Ik kan het proberen, maar ik weet niet of ik wel zin heb in wéér iemand bij mijn kindjes. Ik denk dat ik straks al die bemoeienis zat ben en lekker met z'n viertjes wil aankloten.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:48 schreef Saffier het volgende:
[..]
Echt doen hoor! Goed nadenken over hoe je de verlaatte-kraamtijd-thuis in wilt vullen. Je wordt nu al zo geleefd, het is zó lekker als je daar zometeen vanaf bent en niet wéér geleefd wordt door iedereen die je kinderen wil komen bewonderen.
Vraag of je KA het niet toch noodzakelijk vind om je een paar uur couveuze-nazorg te adviseren. Je weet nooit of hij/zij daar een briefje voor wil schrijven en wat je verzekering daarvan vind, kaart het iig even bij je KA aan.
Knuffel ze!
Btw, wij werden geadviseerd in het zh om de 'juiste' flessen en dergelijke aan te schaffen, iig dezelfde of zoveel mogelijk dezelfde als het zh gebruikte, dan hoeven ze thuis niet daar weer aan te wennen. Net zoals een dekentje, mochten wij al van thuis meenemen naar het zh zodat het naar Tobias rook als hij naar huis ging, had hij iets vertrouwds.
quote:Op donderdag 28 september 2006 14:54 schreef Martineke het volgende:
fijn om te lezen dat het goed gaat Baloetjuhen je klinkt ook al echt als een "mama"
![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 15:21 schreef PPL het volgende:
[..]
Dat kan overigens ook omgekeerd.
Ik heb bijvoorbeeld op een moment weer een nacht met een knuffelbeest in bed gelegen om die de volgende dag achter te laten.
Dan kon Tristan een beetje aan mijn geur wennen.
Dat is het vooral denk ik! Dat je niet bij ander kindjes mag "apies" kijken. Maar ik had ook idd een moeder op de kamer waar ik ook contact mee had in de couv-kamer. Maar ook niet zo veel want je praat liever op je kamer dan op de couv afdeling.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:27 schreef Saffier het volgende:
Wij mochten ook niet gaan kijken bij de andere kindjes als de ouders er niet waren om de privacy te waarborgen. Dan heb je meteen toch meer een soort drempel om op andere ouders af te stappen.
Met de moeder waarmee ik op de kamer lag had ik dan automatisch op de couve-kamer wél contact mee. En je bent maar zo weinig bij je kindje dat je die tijd dat je er wél bent niet gaat 'verdoen' met kletsen met andere ouders. Zo heb ik het iig ervaren.
Wij hebben ook met een knuffeltje geslapen en dat daarna aan Tobias gegeven![]()
Dylan, je bent nu al een pretletter! Wat een geweldige foto!
Aaaahh!quote:Op donderdag 28 september 2006 22:47 schreef Baloetjuh het volgende:
En wat een leuke reacties op Dylan zijn foto...
Elke keer als ik hem zie lig ik helemaal dubbel,
vandaar dat ik hem hier bij moest zetten. hahaha
Ben zo benieuwd wanneer die van jouw komtquote:Op maandag 2 oktober 2006 06:40 schreef Neuk het volgende:
Mooi om te zien dat het goed gaat met je kleintjes! Wel raar dat die van mij nog een 5 wk in de buik moet zitten en dat die van jou al bijna rondhuppelen!!! En wat zijn het bjoeties!
![]()
Wat een gedoe met Kady ( en wat een prachtige naam!!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:19 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Allereerst Baloetjuh gefeliciteerd met jullie 2 prachtkinders!
Ook hier een couvmams. Kady is met 31 weken zwangerschap geboren. Mijn vliezen waren bij 28 weken gebroken, dus het is 3 weken ook heel spannend geweest. Kady heeft de eerste 3 dagen na haar geboorte in een couveuse gelegen, maar omdat ze het zo fantastisch deed en omdat ze enorm onrustig werd in de couveuse (schijnt supergehorig te zijn en Kady heeft 1 week op de IC gelegen waar heel veel piepjes en geluidjes van de monitoren te horen waren) is ze in een warmtebedje (open couveuse) geplaats. Alleen toen ze van het Sophiaziekenhuis naar het ziekenhuis in Gorinchem is verhuisd heeft ze nog een paar daagjes op de nieuwe afdeling moeten 'bijkomen' van de ambulancerit en de verhuizing en moest ze weer een paar dagen in een couveuse.
Ze heeft totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen en inderdaad het thuiskomen zonder je kindje vond ik verschrikkelijk. Ik was in totaal 4 weken van huis geweest en wilde dolgraag naar mijn oudste (toen ook pas 15 maanden oud) maar ik wilde ook dolgraag bij mijn meissie blijven die helemaal in Rotterdam aan allerlei toeters en bellen hing. Ik vond het echt heel moeilijk.
Toen we Kady uiteindelijk mee naar huis namen heeft ze het een tijdje heel moeilijk gehad met de het dag/nacht ritme. Iets waar veel kindjes die na de geboorte een tijdje in het ziekenhuis liggen last van schijnen te krijgen. Het is daar natuurlijk nooit helemaal donker en nooit helemaal stil en thuis natuurlijk wel. Heb toentertijd heel veel wassen 's nachts gedraaid![]()
Ik vond het een heel moeilijke tijd, heeft heel veel indruk op mij gemaakt (natuurlijk ook doordat bij Kady een vernauwd klepje van haar longslagader is geconstateerd) en kan eigenlijk pas sinds een paar weken zeggen dat het allemaal wel weer oke gaat met mij. Kady wordt over een kleine 2 weken 1 jaar.
Dank je!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Mibos het volgende:
Baloe je klinkt helemaal als een nieuwe mama... Je schrijft zo lief over ze en wat een lekker vrolijk manneke heb je!
Das inderdaad wel prettig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:46 schreef Baloetjuh het volgende:
Ze liggen nu met 3 andere kindjes op de afdeling, dus lekker rustig!
Alle aandacht.
Vorige week lagen er 11 kindjes :S dat was echt te druk, vooral voor de kleintjes....quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:29 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Das inderdaad wel prettig.
Toen Kady in Gorinchem lag, lagen er ook max. 3 kindjes op haar afdeling. Met 2 meisjes heeft ze het langst op de afdeling gelegen. We komen ze nu bijna altijd tegen als we naar de prematurenpoli gaan. Heel leuk om te blijven volgen hoe het met Kady haar eerste slaapvriendinnetjes gaat.
En jah, gelukkig groeien ze ja![]()
Ja, met zo'n jubelpost krijg je vanzelf wel een toeschietreflex!quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:28 schreef Baloetjuh het volgende:
Oke nu ga ik echt kolven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |