abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42164658
Ik merk vaak dat als we vertellen dat Demi waarschijnlijk enigskind zal blijven mensen dat zielig vinden voor haar.

Nu vraag ik me af waarom?

Ikzelf heb een broer en daar had ik vroeger al altijd ruzie mee en nu zien we elkaar ook nog maar weinig (alleen op verjaardagen).
Dat iemand broers of zussen heeft wil niet meteen betekenen dat de band onderling ook goed is.

Het staat me ook tegen om voor een 2de kind te kiezen om de 1ste.

Hoe denken jullie hierover en wat zijn jullie ervaringen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 september 2006 @ 11:33:22 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42164744
Ik ben enigskind... HET IS VERSCHIKKELIJK HUIIIILHUILSNARFSNARF!!

Nee maar serieus. Maakt echt niets uit. Soms heb je wel eens het gevoel van 'wat nou als...' maar vooral vroeger toen ik bij kinderen ging spelen die een zusje of broertje hadden en merkte hoe dat met elkaar aan het ruzien was had ik zoiets van

Kortom... er is niks mis mee.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 27 september 2006 @ 11:33:59 #3
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_42164760
ik ben 10 jaar enigskind geweest.... het heeft zn voor en nadelen zeg maar
  woensdag 27 september 2006 @ 11:34:22 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_42164776
Enigste kinderen worden wel -bot gezegd- wat dichtgetikter dan kinderen met broertjes/zussen. Ze zijn namelijk veel minder gewend aan dingen als tegenspraak, dingen delen, inleven in een ander, etc.

Niet dat ze helemaal verknipt worden, maar het is vaak wel te merken aan iemand als hij enigst kind is geweest, helemaal als diegene niet al teveel met vriendjes gespeeld heeft. Als je enigste kind veel met vriendjes speelt is het effect wel minder.
pi_42164876
Ik vind het niet zielig als ze nog klein zijn, maar als ze straks oud is en jullie je gebreken krijgen dan kan ze dat met niemand delen. Ik hoor heel vaak dat enigs kinderen dat heel vervelend vinden.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42164900
Ik ben nu zelf 17 en heb een zusje van 14.. Ik merk van mensen om mij heen die enigskind zijn dat ze anders zijn op grond van bijvoorbeeld; meer hebben dan anderen. Maar dat maakt niets uit! Sommige zijn wat verwender en scheppen daarmee op.
Van mensen om mij heen die enigskind zijn hoor ik geen negatiefe dingen alleen dat ze soms nadenken van als ik nou.... net zoals SpecialK zegt..

Er is wat mij betreft niets ergs aan..
Nou zal je misschien denken wat moet zij van 17 nou maar ik zit nu wel midden tussen de personen die nog thuis wonen en die enigskind zijn..

Ik wil je zeggen: NIET ERG!
  woensdag 27 september 2006 @ 11:38:45 #7
14320 TR08
pi_42164926
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind het niet zielig als ze nog klein zijn, maar als ze straks oud is en jullie je gebreken krijgen dan kan ze dat met niemand delen. Ik hoor heel vaak dat enigs kinderen dat heel vervelend vinden.
Of als de relatie van de ouders overhoop ligt, wat helaas ook af en toe gebeurt. Dan wordt je als enigst kind soms ineens erg alleen.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:39:19 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42164945
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef TR08 het volgende:
Enigste kinderen worden wel -bot gezegd- wat dichtgetikter dan kinderen met broertjes/zussen. Ze zijn namelijk veel minder gewend aan dingen als tegenspraak, dingen delen, inleven in een ander, etc.

Niet dat ze helemaal verknipt worden, maar het is vaak wel te merken aan iemand als hij enigst kind is geweest, helemaal als diegene niet al teveel met vriendjes gespeeld heeft. Als je enigste kind veel met vriendjes speelt is het effect wel minder.
Daarintegen zijn mensen uit grotere families vaak ook makkelijk te herkennen aan de vele soap-achtige jeugdtrauma's, haat en nijd uit die tijd (dat rijmt) en ook psychologische problemen aangebracht door vermeende voortrekkerij door ouders.
pi_42164948
In mijn omgeving merk ik dat mensen die enigs kind zijn, veel meer sociale contacten hebben. Misschien zelfs sociaal vaardiger zijn. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ze vroeger op zoek moesten naar vriendjes om mee te spelen, dat die niet zomaar 'binnen handbereik' waren.

Mag ik vragen waarom Demi waarschijnlijk jullie enige kindje blijft?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42165031
Mijn ouders zijn al snel gescheiden en ik ben enig kind.
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee (gehad).
En wie zegt dat een broertje of zusje fijn is voor je eerste kind? Misschien kunnen ze helemaal niet met elkaar opschieten. Dan heb je er ook niks aan toch?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42165058
Geen problemen mee gehad.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  woensdag 27 september 2006 @ 11:43:47 #12
14320 TR08
pi_42165080
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Daarintegen zijn mensen uit grotere families vaak ook makkelijk te herkennen aan de vele soap-achtige jeugdtrauma's, haat en nijd uit die tijd (dat rijmt) en ook psychologische problemen aangebracht door vermeende voortrekkerij door ouders.
Er is wel een grijs gebied tussen enigst kind en "grotere families". Of noem jij gezinnen met 2-3 kinderen ook al zo?
pi_42165107
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb een broertje en zusje, maar toen het slecht ging met mn vader had ik niks aan ze. Je kan er net zo goed alsnog alleen voor staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42165129
enig kinderen zijn niet zielig of anders enige wat ik merk is dat je op latere leeftijd wat meer dingen gaat missen, zo zal je nooit van jouw kant oom/tante worden en zul je er als je ouders ziek worden en overlijden er alleen voor staan... ook eventuele zorg voor je ouders komt helemaal op jouw schouders, dat kan zwaar zijn omdat je het niet kan delen, behalve met een eventuele partner, maar dat is toch anders
  woensdag 27 september 2006 @ 11:45:20 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42165134
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:43 schreef TR08 het volgende:

[..]

Er is wel een grijs gebied tussen enigst kind en "grotere families". Of noem jij gezinnen met 2-3 kinderen ook al zo?
Mijn moeder komt uit een gezin met in totaal 5 meiden. Dat's een vrij groot gezin.
Komt nog regelmatig voor dat het tranen met tuiten geblazen is. Wat een familie drama's.
pi_42165225
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef lcicle het volgende:

Mag ik vragen waarom Demi waarschijnlijk jullie enige kindje blijft?
Natuurlijk, ons gezin voelt voor ons nu klaar, ik heb geen kriebels meer en mijn man ook niet.
We zijn gelukkig met zijn 3tjes en financieel hebben we het nu ook goed.

Ik zeg nooit nooit maar voor nu hebben wij geen wens voor een 2de.

Iedereen bedankt voor de reacties.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 september 2006 @ 11:47:47 #17
14320 TR08
pi_42165226
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn moeder komt uit een gezin met in totaal 5 meiden. Dat's een vrij groot gezin.
Komt nog regelmatig voor dat het tranen met tuiten geblazen is. Wat een familie drama's.
Ja maar dat zijn:
a) Allemaal vrouwen, die behoorlijk gemeen kunnen zijn
b) 5 kinderen, wat wel behoorlijk anders is dan 2 of 3
  woensdag 27 september 2006 @ 11:48:41 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42165246
Snoopy dat is ook de reden waarom ik even twijfelde aan een tweede. Aan de ene kant wilden wij graag een tweede kindje, maar wat betekende dit voor de eerste?
Maar nu hij er is, zijn al die twijfels weg natuurlijk. Maar het is idd voor de eerste wel wennen een broertje. Dat vind ik soms nog sneuer voor Cas dan voor Léon. Want Léon krijgt dan veel meer aandacht dan Cas. Nu slaapt Cas natuurlijk nog wel veel. Maar daar komt op den duur ook verandering in. Volgens mij groei je daarin. (gelukkig maar)
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:49:40 #19
14320 TR08
pi_42165272
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk, ons gezin voelt voor ons nu klaar, ik heb geen kriebels meer en mijn man ook niet.

Het is geen ramp allemaal, je moet ook niet kinderen gaan nemen tegen je zin.
pi_42165287
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef -_Tommy_- het volgende:
enig kinderen zijn niet zielig of anders enige wat ik merk is dat je op latere leeftijd wat meer dingen gaat missen, zo zal je nooit van jouw kant oom/tante worden en zul je er als je ouders ziek worden en overlijden er alleen voor staan... ook eventuele zorg voor je ouders komt helemaal op jouw schouders, dat kan zwaar zijn omdat je het niet kan delen, behalve met een eventuele partner, maar dat is toch anders
Tja, ik ben tante, peettante zelf en mijn nichtje zal me niet eens herkennen als ze me tegenkomt op straat, dus dat zegt ook niet alles.
Ik denk dat ik ook weinig aan mijn broer heb als er iets met mijn ouders gebeurd.
Toen mijn opa op sterven lag was ik degene die mijn moeder opving, mijn broer is alleen op de begrafenis geweest en thats it.
Had dus net zo goed enigskind kunnen zijn.
pi_42165289
Zielig vind ik het niet. Te prefereren echter ook niet, maar dat is puur in mijn eigen situatie. Ik zou graag twee of meer kinderen willen, mede omdat ik zo'n ontzettend goede band met mijn eigen broers en zussen heb (wij zijn met vijf kinderen plus een berg stiefbroers).

De enigs-kinderen die ik ken hadden allemaal wat meer moeite met dingen als ruzie maken, delen, etc. en ik denk dat dat iets is waar je als ouder in ieder geval allert op moet zijn.
pi_42165313
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef snakelady het volgende:

Nou mooi toch! Jullie zijn er gewoon al over uit.
Dat is alleen maar fijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42165315
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hahaha, bij mijn schoonfamilie en mijn vaders familie idd ook, allemaal grote families en er is een en al haat en nijd onderling.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:52:13 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42165337
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn:
a) Allemaal vrouwen, die behoorlijk gemeen kunnen zijn
b) 5 kinderen, wat wel behoorlijk anders is dan 2 of 3
Dus wie zegt dat een gezin met 2/3 kinderen niet zo gefrustreerd kan raken. Met een gezin van 3 kinderen heb je er altijd in in het midden die het (statistisch bewezen) het kutst heeft. Daarnaast heb je een gezin met 2 kinderen waarin de jongste voor zijn gevoel nooit wat mag en de oudste ziet dat de jongste juist meer mag dan hij/zij op die leeftijd.

Het is altijd hommeles met kinderen of je ze nou een irritant broertje of zusje er bij geeft of niet.

Lekker makkelijk om te roepen: "oh.. geen broertjes of zusjes gehad? Jij bent vast een social reject."
pi_42165368
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:44 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik heb een broertje en zusje, maar toen het slecht ging met mn vader had ik niks aan ze. Je kan er net zo goed alsnog alleen voor staan.
Ja tuurlijk kan dat. Alles kan. Ik bedoel heb ook wel een broer maar daar is ook alles mee gezegd hoor
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')