abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42208857
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:48 schreef Saffier het volgende:

[..]

Echt doen hoor! Goed nadenken over hoe je de verlaatte-kraamtijd-thuis in wilt vullen. Je wordt nu al zo geleefd, het is zó lekker als je daar zometeen vanaf bent en niet wéér geleefd wordt door iedereen die je kinderen wil komen bewonderen.
Vraag of je KA het niet toch noodzakelijk vind om je een paar uur couveuze-nazorg te adviseren. Je weet nooit of hij/zij daar een briefje voor wil schrijven en wat je verzekering daarvan vind, kaart het iig even bij je KA aan.
Knuffel ze!

Btw, wij werden geadviseerd in het zh om de 'juiste' flessen en dergelijke aan te schaffen, iig dezelfde of zoveel mogelijk dezelfde als het zh gebruikte, dan hoeven ze thuis niet daar weer aan te wennen. Net zoals een dekentje, mochten wij al van thuis meenemen naar het zh zodat het naar Tobias rook als hij naar huis ging, had hij iets vertrouwds.
Ik kan het proberen, maar ik weet niet of ik wel zin heb in wéér iemand bij mijn kindjes. Ik denk dat ik straks al die bemoeienis zat ben en lekker met z'n viertjes wil aankloten.
Pap's is dan 4 weekjes vrij. En oma kan ook altijd bijschieten als het nodig is, want die gaat een jaar lang 2 dagen minder werken. Andere oma werkt al 2 daagjes minder, dus die kunnen we ook nog inschakelen! Ik denk dat we genoeg hulp hebben, en dat ik niet veel zin heb in weer hulp van buitenaf....
Maar misschien is het ook wel heel erg prettig hoor. maar zo voelt het nu.

Goeie tip van de flessen en andere dingen. En wij moeten nu ook steeds een doekje/ knuffeltje mee nemen met onze geur er aan zodat ze aan ons gaan wennen. Maar misschien is het inderdaad ook een goed idee de geur van daar mee naar huis te nemen, wennen ze een beetje aan alles.

Goeie tips weer!!!
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:54 schreef Martineke het volgende:
fijn om te lezen dat het goed gaat Baloetjuh en je klinkt ook al echt als een "mama"

dank je, voel me helemaal rood worden
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:21 schreef PPL het volgende:

[..]

Dat kan overigens ook omgekeerd.
Ik heb bijvoorbeeld op een moment weer een nacht met een knuffelbeest in bed gelegen om die de volgende dag achter te laten.
Dan kon Tristan een beetje aan mijn geur wennen.
Zelfde als wij nu doen dus "hebben we stiekem een goeie reden om met een knuffelbeest in bed te liggen"
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_42209925
Over knuffelbeesten gesproken:

De beer van Dylan aangekleed en wel, anders krijgt ie het misschien wel koud he!

Dylan en knijn, Sennah heeft de zelfde met roze armpjes!

En deze moet er meer bij voor de lol! ik heb me rot gelachen
05-09-2006!
  donderdag 28 september 2006 @ 20:46:33 #28
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_42211226
Baloetjeuh!!...wat een leuke foto die onderste,hij heeft het behoorlijk naar zijn zin zo te zien...

Leuk!!
  donderdag 28 september 2006 @ 21:08:52 #29
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42212430
Ach gos, wat is Dylan al groot aan het worden. Mooi topic dit! Ik was verbaasd dat er op de couveusekamer zo weinig onderling wordt gepraat, dat had ik wel verwacht. Ik begrijp het wel helemaal nu jullie dat zo hebben uitgelegd. Natuurlijk knuffel je veel liever met je kind(eren).
Lekker douchen!
  donderdag 28 september 2006 @ 21:27:01 #30
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42213424
Wij mochten ook niet gaan kijken bij de andere kindjes als de ouders er niet waren om de privacy te waarborgen. Dan heb je meteen toch meer een soort drempel om op andere ouders af te stappen.
Met de moeder waarmee ik op de kamer lag had ik dan automatisch op de couve-kamer wél contact mee. En je bent maar zo weinig bij je kindje dat je die tijd dat je er wél bent niet gaat 'verdoen' met kletsen met andere ouders. Zo heb ik het iig ervaren.
Wij hebben ook met een knuffeltje geslapen en dat daarna aan Tobias gegeven

