abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42184462
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zit toch zo'n creepy religo gozer achter ofzo, als je de fim afkijkt en op de aftiteling zoekt, weet alleen zijn naam niet meer .
Rhamta, the Warrior from Atlantis. (JZ Knight)
Gek wijf dat denkt dat ze de reincarnatie is van een strijder van Atlantis. Is initiatiefnemer van deze film vol nonsens.

Hier zie je haar in een oude opname. (real)
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:10:12 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42184566
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:06 schreef onemangang het volgende:

[..]

Rhamta, the Warrior from Atlantis. (JZ Knight)
Gek wijf dat denkt dat ze de reincarnatie is van een strijder van Atlantis. Is initiatiefnemer van deze film vol nonsens.

Hier zie je haar in een oude opname. (real)
Oh, een dame, ok. Kan ook natuurlijk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 27 september 2006 @ 23:13:14 #153
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42184670
Christus (nofi ). Wat een nutbags .
Vrijheid
pi_42192561
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:16 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Je snapt de link niet naar quantummechanica en de invloed die je als observator op de uitkomst hebt?
Ik ben geen natuurkundige, maar je verwart hier volgens mij twee zaken: het micro- en macroniveau. Quantumfysica speelt zich af op subatomairniveau. Het is dubieus om de principes daarvan kwakkeloos op onze macrotoestanden van de wereld toe te passen en denken dat het bestaan van object (zoals een tafel) afhankelijk is van mijn observatie.

Maar fokkers die natuurkunde studeren - zoals Haushofer - weten hier veel meer van.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
  donderdag 28 september 2006 @ 10:42:59 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42193289
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:09 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Ik ben geen natuurkundige, maar je verwart hier volgens mij twee zaken: het micro- en macroniveau. Quantumfysica speelt zich af op subatomairniveau. Het is dubieus om de principes daarvan kwakkeloos op onze macrotoestanden van de wereld toe te passen en denken dat het bestaan van object (zoals een tafel) afhankelijk is van mijn observatie.

Maar fokkers die natuurkunde studeren - zoals Haushofer - weten hier veel meer van.
Maar toch, mocht zo zijn dat een quantumdeeltje op een observatie reageert en als een quantumdeeltje helemaal aan de basis staat van een molecuul dan zijn de gevolgen toch best groot, of pis ik nu echt naast de bak? Dit even puur hypothetisch natuurlijk.
Vrijheid
pi_42195384
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar toch, mocht zo zijn dat een quantumdeeltje op een observatie reageert en als een quantumdeeltje helemaal aan de basis staat van een molecuul dan zijn de gevolgen toch best groot, of pis ik nu echt naast de bak? Dit even puur hypothetisch natuurlijk.
Nee, gedachten kunnen ijskristallen niet beinvloeden. Of lepels buigen. Of glazen verplaatsen. Als je iemand kent die dat wel kan, dan kan hij zo een miljoen dollar incasseren bij James Randi.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_42195936
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:16 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Je snapt de link niet naar quantummechanica en de invloed die je als observator op de uitkomst hebt?
Nee, die snap ik ook niet. Dat heeft ook niks met relativiteit te maken.
  donderdag 28 september 2006 @ 12:57:55 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42196828
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:58 schreef onemangang het volgende:

[..]

Nee, gedachten kunnen ijskristallen niet beinvloeden. Of lepels buigen. Of glazen verplaatsen. Als je iemand kent die dat wel kan, dan kan hij zo een miljoen dollar incasseren bij James Randi.
Dat zeg ik ook nergens hoor, maar geeft toch te denken dat ( mocht het waar zijn ) je die quantumdingetjes kan beinvloeden door er naar te kijken er iets raars aan de hand is en dat de potentiele mogelijkheden erg groot zijn, op zich.
Vrijheid
  donderdag 28 september 2006 @ 13:55:54 #159
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_42198172
Goed even terug naar de oorsprong van het stukje waar nu verschillende vrage/stellingen over staan:
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:25 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Daar zijn verschillende mensen het niet mee eens...
Einstein zei al dat alles relatief was.
Of bidden helpt of niet, lijken mij twee uitkomsten van dezelfde golffunctie.
Het hangt dus van de "bidder" af.
Ik maakte hier wat grote (mischien zelfs misplaatste) stappen.
De bedoeling van deze post was echter om een ding aan te geven:
Je kunt de uitkomst van een experiment beïnvloeden door je verwachtingspatroon (ja, ook op macro-niveau anders zouden er niet zo veel wetenschappers en pseudowetenschappers met elkaar overhoop liggen)
Met het noemen van Einstein wilde ik slechts een link leggen naar quantum mechanica (het noemen van zijn naam leek mij daarvoor de beste en makkelijkste manier), omdat het idee van een observator die de uitkomst bepaald daar redelijk geaccepteerd is.
Met het woordje relatief doelde ik op het feit dat twee mensen uit eenzelfde experiment op macroniveau (met dezelfde uitkomst, maar een andere voorinstelling) andere conclusies kunnen trekken. (kijk alleen maar naar de discussie die hier gaande is, de een zegt toeval, de ander vind van niet)
Kunst zonder trein.
pi_42198340
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens hoor, maar geeft toch te denken dat ( mocht het waar zijn ) je die quantumdingetjes kan beinvloeden door er naar te kijken er iets raars aan de hand is en dat de potentiele mogelijkheden erg groot zijn, op zich.
de mogelijkheden zijn in fantasieën altijd erg groot
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  donderdag 28 september 2006 @ 14:16:21 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42198616
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:03 schreef Causa het volgende:
de mogelijkheden zijn in fantasieën altijd erg groot
Klopt, wat is je punt?
Vrijheid
pi_42201534
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:57 schreef jogy het volgende:

Volgens mij is dit een misvatting. Quantumdeeltjes worden niet beïnvloed omdat jij ze waarneemt. Bij een waarneming heb je namelijk licht nodig en het licht heeft invloed op de deeltjes, niet je waarneming. Tenminste dat is mij ooit uitgelegd.

En daarbij heb je nog steeds het probleem van een 'stratified reality'. Wat op microniveau speelt, hoeft helemaal niet op te gaan voor het macroniveau (en andersom). De realiteit is gelaagd en elke laag heeft zijn specifieke eigenschappen. Probeer eens werkeloosheid in Nederland (een economische/sociologische laag) eens te verklaren uit een moleculenmodel (de scheikunde laag). Dat alles uit kleine deeltjes bestaat is waar, maar daat kun je niet kwakkeloos overnemen in andere, hogere lagen.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_42202229
waaah dit topic van mij is zwaaar afgedwaald inmiddels
  donderdag 28 september 2006 @ 17:39:01 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42204398
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:26 schreef latexpiepbeestje het volgende:
waaah dit topic van mij is zwaaar afgedwaald inmiddels
Mwoah. Maar het is wel een goed topic .
Vrijheid
  donderdag 28 september 2006 @ 17:42:41 #165
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42204524
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:06 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een misvatting. Quantumdeeltjes worden niet beïnvloed omdat jij ze waarneemt. Bij een waarneming heb je namelijk licht nodig en het licht heeft invloed op de deeltjes, niet je waarneming. Tenminste dat is mij ooit uitgelegd.

En daarbij heb je nog steeds het probleem van een 'stratified reality'. Wat op microniveau speelt, hoeft helemaal niet op te gaan voor het macroniveau (en andersom). De realiteit is gelaagd en elke laag heeft zijn specifieke eigenschappen. Probeer eens werkeloosheid in Nederland (een economische/sociologische laag) eens te verklaren uit een moleculenmodel (de scheikunde laag). Dat alles uit kleine deeltjes bestaat is waar, maar daat kun je niet kwakkeloos overnemen in andere, hogere lagen.
Ok, dat van 'bekijken veranderd het gedrag' is dus nog niet bewezen/grote onzin. Maar je kan mij niet wijsmaken dat als je de kleinste(?) bouwblokken kan beïnvloeden het geen effect heeft op het object waar het in zit. Bedankt voor je uitleg trouwens, heel duidelijk en begrijpelijk .
Vrijheid
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:59:44 #166
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_42234648
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:06 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Wat een onzinnige stelling is dat, "waarnemen" kan op verschillende manieren gebeuren, en zwarte materie bestaat niet (behalve dan een zwart gat).
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')