abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42123167
Na de vorige serie van mijn vriendin en mij (zie topic: [showcase] Studio fotografie ) hebben we opnieuw het huis omgebouwd tot studio. Met de opbouwende kritieken op de eerste serie en de opmerkingen uit het flits-pdfje van pea (zie topic: Hoe leer ik ff snel flitsen? ) in het achterhoofd houdend hebben we onderstaande foto's geproduceerd. We zijn erg benieuwd wat jullie er van vinden, is dit een verbetering t.o.v. de vorige serie en wat kan er nog beter.

(Er komen er nog meer aan)

#3 (jammer dat zie niet groter dan 550 mogen zijn)

[ Bericht 5% gewijzigd door EchnaDarr op 25-09-2006 21:53:41 ]
pi_42123798
heel erg mooi, vooral de laatste (alleen jammer van dat kopje ).

Ik vind ze stukken beter dan de eerste serie, je vriendin heeft op de foto's een hele mooie uitstraling.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 25 september 2006 @ 21:54:14 #3
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42123807
leuke foto's wel.

paar kleine dingen.

foto's mogen sinds een tijdje 580 zijn.

ik vind je vriendin niet over lekker afsteken tegen de achtergrond. (ze vald hier en daar wat weg met haar donkere kleding, je zou hier iets van achter kunnen belichten om haar los te trekken van de achtergrond)

en vanwaar flitsen met 1/60sec? je syngronisatie tijd is ik gok 1/200 of 1/250ste dus dat had wel wat vlotter gekund. (scheeld soms wat wazige foto's afhankelijk van de vaste hand)
pi_42125771
Vond nummer 3 het mooist, eigenlijk omdat het kleur had en nummer 5 qua gezichtsexpressie.
pi_42126660
@Snakelady: dat kopje was onderdeel van de italiaanse sfeer. Verder heb ik de complimenten doorgegeven

@PKfotografie: volgende foto's zijn 580 Wat betreft het afsteken, dat is met opzet gedaan om de attributen (sieraden, kaarten, kopje) wat duidelijker er uit te laten springen. Wat betreft die synchronisatie tijd, wat bedoel je daarmee? Sluitertijd ken ik, dat kan ik ook handmatig instellen.

@Xith, dank je, de complimenten heb ik wederom doorgegeven aan het model.

@allen, deze foto's zijn dus niet in een studio gemaakt, maar in een kamer waar we met doeken een tijdelijk wandje hebben gemaakt om deze fotot's te kunnen maken.
  maandag 25 september 2006 @ 23:04:23 #6
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42126947
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:57 schreef EchnaDarr het volgende:...........

@PKfotografie: volgende foto's zijn 580 Wat betreft het afsteken, dat is met opzet gedaan om de attributen (sieraden, kaarten, kopje) wat duidelijker er uit te laten springen. Wat betreft die synchronisatie tijd, wat bedoel je daarmee? Sluitertijd ken ik, dat kan ik ook handmatig instellen.
......................
synchronisatie tijd is de tijd die de camera en de flitser nodig hebben om tegelijk te flitsen en de foto te maken.

meestal is de snelste tijd die te halen is rond de 1/200 ste sec tot 1/250ste sec.
als je naar een 1/300 of sneller gaat dan zal dat vast nog wel gaan, maar dan is de foto al gemaakt voordat de flits op zijn felst is. (je hebt dan dus een erg zware flits nodig die je niet echt benut.)

wat je nu hebt is 1/60ste sec. dan heb je dus heel de flits benut, maar ook als de flits al afgelopen is dan staat je sluiter nog open. vandaar dat ik meld dat het sneller zou mogen.
pi_42127530
Dank je, weer iets om mee te nemen naar de volgende serie.
pi_42128112
Waarom heb ik heel dit topic gemist?

ziet er al veel beter uit zo op het eerste gezicht. Ik zal er zo ff beter naar kijken of misschien morgen

en je vriendin...damn wat mag jij je in je handjes knijpen met zo'n model voor handen

ik blijf het zeggen...Angelina jolie met minder dikke lippen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_42135120
"Is dit een verbtering?" Dit is een quantum leap forward Hele fijne serie.

Ten eerste -nogmaals, maar zeker niet ten overvloede-, is je vriendin een prima model. Niet alleen is ze knap, maar ze zet ook een paar hele mooie blikken en poses overtuigend neer.

Je kiest in deze serie voor zwart op zwart en dat is zeker niet makkelijk. Het vergt heel nauwkeurig belichten om dan de nuances nog te zien. Bij een paar foto's (2,3,4) gaat je dat heel goed af, bij de overige redelijk.

#1 Ze loenst Mooie foto, maar je hebt wel wat last van slagschaduwen, vooral van haar arm en duim

#2 Mooie compositie en een mooie blik. Volgens mij kun je de schuine lijn in de compo nog wel wat versterken door boven en links wat krapper te croppen. In het algemeen is het nog wel een puntje van aandacht dat je je model altijd in het midden hebt (horizontaal gezien). Speel er gerust eens wat mee.

#3 Deze foto laat vooral zien hoe dom het is dat je de serie in ZW uitgevoerd hebt. Echt een heerlijke plaat. Door het zwart op zwart knalt dat prachtige rode haar er nog veel lekkerder uit. Daarnaast vind ik de blik een hele mooie uitstraling hebben. Ga maar gauw een lijstje kopen. Wel een klein minpuntje, door de houding ontstaat een bobbel in de huid onder haar linkeroksel. Ga dus nog even met PS aan de slag voor je dat lijstje gaat kopen

#4 Prima bedacht deze compo, maar nog meer dan bij #2 denk ik dat je m kan versterken met een andere crop. Speel er eens wat mee. Verder een nette plaat, hoewel voor mijn smaak net effe te hard belicht.

#5 Blik en pose zijn ijzersterk, maar hij lijkt niet helemaal scherp op de ogen en langs de randen jurk-huid valt op mijn oog op wat vertekeningen. Slordig bewerkt of ms de schuld van de verkleining. En van de 5 is dit de minste qua zwart-zwart: het loopt op (te) veel plaatsen dicht.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:25:04 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42137903
V.V. says it all!

graag zou ik...ja let op V.V.!! #4 in het kleur zien

je hebt ze trouwens flink gecomprimeerd, ik neem aan dat dat op de grote versies niet het geval is?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_42167121
#3 en #5: ik zie angelina jolie!!
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')