Dylan, je bent nu al een pretletter! Wat een geweldige foto!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42217163
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:27 schreef Saffier het volgende:
Wij mochten ook niet gaan kijken bij de andere kindjes als de ouders er niet waren om de privacy te waarborgen. Dan heb je meteen toch meer een soort drempel om op andere ouders af te stappen.
Met de moeder waarmee ik op de kamer lag had ik dan automatisch op de couve-kamer wél contact mee. En je bent maar zo weinig bij je kindje dat je die tijd dat je er wél bent niet gaat 'verdoen' met kletsen met andere ouders. Zo heb ik het iig ervaren.
Wij hebben ook met een knuffeltje geslapen en dat daarna aan Tobias gegeven

Dylan, je bent nu al een pretletter! Wat een geweldige foto!
Dat is het vooral denk ik! Dat je niet bij ander kindjes mag "apies" kijken. Maar ik had ook idd een moeder op de kamer waar ik ook contact mee had in de couv-kamer. Maar ook niet zo veel want je praat liever op je kamer dan op de couv afdeling.
Daarom miste ik dit topic zo erg op FOK! want hier kan je wel lekker praten.

En wat een leuke reacties op Dylan zijn foto...
Elke keer als ik hem zie lig ik helemaal dubbel,
vandaar dat ik hem hier bij moest zetten. hahaha

truste
05-09-2006!
pi_42217640
Wat een leuke foto van Dylan Heb je ook een foto van Sennah?

Noah heeft ook een week op de afdeling Medium Care gelegen waarvan een dag of 5 in een couveuse (laatste 2 dagen open couveuse). Geen vroeggeboorte, maar tijdens de bevalling daalde zijn hartslag en had ie wat last van ademhalingsproblemen. Allemaal helemaal goed gekomen gelukkig!
Ik ben op vrijdagavondbevallen en zondagochtend werd ik ontslagen uit het ziekenhuis.

Ik vond het een behoorlijk hectische week en heb alles maar zo'n beetje over me heen laten komen toen. Het is heel raar idd, thuiskomen znder buik en zonder kindje, een leeg wiegje... Wennen aan het moederschap, zonder dat je je kindje 24/7 bij je hebt. Wij gingen zo'n 3 keer per dag naar het ziekenhuis, ik wilde Noah zoveel mogelijk kunnen aanleggen want de borstvoeding liep ook niet op rolletjes. Althans met de productie was niks mis (met behulp van kolven) maar Noah wilde de borst niet..

Ik vind het echt knap dat je er zo positief mee om kan gaan Baloetjuh! Aan e ene kant heb je geen keus natuurlijk, maar toch, na die ene week was ik echt kapot. Zal deels ook komen omdat ik alles gewoon deed zonder erbij na te denken, achteraf gezien was iets teveel allemaal. Maar toch, petje af hoor!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 2 oktober 2006 @ 06:40:16 #33
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42302663
Mooi om te zien dat het goed gaat met je kleintjes! Wel raar dat die van mij nog een 5 wk in de buik moet zitten en dat die van jou al bijna rondhuppelen!!! En wat zijn het bjoeties!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:14:36 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42304531
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:47 schreef Baloetjuh het volgende:
En wat een leuke reacties op Dylan zijn foto...
Elke keer als ik hem zie lig ik helemaal dubbel,
vandaar dat ik hem hier bij moest zetten. hahaha
Aaaahh!
Daar staat je manneke ook echt übercute op zeg....
Prachtig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:19:39 #35
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_42305918
Allereerst Baloetjuh gefeliciteerd met jullie 2 prachtkinders!

Ook hier een couvmams. Kady is met 31 weken zwangerschap geboren. Mijn vliezen waren bij 28 weken gebroken, dus het is 3 weken ook heel spannend geweest. Kady heeft de eerste 3 dagen na haar geboorte in een couveuse gelegen, maar omdat ze het zo fantastisch deed en omdat ze enorm onrustig werd in de couveuse (schijnt supergehorig te zijn en Kady heeft 1 week op de IC gelegen waar heel veel piepjes en geluidjes van de monitoren te horen waren) is ze in een warmtebedje (open couveuse) geplaats. Alleen toen ze van het Sophiaziekenhuis naar het ziekenhuis in Gorinchem is verhuisd heeft ze nog een paar daagjes op de nieuwe afdeling moeten 'bijkomen' van de ambulancerit en de verhuizing en moest ze weer een paar dagen in een couveuse.

Ze heeft totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen en inderdaad het thuiskomen zonder je kindje vond ik verschrikkelijk. Ik was in totaal 4 weken van huis geweest en wilde dolgraag naar mijn oudste (toen ook pas 15 maanden oud) maar ik wilde ook dolgraag bij mijn meissie blijven die helemaal in Rotterdam aan allerlei toeters en bellen hing. Ik vond het echt heel moeilijk.

