abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2002 @ 14:52:35 #1
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2691072
Het is een vraag waar ik graag jullie visie eens op zou willen zien...

Laatst had ik een discussie over dé ware. Ik geloof daar niet in. Het is toch niet zo dat je maar met één en één unieke vrouw of man gelukkig kan worden in je leven? Daar bedoel ik niet mee dat je meerdere echtgenoten zou moeten hebben, maar het idee is dat er behalve die ene van wie je houdt ook een ander in je leven had kunnen komen.

Naar mijn idee zullen er zeker meer zijn die bij je passen. Je zult misschien wel eens het idee hebben gehad of hebben dat je dé ware hebt gevonden, maar hoe weet je nou of dat ook zeker dé ware is?

WDV

'Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren'
  donderdag 3 januari 2002 @ 14:55:55 #2
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_2691109
Er is geen DE ware, er zijn alleen 'een ware'.
En als je er daar 1 van vind moet je de liefde wel in leven laten, dus aan werken.

De ware is echt van die "oh ik ben zo'n gevoelig zwijmel op bullshit meisje"-term.

Je leeft maar één keer...
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:00:09 #3
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_2691168
'de ware' is inderdaad een Disney term...

Het meisje dat ik als 'de ware' beschouw voor mij heeft al een vriend... not THIS is disney...

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_2691180
Ik geloof wel in de ware maar niet dat er maar 1 persoon de ware kan zijn voor jou.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:01:19 #5
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2691181
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 14:55 schreef cYbErTiM het volgende:
Er is geen DE ware, er zijn alleen 'een ware'.
En als je er daar 1 van vind moet je de liefde wel in leven laten, dus aan werken.

De ware is echt van die "oh ik ben zo'n gevoelig zwijmel op bullshit meisje"-term.

Een ware is inderdaad een goede uitdrukking... Maar iemand die in dé ware gelooft zou op jou reactie kunnen antwoorden met: "Als je er één van vind is dat toch dé ware?"

En wat zeg je dan? Kijk, ik ben het er niet mee eens maar kan er wel inkomen...

WDV

donderdag 3 januari 2002 @ 15:05:28 #6
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_2691232
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:01 schreef WDV het volgende:

[..]

Een ware is inderdaad een goede uitdrukking... Maar iemand die in dé ware gelooft zou op jou reactie kunnen antwoorden met: "Als je er één van vind is dat toch dé ware?"

En wat zeg je dan? Kijk, ik ben het er niet mee eens maar kan er wel inkomen...

WDV

NEE natuurlijk heb ik dan niet DE WARE (misschien in zijn/haar ogen wel omdat die er in gelooft).
Maar dan blijft het een ware !

Plus dat de persoon die ERIN GELOOFT (dus die echte tissue, huil op de bank bij een romantische film type meisjes)
Als die zelf een ware heeft, ook blijft volhouden: "JIJ BENT ME WARE!" en als het dan uit is! ja raad maar!
"ownee hij was toch niet de ware.."

Dus het is gewoon in lucht geloven, maar netzoals mensen die in heilig in god geloven, blijven ze me gelijke

pi_2691247
ff tim stalken

MAAR!

Er zijn ZO onTIEgelijk veel mensen op de planeet, meer dan je je in denkt te kunnen denken. Als je elk persoontje compleet zou "ontleden" in de minst letterlijke zin van het woord, zou van iedereen een statsblaadje overblijven (je hebt welleens AD&D/eenrandomandereRPG oid gespeeld LIJKT me?) naja, waar het op neer komt.. WAT je ook in een levenspartner zoekt, bewust of onbewust, direct of indirect. Zo'n persoon bestaat ongetwijfeld, en hoe zeldzaam of gewoolijk zo'n iemand is beinvloedt welliswaar de waarschijnlijkheid dat je zo iemand ooit daadwerkelijk TEGEN het lijf zult lopen, maar TOCH gaat het hier even wat meer om het idee dan wat ook. maar I.D.D. ik dénk dat er van elk 'karaktersras' wel -minstens- meerdere mensen bestaan, ZO complex is de mens nu OOK weer niet. Dus zeggen: "HEE! dé ware dit, voorbestemd zus, god zo" vind IK perSOONlijk ook weer IETWAT verder gezocht dan nodig is.

