FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / goede aziatische automerken
Byte_Medinsdag 26 september 2006 @ 16:02
Ik het weinig verstand van auto's, maar ga toch maar eens een tweedehandsje kopen. Ik zit in eerste instantie te denken aan een aziatisch merk, omdat ik altijd hoor dat die zo degelijk zijn. Nu weet ik ook nog dat toyota en nissan goede voorbeelden zijn, maar ik vroeg me af hoe het met de wat kleinere merken zit. suzuki, hyundai, deawoo, kia, subaru, etc. zijn dat ook betrouwbare merken?
BarraCupraCudadinsdag 26 september 2006 @ 16:04
volkswagen

anders toyota of honda
Inorbitdinsdag 26 september 2006 @ 16:09
en subaru, dat is van toyota
NT-T.BartMandinsdag 26 september 2006 @ 16:19
Toyota is hét voorbeeld van betrouwbaarheid bij de Aziaten!
dubidubdinsdag 26 september 2006 @ 16:19
Lexus (=Toyota)
MouseOverdinsdag 26 september 2006 @ 16:25
Suzuki zou ik niet echt klein noemen

Die koreaanse merken zoals daewoo en kia zijn redelijk maar kwalitatief toch net iets minder is m'n ervaring. Het is ook tekenend hoeveel jonge nexia's (die geupgrade kadettjes) je al versleten op de sloop ziet liggen terwijl ze nog geen 10 jaar oud zijn.
jpg97dinsdag 26 september 2006 @ 16:28
Honda
Sterke_Yerkedinsdag 26 september 2006 @ 17:08
Die oude daihatsu's waren ook goed. misschien de nieuwe ook wel
diomedesdinsdag 26 september 2006 @ 17:09
Mijn ouders rijden toyota en hebben nooit problemen.

Mijn vriendin heeft een nissan sunny van 13 jaar en ik een sunny van 13,5 jaar die dingen zijn ook niet stuk te krijgen, ze zijn kwa uiterlijk erg saai en niet boeiend, maar erg weinig onderhoud.

Verder moet je het denk ik ook een beetje treffen, want iedere auto is wel "af-te-trappen"
ericericdinsdag 26 september 2006 @ 17:10
Toyota is inderdaad HET merk als het om betrouwbaarheid gaat. Daar betaal je echter wel voor 2e hands. Wat is je budget?
TheYoung1dinsdag 26 september 2006 @ 17:16
MAZDA!!!!
1299dinsdag 26 september 2006 @ 17:23
Mitsubishi natuurlijk!
Martijn85dinsdag 26 september 2006 @ 17:33
Mazda
Neterudinsdag 26 september 2006 @ 17:36
Mazda idd...die heb ik ook en in de 2 jr dat ik m heb nog maar ¤150- uitgegeven aan onderhoud
Alexxxxxdinsdag 26 september 2006 @ 17:59
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Poepoogdinsdag 26 september 2006 @ 18:00
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
En is te halen voor t/s
johnwoodinsdag 26 september 2006 @ 18:01
Over het algemeen geldt:
Japans: betrouwbaar (Toyota, Mazda, Honda, Nissan, Daihatsu etc).
Overige Aziatische landen zoals Korea en China: minder betrouwbaar (Kia, Hyundai, Daewoo, Landwind etc).
Tomatenboerdinsdag 26 september 2006 @ 18:09
Hyundai is ook een prima Aziatisch merk!

Weliswaar uit Korea, en minder betrouwbaar dan Toyota, maar in diverse betrouwbaarheids, en kwaliteitsonderzoeken van over de hele wereld scoort Hyundai wel bijna net zo goed als Toyota!

Zie: JD Power, Top Gear survey, etc.

Voordeel is dat Hyundai alleen een stuk minder kost dan een Toyota!
Poepoogdinsdag 26 september 2006 @ 18:10
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
Alexxxxxdinsdag 26 september 2006 @ 18:12
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:00 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En is te halen voor t/s
Tuurlijk, hij wil tweedehands, maar een Landwind kan ie zelfs nieuw betalen.
Tomatenboerdinsdag 26 september 2006 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.


Dan vindt jij dat maar, en ga jij lekker rijden in je te dure Opel of Volkswagen.

Ik zeg alleen maar; ik rij goedkoop, heb alles erop en eraan, en heb er nooit problemen mee!!! (en ik rij al bijna 50.000 km Hyundai, mijn vader ook overigens, en die heeft ook nog nooit problemen gehad, die rijdt ook alweer 40.000 km Hyundai).

