quote:
De Naftaquote:
quote:Nafta is een mengsel van koolwaterstoffen, dat ontstaat bij het destilleren van ruwe olie als condensaat bij temperaturen beneden 80°C (lichte nafta, aantal koolstofatomen tot 5) en van circa 80 tot 170 graden Celsius (zware nafta, aantal koolstofatomen 5 tot 10). Hoewel de samenstelling van ruwe olie enorm varieert met de vindplaats, levert deze gemiddeld 20% nafta op na het destillatieproces. Deze en andere verkregen fracties krijgen dan nog een nabehandeling om ongewenste componenten te verwijderen. Met de steeds strengere milieueisen is dit proces van nabehandelen een van de bepalende stappen geworden in het raffinageproces.
Nafta kan gebruikt worden om in een kraakinstallatie lichtere fracties zoals propeen en etheen te maken. Binnen Europa is Nederland met de haven van Rotterdam een belangrijke speler in het industrieel kraken van olie tot bruikbare grondstoffen voor plastics, medicijnen, voedingsmiddelen, enz. Ook voor de Nederlandse economie en de werkgelegenheid is dit een sector van groot belang.
Zie je het al voor je dat Mexicanen vrij toegang krijgen in de VS op de arbeidsmarkt? Dat is nu al een beladen discussie en voor veel Amerikanen gewoon ondenkbaar.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:40 schreef Drugshond het volgende:
Ik hou hem open (ik verplaats nix), kan nog een leuke discussie worden.
Canada samen met de VS ?, dat zie ik nooit gebeuren. Die hebben het te goed.
Mexico is in bepaalde opzichten een ander verhaal.
Of het geloofwaardig/realistisch is.. ... (denk het niet).
iddquote:Op woensdag 27 september 2006 10:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik zie Mexico, Canada en de VS in de eerste 800 jaar nog niet samen gaan.
Dat dacht ik eerst ook van Nederland-Duitsland en nu zitten we gezamelijk in de EU.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik zie Mexico, Canada en de VS in de eerste 800 jaar nog niet samen gaan.
Ja, maar Nederland werd niet bij Duitsland ingelijfd of andersom. Samen in de EU is wel heel wat anders dan van 3 verschillende landen 1 staat maken.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:15 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook van Nederland-Duitsland en nu zitten we gezamelijk in de EU.![]()
Dan noemen we het toch gewoon United States of Jesusland? Mexicanen blij, US blij, en Canada zal er wel heel relaxed mee blijven.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ja, maar Nederland werd niet bij Duitsland ingelijfd of andersom. Samen in de EU is wel heel wat anders dan van 3 verschillende landen 1 staat maken.
Het plan om van de VS, Mexico en Canada een economische eenheid te creëeren is in werking gesteld zonder dat het amerikaanse(/Canadese/Mexicaanse) volk en het senaat hier van op de hoogte waren gesteld, buiten iedereen om dus. Dit nieuws hoorde ik meer dan een half jaar geleden al op de Alex Jones show, vandaar dat er een conspiracyluchtje aan zit/zat.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:13 schreef francorex het volgende:
Goed onderwerp topicstarter.
Wat ik niet begrijp is het volgende, je plaatst het onderwerp in een conspiracyjasje, althans zo komt het over.
daarom gaat het ook stiekem he!quote:Op woensdag 27 september 2006 10:51 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Zie je het al voor je dat Mexicanen vrij toegang krijgen in de VS op de arbeidsmarkt? Dat is nu al een beladen discussie en voor veel Amerikanen gewoon ondenkbaar.
En meer is dit dus ook niet, een economisch samenwerkingsverband.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:15 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook van Nederland-Duitsland en nu zitten we gezamelijk in de EU.![]()
Inderdaad, zoals al eerder vermeld: NAFTAquote:Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En meer is dit dus ook niet, een economisch samenwerkingsverband.
quote:De Amerikaanse regering is sterk voorstander van uitbreiding van regionale vrijhandelszones. Na het North American Free Trade-accoord (NAFTA) met Canada en Mexico in 1994 wordt, op initiatief van de Verenigde Staten, gesproken over een vrijhandelszone die Noord- én Zuid-Amerika zou moeten omvatten: de Free Trade Area of the Americas (FTAA). Tijdens de Summit of the Americas in april 2001 te Quebec herbevestigden de landen van het Westelijk Halfrond (Cuba was afwezig) het streven de FTAA in 2005 tot stand te doen komen.
De bron is niet http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52164 , dat is het artikel!!!quote:Op donderdag 28 september 2006 12:19 schreef Evil_Jur het volgende:
De bron is sowieso beneden alle peil.
Van spp.gov.quote:Myth: The SPP is a movement to merge the United States, Mexico, and Canada into a North American Union and establish a common currency.
Fact: The cooperative efforts under the SPP, which can be found in detail at www.spp.gov, seek to make the United States, Canada and Mexico open to legitimate trade and closed to terrorism and crime. It does not change our courts or legislative processes and respects the sovereignty of the United States, Mexico, and Canada. The SPP in no way, shape or form considers the creation of a European Union-like structure or a common currency. The SPP does not attempt to modify our sovereignty or currency or change the American system of government designed by our Founding Fathers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |