abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:43:49 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2691869
Bijvoorbeeld om te stemmen.

Waarom zou je niet een algemene kennis/IQ/EQ-test invoeren waar men punten kan behalen om te mogen stemmen?

Haal je een bepaald aantal minimale stemmen, mag je 1 stem uitbrengen, en al naargelang je beter scoort telt je stem 2, 3 of 4 keer mee.

Zelfde voor een rijbewijs: elke onaangepaste randdebiel die een rijtje technische handelingen weet te onthouden kan in principe een rijbewijs krijgen mits hij zich een halfuurtje weet in te houden naast een examinator en 18 jaar is.

Waarom niet een uitgebreidere test om uit te vlooien of iemand er ook daadwerkelijk aan toe is een potentieel dodelijke machine te bedienen?

Waarom is leeftijd zo belangrijk, en cognitie, empathie en sociale vaardigheden blijkbaar niet?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2691894
Omdat leeftijd compleet objectief wordt vastgesteld, en die andere dingen meer 'vatbaar' zijn voor gesjoemel?
(Plus dat het een hoop geld zou kosten natuurlijk)
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:47:34 #3
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_2691924
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:45 schreef Beatrice het volgende:
Omdat leeftijd compleet objectief wordt vastgesteld, en die andere dingen meer 'vatbaar' zijn voor gesjoemel?
(Plus dat het een hoop geld zou kosten natuurlijk)
en dan komt kennis met de jaren.
Als kind zijnde zal jij altijd op iets stemmen wat ervoor zorgt dat de snoep goedkoop wordt (als de moeite wordt genoemen de info door te lezen), bij wijze van spreken
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:57:25 #4
136 V.
pi_2692051
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:45 schreef Beatrice het volgende:
Gesjoemel of niet: we kunnen toch wel vaststellen dat het criterium 'leeftijd' faalt?

Wat zou er mis zijn om het medebeslissen over hoe ons land bestuurd dient te worden enigszins afhankelijk te maken van inzicht?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:57:28 #5
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2692052
quote:
Zelfde voor een rijbewijs: elke onaangepaste randdebiel die een rijtje technische handelingen weet te onthouden kan in principe een rijbewijs krijgen mits hij zich een halfuurtje weet in te houden naast een examinator en 18 jaar is.

Waarom niet een uitgebreidere test om uit te vlooien of iemand er ook daadwerkelijk aan toe is een potentieel dodelijke machine te bedienen?

En wat dacht je van het krijgen van kinderen?
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:58:04 #6
136 V.
pi_2692059
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:57 schreef Redman het volgende:

[..]

En wat dacht je van het krijgen van kinderen?

Ik ben ook absoluut voor een ouderschapsbewijs en een opvoedplicht.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2692074
Ik vind je helemaal gelijk hebben... als dat allemaal nieh zo was haddik waarschijnlijk al lang mn rijbewijs
[url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Zjozz]M'n DVD Collectie :)[/url]
pi_2692137
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:57 schreef Verbal het volgende:
Gesjoemel of niet: we kunnen toch wel vaststellen dat het criterium 'leeftijd' faalt?

Wat zou er mis zijn om het medebeslissen over hoe ons land bestuurd dient te worden enigszins afhankelijk te maken van inzicht?

Soms denk ik dat ook (toen ik zestien was vond ik mezelf best prima in staat om een stem uit te brengen), maar het heeft ook iets engs: wie kan er nou bepalen of ik al dan niet voldoende inzicht heb? Hoe maak je in godsnaam een test die dat objectief meet?
pi_2692168
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef Verbal het volgende:

Waarom zou je niet een algemene kennis/IQ/EQ-test invoeren waar men punten kan behalen om te mogen stemmen?
Dan kan er bijna niemand meer stemmen. De meerderheid van de mensen is gewoon hardstikke dom en heeft geen algemene kennis. Kijk maar eens wat voor antwoorden mensen geven in kwissen. En deze zijn dus al door de voorselectie heengekomen

een pen is ook een potentieel dodelijk wapen (balpen-moord), moet je dat dan ook aan banden leggen?

Waarom is leeftijd zo belangrijk, en cognitie, empathie en sociale vaardigheden blijkbaar niet?
Leeftijd kan je snel controleren, voor sociale vaardigheden moet je iemand zeer uitgebreid onderzoeken. Enig idee hoe lang het al duurt voordat men een rapport kan schrijven over psychopaten a la moordenaar GJ Hein of die vent in Groningen die prostituees heeft vermoord? En dan leert de praktijk dat ze soms nog in herhaling vallen.

pi_2692201
quote:

Haal je een bepaald aantal minimale stemmen, mag je 1 stem uitbrengen, en al naargelang je beter scoort telt je stem 2, 3 of 4 keer mee.

Is dat niet een soort van klassenjustitie? (afgezien van het feit dat het hier geen justitie betreft uiteraard) Ik denk dat je er wel van mag uitgaan dat de gemiddelde persoon over voldoende capaciteit beschikt om te stemmen. Een systeem waarbij de stem van de "slimmere" of meer "mentaal stabiele" persoon vaker meetelt vind ik heel wat enger dan een systeem waarbij een groep mensen hun beslissing wellicht op gevoelsmatige gronden neemt in plaats van op rationele gronden.
quote:
Hier ben ik het wel enigzins mee eens. Maar ik ben dan eerder voor een zogenaamd proefrijbewijs om dit te reguleren. Ik denk dat je toch het beste kan werken met een minimumleeftijdgrens, omdat je anders voor elke persoon om de zoveel tijd zou kunnen gaan testen of ze er al aan toe zijn. Lijkt me een vrij kostbare en ook enigzins zinloze bezigheid daar ik denk dat het huidige systeem redelijk goed functioneert. Debielen zul je altijd houden in het verkeer. Wie zegt dat mensen zich niet inhouden bij een eventuele andere test?
quote:
Omdat leeftijd dus het makkelijkst meetbaar is. De andere zaken spelen wellicht een rol, maar zijn moeilijker meetbaar en de verwachte baten wegen mijn inziens niet op tegen de lasten.
Hmmzz....
pi_2692232
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:58 schreef Verbal het volgende:

V.