Alle kwaliteitsonderzoeken bewijzen het ook nog eens, kortom het is echt geen domme keuze

Hyundai is trouwens op Toyota na het best verkopende Aziatische merk in Nederland, met de 8ste plek, en staan zo in de verkoop top 10 van de 35 automerken.
Hari-Bodinsdag 26 september 2006 @ 18:24
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
TheFreshPrincedinsdag 26 september 2006 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef Inorbit het volgende:
en subaru, dat is van toyota
Sinds wanneer? Maar voor 20% ofzo toch?
Byte_Medinsdag 26 september 2006 @ 19:00
mij interesseert het sowieso niet in wat voor auto ik rij, als het maar voordelig is. dus niet te duur in aanschaf, niet te duur in onderhoud en niet te duur aan brandstof. overigens koop ik een auto in duitsland omdat ik daar woon, maar dat maakt voor de discussie weinig uit.

o ja, het budget is 3000 euro
RealZeusdinsdag 26 september 2006 @ 19:02
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.
De gemiddelde Opel roest harder dan de gemiddelde Jap.
Byte_Medinsdag 26 september 2006 @ 19:03
dat zijn tegenwoordig toch geen problemen meer, roestende auto's? ik dacht dat dat tot het verleden behoorde.
Byte_Medinsdag 26 september 2006 @ 19:11
dus zoiets is goed te doen?
Hari-Bodinsdag 26 september 2006 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.
De gemiddelde Opel roest harder dan de gemiddelde Jap.
Dan noem je ook een typisch budget/pauper merk, geef mij maar een echte auto een Mercedes oldtimer
highway101dinsdag 26 september 2006 @ 19:22
Volgens mij zijn de oudere Hyundai's toch niet zo goed als de nieuwere.

Nu had ik een 12 jaar oude Toyota Corolla, en dat ding was PERFECT. Ze zeiden bij de APK al dat de auto in zeer goede staat verkeerde, en hij had nog maar 140.000km gereden, en ging nog zeker een ton mee (benzine).

Jammer genoeg een aanrijding mee gehad->total loss.
Hari-Bodinsdag 26 september 2006 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef highway101 het volgende:
Volgens mij zijn de oudere Hyundai's toch niet zo goed als de nieuwere.

Nu had ik een 12 jaar oude Toyota Corolla, en dat ding was PERFECT. Ze zeiden bij de APK al dat de auto in zeer goede staat verkeerde, en hij had nog maar 140.000km gereden, en ging nog zeker een ton mee (benzine).

Jammer genoeg een aanrijding mee gehad->total loss.
Dat heb je met meerdere merken, hoe meer electronica in een auto hoe meer problemen je kan krijgen
highway101dinsdag 26 september 2006 @ 19:30
Ja, ik hoorde dat ze in Afrika ook liever auto's prefereren zonder motormanagement en chip ed. Dan kunnen ze ze zelf nog repareren namelijk, Afrikanen zijn daar nogal lukratief in. En natuurlijk gaan er ladingen Toyota's naar West Afrika, die daar dan nog een paar honderdduizend kilometer rondrijden, en daar zijn de wegen wel anders dan hier.
ericericdinsdag 26 september 2006 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...
Byte_Medinsdag 26 september 2006 @ 19:57
deze dan:

aanradertje?
Furiousdinsdag 26 september 2006 @ 19:57
Subaru.

Maar dat is alleen maar omdat ze zo mooi zijn.
Robin__dinsdag 26 september 2006 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Waarom?

En als rusland nou wel bij azie zou horen (het grootste stuk ligt iig in azie.. maargoed)
ericericdinsdag 26 september 2006 @ 22:27
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Natuurlijk. Een verouderde Opel Frontera met een andere badge is het beste Aziatische merk... Leuk voor je dat je blij ben met je eigen auto (denk ik, anders kan ik deze post al helemaal niet verklaren), maar elke relatie met de werkelijkheid ben je daardoor blijkbaar wel kwijtgeraakt.
Type-Rdinsdag 26 september 2006 @ 22:52
Vergeet SsangYong niet!
MouseOverdinsdag 26 september 2006 @ 22:56
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef highway101 het volgende:
Ja, ik hoorde dat ze in Afrika ook liever auto's prefereren zonder motormanagement en chip ed. Dan kunnen ze ze zelf nog repareren namelijk, Afrikanen zijn daar nogal lukratief in. En natuurlijk gaan er ladingen Toyota's naar West Afrika, die daar dan nog een paar honderdduizend kilometer rondrijden, en daar zijn de wegen wel anders dan hier.
Sterker nog, ze halen daar vaak preventief injectiesystemen eruit en vervangen ze door carburateurs. Vooruitziende blik zeg maar
Alexxxxxdinsdag 26 september 2006 @ 22:59
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Waarom?

En als rusland nou wel bij azie zou horen (het grootste stuk ligt iig in azie.. maargoed)
Het deel met de meeste autoinduystrie ligt in Europa

maar ik zou nooit kunnen kiezen tussen al die prachtige Russische merken
Hari-Bowoensdag 27 september 2006 @ 09:02
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:51 schreef ericeric het volgende:

[..]

Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...
Dat zeg ik toch dat ze kwa betrouwbaarheid goed zijn (lezen is moeilijk).
Maar het interieur en carroserie zijn echt slechter als bijv een Mercedes, en waarom Mercedes meestal meer elektronische problemen heeft als de concurrent, heel simpel zij proberen een nieuw systeem uit op de auto voor veiligheid ed en dat brengt in de praktijk altijd kinderziektes mee, en als dat eruit gaan andere merken er mee 'pronken'.
Want je kan voor/tegen Mercedes zijn het is altijd een vernieuwend/vooruitstrevend merk!
#ANONIEMwoensdag 27 september 2006 @ 09:10
Vaak zijn de aziatische merken ook zuiniger in gebruik.
Ik heb zelf een Mitsubishi Carisma, één van mijn redenen om die te nemen, was de zuinigheid. Voor een auto van die grootte is 'ie erg zuinig. Verbruik varieert een beetje afhankelijk van hoe ik rijd tussen 1:15 en 1:17. Da's zeker niet slecht voor een vrij grote auto met airco.
patje74woensdag 27 september 2006 @ 09:15
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:25 schreef MouseOver het volgende:
Het is ook tekenend hoeveel jonge nexia's (die geupgrade kadettjes) je al versleten op de sloop ziet liggen terwijl ze nog geen 10 jaar oud zijn.
Dit heeft ook te maken met de lage restwaarde. Men gaat niet meer zo snel een bult poen aan onderhoud uitgeven, afrijden is het motto.
Als de restwaarde hoger was geweest, dan waren vele (volkomen normale) uitgaven gewoon gedaan en was het een stuk rustiger geweest op de sloop.
Punjabwoensdag 27 september 2006 @ 09:26
quote:
De Hyundai Group is momenteel met 3.715.095 eenheden het zesde automerk ter wereld. In China, India, de Verenigde Staten en Rusland boekt Hyundai een enorme progressie en in het door ‘thuismerken’ gedomineerde Europa is Hyundai al bijna het tweede Aziatische merk. In Nederland is Hyundai de laatste vier jaar opgerukt via de 12e,10e, 9e naar de thans 8e positie op de ranglijst van bestverkopende automerken.

De uitslag van de J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study (IQS3) is:

Topposities merken

1. Porsche
2. Lexus
3. Hyundai
4. Toyota
5. Jaguar

Prijswinnaars per klasse

Compacte SUV's
1. Hyundai Tucson
2. Honda CR-V
3. Nissan Xterra

Compacte Auto's
1. Toyota Corolla
2. Hyundai Elantra
3. Honda Civic

Compacte sportieve auto's
1. Mazda MX-5
2. Hyundai Coupé
3. Scion Tc

Middenklasseauto's
1. Toyota Camry
2. Honda Accord
3. Hyundai Sonata

Grote auto's
1. Pontiac Grand Prix
2. Hyundai Grandeur
3. Nissan Maxima
Hyundai is geen kleintje meer...
ericericwoensdag 27 september 2006 @ 10:29
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:02 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch dat ze kwa betrouwbaarheid goed zijn (lezen is moeilijk).
Maar het interieur en carroserie zijn echt slechter als bijv een Mercedes, en waarom Mercedes meestal meer elektronische problemen heeft als de concurrent, heel simpel zij proberen een nieuw systeem uit op de auto voor veiligheid ed en dat brengt in de praktijk altijd kinderziektes mee, en als dat eruit gaan andere merken er mee 'pronken'.
Want je kan voor/tegen Mercedes zijn het is altijd een vernieuwend/vooruitstrevend merk!
Lezen is helemaal niet moeilijk. Jij stelt dat "de rest" om je heen weg rot en dat is simpelweg niet waar. Het interieur en de carroserie van Japanners is kwalitatief helemaal niet minder in de zin van betrouwbaarheid en duurzaamheid dan van Mercedes. Mercedes biedt wel meer kwaliteit in de zin van luxe maar dat is iets anders dan duurzaamheid en betrouwbaarheid. Overigens staat Toyota (ja daar zijn ze weer) helemaal bovenaan als het aankomt op bouwkwaliteit, juist ook als het op de carroserie aankomt. De naden in de carroserie zijn bij Toyota smaller en gelijkmatiger dan bij de overige merken inclusief Mercedes. Ik heb trouwens helemaal niks tegen Mercedes. Het is inderdaad een prachtig merk zeer vernieuwend, maar op het gebied van pure technische kwaliteit is er echter geen merk dat aan het niveau van Toyota kan tippen. Ook Mercedes niet. Neemt niet weg dat ik zelf bij onbeperkt budget zeker Mercedes zou rijden omdat de topklasse van Mercedes qua uitstraling en klasse het wint van Toyota (/Lexus)
Sterke_Yerkewoensdag 27 september 2006 @ 12:49
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:26 schreef Punjab het volgende:

[..]

Hyundai is geen kleintje meer...
Hier wel qua auto's.
Maar in eigenland daar in tegen, ze zijn een staatsbedrijf, ze bouwen van auto's tot snelwegen
Tomatenboerwoensdag 27 september 2006 @ 13:18
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Hier wel qua auto's.
Maar in eigenland daar in tegen, ze zijn een staatsbedrijf, ze bouwen van auto's tot snelwegen
Een 8ste plaats in de verkoopstatistieken in ons land, en het 2de Aziatische merk noem ik geen "kleintje" qua auto's hoor
Peterwoensdag 27 september 2006 @ 13:21
koop een oudere nissan, als je vel rijd een oude diesel, die gaan lang mee, niet kapot te krijgen
Byte_Mewoensdag 27 september 2006 @ 17:05
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:21 schreef petre86 het volgende:
koop een oudere nissan, als je vel rijd een oude diesel, die gaan lang mee, niet kapot te krijgen
ik heb er al een op het oog:

Nissan almera uit 1996, 116000 gelopen. 1,4L benzine, 75PK
APK (duitse versie) tot juni 2007, elektrisch ramen en zonnedak, zomer- en winterbanden erbij
Eerste eigenaar, compleet onderhoudsboekje, onderhouden bij de dealer

2000 euro.

Kan ik ergens opzoeken wat het onderhoudsschema is voor deze auto? Zou bij 100.000 km de aandrijfriem vervangen moeten zijn? dan kan ik navragen of dat ook gebeurt is en meteen zien wat er nog aan komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Byte_Me op 27-09-2006 17:20:26 ]
Robin__woensdag 27 september 2006 @ 17:49
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het deel met de meeste autoinduystrie ligt in Europa

maar ik zou nooit kunnen kiezen tussen al die prachtige Russische merken
Maar wat vind je nou zo goed aan dat landwind merk? Is dat ook nog ergens op gebaseert of je denkt van ik roep gewoon compleet het tegenovergestelde van de rest van de wereld..?
RealZeuswoensdag 27 september 2006 @ 18:45
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:05 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik heb er al een op het oog:

Nissan almera uit 1996, 116000 gelopen. 1,4L benzine, 75PK
APK (duitse versie) tot juni 2007, elektrisch ramen en zonnedak, zomer- en winterbanden erbij
Eerste eigenaar, compleet onderhoudsboekje, onderhouden bij de dealer

2000 euro.

Kan ik ergens opzoeken wat het onderhoudsschema is voor deze auto? Zou bij 100.000 km de aandrijfriem vervangen moeten zijn? dan kan ik navragen of dat ook gebeurt is en meteen zien wat er nog aan komt.
Als daar het blok voor gebruikt is wat ook in de Sunny zat (GA14i),dan heb je geen distributieriem ,maar een ketting en die hoef je niet te vervangen.
Alexxxxxwoensdag 27 september 2006 @ 18:47
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:49 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Maar wat vind je nou zo goed aan dat landwind merk? Is dat ook nog ergens op gebaseert of je denkt van ik roep gewoon compleet het tegenovergestelde van de rest van de wereld..?
Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.
patje74woensdag 27 september 2006 @ 19:15
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.
Ben ik niet helemaal met je eens, maar ergens zit een keerpunt. Op dat moment valt een gadget niet meer onder comfort, maar dan is het overbodige luxe die er voor zorgt dat er een aantal elementaire zaken die bij autorijden horen, weg vallen.
Zo voel je in een oudere wagen sneller dat je minder grip hebt, waardoor je er sneller op kan reageren. Je hebt zelf de touwtjes in handen. Bij nieuwerwetse briken tracht men al dat soort zaken te automatiseren.

Maar goed,de Landwind is een prima wagen voor zijn geld, als ik op zoek zou zijn naar zo'n wagen zou ik hem zeker uitproberen. De periode dat een auto een statussymbool was ben ik inmiddels toch al ontgroeid.
Wel zou ik veel liever voor een Niva kiezen.
De
sungaMsunitraMwoensdag 27 september 2006 @ 19:17
De Subaru Legacy van mijn buurman had 4 ton gelopen toen hij m wegdeed
Robin__woensdag 27 september 2006 @ 21:40
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.


Doe mij maar zo'n homo auto.. de nichterigste die je kan vinden volgens jou redenatie (dus geen roze nissan mirca oid:') )