Toen we Kady uiteindelijk mee naar huis namen heeft ze het een tijdje heel moeilijk gehad met de het dag/nacht ritme. Iets waar veel kindjes die na de geboorte een tijdje in het ziekenhuis liggen last van schijnen te krijgen. Het is daar natuurlijk nooit helemaal donker en nooit helemaal stil en thuis natuurlijk wel. Heb toentertijd heel veel wassen 's nachts gedraaid

Ik vond het een heel moeilijke tijd, heeft heel veel indruk op mij gemaakt (natuurlijk ook doordat bij Kady een vernauwd klepje van haar longslagader is geconstateerd) en kan eigenlijk pas sinds een paar weken zeggen dat het allemaal wel weer oke gaat met mij. Kady wordt over een kleine 2 weken 1 jaar.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_42308022
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 06:40 schreef Neuk het volgende:
Mooi om te zien dat het goed gaat met je kleintjes! Wel raar dat die van mij nog een 5 wk in de buik moet zitten en dat die van jou al bijna rondhuppelen!!! En wat zijn het bjoeties!
Ben zo benieuwd wanneer die van jouw komt
Het is inderdaad wel raar dat ik die van mij al kan aanraken, vertroetelen en bekijken,
en die van jou zitten nog in je buik!
Heel vreemd!

Mis mn buikje ook wel hoor
Dus pronk nog maar goed met je buik!
Voor je het weet is ie weg!
Geniet er van!!!
Doe ik ook
05-09-2006!
pi_42308210
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:19 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Allereerst Baloetjuh gefeliciteerd met jullie 2 prachtkinders!

Ook hier een couvmams. Kady is met 31 weken zwangerschap geboren. Mijn vliezen waren bij 28 weken gebroken, dus het is 3 weken ook heel spannend geweest. Kady heeft de eerste 3 dagen na haar geboorte in een couveuse gelegen, maar omdat ze het zo fantastisch deed en omdat ze enorm onrustig werd in de couveuse (schijnt supergehorig te zijn en Kady heeft 1 week op de IC gelegen waar heel veel piepjes en geluidjes van de monitoren te horen waren) is ze in een warmtebedje (open couveuse) geplaats. Alleen toen ze van het Sophiaziekenhuis naar het ziekenhuis in Gorinchem is verhuisd heeft ze nog een paar daagjes op de nieuwe afdeling moeten 'bijkomen' van de ambulancerit en de verhuizing en moest ze weer een paar dagen in een couveuse.

Ze heeft totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen en inderdaad het thuiskomen zonder je kindje vond ik verschrikkelijk. Ik was in totaal 4 weken van huis geweest en wilde dolgraag naar mijn oudste (toen ook pas 15 maanden oud) maar ik wilde ook dolgraag bij mijn meissie blijven die helemaal in Rotterdam aan allerlei toeters en bellen hing. Ik vond het echt heel moeilijk.

Toen we Kady uiteindelijk mee naar huis namen heeft ze het een tijdje heel moeilijk gehad met de het dag/nacht ritme. Iets waar veel kindjes die na de geboorte een tijdje in het ziekenhuis liggen last van schijnen te krijgen. Het is daar natuurlijk nooit helemaal donker en nooit helemaal stil en thuis natuurlijk wel. Heb toentertijd heel veel wassen 's nachts gedraaid

Ik vond het een heel moeilijke tijd, heeft heel veel indruk op mij gemaakt (natuurlijk ook doordat bij Kady een vernauwd klepje van haar longslagader is geconstateerd) en kan eigenlijk pas sinds een paar weken zeggen dat het allemaal wel weer oke gaat met mij. Kady wordt over een kleine 2 weken 1 jaar.
Wat een gedoe met Kady ( en wat een prachtige naam!!! )
Het lijkt mij helemaal vreemd/ moeilijk als je ook nog een lieverd thuis hebt liggen van 15 maandjes.
Pffff.... Dan ren je helemaal achter je zelf aan!
Bij ons op de couv kamer is het wel "dag en nacht" ze proberen het echt zo donker mogelijk te maken als het avond wordt.
Alleen die geluidjes houden wij ook nog wel ja. ( moeten ze opzich wel aan wennen)
Ze liggen nu met 3 andere kindjes op de afdeling, dus lekker rustig!
Alle aandacht.
Ik ben tevree
En moe

Tis wel erg vermoeiend, maar ik heb er niet zo heel erg veel moeite mee.
Wen gelukkig heel snel aan een situatie.

Ik kan me voorstellen dat je, je nu "pas" weer helemaal oke voelt! het is echt een zware tijd!
Maar gelukkig krijg je er heeeeeeel wat voor terug
Ik kan niet wachten tot ze thuis zijn!

Ohw en het gaat heel erg goed met ze vandaag!!!! ze mogen deze week ook al in een open couv liggen, en met 2,5 a 3 weken naar huis kan niet wachten!!!

En ze groeien!!!!
05-09-2006!
pi_42308421
Baloe je klinkt helemaal als een nieuwe mama... Je schrijft zo lief over ze en wat een lekker vrolijk manneke heb je!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_42308958
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Mibos het volgende:
Baloe je klinkt helemaal als een nieuwe mama... Je schrijft zo lief over ze en wat een lekker vrolijk manneke heb je!
Dank je!!
Ik ben ook zo trots op ze!!!
En helemaal verliefd!!!!
05-09-2006!
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:29:00 #40
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_42309415
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:46 schreef Baloetjuh het volgende:

Ze liggen nu met 3 andere kindjes op de afdeling, dus lekker rustig!
Alle aandacht.
Das inderdaad wel prettig.
Toen Kady in Gorinchem lag, lagen er ook max. 3 kindjes op haar afdeling. Met 2 meisjes heeft ze het langst op de afdeling gelegen. We komen ze nu bijna altijd tegen als we naar de prematurenpoli gaan. Heel leuk om te blijven volgen hoe het met Kady haar eerste slaapvriendinnetjes gaat.

En jah, gelukkig groeien ze ja
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_42332336
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:29 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Das inderdaad wel prettig.
Toen Kady in Gorinchem lag, lagen er ook max. 3 kindjes op haar afdeling. Met 2 meisjes heeft ze het langst op de afdeling gelegen. We komen ze nu bijna altijd tegen als we naar de prematurenpoli gaan. Heel leuk om te blijven volgen hoe het met Kady haar eerste slaapvriendinnetjes gaat.

En jah, gelukkig groeien ze ja
Vorige week lagen er 11 kindjes :S dat was echt te druk, vooral voor de kleintjes....
Nu zijn ze nog maar met zn 2 tjes... twee tweelingen. heel leuk!
Hopen dat we ze later ook weer tegen komen, hun eerste slaapvriendjes! 2 jongens!

05-09-2006!
pi_42497836
UPD:
beetje lang niet meer op de pc gezeten! dus hier even een update!
Sennah en Dylan liggen alle 2 in een open couv... aka "een bakkie "
Wat een verschil is dat zeg vergeleken met een couv...
Nu kan je ze meteen pakken, knuffelen, kussen...
Hoewel het misschien minder leuk is al mama en papa steeds in de bak hangen...
Maar voor papa en mama wel!

Ze houden zich goed op temp, en liggen lekker met de buurjongens te schreeuwen... het schreeuwhoekje....
Als de een begint, gaat de ander, en de volgende en voor je t weet zijn ze allemaal bezig...
GEWELDIG!

Ze drinken perfect!!! niet meet door de sonde... die hebben ze er ook zelf uitgetrokken van "ik kan heus wel zonder hoor! " zelfs aan de borst gaat t al goed!

Dus voor we het weten mogen ze al naar huis (de zusters spraken "stiekem" al over volgende week) dus alles ligt al klaar!!!! ze kunnen zo mee!

Ook willen we gaan "in-roomen" dan mogen we een nachtje met de kids in t ZH blijven slapen voor ze naar huis gaan, kijken of alles goed gaat. of je nog vragen hebt. en alvast even wennen.
We kunnen niet wachten, t komt steeds dichter bij!

En voor je het weet schrijf ik dat ze er al zijn....

Mijn belofte dat ik "maar" 2 keer per dag zou komen is al lang verbroken. het is nu 3 a 4 keer geworden... als ik even niets te doen heb ga ik. als ik iemand kan vinden die wil kijken ga ik ( en zo moeilijk is dat niet) ik heb elke keer wel een smoes....

Ik voel me steeds meer een echte echte mama worden. en het verliefde gevoel wordt steeds heftiger! zo heb ik me serieus nog nooit gevoeld!!!!! ik wordt er ziels gelukkig van!!!!
als ik daar ben vergeet ik alles!!!! Ze zijn zo mooi en lief!!!!

Ook geven papa en ik bijna alle voedingen zelf nu, behalve die in de nacht gebeuren die kunnen we niet geven, en ik moet zeggen dat bevalt me prima!!!! hoe meer ik er bij betrokken raak hoe meer ik me mama voel!

In bad doen! geweldig!!! wat een pret hebben we dan met zn viertjes!!!!
(dylan niet altijd als hij er uit gaat) maar wat een lol hebben we!
Ze vinden het heerlijk, en het kan niet vaak genoeg!

En nu met al die kleertjes wordt het ook steeds echter! lekker tuttelen....

ohw en ik had iets opgevangen over een avond over prematuurtjes in t AMC ???
weet niet meer precies wat... maar heeft iemand dat al eens gehad, of gaat er iemand ook heen aankomende keer?

Oke nu ga ik echt kolven en slapen!!!! morgen weer vroeg op naar mn schatjes!
truste!!!!

Wat een gelul weer
05-09-2006!
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:40:44 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42498258
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:28 schreef Baloetjuh het volgende:
Oke nu ga ik echt kolven
Ja, met zo'n jubelpost krijg je vanzelf wel een toeschietreflex!
Baloe, ik zit echt te smullen van je enthousiasme! Geweldig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42498458
moest toch nog even op fok! verder blijven kijken
Maar ga zo echt echt echt kolven (anders plof ik)
Maar ik kan er niets aan doen dat ik zo enthousiast ben..
Mama zijn is GEWELDIG!!! (had ik al veel eerder moeten zijn )
En dan krijg ik er nog twee ook!!!
En idd... dat toeschietreflex!!! ben blij dat er zoogcompressen bestaan
hoef alleen maar aan ze te denken...

Maar ik vind het leuk dat je er zo van kan smullen, ik krijg een nog grotere glimlach nu ik dit hoor
Heerlijk!

Truste ( nu echt hoor)
05-09-2006!
pi_42499485
Baloe wat heerlijk om je update te lezen Zo'n trots en liefde spreekt er uit je posts!
Echt super!
Ik duim dat ze snel mee mogen naar huis!
pi_42506916
Wat ontzettend veel liefde spreekt er uit je posts, Baloetjuh
Ik wens jullie het allerbeste met z'n viertjes!
pi_42507176
Weet nog goed dat toen Kady een maand of 7 a 8 was er op TV een herhaling van Vinger aan de Pols was en je daar ineens weer die piepjes hoorde van de Couveuse afdeling. De rillingen schoten over m'n lijf, het blijft immers een geluid dat je niet vaak of wellicht nooit meer zal horen.
Maar als je het hoort is het wel een enorme flashback van vppr mij de meest emotionele tijd van m'n leven.

Het resultaat telt uiteindelijk, Kady loopt rondjes om de tafel en is bijna 1

(Wat ik trouwens erg prettig vond was dat m'n schoonouders niet al te lang na thuiskomst van Kady aanboden een weekend alle zorg over te nemen mbt de kids zodat we een weekendje weg konden, zodat je even een moment had aan wat anders te denken, bij te komen en die periode wat van je af te laten zakken. Want vergis je niet hoe ongelooflijk zwaar het is (Als man zijnde verwacht je werkgever niet anders dan dat je 'gewoon' doorwerkt, en je mag je aandacht verdelen over thuis en ziekenhuis en bent dus van 's morgens vroeg tot 's avonds laat louter aan het jakkeren en dat gaat je niet in de koude kleren zitten).

Misschien is dat dus een aardige tip, maar het is sowieso wel handig om na zo'n periode even een moment van 'bijkomen' te hebben.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42605325
Ben ik weer eens
Die piepjes zullen mij ook altijd bij blijven denk ik....
En het resultaat is prachtig!!!!

Ik kan me nu nog niet voorstellen om een weekend van mn kindjes te zijn.
maar ik denk wel dat het prettig is, zodat papa en mama ook even rust hebben.
En aangezien oma straks een week vrij heeft als ze thuis komen is dat helemaal prettig!

En jah je las het goed!!!!
Ze komen als alles goed gaat WOENSDAG thuis!!!!!!!!!!!
Dinsdag moet mama voor controle even naar het VU...
Misschien dat we ze daarna al mee naar huis mogen nemen!

En ik heb vandaag voor het eerst met een andere couv mama gesproken!
meestal is het hoi en doei, maar nu eindelijk een beetje gesproken over hoe het is, en wat er door je heen gaat.

En net heeft Dylan 72 Ml aan de borst gedronken, en Sennah 34 Ml (meestal drinkt Sennah meer maar hij had kennelijk heel veel dorst, normaal krijgt hij maar 50 Ml.) zo trots ben ik nu op ze

Maar ik ga nu even mn beestjes hun kooi verschonen, anders komt daar helemaal niets meer van
05-09-2006!
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 11:44:41 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42605418
wat fijn

nu gaat het echte gezinsleven beginnen
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 11:46:45 #50
81992 Githa
pi_42605489
Wat goed Sennah en Dylan bijna naar huis