Daar ben ik het helemaal mee eens: ik zie het nu bij een collega van mij, die is al een dik jaar bezig om samen met zijn vrouw een kindje te adopteren. Hoop gesprekken, gezeik en testen. Terwijl iedere randdebiel een kind kan krijgen en mag "opvoeden". Lees Meisje van Nulde.

Wat betreft die test voor het halen van je rijbewijs... het behoeft geen uitleg dat ik het daar mee eens ben.

Kabouters, dié zijn pas rendabel!
pi_2692249
quote:

Omdat het heel ondemocratisch is om domme mensen uit te sluiten van het stemrecht. Daarom.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:16:59 #13
136 V.
pi_2692277
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:14 schreef Gellius het volgende:

[..]

Omdat het heel ondemocratisch is om domme mensen uit te sluiten van het stemrecht. Daarom.

Hoezo ondemocratisch? Ze mogen wel stemmen, mits ze op zijn minst kunnen aantonen wilsbekwaam te zijn.

Ik vind het ondemocratisch om een randdebiel evenveel inspraak te geven als iemand met talent en inzicht.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2692356
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoezo ondemocratisch? Ze mogen wel stemmen, mits ze op zijn minst kunnen aantonen wilsbekwaam te zijn.

Ik vind het ondemocratisch om een randdebiel evenveel inspraak te geven als iemand met talent en inzicht.

V.

Ik niet. Ik vind het zelfs zeer dubieus om een intelligentiedrempel neer te leggen.
pi_2692425
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat jij een 'randdebiel' vindt is voor iemand anders een volstrekt normaal persoon. Het is veel gevaarlijker om mensen uit te vlakken simpelweg omdat ze minder intelligent zijn. Ik denk niet dat mensen dát zullen pikken. Nee sorry, ik vind je voorstellen ook heel eng.
Hmmzz....
  Admin donderdag 3 januari 2002 @ 16:28:39 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2692441
quote:

[..]

V.

Oe!!! Open daar eens een nieuw topic over?
DAT vind ik een leuk topc!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:29:39 #17
136 V.
pi_2692455
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:27 schreef -Wepeel2- het volgende:
Nee sorry, ik vind je voorstellen ook heel eng.
Het is geen voorstel, het is een vraag.

En ik heb het niet puur over intelligentie, maar over een combinatie van tests waarin ook sociale vaardigheden en empathie worden gemeten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:32:15 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2692496
Alweer een plan om Pim Fortuyn uit de Tweede Kamer te houden..
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2692517
Het probleem blijft dat er dus een groep mensen ontstaat die die criteria vaststellen en controleren. En die criteria zijn per definitie subjectief. Dat is rikant, vind ik. Ik wil graag dat mijn burgerrechten onvervreemdbaar zijn. Het leeftijdscriterium vervult die functie veel beter, zonder aanziens des persoon.
pi_2692529
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is geen voorstel, het is een vraag.

En ik heb het niet puur over intelligentie, maar over een combinatie van tests waarin ook sociale vaardigheden en empathie worden gemeten.

V.

Ja dat begrijp ik en dat heb ik ook meegenomen in mijn eerdere post, dus ik denk dat ik verder kan volstaan met het verwijzen naar die post.
Hmmzz....
pi_2692540
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:27 schreef -Wepeel2- het volgende:
Wat jij een 'randdebiel' vindt is voor iemand anders een volstrekt normaal persoon. Het is veel gevaarlijker om mensen uit te vlakken simpelweg omdat ze minder intelligent zijn. Ik denk niet dat mensen dát zullen pikken. Nee sorry, ik vind je voorstellen ook heel eng.
Wie zegt dat alleen de minder intelligente mensen uitgesloten zouden worden?
Het gaat om mensen die een gevaar voor hen zelf en anderen vormen, dat kunnen mensen met een laag IQ zijn, maar ook mensen met een hoog IQ kunnen een bedreiging vormen.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:34:59 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2692545
quote:

Oh jij vindt dat niet iedere Nederlander mag stemmen of rijden etc., maar alleen de 'intelligentere'?

Democratisch hoor....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:36:56 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2692588
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:34 schreef Odulla het volgende:
Wie zegt dat alleen de minder intelligente mensen uitgesloten zouden worden?
Het gaat om mensen die een gevaar voor hen zelf en anderen vormen, dat kunnen mensen met een laag IQ zijn, maar ook mensen met een hoog IQ kunnen een bedreiging vormen.
Aha, en wie bepaalt deze classifisering?
De KGB heeft nog wel boeken liggen waar je wat van kan leren over dit soort praktijken.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:38:51 #24
136 V.
pi_2692628
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh jij vindt dat niet iedere Nederlander mag stemmen of rijden etc., maar alleen de 'intelligentere'?

Democratisch hoor....

Nou... kunnen LEZEN is toch wel een minimale vereiste in mijn optiek...

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-01-2002 16:39]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:39:09 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2692633
quote:

[..]

V.

Ouderschapsbewijs?
En wat de doen als men niet door zo'n test komt?
Zo'n test die wat meet? Hypothetische situaties?
Waar laat je de kids die van hun ouders weggerukt worden omdat ze niet door een test van meneer de ambtenaar komen op een bepaald moment?

Man man... de Gestapo had ook zulke ideeen.

Ik vind ze heel, maar dan ook heel eng...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')