abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44360085
Geweldig topic

Rode katers zijn geweldig, dit is Ronk.

18,5 jaar geleden hebben we hem uit het asiel gehaald, hij zit nu echt in z'n laatste levensfase. Hij heeft een tumor in z'n rechtervoorpoot en loopt moeilijk.
Hij zit nu ook aan de hartpillen. Voor de rest is ie nog vrij actief en aanwezig in huis. Hij praat en moppert de hele dag door, zeikt om eten en aandacht, ik denk dat ie nog wel even meegaat
Je kan niet zeggen dat ie een slecht leven heeft gehad...

Kat met een waterbed ...

Kat van 18 die nog steeds acher de beesten in de tuin aanzit ...

Kat die het eten van z'n bord laat eten ...

Kat die overal bij moet zitten ...
pi_44360588
@Ticootje: hoe krijg je die katten in godsnaam een trui aan??? Vinden ze dat leuk?
Kleur buiten de lijntjes.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:28:34 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44360764
Ik heb ook een rooie

Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's maken
En nu ga ik hem naar binnen halen want hij heeft vast alweer ruzie met die zwart-witte uit de buurt...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44776869

*spammerdespam*

#geen
pi_44776893

#geen
pi_44777489
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:41 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]

*spammerdespam*

wat een lief neusje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 22:14:08 #107
8781 crew  Frutsel
pi_44798054
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:58 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wat een lief neusje
Lief hé?

Wil Eef nog es poseren?
#geen
pi_44799493
eef slaapt alleen maar op het moment, is dunnig, pierig, snurkt hard, gilt in haar slaap en is benauwd.

(maar wil ook nog elke dag even naar buiten, knuffelt, wil lekkere dingen eten en komt er 's avonds gezellig bij)

maar poseren lukt ff niet. Het viel me wel op gisteravond dat haar mandje waar ze al jaren in slaapt en die ze eerst vulde, nu net tot de helft vult, dus ze is echt verandert.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 december 2006 @ 18:29:59 #110
28033 Pek
je moet wat
pi_44800529
Even een full frontal tussendoor

Dit is zijn "AAI me, NU!" blik
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_44806077
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:51 schreef DarkElf het volgende:
eef slaapt alleen maar op het moment, is dunnig, pierig, snurkt hard, gilt in haar slaap en is benauwd.

(maar wil ook nog elke dag even naar buiten, knuffelt, wil lekkere dingen eten en komt er 's avonds gezellig bij)

maar poseren lukt ff niet. Het viel me wel op gisteravond dat haar mandje waar ze al jaren in slaapt en die ze eerst vulde, nu net tot de helft vult, dus ze is echt verandert.
Ze krimpt
Maar toch doet ze het nog goed als je ziet hoe haar fysieke toestand is
#geen
pi_44806097
Ik denk dat rode katten extra though zijn
#geen
pi_44847273
hier ons Fokke (die opgekrulde poes) en ons nolleke (langharig stuk tuig )

fokke is zo lief..ze komt bij je liggen en al helemaal als je pijn hebt of verdriet. echt een knuffeldoos is het. Maar ja het is een meid he

dan ons nol!! echt een ex kater die je wel achter het behang kan plakken!
meneer gooit alles in de waterbak wat hij maar kan vinden : sokken , doosje met snoepjes, dekbedovertrek ( die in de kast lag , maar ons sukke is net houdinie , die krijgt elke kast open) shagbuilen, elastiekjes enz....
En nol weet dat hij die dingen niet mag doen en hij weet ook dat als ik hem roep dat hij fout is (meneer gaat dan altijd plat op de buik liggen en komt naar me toe gekropen met de blik in zijn ogen : hey ik was aleen maar ff leuk aan het spelen en ik zal het noooooooit meer doen )

Voordeel van Nol : je kan er alles mee doen
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:53:11 #114
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44847423

Hihi, leuk Prupke!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 30 december 2006 @ 02:16:28 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44847816

Nu heel lief, maar de laatste tijd vooral heel stout! Ze is nu 6 maanden en drukker dan ooit! Ze raast door het hele huis, gooit alles omver, maar is ook heel aanhankelijk. Elke morgen krabbelt ze vanaf een uur of 6 aan mijn slaapkamerdeur. Als ik opendoe, kruipte ze behoedzaam op mijn nek en vlijt zich der omheen, met d'r neusje in mijn oor. Om gek van te worden! Maar als je haar zo ziet liggen maakt het allemaal niks meer uit.
pi_44848187
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 02:16 schreef Aventura het volgende:
[afbeelding]

