als ze nog klein zijn, maar als ze straks oud is en jullie je gebreken krijgen dan kan ze dat met niemand delen. Ik hoor heel vaak dat enigs kinderen dat heel vervelend vinden.
Mijn moeder komt uit een gezin met in totaal 5 meiden. Dat's een vrij groot gezin.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:43 schreef TR08 het volgende:
[..]
Er is wel een grijs gebied tussen enigst kind en "grotere families". Of noem jij gezinnen met 2-3 kinderen ook al zo?
Natuurlijk, ons gezin voelt voor ons nu klaar, ik heb geen kriebels meer en mijn man ook niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef lcicle het volgende:
Mag ik vragen waarom Demi waarschijnlijk jullie enige kindje blijft?
Ja maar dat zijn:quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn moeder komt uit een gezin met in totaal 5 meiden. Dat's een vrij groot gezin.
Komt nog regelmatig voor dat het tranen met tuiten geblazen is. Wat een familie drama's.![]()
Het is geen ramp allemaal, je moet ook niet kinderen gaan nemen tegen je zin.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk, ons gezin voelt voor ons nu klaar, ik heb geen kriebels meer en mijn man ook niet.
We zijn gelukkig met zijn 3tjes en financieel hebben we het nu ook goed.
Ik zeg nooit nooit maar voor nu hebben wij geen wens voor een 2de.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Tja, ik ben tante, peettante zelf en mijn nichtje zal me niet eens herkennen als ze me tegenkomt op straat, dus dat zegt ook niet alles.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef -_Tommy_- het volgende:
enig kinderen zijn niet zielig of anders enige wat ik merk is dat je op latere leeftijd wat meer dingen gaat missen, zo zal je nooit van jouw kant oom/tante worden en zul je er als je ouders ziek worden en overlijden er alleen voor staan... ook eventuele zorg voor je ouders komt helemaal op jouw schouders, dat kan zwaar zijn omdat je het niet kan delen, behalve met een eventuele partner, maar dat is toch anders
Nou mooi toch! Jullie zijn er gewoon al over uit.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk, ons gezin voelt voor ons nu klaar, ik heb geen kriebels meer en mijn man ook niet.
We zijn gelukkig met zijn 3tjes en financieel hebben we het nu ook goed.
Ik zeg nooit nooit maar voor nu hebben wij geen wens voor een 2de.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Hahaha, bij mijn schoonfamilie en mijn vaders familie idd ook, allemaal grote families en er is een en al haat en nijd onderling.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn moeder komt uit een gezin met in totaal 5 meiden. Dat's een vrij groot gezin.
Komt nog regelmatig voor dat het tranen met tuiten geblazen is. Wat een familie drama's.![]()
Dus wie zegt dat een gezin met 2/3 kinderen niet zo gefrustreerd kan raken. Met een gezin van 3 kinderen heb je er altijd in in het midden die het (statistisch bewezen) het kutst heeft. Daarnaast heb je een gezin met 2 kinderen waarin de jongste voor zijn gevoel nooit wat mag en de oudste ziet dat de jongste juist meer mag dan hij/zij op die leeftijd.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn:
a) Allemaal vrouwen, die behoorlijk gemeen kunnen zijn
b) 5 kinderen, wat wel behoorlijk anders is dan 2 of 3
Ja tuurlijk kan dat. Alles kan. Ik bedoel heb ook wel een broer maar daar is ook alles mee gezegd hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 11:44 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik heb een broertje en zusje, maar toen het slecht ging met mn vader had ik niks aan ze. Je kan er net zo goed alsnog alleen voor staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |