abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42117743
Ik heb KPN, hebben we nu een jaar. Geen problemen gehad. En de helft goedkoper als ons oude Chello abonnement.
Lange benen koud hoofd.
  maandag 25 september 2006 @ 18:52:48 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42118671
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:24 schreef BaajGuardian het volgende:
zonet weer 3 uur lang geen internet gehad
Jammer dat het slechts 3 uur was.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 september 2006 @ 19:36:34 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_42120273
Ik heb helaas bij UPC/Chello gewerkt op de helpdesk, en helaas moet ik bekennen dat 80% van de problemen met verbindingen niet aan het kabelnetwerk ligt. t zal je verbazen maar dat is dus echt zo.

't gaat altijd mis bij nieuwe netwerkkaarten (bv nieuw PC aan modem geprikt) met dus nieuwe MAC adressen, of het eeuwige gekloot met (draadloze) routers (dat met die routers is echt een storingscomponent met superstip op 1).
Ook het toegekend krijgen van een ander wachtwoord wil wel eens iets laten hangen in het systeem.~Een standby knop op het modem wat per ongeluk bij het stofzuigen ofzo wordt ingedrukt is eveneens goed voor een belletje of 3 per dag per helpdeskpersoon.
Gelukkig woon ik niet in het dekkingsgebied van UPC dus kep er verder geen last van.
How can I make this topic about me?
  maandag 25 september 2006 @ 19:59:49 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42120673
wat een bullshit gebrokenglas, je hebt dat babbeltje zeker van een papiertje overgenomen wat er voor je lag bij de helpdesk, ik heb er niet alleen last van, mijn moeder heeft het mijn buurman heeft het, 2 vrienden van me hebben het, en guess what ze wonen allemaal in dezelfde stad, en hebben allemaal CHELLO.

en het enige wat je krijgt als je de helpjezelfdesk belt is een achterlijk spraakherkennings programma dat moeite heeft de letter J te herkennen, een student die geen verstand van computers heeft en de schuld legt bij de instelligen van de beller welk door computer experts zijn ingesteld en optimaal werken, de ontkenning dat het aan chello zelf kan liggen terwijl dit godverdomme 100% zeker is, en de telefoonrekening.

alles bijelkaar opgeteld is het een reden om die boerentent eens op te zoeken en naar de klere te trappen inclusief alle aanwezigen, maar omdat ik vredelievend ben zal ik het laten bij een boycot hetze op jawel, het internet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 25 september 2006 @ 20:03:49 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42120746
het is of een blokstoring of men loopt bij chello weer te kutten met de kabeltjes, hoevaak ik wel niet in mijn beeld krijg: a network cable has been unplugged, en elke week heb ik op zijn minst wel 3 dagen om de godverdomde 2 uur een spike aanval die soms zelf al 2 uur kan duren.

nee het licht aan de wachtwoorden... ben je wel goed bij je hoofd gebrokenglas?
pi_42121375
Als de verbinding werkt zoals hier ligt er wél een dikke lijn waar je je speeds ook vol op haalt daar kunnen ze bij ADSL nog alleen maar van dromen. Helemaal als je meer dan 3 centimeter van de centrale afzit Chello

Alleen de klantenservice is ruk. Ik heb het voordeel dat ik er nogal wat vanaf weet en dus erg moeilijk kan doen. Wordt dan ook meestal doorverbonden.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 25 september 2006 @ 21:10:28 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42122113
Ik heb nooit UPC gehad, maar wel horrorverhalen gehoord.... vriend van me in Amsterdam ging van Chello naar ADSL, leverde netjes zijn modem in bij een UPC winkel.

Dat ging twee jaar lang goed, totdat ie ineens een brief kreeg van UPC dat ie nog een kabelmodem zou hebben..... en dat ie het moest inleveren, OF zoveel euro moest betalen. Hij bellen dat hij al twee jaar geleden het kabelmodem had ingeleverd, maar de griet aan de andere kant van de lijn kon alleen maar met "het staat toch echt in de computer" als verweer komen.

Er bleven vervolg brieven komen, daarna dreiging tot afsluiting van TV (terwijl hij zijn TV op tijd betaalde). Toen is hij toch eens in oude dozen met papieren gaan graven en hij vond het papiertje dat hij kreeg na inlevering van het modem..... Hij weer bellen, en toen kreeg hij te horen dat dat papiertje niet kon kloppen WANT de computer gaf de juiste informatie.

Ik geloof dat hij uiteindelijk op het hoofdkantoor in Amsterdam het papiertje heeft laten zien aan iemand en met verontschuldigingen kreeg ie toen een UPC muismat ofzoiets, en twee weken later een verontschuldigingsbrief.

Weer een week later kreeg hij nog een brief, of hij nog even het achterstallige bedrag wou betalen dat stond voor dat modem..... Hij heeft er toen niet mee rop gereageerd trouwens, en daarna is er ook nooit meer een brief van UPC gekomen.

Maar de administratie van UPC klopt dus van geen kanten, en "de computer heeft altijd gelijk" natuurlijk....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42123046
En hoeveel jaar had je precies nodig om hier achter te komen?
pi_42123373
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
blaaaaaaaaaaaaaaat

licht
pi_42123644
Hou je bek man, chello owned!
JOHNNY HEITINGA
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 21:59:02 #36
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42124038
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
het is of een blokstoring of men loopt bij chello weer te kutten met de kabeltjes, hoevaak ik wel niet in mijn beeld krijg: a network cable has been unplugged, en elke week heb ik op zijn minst wel 3 dagen om de godverdomde 2 uur een spike aanval die soms zelf al 2 uur kan duren.

Check toch maar eens je eigen kabel netwerk..

Zelf in elkaar geflatst ?

Koop eens fabriek's netwerk kabels.

Goeie deze keer
  maandag 25 september 2006 @ 22:12:16 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42124706
Sebasser krijg de fik in je plasser, ik heb goeie kabels van chello zelf ffs.
en de grap is zoals je vast hebt gelezen, tenzij je ondersteboven voor je pc zit........IK HEB HET NIET ALLEEN HIER IN DE BUURT GODVERDOMME.

kk? k.
  maandag 25 september 2006 @ 22:14:04 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42124809
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:41 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

licht
yea well im sorry that i type in english more often than in dutch dipshit.
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 22:14:25 #39
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42124834
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Sebasser krijg de fik in je plasser, ik heb goeie kabels van chello zelf ffs.
en de grap is zoals je vast hebt gelezen, tenzij je ondersteboven voor je pc zit........IK HEB HET NIET ALLEEN HIER IN DE BUURT GODVERDOMME.

kk? k.
kthxbai

Nee, die melding ligt toch echt bij jezelf.

Tenminste vaak wel.

Zit je soms met je voeten bij de kabels ?
Of heb je ze onder je deur door lopen zodat het steeds contact maakt ?
Knelt de kabel ergens ?
  maandag 25 september 2006 @ 22:20:27 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42125067
nee de kabels zitten niet bij mijn voeten, niet onder de deur, niet gekneld, voor de laatste keer wanneer bij mij het internet problemen vertoont heeft iedereen die ik ken met chello het 9 van de 10x ook.
  maandag 25 september 2006 @ 22:21:42 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42125118
werk je zelf bij de chellojugend ofzo
pi_42125188
Ik denk dat je modem een beetje stuk is. Of de kabel stuk als je zovaak die melding krijgt. Dan ligt het probleem dus tussen jouw PC en modem... alle bekabeling na het modem krijg je cht geen melding van tenzij je in de logs van http://192.168.100.1/ (status "site" eurodocsis modems) gaat kijken.

Post je signal to noise ratios eens hier, ligt de upstream boven de 45dB is het niet goed. En is de bekabeling niet goed.
  maandag 25 september 2006 @ 22:25:39 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42125292
ja tuurlijk en daarom ben ik niet de enige die steeds op dezelfde tijden chello terreur onvangt ipv chello orde.
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 22:26:08 #44
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42125310
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:21 schreef BaajGuardian het volgende:
werk je zelf bij de chellojugend ofzo
Nee, en ik zit bij @home.

Ik geef je trouwens alleen maar tips hoor BG
pi_42125348
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
ja tuurlijk en daarom ben ik niet de enige die steeds op dezelfde tijden chello terreur onvangt ipv chello orde.
Kijk nou eens naar die signal to noise ratio(downstream) en upstream power. Het is handig als je die termen laat vallen en zegt dat het niet aan windows kán liggen omdat het een frisse install is oid Dan werkt hun script niet meer en wordt je echt geholpen
  maandag 25 september 2006 @ 22:31:54 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_42125568
Ahum ik geloof best dat je computerexpert bent. En dat het niet aan chello ligt zal ik ook niet zeggen.

Maar ja daar staat tegenover: ik heb heel veel mensen aan de lijn gehad die snoeihard beweerden MCSE te hebben, beweren geen router aangesloten te hebben, maar, zelfs na een ipconfig/renew toch weer een 192.168 adres op de pc hebben gekregen. Wat dus alleen maar voorkomt met routers e.d. Nou dan geef ik het op.

Of, ook leuk, ja ik zit bij de buurman, ik heb veel verstand van computers want ik ben systeembeheer en jullies DHCP server ligt eruit, ik krijg geen DHCP-discover pakketten van jullie binnen blabla dit en dat.
Op afstand kun je op het modem zien of de PC aanstaat en welk macadres en ipnummer de pc heeft; wat dus niet zichtbaar is, dus verbinding tussen modem en PC is er niet. Blijkt uiteindelijk dat meneer de netwerkkabel niet heeft aangesloten. Wat ook netjes blijkt uit de melding van ipconfig 'netwerkkabel niet aangesloten'. Hoor je de 'klik' van de netwerkkabel die aangesloten wordt, en 3 seconden later wordt de telefoonverbinding verbroken.... Nou oke dan

Maar er zullen best problemen zijn, kan heel goed. Zeker als het zo dicht bij elkaar in de buurt is ve woonblok.
Ik heb zelf ervaring met kabelboer @home, ook de nodige shit gehad (en ja ik heb ook MCSE dus kan ook heus wel een pctje instellen), en nu gelukkig bij een goede provider.
How can I make this topic about me?
  maandag 25 september 2006 @ 22:34:44 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42125699
en chello is dus GEEN goede provider, want alles wat je verteld is niet van toepassing op dit probleem.
pi_42125807
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Ahum ik geloof best dat je computerexpert bent. En dat het niet aan chello ligt zal ik ook niet zeggen.

Maar ja daar staat tegenover: ik heb heel veel mensen aan de lijn gehad die snoeihard beweerden MCSE te hebben, beweren geen router aangesloten te hebben, maar, zelfs na een ipconfig/renew toch weer een 192.168 adres op de pc hebben gekregen. Wat dus alleen maar voorkomt met routers e.d. Nou dan geef ik het op.

Of, ook leuk, ja ik zit bij de buurman, ik heb veel verstand van computers want ik ben systeembeheer en jullies DHCP server ligt eruit, ik krijg geen DHCP-discover pakketten van jullie binnen blabla dit en dat.
Op afstand kun je op het modem zien of de PC aanstaat en welk macadres en ipnummer de pc heeft; wat dus niet zichtbaar is, dus verbinding tussen modem en PC is er niet. Blijkt uiteindelijk dat meneer de netwerkkabel niet heeft aangesloten. Wat ook netjes blijkt uit de melding van ipconfig 'netwerkkabel niet aangesloten'. Hoor je de 'klik' van de netwerkkabel die aangesloten wordt, en 3 seconden later wordt de telefoonverbinding verbroken.... Nou oke dan

Maar er zullen best problemen zijn, kan heel goed. Zeker als het zo dicht bij elkaar in de buurt is ve woonblok.
Ik heb zelf ervaring met kabelboer @home, ook de nodige shit gehad (en ja ik heb ook MCSE dus kan ook heus wel een pctje instellen), en nu gelukkig bij een goede provider.

Maar geef toe het is best irritant dat een helpdesk met voor de hand liggende oplossingen komt als je zelf al vanalles geprobeerd hebt. Wat ik helemaal slecht vondt is dat ineens heel het internet niet meer werkte omdat het account bij jullie was uitgezet, terwijl er hier niks veranderd was. Bleek uiteindelijk simpel op te lossen door naar prov.upc.nl te gaan. Maar voordat je bij dat punt bent... Normaal wordt je automatisch doorverwezen als je met een niet geactiveerde mac adres probeert te surfen maar dat werkte niet.
  maandag 25 september 2006 @ 22:37:38 #49
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42125823
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:23 schreef switchboy het volgende:
Ik denk dat je modem een beetje stuk is. Of de kabel stuk als je zovaak die melding krijgt. Dan ligt het probleem dus tussen jouw PC en modem... alle bekabeling na het modem krijg je cht geen melding van tenzij je in de logs van http://192.168.100.1/ (status "site" eurodocsis modems) gaat kijken.

Post je signal to noise ratios eens hier, ligt de upstream boven de 45dB is het niet goed. En is de bekabeling niet goed.
266.300+- sent, 332.190 +- recieved.
als je dat bedoeld.

en ik ben voor de 10e keer niet de enige die wel vaker te maken heeft met chello die het internet er even gezellig aftieft.
pi_42125871
Nee dat bedoel ik niet, ik heb het over de signaal sterkte, maar die kunnen ze daar opzich ook uitlezen als ze de moeite doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')