Nu heel lief, maar de laatste tijd vooral heel stout! Ze is nu 6 maanden en drukker dan ooit! Ze raast door het hele huis, gooit alles omver, maar is ook heel aanhankelijk. Elke morgen krabbelt ze vanaf een uur of 6 aan mijn slaapkamerdeur. Als ik opendoe, kruipte ze behoedzaam op mijn nek en vlijt zich der omheen, met d'r neusje in mijn oor. Om gek van te worden! Maar als je haar zo ziet liggen maakt het allemaal niks meer uit.
Wat een lieverd,daarom wil ik buiten mijn vier katten een rood kitten erbij in het nieuwe jaar
pi_44848212
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:44 schreef prupke het volgende:
hier ons Fokke (die opgekrulde poes) en ons nolleke (langharig stuk tuig )
[afbeelding]

fokke is zo lief..ze komt bij je liggen en al helemaal als je pijn hebt of verdriet. echt een knuffeldoos is het. Maar ja het is een meid he

dan ons nol!! echt een ex kater die je wel achter het behang kan plakken!
meneer gooit alles in de waterbak wat hij maar kan vinden : sokken , doosje met snoepjes, dekbedovertrek ( die in de kast lag , maar ons sukke is net houdinie , die krijgt elke kast open) shagbuilen, elastiekjes enz....
En nol weet dat hij die dingen niet mag doen en hij weet ook dat als ik hem roep dat hij fout is (meneer gaat dan altijd plat op de buik liggen en komt naar me toe gekropen met de blik in zijn ogen : hey ik was aleen maar ff leuk aan het spelen en ik zal het noooooooit meer doen )

Voordeel van Nol : je kan er alles mee doen
[afbeelding]
wat een heerlijke foto,s heb je geplaats ,hier smelt ik van
pi_44863565
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:28 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb ook een rooie

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's maken
En nu ga ik hem naar binnen halen want hij heeft vast alweer ruzie met die zwart-witte uit de buurt...
hoi MissBliss, met wat voor camera heb je die foto`s gemaakt?
pi_44876420
#geen
  zondag 31 december 2006 @ 02:22:32 #120
28033 Pek
je moet wat
pi_44880205
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:10 schreef medendo het volgende:

...dit is Ronk.
Toffe naam!
Zo zou ik die van mij ook moeten noemen, het is net een oude diesel die aanslaat
pi_44882579
quote:
Op zondag 31 december 2006 02:22 schreef Pek het volgende:

[..]

Toffe naam!
Zo zou ik die van mij ook moeten noemen, het is net een oude diesel die aanslaat
Onze Garfield ook, die hoor je vanaf kilometer ver aankomen, en ze bek staat ook nog eens open tijdens het ronken, waardoor het geluid versterkt wordt
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_44883540
Nol met zonnebril

alleen is de bril net iets te breed voor hem
  zondag 31 december 2006 @ 11:09:53 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_44883764
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:26 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]

Bengel is niet meer
Hij viel om en stierf aan een hartaanval. We hebben hem maar heel kort gehad helaas.
Aww Duchess, wat zielig . Arm beest .

Ik dacht dat Polle nog ontbrak in dit topic, dus ik heb maar eens een foto gezocht .

Juni/juli 2007 wordt ze alweer 5 .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 31 december 2006 @ 12:08:50 #124
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44885255
Ik heb ontdekt dat onze Sjaak op zijn naam reageert. We hebben hem nog niet zo lang, en we zaten erover te denken hem een andere naam te geven. Toch maar niet dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44886584

Mijn favorietje

Wat is het toch een lieverd
#geen
pi_44886615
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:56 schreef prupke het volgende:
Nol met zonnebril
[afbeelding]

alleen is de bril net iets te breed voor hem
Ghehehehe bril staat goed hoor
#geen
  zondag 31 december 2006 @ 12:58:12 #127
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44886835
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:12 schreef ellos het volgende:

[..]

hoi MissBliss, met wat voor camera heb je die foto`s gemaakt?
Deze foto's zijn genaakt door mn vriend, met een Nikon D2X
Ziggy played guitar
pi_44956872
oh, ships, dat is toch niet de prijsklasse die ik zoek ( wil een nieuwe camera aanschaffen en vind jouw fotos erg mooi!)
pi_44984279
Sinds een aantal weken hebben wij 2 katertjes. Een zwarte en een rode.

Dit is dus de rode!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:14:29 #130
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_45034667
Rode kat van mn moeder, Wolfje

vrijdag 5 januari 2007 @ 14:29:30 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45039438
De poezemeisjes bij Aafje op schoot:

vrijdag 5 januari 2007 @ 14:33:17 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45039568
Jammer dat de kleuren zo flets zijn (webcam). Binnenkort ben ik jarig, dan vraag of koop ik een digitale camera fo sho! Gaat overigens goed met de meidjes, ze groeien goed en spelen veel, iets teveel. Het is net of ze nu voor de tweede keer in een soort kitten/dreumesperiode komen. Ze zijn nu 6 maanden en wilder dan ooit! Ze zijn gelukkig nog niet krols, dat verwacht ik komende lente.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:31:58 #133
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45043956
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:29 schreef Aventura het volgende:
De poezemeisjes bij Aafje op schoot:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die onderste is cute Ze hebben ook van die voldane koppies
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:07:52 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45049319
Liev he, ja ze hebben het bij mij ook heel goed!!
Die helemaal-rooie is inderdaad heel schattig.
Ik ben een dag vrij en nu merk ik hoe LUI ze zijn, haha!!
Hieronder drie keer Dikkie, ingezoomd

pi_45104976
Ik ben zelf een rooie en ik heb een rooie

Ben nou wel benieuwd hoeveel % van de rode katten poes is.

Hier rode poes Latifa:

En 2 filmpjes:

Latifa die wordt aangevallen door de kraaien

Latifa die dikke lol heeft met een mol
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 7 januari 2007 @ 12:55:59 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45105135
Mooi en lief beestje! Zij is denk ik helemaal zeldzaam, want mijn DA vertelde dat ze vermoedde dat mijn poesjes meisjes waren omdat ze witte accentjes in hun vachtjes hadden. Maar de jouwe is helemaal rood! Da's meestal dus kenmerkend voor katers.
pi_45105830
Ik had er 2; Latifa had namelijk nog een tweelingzusje, Llewella (Ja daar is mijn nick vandaan ), die in 1999 is overleden.

Foto's Uit den ouden doos:

Llewella:

En Latifa had een rood/wit zoontje; Simba; helaas getroffen door hetzelfde lot als Llewella.

Simba was zo'n lekker kroelkater ook

En nog een mooie van Latifa zelf:

En een lieve

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_45111401
Mooie rooie poezen! En wat bijzonder dat Latifa kitten(s) heeft gekregen. Ik dacht altijd dat rode poezen onvruchtbaar waren. Volgens mij zijn tussen de 10-20% van alle rode katten vrouwelijk. Ik heb een 'ordinaire' rode kater.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_45119285
Over rode poezen is me dat niet bekend; heb wel onlangs een stuk gelezen over de genetica van schildpad katers; schildpad is namelijk een kleur die 2 x X nodig heeft; dus XX (vrouw) of XYX (man); dan krijg je de zogenoemde XYX man; die vrouwelijker kenmerken heeft dan een een XY man, en ook steriel is.

Latifa heeft ergens 1998 een nestje gehad van 2 kittens; een mooi perzikkleurig schildpad poesje en Simba dus. Daarna was ze meteen geholpen; want dit nestje was al niet de bedoeling, de dames zaten toen aan de pil.
Amber Mae
  zondag 7 januari 2007 @ 20:04:08 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45119464
Awww, hoe komt latifa aan dat scheurtje in haar oor?

Oh en hoi .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45119877
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:04 schreef SEMTEX het volgende:
Awww, hoe komt latifa aan dat scheurtje in haar oor?

Oh en hoi .
Hoi !

Latifa is een beetje een kater-hater en raakt nog weleens in stoeipartijtjes buiten de deur terecht D'r oor is 2 keer gescheurt Dierenarts vond het niet nodig om te hechten; met de mededeling staat wel stoer bij zo'n rode kater (*kuch* meneer de DA, ZE is een poes *kuch*)
Amber Mae
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:44:38 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_45413598
ok ik kan het niet laten
dit is onze rode Dikkie
ook een ECHTE rode kater

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:10:20 #143
160596 Doemijdiemaar
Ja, vind ik ook!
pi_45446946
* Doemijdiemaar smelt weg bij al deze foto's!

Rode katten zijn geweldig!
Nadat vorig jaar onze rode poes Simie werd doodgereden wilden we liefst weer een rood poesje erbij. Omdat die er niet zoveel zijn duurde het even voor we er eentje gevonden hadden. Ondertussen had een collega van mn vader nog een rood katertje weg te geven en nu hebben we er dus twee. Het is de bedoeling dat de dame en heer deze zomer voor een nestje rode (!) kittens gaan zorgen.

Puma, het katertje. Mooie felrood-oranje vacht en inmiddels 8 maanden oud en héél wat groter!

Zo'n plastic zak ritselt héél spannend.

Vero, dol op aandacht en als ze die niet krijgt komt ze het wel halen.

Knuffelmuts!

Dikke maatjes!
Those who try to be different, are all the same.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:15:48 #144
28033 Pek
je moet wat
pi_45449366

Slechte paint, ik weet 't...maar wat een poepie zeg!
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:16:44 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45449408
Wat een hartediefjes!!
pi_45449631
@ doemijdiemaar : ws is gaat dat nestje er niet komen... rode poezen zijn overhet algemeen onvrichtbaar heb ik me laten vertellen.

ontopic : heel mooie beestjes komen er voorbij
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:49:22 #147
160596 Doemijdiemaar
Ja, vind ik ook!
pi_45450519
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:22 schreef prupke het volgende:
@ doemijdiemaar : ws is gaat dat nestje er niet komen... rode poezen zijn overhet algemeen onvrichtbaar heb ik me laten vertellen.

ontopic : heel mooie beestjes komen er voorbij
Dat hadden wij dus ook gehoord, maar volgens de dierenarts is dat toch niet waar en zijn ze niet onvruchtbaarder dan andere poezen. Bovendien zijn die 2 van ons allebei van een rode moeder, dus het kàn blijkbaar wel. Ach we zien wel, het lijkt me in ieder geval wel supersupersuper-schattig zo'n nestje rode wolletjes!

[ Bericht 1% gewijzigd door Doemijdiemaar op 17-01-2007 21:02:28 ]
Those who try to be different, are all the same.
pi_45451094
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:49 schreef Doemijdiemaar het volgende:

[..]

Dat hadden wij dus ook gehoord, maar volgens de dierenarts is dat toch niet waar en zijn ze niet onvruchtbaarder dan andere poezen. Bovendien zijn die 2 van ons allebei van een rode moeder, dus het kàn blijkbaar wel. Ach we zien wel, het lijkt me in ieder geval wel supersupersuper-schattig zo'n nestje rode wolletjes!
Dan heb ik niets gezegd
rode pluizeballetjes zijn idd cute
pi_45455157
Mijn kat begint wat ouder te worden, dat mag, dat is tijd, daar kan die schat weinig aan doen. Wat ik me afvraag is hoe ik er mee om moet gaan.
Jim is een rode kater, europees korthaar. Hij is nu 13+ (geboortedatum onbekend).
Hij drinkt erg veel water, op zich geen probleem alleen zegt dat misschien iets over zijn nieren. Hij is echt superzindelijk en mag van mij zoveel drinken als hij wil. Als indicatie van zijn gezondheid vind ik het wat minder.
Springen en klimmen doet hij liever niet meer, vensterbank en aanrecht zijn net wat te hoog. Als de stofzuiger langskomt kan het opeens wel. Ik til hem niet op als hij daarom vraagt, zolang het kan mag hij het zelf doen.
Zijn bovenvacht is prima, zijn 'donsharen' laat hij wel vervilten. Kammen helpt al geeft dat af en toe ruzie (ik snap ook wel dat kammen dan pijn doet). Zijn vacht is eigenlijk altijd een probleem geweest, te dik voor onze temperaturen.
Toen hij geen tuin had was hij op het laatst 7+ kilo, met tuin leefde hij op maar nu gaat hij weer richting erg zwaar.

Een verjongingskuur als in een jong katje ernaast nemen kan niet, hij kan niet goed omgaan met andere katten. Een logeetje kan net als het niet al te lang duurt.

Al met al een oudere kat, zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?
pi_45634258

Hier waren ze net 7/8 week.
Nikkie en Rokko (rooie Rokko)

Zien jullie me wel?

Lekker slapen!

Een maand later (Ze passen er nu al niet meer in)

De leuning is van hem

Hij beweegt alleen zoveel dat ie dan ook nog wel regelmatig dr af flikkert. * Doink * op de grond..

Nou, de laatste foto was ongeveer in November. Ons fototoestel is kapot en kunnen ze dus niet meer op de foto

Ze zijn nu een half jaar (31 juli 2005) en vermaken zich prima. Ze komen buiten en ouwehoeren nog heel veel samen.

Ik zit nu voor de laptop en rokko slaapt nu tussen mijn armen in. dat vind ie heerlijk lekker warm natuurlijk

Ik ben nog helemaal gek met ze ::)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')