quote:
In tegendeel, een goed ingestelde flits helpt juist om de visagie mooi uit te laten komen. Je vriendin is toch visagiste? Dan zal ze dat toch wel weten? Of heeft ze nog nooit met een goed flitsende fotograaf gewerkt? In dat geval weet ik nog wel iemand voor haar ...
Aansluitend op de discussie over belichting. natuurlijk kun je prima met gloeilampen studiofoto's maken. Dat is geen probleem. Er zitten wel nadelen aan. Belangrijkste is dat een model van continu licht kleine pupillen krijgt. Dit los je netjes op door weinig licht te gebruiken. Werkt prima, maar de prijs die je betaalt is een hoge ISO-waarde, en je hebt nou net een camera die daar gevoelig voor is.
Los daarvan heb je een heel behoorlijk resultaat neergezet. Gizz heeft wel een punt met de vervelend vallende schaduwen. Dat is zeker een punt van aandacht en bovendien makkelijk te voorkomen. Ms volgende keer Rembrandt als voorbeeld nemen ipv Picasso?
1: Vind ik vooral heel goed geposeerd, de pose is erg overtuigend. Jammer dat je kader haar hand en oor afsnijdt. Dan kun je het kader beter weglaten of semi-transparent maken.
2: Leuke foto, ik houd niet zo van halfopen ogen, maar hier kom je er mee weg. Persoonlijk zou ik bij een foto als deze iets meer aandacht besteden aan de nabewerking van de huid.
3. Spelen met props is leuk
![]()
Prima de gezichten tegenover elkaar gezet. Ik had m sterker gevonden als beide gezichten iets meer richting camera gedraaid waren. Maar zo is ie ook al leuk.
4: Hier slaat je kleurtemperatuur opeens om van warm rood naar geel. Los daarvan vind ik het de minste uit de serie. Het idee achter de compo is leuk, maar de blik is het niet voor mij, hij is niet scherp op haar oog en de elleboog wordt afgesneden.
5: Leuke blik, sterke compo, en dat maakt samen een heel prettig beeld. Jammer dat nou net in deze foto van die harde schaduwen vallen.
![]()
6: Goed idee en weer een sterke compositie. Lekkere foto. Knap ook hoe het model erin slaagt om het masker met haar ogen te laten lachen.
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd