Laatst had ik een discussie over dé ware. Ik geloof daar niet in. Het is toch niet zo dat je maar met één en één unieke vrouw of man gelukkig kan worden in je leven? Daar bedoel ik niet mee dat je meerdere echtgenoten zou moeten hebben, maar het idee is dat er behalve die ene van wie je houdt ook een ander in je leven had kunnen komen.
Naar mijn idee zullen er zeker meer zijn die bij je passen. Je zult misschien wel eens het idee hebben gehad of hebben dat je dé ware hebt gevonden, maar hoe weet je nou of dat ook zeker dé ware is?
WDV
De ware is echt van die "oh ik ben zo'n gevoelig zwijmel op bullshit meisje"-term.
Het meisje dat ik als 'de ware' beschouw voor mij heeft al een vriend... not THIS is disney...
quote:Een ware is inderdaad een goede uitdrukking... Maar iemand die in dé ware gelooft zou op jou reactie kunnen antwoorden met: "Als je er één van vind is dat toch dé ware?"
Op donderdag 03 januari 2002 14:55 schreef cYbErTiM het volgende:
Er is geen DE ware, er zijn alleen 'een ware'.
En als je er daar 1 van vind moet je de liefde wel in leven laten, dus aan werken.De ware is echt van die "oh ik ben zo'n gevoelig zwijmel op bullshit meisje"-term.
En wat zeg je dan? Kijk, ik ben het er niet mee eens maar kan er wel inkomen...
WDV
quote:NEE natuurlijk heb ik dan niet DE WARE (misschien in zijn/haar ogen wel omdat die er in gelooft).
Op donderdag 03 januari 2002 15:01 schreef WDV het volgende:[..]
Een ware is inderdaad een goede uitdrukking... Maar iemand die in dé ware gelooft zou op jou reactie kunnen antwoorden met: "Als je er één van vind is dat toch dé ware?"
En wat zeg je dan? Kijk, ik ben het er niet mee eens maar kan er wel inkomen...
WDV
Plus dat de persoon die ERIN GELOOFT (dus die echte tissue, huil op de bank bij een romantische film type meisjes)
Als die zelf een ware heeft, ook blijft volhouden: "JIJ BENT ME WARE!" en als het dan uit is! ja raad maar!
"ownee hij was toch niet de ware.."
Dus het is gewoon in lucht geloven, maar netzoals mensen die in heilig in god geloven, blijven ze me gelijke
MAAR!
Er zijn ZO onTIEgelijk veel mensen op de planeet, meer dan je je in denkt te kunnen denken. Als je elk persoontje compleet zou "ontleden" in de minst letterlijke zin van het woord, zou van iedereen een statsblaadje overblijven (je hebt welleens AD&D/eenrandomandereRPG oid gespeeld LIJKT me?) naja, waar het op neer komt.. WAT je ook in een levenspartner zoekt, bewust of onbewust, direct of indirect. Zo'n persoon bestaat ongetwijfeld, en hoe zeldzaam of gewoolijk zo'n iemand is beinvloedt welliswaar de waarschijnlijkheid dat je zo iemand ooit daadwerkelijk TEGEN het lijf zult lopen, maar TOCH gaat het hier even wat meer om het idee dan wat ook. maar I.D.D. ik dénk dat er van elk 'karaktersras' wel -minstens- meerdere mensen bestaan, ZO complex is de mens nu OOK weer niet. Dus zeggen: "HEE! dé ware dit, voorbestemd zus, god zo" vind IK perSOONlijk ook weer IETWAT verder gezocht dan nodig is.
Nee, want als je keihard de regel van "De Ware" zou volgen dan zou er inderdaad maar één persoon op aarde rondlopen die jouw ware liefde zou kunnen zijn.
Ja, er bestaat wel zoiets als ware liefde. Maar dat is een soort 'chemistry' die tussen bepaalde mensen werkt en die ook wel levenslang is, denk/hoop ik. Die 'chemistry' vinden is echter maar voor weinigen weggelegd als ik zo om mij heen kijk.
Voor de meesten is het volgens mij een soort compromis. En daar wil ik voorlopig nog niet aan toegeven
quote:Als we zo gaan beginnen bestaat de liefde niet eens!
Op donderdag 03 januari 2002 15:07 schreef ratpack het volgende:
Ja en Nee!Nee, want als je keihard de regel van "De Ware" zou volgen dan zou er inderdaad maar één persoon op aarde rondlopen die jouw ware liefde zou kunnen zijn.
Ja, er bestaat wel zoiets als ware liefde. Maar dat is een soort 'chemistry' die tussen bepaalde mensen werkt en die ook wel levenslang is, denk/hoop ik. Die 'chemistry' vinden is echter maar voor weinigen weggelegd als ik zo om mij heen kijk.
