Brr, gore rotbeesten zijn het...Heb ze vorig jaar nog gehad (ja, op mn 16e. Denk je er na de basisschool vanaf te zijn..mooi niet dus..ondanks dat ik mn jas gewoon in mijn eigen kluisje stop..)
En terugkomen dat die krengen deden...heb onzettend vaak m'n haar gewassen met speciale anti-luizenshampoo, tig keer mn hoofd ingesmeerd met ander gif, honderden malen gekamd...en toch kwamen ze continu terug. Frustrerend...
Op een gegeven moment begon ik ook de effecten van het gif te merken; haar viel meer uit dan normaal, was net een bos stro (zwaar beschadidg natuurlijk) en m'n hoofdhuid zag er natuurlijk ook niet al te best meer uit....
Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe ik er toen ben afgekomen, behalve dan dat ik het echt zo zat was dat ik de laatste keer dat ik ze had m'n haren en hoofd zo vaak heb ingesmeerd en gekamd, dat de bovengenoemde bij-effecten nog erger waren...
Enige tisp die ik anderen kan geven: Leen NOOIT een borstel van iemand anders. Ongeacht of het nou een basisscholier, een midelbare scholier, student of zelfs volwassene is. Bij mij zijn ze vermoedelijk via een bekende zo bij me gekomen..niet grappig..
Berg jassen goed op in een afgesloten zak (of zo'n capeje) op school, kan echt geen kwaad.
Ga niet preventief lopen smeren met gif (tea tree is dan een beter alternatief) want luizen worden er echt immuun voor en dan wordt het steeds lastiger om ze te weren/weg te krijgen. (Plus dat het nog hartstikke ongezond is voor je huid en haar). Gebruik ipv daarvan gel, olie of haarlak.