abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 10:36:07 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42163313
Vandag bij de kinderarts geweest omdat Suus huppelt. Nu was ze altijd al een huppelaar, maar de leidster van de psz vond het toch wel opvallend, dus even na laten checken. Met haar heupjes zijn niets mis, maar haar achillespezen blijken stroef te zijn. In kikkerhouding zitten doet ze op haar tenen omdat ze haar voeten dan niet plat kan krijgen en lopen doet ze dus iets te vaak op haar tenen. Nu moeten we oefenen (oa met kikkerzit) om de boel soepeler te krijgen en dan in januari/februari kijken of dat verbeteirng heeft opgeleverd. Indien niet moeten we naar de kinderfysio.

Wie heeft hier ervaring in en wat kunnen ze (operatief?) eventueel nog hieraan doen als het niet verbeterd?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 27 september 2006 @ 10:39:10 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42163384
He ireth wat vervelend. Hopenlijk helpen de oefeningen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 10:43:54 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42163501
Ik denk niet dat ze snel zullen opereren, Ireth. Wel denk ik dat Suus eventueel aangepaste schoenen of misschien nachtspalkjes zal krijgen als het niet verbetert. Een operatie zal echt een uiterst middel zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42163516
ireth. Geen antwooord hier. Maar ik wens jullie veel succes en ik hoop dat de oefeningen uitkomst bieden.

Kan me voorstellen dat ze de pezen proberen op te rekken. In eerste instantie dan met oefeningen en anders inderdaad via een operatie. Of dat ze er een stukje tussen zetten. Maar dit is pure speculatie.
pi_42163807
Moet je die oefeningen zelf toepassen of gaat dat via een therapeut ofzo?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 september 2006 @ 10:59:45 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42163873
Tot Jan/Febr. zelf spelenderwijs doen ("kom Suus, gaan we kikkertje spelen!") en dan indien er geen verbetering optreed met een therapeut.

(mag eerst zelf wel ff oefenen op die kikkerzit, ik tuimel gewoon om zo stijf als ik ben volgens de KA zijn er nog maar weinig volwassenen die het kunnen, voeten plat op de grond en dan helemaal door je hurken heen )
pi_42164002
ik zou het wel eens willen zien.
Maar hee, ik hoop dat het op die manier gewoon vanzelf opgelost wordt.
succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42168251
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:59 schreef Ireth het volgende:
Tot Jan/Febr. zelf spelenderwijs doen ("kom Suus, gaan we kikkertje spelen!") en dan indien er geen verbetering optreed met een therapeut.

(mag eerst zelf wel ff oefenen op die kikkerzit, ik tuimel gewoon om zo stijf als ik ben volgens de KA zijn er nog maar weinig volwassenen die het kunnen, voeten plat op de grond en dan helemaal door je hurken heen )
HA, dat kan ik! Ik heb wel platvoeten trouwens, misschien dat het daaraan ligt

Mijn zusje heeft ook te korte pezen gehad, maar niet heel erg. Ze liep wel vaker op haar tenen. Mijn moeder is er toen op gaan letten en na een tijdje was het over. Dochter van een vriendin van mijn moeder had het erger, maar ik weet eigenlijk niet hoe ze dat toen opgelost hebben. Dit alles was trouwens begin jaren '80.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 27 september 2006 @ 13:45:06 #9
103793 kozakken
Living the life
pi_42168472
Dat kan ik ook (Ik meteen na het lezen van je post door m'n hurken om te kijken of dat lukt)
Maar dat zullen er wel meer gaan doen

Succes joh!
pi_42168515
Ireth, wat vervelend. Ook al gaat het verder prima met haar, je hoopt toch dat je uit het therapie-rondje kan blijven.

Wat ik weet is alleen een ervaring, van de hele medische achtergrond weet ik niks. Mijn neefje liep ook altijd op zijn tenen. Toen hij klein was heeft hij regelmatig therapie gehad. Later is hij daarvoor geopereerd en daardoor is het stukken beter gegaan. Ook draagt hij speciale schoenen, die helpen. Nogmaals, aan dit verhaaltje heb je verder weinig, want ik weet er niks vanaf. Maar voor wat het waard is.
Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42168609
Rick heeft heel veel ervaring met achillespeesgebeuren. Zal hem ff vragen of hij je mailt ofzo.
pi_42182531
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:50 schreef Anitra het volgende:
Rick heeft heel veel ervaring met achillespeesgebeuren. Zal hem ff vragen of hij je mailt ofzo.
[niet nodig]

Ontopic: ik heb er nog nooit van gehoord Ireth. Ik hoop dat het spelenderwijs iets verbetert

* easy-going ziet nu allemaal Oud-users in kikkerhouding voor zich

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 28-09-2006 08:45:38 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_42182847
Misschien kun je iets met de info op deze site, Ireth?
http://www.kinderorthoped(...)pedie/tenenlopen.asp
  donderdag 28 september 2006 @ 00:14:01 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42186624
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:50 schreef Anitra het volgende:
Ja graag!
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:22 schreef poemojn het volgende:
Misschien kun je iets met de info op deze site, Ireth?
http://www.kinderorthoped(...)pedie/tenenlopen.asp
Ja das een hele goeie! Staat een hoop info!
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:14 schreef easy-going het volgende:

[..]

[reactie op edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 28-09-2006 08:46:00 ]
pi_42191646
Ik heb het zelf ook gehad, maar bij mij kwam het door dag in dag uit op hoge hakken lopen. Neem aan dat het bij Suus daar niets mee te maken heeft Als ik zonder schoenen liep, liep ik altijd op m'n tenen en op platte schoenen lopen deed gewoon pijn na een tijdje.

Maar nu ik al tijden wat plattere schoenen draag (om andere redenen) merk ik dat de boel wel weer een beetje oprekt. Niet dat ik die kikkerhouding aan kan nemen, maar goed ik heb dan ook niet geoefend daarop.

Dus de kans lijkt me goed aanwezig dat het op de leeftijd van Suus en met oefenen allemaal behoorlijk wat soepeler gemaakt kan worden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 28 september 2006 @ 09:32:18 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_42191892
Ian, Nick zijn oudste zoon liep ook zo, is vanzelf over gegaan eigenlijk. Liam loopt ook op zijn tenen, ik vertrouw er zelf eigenlijk op dat het wel over gaat. Nick en zijn vader lopen allebei ook een beetje zo, het is een familikwaal
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:05:26 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42681938
En up!

Kikkerzit kan madam inmiddels! (ik nog steeds niet! ) en ze loopt al minder vaak in 'huppelloopje'

Kheb er dus alle vertrouwen in!
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:09:52 #18
81992 Githa
pi_42682030
Ireth, dat is fijn! ...lekker blijven hupse dan komt het helemaal in orde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')