"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
pi_2691265
Ja en Nee!

Nee, want als je keihard de regel van "De Ware" zou volgen dan zou er inderdaad maar één persoon op aarde rondlopen die jouw ware liefde zou kunnen zijn.

Ja, er bestaat wel zoiets als ware liefde. Maar dat is een soort 'chemistry' die tussen bepaalde mensen werkt en die ook wel levenslang is, denk/hoop ik. Die 'chemistry' vinden is echter maar voor weinigen weggelegd als ik zo om mij heen kijk.
Voor de meesten is het volgens mij een soort compromis. En daar wil ik voorlopig nog niet aan toegeven

Voetbal?
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:10:51 #9
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_2691321
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:07 schreef ratpack het volgende:
Ja en Nee!

Nee, want als je keihard de regel van "De Ware" zou volgen dan zou er inderdaad maar één persoon op aarde rondlopen die jouw ware liefde zou kunnen zijn.

Ja, er bestaat wel zoiets als ware liefde. Maar dat is een soort 'chemistry' die tussen bepaalde mensen werkt en die ook wel levenslang is, denk/hoop ik. Die 'chemistry' vinden is echter maar voor weinigen weggelegd als ik zo om mij heen kijk.
Voor de meesten is het volgens mij een soort compromis. En daar wil ik voorlopig nog niet aan toegeven

Als we zo gaan beginnen bestaat de liefde niet eens!
Het is alleen LUST en de reactie van de hersenen om mensen hun feromonen wat zich later omzet in gewenning en afhankelijkheid!!

Dus dan zou zelfs me dikke overbuurmen me ware kunnen zijn, omdat ze scheten zo lekker ruiken.

pi_2691340
Nee, de ware bestaat niet .

en als die wel zou bestaan , kom ik die niet tegen

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:14:57 #11
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2691396
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:07 schreef ratpack het volgende:
Ja en Nee!

In deze reactie zit vrij veel vind ik... In principe leef je met z'n tweëen er naar toe de ware voor elkaar te zijn. Je respecteert en accepteert... Dat doe je door van elkanders goede dingen te genieten en elkanders fouten te accepeteren... Niemand is immers perfect, dus niemand is dé ware!

WDV

pi_2691413
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:10 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Als we zo gaan beginnen bestaat de liefde niet eens!
Het is alleen LUST en de reactie van de hersenen om mensen hun feromonen wat zich later omzet in gewenning en afhankelijkheid!!

Dus dan zou zelfs me dikke overbuurmen me ware kunnen zijn, omdat ze scheten zo lekker ruiken.

Hehe, je hebt het door jongen Mijn psychiatrie hoogleraar zei ooit dat "verliefd zijn" te maken heeft met stoffen die de ogen afscheiden. Als deze stoffen op een voor de persoon lekkere manier reageren ('chemistry') onstaat er een gevoel van verliefdheid.

Ik hoop voor jou dat dit bij de dikke overbuurman niet gebeurd

[Dit bericht is gewijzigd door ratpack op 03-01-2002 15:17]

Voetbal?
pi_2691424
Ik geloof wel in de ware.

Iemand die op een gedeelte je eigen ziel weerspiegelt kan de ware zijn toch!

Ik geloof ook dat ik de ware heb gevonden.

* Quarentine is wel een beetje gek op Mystral

(_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:25:05 #14
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_2691553
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:16 schreef Quarentine het volgende:

Hoe naief en ver-romantiseerd.
Wat heeft je ziel er nuweer mee te maken?
Als we nieteens weten of dat ding bestaat hoe weet je dan dat die spiegelt??

Nee dan geloof ik toch meer in de feromonen theorie, aangezien die bewezen is.

pi_2691601
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:14 schreef WDV het volgende:

[..]

In deze reactie zit vrij veel vind ik... In principe leef je met z'n tweëen er naar toe de ware voor elkaar te zijn. Je respecteert en accepteert... Dat doe je door van elkanders goede dingen te genieten en elkanders fouten te accepeteren... Niemand is immers perfect, dus niemand is dé ware!

WDV

wat er volgens mij beDOELD werd met "de ware", is DE! persoon waarnaar je je hele leven al op zoek bent. Waarmee je ZO! on-realistisch goed op kunt schieten dat je binnen de kortste keren (die arme) god er (wéér) bij sleept om het nog verder te kunnen verklaren. Als je "dé ware" als "een perfect persoon" gaat zien kun je bij voorbaat al je koffers pakken , *WANT* perfect -BESTAAT- niet, (en nu krijg je misschien een spontane deja vu, maar wat ik doel te zeggen is dat bij het verzinnen van de zwijmelerige term "dé ware", ECHT wel rekening is gehouden met DAT! feit.) doorDAT iets perfect is is het al imperfect, neem als voorbeeld een vrouw die er perFECT! maar dan ook PERFECT uitziet, en ZO onwaarschijnlijk intelligent is dat menig doctorandus er geen kaas van gegeten heeft. Want dat is toch perfect? geen mankementen vertonen tov. anderen? Urrmm naja.. volgens mij valt er met zo'n persoon niet te leven, en al VIND jij van wel die persoon vind dan waarSCHIJNlijk van niet, en ligt binnen de kortste keren met twee aardappelschilmesjes in dr polsen het behang op te sieren. HEEL VERHAAL, maar waar het naartoe wil:) de ware is gewoon die persoon die jij begrijpt, en die jou ook begrijpt, die persoon zou voor een ander misschien wel een wegwerppartner wezen, maar voor jou niet. Het lijkt dus NET of de een uit de ander zn/dr (even geemancipeerd doen ) rib gehouwen is, ZO debiel goed kunnen jullie met mekaar opschieten. Naja.. kan hier nog wel uren over dooretteren, maar mn punt is wel duidelijk geloof ik (lees: hoop ik)
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:29:05 #16
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2691613
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:16 schreef Quarentine het volgende:

Als je zielvoor een gedeelte wordt weerspiegelt vind ik dat geen definitie voor dé ware... Dan zou je ziel toch helemaal worden weerspiegelt.

En dan vind ik het ook nog eens een té romantische uitdrukking... Zielen weerspiegelen. Het zou je hobby kunnen zijn. Ik zou toch meer richting ratio en emotie gaan zoeken.

WDV

pi_2691629
Nee, ik ben niet gelovig, maar ik vind 't wel een mooi sprookje...
tabula rasa
pi_2691653
Ik geloof niet.
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:31:36 #19
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_2691664
Ik geloof ook niet in de ware... Gewoon bullshit denk ik. Ik zie heel wat leuke meisjes enzo maar ik heb nog nooit gehad dat ik dacht "Met jou wil ik oud worden". Hmz of ben ik de ware dan nog niet tegengekomen
Volgens mij ligt het allemaal net aan het moment en de personen die je tegen komt in je leven.
I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_2691731
DE ware bestaat niet

Iemand kan jouw "ware" persoon benaderen en dan is het dus altijd toch iets slikken en iets toegeven.

keuzes maken dus.

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_2691858
nee ik geloof er niet in
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  donderdag 3 januari 2002 @ 15:43:47 #22
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2691868
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:35 schreef Morpheu$ het volgende:
DE ware bestaat niet

Iemand kan jouw "ware" persoon benaderen en dan is het dus altijd toch iets slikken en iets toegeven.

keuzes maken dus.

Alhoewel ik geloof ben ik eens met deze korte formulering. Dit is eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen. Dus, dank je voor het lang verhaal kort te maken.

Natuurlijk is het makkelijk een god de schuld te geven als een relatie verbroken wordt. Maar de mensheid heeft keuzes gekregen. En in een keuze ligt wikken en wegen verborgen. Alleen al als je aan elkaar gehecht bent (sorry heerlijkheid) zie je al een vorm van waarheid. En die waarheid moet je onderhouden. Dat is geven en nemen, maar dat moet je toch voor elkaar overhebben?

WDV

pi_2691989
Om het nog maar even cru te zeggen met botte woorden

Iedere vrouw past wel op het geslachtsdeel van de man. Alleen past de ene net beter dan de ander en is het vaak aanpassen aan de omstandigheden van wat mogelijk is.

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_2692165
* -Mellowdy- gelooft er in

en ik weet ook wel wie dat is in mijn geval

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
pi_2692182
Hooguit de ware op 1 bepaald moment. Maar is deze liefde voorbij dan ga je op zoek naar een andere ware persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')