Voor de meesten is het volgens mij een soort compromis. En daar wil ik voorlopig nog niet aan toegeven
Dus dan zou zelfs me dikke overbuurmen me ware kunnen zijn, omdat ze scheten zo lekker ruiken.
en als die wel zou bestaan , kom ik die niet tegen
quote:In deze reactie zit vrij veel vind ik... In principe leef je met z'n tweëen er naar toe de ware voor elkaar te zijn. Je respecteert en accepteert... Dat doe je door van elkanders goede dingen te genieten en elkanders fouten te accepeteren... Niemand is immers perfect, dus niemand is dé ware!
Op donderdag 03 januari 2002 15:07 schreef ratpack het volgende:
Ja en Nee!Nee, want als je keihard de regel van "De Ware" zou volgen dan zou er inderdaad maar één persoon op aarde rondlopen die jouw ware liefde zou kunnen zijn.
WDV
quote:Hehe, je hebt het door jongen
Op donderdag 03 januari 2002 15:10 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
Als we zo gaan beginnen bestaat de liefde niet eens!
Het is alleen LUST en de reactie van de hersenen om mensen hun feromonen wat zich later omzet in gewenning en afhankelijkheid!!Dus dan zou zelfs me dikke overbuurmen me ware kunnen zijn, omdat ze scheten zo lekker ruiken.
Ik hoop voor jou dat dit bij de dikke overbuurman niet gebeurd
[Dit bericht is gewijzigd door ratpack op 03-01-2002 15:17]
Iemand die op een gedeelte je eigen ziel weerspiegelt kan de ware zijn toch!
Ik geloof ook dat ik de ware heb gevonden.
* Quarentine is wel een beetje gek op Mystral
quote:Hoe naief en ver-romantiseerd.
Op donderdag 03 januari 2002 15:16 schreef Quarentine het volgende:
Ik geloof wel in de ware.Iemand die op een gedeelte je eigen ziel weerspiegelt kan de ware zijn toch!
Nee dan geloof ik toch meer in de feromonen theorie, aangezien die bewezen is.
quote:wat er volgens mij beDOELD werd met "de ware", is DE! persoon waarnaar je je hele leven al op zoek bent. Waarmee je ZO! on-realistisch goed op kunt schieten dat je binnen de kortste keren (die arme) god er (wéér) bij sleept om het nog verder te kunnen verklaren. Als je "dé ware" als "een perfect persoon" gaat zien kun je bij voorbaat al je koffers pakken
Op donderdag 03 januari 2002 15:14 schreef WDV het volgende:[..]
In deze reactie zit vrij veel vind ik... In principe leef je met z'n tweëen er naar toe de ware voor elkaar te zijn. Je respecteert en accepteert... Dat doe je door van elkanders goede dingen te genieten en elkanders fouten te accepeteren... Niemand is immers perfect, dus niemand is dé ware!
WDV
quote:Als je zielvoor een gedeelte wordt weerspiegelt vind ik dat geen definitie voor dé ware... Dan zou je ziel toch helemaal worden weerspiegelt.
Op donderdag 03 januari 2002 15:16 schreef Quarentine het volgende:
Ik geloof wel in de ware.Iemand die op een gedeelte je eigen ziel weerspiegelt kan de ware zijn toch!
En dan vind ik het ook nog eens een té romantische uitdrukking... Zielen weerspiegelen. Het zou je hobby kunnen zijn. Ik zou toch meer richting ratio en emotie gaan zoeken.
WDV
Iemand kan jouw "ware" persoon benaderen en dan is het dus altijd toch iets slikken en iets toegeven.
keuzes maken dus.
quote:Alhoewel ik geloof ben ik eens met deze korte formulering. Dit is eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen. Dus, dank je voor het lang verhaal kort te maken.
Op donderdag 03 januari 2002 15:35 schreef Morpheu$ het volgende:
DE ware bestaat nietIemand kan jouw "ware" persoon benaderen en dan is het dus altijd toch iets slikken en iets toegeven.
keuzes maken dus.
Natuurlijk is het makkelijk een god de schuld te geven als een relatie verbroken wordt. Maar de mensheid heeft keuzes gekregen. En in een keuze ligt wikken en wegen verborgen. Alleen al als je aan elkaar gehecht bent (sorry heerlijkheid) zie je al een vorm van waarheid. En die waarheid moet je onderhouden. Dat is geven en nemen, maar dat moet je toch voor elkaar overhebben?
WDV
Iedere vrouw past wel op het geslachtsdeel van de man. Alleen past de ene net beter dan de ander en is het vaak aanpassen aan de omstandigheden van wat mogelijk is.
en ik weet ook wel wie dat is in mijn geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |