Hoe belangrijk vind jij status? Ontleen jij ergens status aan? Gebruik maken van je status, is dat geoorloofd? Wat vind je een typisch statussymbool?
Mellow ik heb even het plaatje van jouw scooter geleend, keej?
quote:je uitstraling.
Op donderdag 03 januari 2002 15:31 schreef DuchessX het volgende:
Wat vind je een typisch statussymbool?
als je zelfverzekerd overkomt hebben de meeste wel respect voor je.
quote:Je kunt nog al die onzin hebben maar de vraag is dan nog altijd of je wel gelukkig bent. Voor mij hoeft het niet. Ik wil gewoon zo zijn als ik ben en daar heb ik niks duurs voor nodig. Geef mij me vriend maar en een dak boven ons hoofd dan ben ik allang gelukkig
Op donderdag 03 januari 2002 15:31 schreef DuchessX het volgende:
Een dure auto, een mooi huis, het nieuwste model scooter, merkkleding, een knappe vriend(in), vakanties naar een ander werelddeel, golf, dure sieraden, aandelen en opties...Hoe belangrijk vind jij status? Ontleen jij ergens status aan? Gebruik maken van je status, is dat geoorloofd? Wat vind je een typisch statussymbool?
Mellow
ik heb even het plaatje van jouw scooter geleend, keej?
Beste commerical ooit, gewoon de draak steken met het status gedoe. Status is jouw positie in het leven, niets meer, niets minder...
quote:Idem. Ik vind iemand status krijgen door hetgeen hij zegt en hetgeen hij doet. Niet hetgeen iemand bezit.
Op donderdag 03 januari 2002 15:33 schreef Verbal het volgende:
Ik geloof niet in status, dan wel statussymbolen.V.
quote:Of arrogant.
Op donderdag 03 januari 2002 15:33 schreef VisStick het volgende:[..]
je uitstraling.
als je zelfverzekerd overkomt hebben de meeste wel respect voor je.
Maar waarom zijn er dan zo verschrikkelijk veel mensen die koste wat kost díe dure BMW van anderhalve ton moeten hebben en zelfs bereid zijn om daar een torenhoge lening voor te nemen, terwijl ze ook met een klein tweedehandsje kunnen rijden? Waarom lopen de meeste mensen met broeken van Levi's terwijl ze ook met een broek van Zeeman kunnen lopen? Waarom worden topics geopend over wie de mooiste scooter heeft en wie het meeste geld verdient?
Wel degelijk zaken die men belangrijk acht, men vindt het toch fijn om te kunnen laten blijken dat men iets moois, iets duurs heeft wat een ander niet of in mindere mate heeft.
Ik kom op mijn werk regelmatig in aanraking met mensen die status erg belangrijk vinden. Ze willen het liefst iedereen laten weten dat ze een BMWcabrio aangeschaft hebben en hoe duur die was, dat ze alweer veel geld verdiend hebben met hun aandelen of dat ze zo'n mooie merk X tas gekocht hebben die maar 450 gulden (204,20 Euro ) gekost heeft.
Ook komt het vaak voor dat mensen zich dingen permitteren waarvoor ze eigenlijk niet financieel draagkrachtig voor zijn maar toch krampachtig aan vast trachten te houden, bijvoorbeeld een auto voor de deur hebben staan of een dure vakantie om later te kunnen zeggen "Kijk eens waar wij dit jaar helemaal heen geweest zijn?".
Ik hecht niet heel erg aan status, maar vind het (eerlijk is eerlijk) wel leuk als ik het geld heb om in een Levi's te lopen in plaats van een spijkerbroek van een onbekend merk. Ook ík vind het leuk als ik een dikke lease-auto voor de deur heb staan (wie niet?) en ik vind het ook leuk als de mensen zeggen dat ik een leuk huisje heb. Maar ik heb dat niet nodig om gelukkig te zijn! Ook zonder mooie dingen en verre vakantie etc kan ik gelukkig zijn.
Er is natuurlijk altijd de categorie mensen die materialistisch is ingesteld en die nooit tevreden zijn
Zoals ik eerder in dit topic las, werd innerlijk, geluk en gedrag aangehaald als statusverleners. Maar zijn dat niet eerder zaken op grond waarvan je respect kunt krijgen van een ander?
status (de ~ (m.))
1 maatschappelijk aanzien => standing
2 plaats, in administratief of juridisch opzicht, hoedanigheid die bepaalde rechtsgevolgen meebrengt
3 medisch dossier van een patiënt
Status is maatschappelijk aanzien. Respect is iets wat je moet verdienen.
respect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst
Iemand die minister is heeft op grond van zijn baan maatschappelijk aanzien, status. Maar op grond van zijn functie dwingt hij geen respect af. Respect heeft denk ik toch meer met het innerlijke te maken dan met het uiterlijke.
Voor zover mijn gedachtenspinsels
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:13 schreef Herald het volgende:
nou op Fok! doen ze niet aan status hoor, wat een verrassing weer.
quote:Nou, op Fok! zijn er genoeg die wel aan statussymbolen moeten doen.
Gewoon, omdat ze van zichzelf niet zoveel hebben...
V.
Waar ligt de lijn tussen status en zelf iets leuk vinden?
...moeilijk, moeilijk.....
Ik hecht niet echt waarde aan status of extreem dure spullen .
Toch is het vaak zo dat ik wel een dure SMaak heb ?
en dat ik dus ook wel opmerkingen krijg over mijn koopgedrag van ja maar dat en dat kan veel goedkoper.
Of laatst , de opmerking van voordat geld koop ik 4 broeken.
Dan heb ik zoiets van , ja maar mijn kleren gaan ms wel langer mee
en denk ik van waar bemoei je je mee, tis mijn geld
SOrry dit was geloof ik volledig offtopic
quote:Precies. Waar liggen de grenzen? En dat is voor iedereen natuurlijk weer anders...
Op donderdag 03 januari 2002 17:30 schreef BlueEyeZ het volgende:
Alleen losers hebben status nodig omzich zelf goed te voelen en te willen bewijzen, dat kan ik zonder status ook wel
Leuke kleding, auto en huis kopen omdat je hetzelf leuk vindt is weer wat anders natuurlijk.Waar ligt de lijn tussen status en zelf iets leuk vinden?
quote:die bestaat niet, het is allemaal status. Vind je Britney daadwerkelijk leuke muziek? Dat kan niet want je loopt mee. Draag je Levi broeken omdat ze goed zitten? No way je bent een meeloper. Gebruik je Windows omdat je Linux niet snapt? Echt niet je bent een smerig massadier.
Op donderdag 03 januari 2002 17:30 schreef BlueEyeZ het volgende:
Waar ligt de lijn tussen status en zelf iets leuk vinden?
Behalve op Fok! want daar is iedereen de ultieme statusloze individualist natuurlijk, die wel status/massaproducten aanschaffen omdat ze het leuk/mooi vinden in tegenstelling tot het buurmeisje dat dezelfde spullen koopt maar een ranzig kuddediertje is.
quote:Of door <font color="#CC0000"> voor je naam natuurlijk
Op donderdag 03 januari 2002 18:29 schreef Guus het volgende:
Status verwerf je door je aantal posts.
quote:Verbaast mij ook inderdaad; normaliter wemelt het hier van de mensjes die in het trotse bezit zijn van Tommy Hilfiger, Ralph Lauren- en aanverwante kleding.
Maar zij zijn momenteel wellicht iets statusverhogends aan het doen.
On topic: ik ben wars van status.
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:29 schreef Guus het volgende:
Status verwerf je door je aantal posts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |