Ja, bij DHL vragen ze geregeld partime vrachtwagen chauffeurs, en volgens mij ook bij TPG- postquote:Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef BadEend19 het volgende:
Is het mogelijk om als bijbaan vrachtwagenchauffeur te worden? (zonder ervaring en parttime bedoel ik)
Had je wel je C rijbewijs?quote:Op maandag 25 september 2006 23:55 schreef HenkieSpankie het volgende:
Bij TPG in Amsterdam (waar ik werk) namen ze me ook aan zonder enige ervaring! Ik werk dan wel voor een uitzendbureau, maar je word goed begeleid
En heeft ie daar ook z'n rijbewijs cadeau gehad?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:08 schreef Alexxxxx het volgende:
kennis van me heeft supermarktdistributie gedaan, part time, zonder ervaring naast zn studie
Ja,het schijnt inderdaad dat dat kan.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:02 schreef Saabmobiel het volgende:
Als je je rijbewijs particulier behaald (CCV-B) Dan zijn de kosten toch aftrekbaar voor belasting (studiekosten voor beroep) Kan me wel voorstellen dat dat niet opgaat voor parttime chauffeur.
*gaat bezig met CCV-B*
Nee, hij heeft het gehaald tijdens onze Transport en Logstiek opleiding, wel met korting dusquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En heeft ie daar ook z'n rijbewijs cadeau gehad?
Ik heb de hele handel zelf betaald en dat gaat aardig in de papieren lopen. Zodanig dat ik me afvraag of het überhaupt lonend is voor een gemiddelde student zónder CE rijbewijs, speciaal voor het zaterdagbaantje het rijbewijs te halen. Dan ben je echt jaren verder eer je er überhaupt wat op gaat verdienen. Kun je economischer een ander bijbaantje gaan doen wat misschien niet helemaal zoveel per uur verdient, maar effectief houd je er aan het eind van de rit ( ) wel het meest aan over
En wat nou als je een paar keer zakt? Ikzelf ben 1 keer terecht gezakt, en ben daarna 2 keer gewoon de verkeerde kerel tegengekomen. Uiteindelijk heb ik de vierde keer pas m'n C gehaald. E erbij gewoon weer in 1 keer, net als B trouwens toendertijd. Evengoed, mijn papiertje heeft me dus goud geld gekost, en is er zeker niet in 1 maandje uit te werken. Eerder in een stuk of 3. Bovendien beur je als zaterdagchauffeur, en dus op het 100% tarief, echt geen tien euro het uur. Die 600 euro bruto (ook dat nog eens) per maand kan dus wel, maar dan zul je toch her en der ook wel een vrijdag (en als je het goed doet de overnachting ) er bij moeten pakken. Maar dan dus in mijn geval eerst een paar maand fulltime om überhaupt je papiertje er uit te werken. Als je die mogelijkheid niet hebt ben je dus zo een half tot driekwart jaar kwijt in mijn geval, eer je überhaupt wat gaat verdienen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:56 schreef worldpimber het volgende:
Mjah, aan de andere kant is een investering om vervolgens een stabiel inkomen te hebben het natuurlijk ook waard. Als je bijvoorbeeld alleen op de zaterdag kunt werken, je rijbewijs daarvoor haalt vind je echt wel een bedrijf waar je 15 uur per zaterdag kunt werken (tenminste, that is als je daar zin in hebt, maar dat is o.a. ook wat weleens verwacht van je wordt als chauffeur ) tegen een goed uurloon.
Dan heb je dus toch een stabiel inkomen van 600 euro per maand, en de garantie van leuk werk. Er is immers enorm veel vraag naar chauffeurs, zeker op zaterdagen en zeker als je je E achter C rijbewijs kunt halen. En omdat er altijd vraag naar je is (kan je soms ook eisen stellen ) kan je altijd nog daagjes extra werken in vakantie's of dagen dat je toevallig geen school hebt.
Je rijbewijs heb je ook nog je hele leven wat aan, die investering is het dus echt wel waard als je minimaal een jaar wilt bijbanen als chauffeur. Zie het tegenover de soms andere paupere baantjes en lonen die je krijgt aangeboden als student, dan heb je veel minder te besteden per maand.
Ik heb zelf vorig jaar mijn rijbewijzen gehaald (13 juni had ik alles binnen) om vervolgens vanaf 26 juni t/m 26 augustus full time te werken bij een transportbedrijf en daarna 2 weekjes op vakantie te gaan. Ok, het was wel kut en het is een goede motivatie om je studie af te maken Maar daarna had ik wel mijn rijbewijs eruit en heb ik nu een lekker part time baantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |