abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45412385
ze zeggen dat ze weggaan als het gaat vriezen...maar die hoop heb ik voor dit jaar ook al opgegeven.

frustrerend he knorretje... zolang ze ergens blijven leven blijft het een cirkel he. Er hoeft maar 1 klas op school te zijn waar ze achterblijven. En aangezien er op de school van mijn kinderen ruim 500 leerlingen zijn.......
pi_45412496
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:08 schreef syzo het volgende:
ze zeggen dat ze weggaan als het gaat vriezen...maar die hoop heb ik voor dit jaar ook al opgegeven.

frustrerend he knorretje... zolang ze ergens blijven leven blijft het een cirkel he. Er hoeft maar 1 klas op school te zijn waar ze achterblijven. En aangezien er op de school van mijn kinderen ruim 500 leerlingen zijn.......
ja precies, dat zei ik tegen Danny ook al, zolang het niet gaat vriezen hebben we 'huisdieren'
Op school wordt er eens in de vier weken gecontroleerd, gaat alles mee met de ouders om te wassen, de kids hebben luizencaps dus meer valt er haast niet te doen. helaas is het iedere controle raak dat er ergens iemand een luis vind.

maar in de zomer sterven ze toch ook ? of alleen maar door middel van kou - vriezen ?
pi_45412607
volgens mij warmte ook.... een paar weken geleden las of hoorde ik iets over een apparaat dat ze aan het ontwikkelen zijn dat luizen en de neten dood maakt dmv warme lucht.
Omdat veel luizen al resistent geworden zijn. De lucht van een fohn schijnt dan weer te heet te zijn ofzo geen idee. Maarja een hittegolf gaat ook nog wel even duren ben ik bang
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 18:15:49 #54
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45412657
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:29 schreef E.T. het volgende:
sterker nog, 4,70 bij drogisterij.net
er zijn vrij veel verschillende soorten luizencapes die van "ons" hebben nog een speciaal kliksysteem zodat er via het hangertje geen luizen naar binnen komen lopen. Je hebt ook luizenzakken maar onze ervaring is dat kinderen te lui zijn om een jas echt in een zak te stoppen, kan aan onze schoolkindertjes liggen hoor!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:18 #55
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_45463030
ik heb in de kerstvakantie luis gehad bij de oudste en XTluis gehaald.
Lotion in het haar aanbrengen goed doorkammen en een een nachtje in laten trekken.
Volgende ochtende goed uitwassen met gewone shampoo en na een week behandeling herhalen.
resultaat luisvrij
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_45463094
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:15 schreef just me het volgende:
onze ervaring is dat kinderen te lui zijn om een jas echt in een zak te stoppen, kan aan onze schoolkindertjes liggen hoor!
da's precies wat ik vrees, dat ze gewoon niet gebruikt gaan worden. als nou standaard iedereen 't doet / moet doen werkt het misschien wel?
pi_45477655
Ik denk dat die luizencapes ook een beetje onzin zijn. De kinderen zitten vaak in groepjes met elkaar te spelen. In een kring of wat dan ook. Dan kan je jas wel luisvrij zijn, maar dan springen ze nog van de koppies naar elkaar toch?
Bij Bo op school heeft niemand ze eigenlijk. Maar in de tijd dat Bo er nu zit ook nog niet 1 klas met luizen gehad.
Het lijkt me echt een verschrikkelijk gedoe.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:30:47 #58
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_45479280
Voor sommige kindjes zijn die capes ook te moeilijk. Nu ken ik alleen die blauwe met een 'vleeshaak' om de cape op te hangen en aan de andere kant (onder de cape) een kleinder haakje om je jas aan op te hangen. De kapstok was te kort, de gang te klein en soms zat er geen lusje meer in de jas... En dan proberen op te hangen: eerst de jas op het haakje, cape er om, cape op haakje, valt de jas er af. Pak de jas van de grond, cape valt van de kapstok, pak de cape, binnenstebuiten.....

Met een AH-tas kan het ook
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_45517625
jessie, ik denk dat je volkomen gelijk hebt.

Bij Damon op school hangen een paar anti-luizencapes tussen de rest van de jassen.

Ik krijg ong. 2 keer per jaar een briefje met de "luizenwaarschuwing".
Als het heerst krijgen ze het wel of niet ongeacht die capes want ze zitten inderdaad de hele dag naast elkaar/tegen elkaar/op elkaar.

En dat, als ze "het" hebben, het een heel gedoe is, is ook zeker waar (lees mijn eerdere post maar eens) maar godzijdank sinsdien geen last meer van de diertjes gehad.
pi_45517935
Och heden,ik heb er donderdag ook weer een luizenwasdag opzitten En dat terwijl ik net lekker nog een paar uur wilde slapen,was 2uur wakker geweest die nacht Komt mijn oudste van 13 in eens naast me staan:Mam,dit vind ik net op mijn kussen gloeiende,gloeiende......... Hoe zij er nou aan komt op een hoge school,met de jas in de kluis?Schiet mij maar lek en de jongste heeft het gelukkig niet,pfff.......Maar wel weer alle kleding wassen,haar kop insmeren,ons beddegoed eraf,want daar had ze de avond ervoor in tv zitten kijken grrrrr.En ik heb mijn eigen hoofd ook maar gedaan,terwijl dat eig.niet mag als je zwanger bent met dat prioderm.Gewoon gedaan en niet langer dan 1,5 uur in laten werken,dan weet ik zeker dat ik ze niet krijg.
Maar het is een enorme klus,waar je vaak de hele dag zoet mee bent.Sterkte allemaal.

Groetjes,Minoes
pi_48479827
Ik heb vandaag de luizenwas!!!

Oh hemel wat een werk zeg..

Priscil heeft lotion en shampoo, en ik heb geen luizen meer ontdekt bij haar. Morgen zal ik haar nog even nakijken.

Wat is teatreeoil??? En waar kan ik het kopen.
Wij willen echt dat priscil elke dag wast en we zorgen ervoor dat ze zeker 3 keer per week dr haren wast. Nou deze week mag ze wat mij betreft met lekker vet haar naar school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 april 2007 @ 21:34:34 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48479928
Vooral veel haarlak/gel erin Ticootje, houden luizen ook niet van .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_48480667
Luizenmoeder speaking.

Teatree-oil maakt luizen niet dood, het kan er alleen voor zorgen dat (als je er veel van in het haar doet) dat de luizen geen neetjes kunnen plakken.
Zelfde geldt voor andere vette dingen, zoals baby-olie, of conditioner die je niet uitspoelt, da's allemaal preventief bedoeld.
De allochtone meisjes hebben veelal olie in hun mooie lange haar, en nog nooit een luisje kunnen vinden daar, net als Surinaamse kinderen, die houden het ook erg vet.

Mijn ervaring is dat Prioderm lotion werkt als een tiet, en dat knuffels en beddegoed 24 uur in de vriezer afdoende werkt.

Mijn kinderen hebben ze in hun schooltijd tot nu toe 4x gehad, en ik 2 keer (*gilt nog even bij de herinnering* ) maar met bovenstaande maatregelen waren ze direct weg gelukkig.

Gawd, wat zijn die dingen goor.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_48481375
Brr, gore rotbeesten zijn het...Heb ze vorig jaar nog gehad (ja, op mn 16e. Denk je er na de basisschool vanaf te zijn..mooi niet dus..ondanks dat ik mn jas gewoon in mijn eigen kluisje stop..)
En terugkomen dat die krengen deden...heb onzettend vaak m'n haar gewassen met speciale anti-luizenshampoo, tig keer mn hoofd ingesmeerd met ander gif, honderden malen gekamd...en toch kwamen ze continu terug. Frustrerend...
Op een gegeven moment begon ik ook de effecten van het gif te merken; haar viel meer uit dan normaal, was net een bos stro (zwaar beschadidg natuurlijk) en m'n hoofdhuid zag er natuurlijk ook niet al te best meer uit....
Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe ik er toen ben afgekomen, behalve dan dat ik het echt zo zat was dat ik de laatste keer dat ik ze had m'n haren en hoofd zo vaak heb ingesmeerd en gekamd, dat de bovengenoemde bij-effecten nog erger waren...

Enige tisp die ik anderen kan geven: Leen NOOIT een borstel van iemand anders. Ongeacht of het nou een basisscholier, een midelbare scholier, student of zelfs volwassene is. Bij mij zijn ze vermoedelijk via een bekende zo bij me gekomen..niet grappig..
Berg jassen goed op in een afgesloten zak (of zo'n capeje) op school, kan echt geen kwaad.
Ga niet preventief lopen smeren met gif (tea tree is dan een beter alternatief) want luizen worden er echt immuun voor en dan wordt het steeds lastiger om ze te weren/weg te krijgen. (Plus dat het nog hartstikke ongezond is voor je huid en haar). Gebruik ipv daarvan gel, olie of haarlak.
pi_48481921
Ik ben 2 jaar geleden, nadat mijn jongste dochter het ook een keer te pakken had, spontaan luizenmoeder op school geworden. Gelukkig controleren we na iedere vakantie op school, dus vrij regelmatig en daardoor is het redelijk de kop in te drukken.
Op het moment dat je kind ze heeft zitten, moet je heel het gezin behandelen (uit voorzorg) en alle knuffels ed. gingen hier minimaal 3 weken in een afgesloten zak de zolder op. Het beddegoed en andere wasbare dingen werd flink heet gewassen.
Ik moet het afkloppen, maar we hebben het maar 2 keer te pakken gehad, en omdat ik zelf op school controleer ben ik er sowieso wat alerter op, en gaat hier ook regelmatig de luizekam door de haren uit voorzorg.
this bitch bites
  woensdag 18 april 2007 @ 22:13:50 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_48482144
Wat moet je als luizenmoeder dan precies doen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_48482271
de knuffels 3 weken weg zou hier wel een ramp betekenen.

maarrr die van ons kunnen gelukkig in de wasmachine.
pi_48482729
Dan moet je ze wel elke dag wassen...(Je zou dan kunnen afspreken dat één/twee knuffel(tjes) mag/mogen blijven, en dat de rest tijdelijk opgeborgen wordt)
pi_48484201
Priscil heeft nu allemaal vlechtjes in dr haar. Je kan zo heel goed zien of er nog beestjes zitten. De buurvrouw heeft net vanmiddag dr haren gedaan, en die zag het ook.

Ik heb de vlechtjes er niet uit gehaald, dan heb ik hier echt ruzie. Over een dag of 2/3 zit het toch niet meer, dan nogmaals herhalen en even kammen.

Echt niet cool dit..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 april 2007 @ 04:50:30 #70
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_48490587
Ik heb voor het eerst luizen gehad in de 2e van de middelbare school , Het lijkt wel of t tegenwoordig steeds vaker voorkomt trouwens...

Bah, wat een rotdingen, ik wist dat ik "beestjes" in mijn haar had, en vertelde dat aan mijn moeder, ik werd gecontroleerd en hup, meegesleept naar de apotheek... het was zondag, dus we moesten aanbellen en dan in zo'n intercom zeggen waarom we kwamen.... de hele buurt kon meegenieten en dan ook nog voor zo iets "besmettelijks".. ik schaamde me zo

Goed, ik ben de enige die ze heeft gehad van het gezin, heb ze alleen overgeheveld aan mijn beste vriendin destijds... of zij aan mij natuurlijk (die zo overstuur was omdat ze permanent en beestjes had, dat kon natuurlijk niet.... )

[ Bericht 0% gewijzigd door Renda op 19-04-2007 04:56:15 ]
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_48490716
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:13 schreef livelink het volgende:
Wat moet je als luizenmoeder dan precies doen?
luizencontrolle uitvoeren op school na iedere vakantie. Je krijgt samen met nog een moeder een klas toegewezen om de kinderen te controleren.
Is, vind ik zelf, een heel goed initiatief en zo heb je zelf ook een beetje inzicht in hoe groot het "probleem" is.
En omdat we de controlles regelmatig doen is het ook makkelijker de kop in te drukken. De kinderen krijgen dan een briefje mee naar huis (als er iemand hoofdluis heeft) zodat de ouders actie kunnen ondernemen.
En 2 weken nadien is er weer controlle in de klas om te zien of het inderdaad weg is en niet erger is geworden.
this bitch bites
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2007 @ 08:27:44 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_48491402
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:37 schreef RedBitch het volgende:

[..]

luizencontrolle uitvoeren op school na iedere vakantie. Je krijgt samen met nog een moeder een klas toegewezen om de kinderen te controleren.
Is, vind ik zelf, een heel goed initiatief en zo heb je zelf ook een beetje inzicht in hoe groot het "probleem" is.
En omdat we de controlles regelmatig doen is het ook makkelijker de kop in te drukken. De kinderen krijgen dan een briefje mee naar huis (als er iemand hoofdluis heeft) zodat de ouders actie kunnen ondernemen.
En 2 weken nadien is er weer controlle in de klas om te zien of het inderdaad weg is en niet erger is geworden.
Hier nog een luizenmoeder, Wij luizen iedere 6 weken, bij luis iedere week, net zo lang tot het weg is. Alleen laten wij ook nog eens de ouders van de kinderen met luis bellen. Iedereen weet hoe het met briefjes gaat, het verdwijnt onder in een tas, ze vergeten het, óf ze verliezen het en andere kinderen lezen het. En aangezien er nog een taboe heerst proberen we het allemaal zo discreet mogelijk te doen. Daarbij zijn kinderen enorm hard voor elkaar, pesten zit in een klein hoekje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_48491942
Dat bellen gebeurt hier ook, maar heel de klas krijgt alsnog een informatiebriefje mee dat er hoofdluis of neten in de klas zijn geconstateerd. In principe komt dus ook niemand in de klas te weten wie het heeft.
this bitch bites
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:21:13 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54165753
Potverdorie, ik heb net één (1) luis ontdekt op het hoofd van mijn dochter. We zitten nu allemaal in de luizengel. Al het beddengoed is afgehaald en wordt nu gewassen, de gedragen kleding in plastic zakken, de jassen liggen ingesprayd buiten, de auto is gesprayed, er wordt nu gestofzuigd....

Nu is het zo dat mijn kinderen net een weekendje zouden gaan logeren bij oma. Mijn moeder zegt dat ze het geen probleem vindt, maar ik ben bang dat ik hun huishouden ook besmet. Overdrijf ik nu of moet ik me gewoon niet zo druk maken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Jubileum moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 19:25:12 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54165834
Sorry Tink ik heb helaas geen antwoorden voor je.

Ik wil wel graag even op dat taboe gebeuren reageren. Ik was hogelijk verbaasd over het luizenprotocol op Iris' school. De luizenmoeders komen regelmatig en als ze luis constateren wordt je als ouder gelijk gebeld. Er wordt van je verwacht dat je je kind a la minute komt halen en dat mag pas weer terug als het 'schoon' is.
Dat laatste snap ik, maar dat 1e vind ik zo stigmatiserend.... Misschien is dat overdreven van me, maar kan het niet discreter?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')