abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 03:24:13 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42086133
Zijn er hier meer Scandinavië liefhebbers? Ik kon alleen aparte topics vinden over Denemarken, Zweden en Noorwegen dus ik dacht laat ik eens een centraal topic openen.

Ik ben zelf nog maar 2x in Denemarken geweest, 2x in Zweden en 1x in Noorwegen maar ik ben meteen verliefd geworden op deze landen Met name Noorwegen en Zweden zijn geweldig. Ik zou graag nog eens terugwillen om de landen beter te leren kennen maar er staat nog niets concreets op de planning.

Hier een kleine sfeerimpressie van mijn vakantie 2 jaar geleden:

Ons bed & breakfast in Vindinge, Denemarken

De haven van Trondheim

Een fjord in de buurt van Trondheim

Park in Göteborg

Nogmaals Göteborg

Wat zijn het toch prachtige landen

Zijn er hier meer Scandinavielen hier aanwezig?

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 26-09-2006 01:03:04 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42086939
* meldt
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 05:39:06 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42086957
quote:
Op zondag 24 september 2006 05:32 schreef r_one het volgende:
* meldt
Vertel Waar ben je geweest, wat trekt je er zo in aan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42087364
Tot nu toe 2 keer in Denemarken geweest, maar Noorwegen en Zweden staan nog hoog op mn verlanglijstje.
Eerste keer Denemarken was jaren geleden, laatste keer was deze zomer.

stiekum een tvp om mooie plekjes te weten te komen
Fake it till you make it...
pi_42087373
Ik weet niet precies waarom het zo trekt, dat is meer een gevoel dan dat het echt is uit te leggen.
Fake it till you make it...
pi_42089167
Alleen nog maar de steden van Scandinavië bezocht, Kopenhagen 3x, Stockholm, Malmö, Oslo en Helsinki allemaal 1x.

Dankzij de low cost vliegmaatschappijen is Scandinavië ook goed te combineren met de Baltische Staten. Ga ik zeker nog eens doen
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 18:00:28 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42095908
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:40 schreef DutchTrain het volgende:
Alleen nog maar de steden van Scandinavië bezocht, Kopenhagen 3x, Stockholm, Malmö, Oslo en Helsinki allemaal 1x.

Dankzij de low cost vliegmaatschappijen is Scandinavië ook goed te combineren met de Baltische Staten. Ga ik zeker nog eens doen
De baltische staten zijn mijn andere liefde. Die vakantie van 2 jaar terug was een reis via Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland naar Estland, Letland en Litouwen. Eén van de mooitse vakanties ooit. Misschien open ik ook nog wel een centraal Baltische staten topic Ik wil in ieder geval die reis nog een keer maken en er dan langer over doen dan 4 weken. Ook ben ik nog niet in Stockholm geweest, staat hoog op mijn verlanglijstje!
pi_42096274
quote:
Op zondag 24 september 2006 05:39 schreef MaJo het volgende:
Vertel Waar ben je geweest, wat trekt je er zo in aan?
Noorwegen: de fjordenkust, de combinatie van ruwe grijze rotsmassieven, gecombineerd met groene begroeiing, het immer blauwe water en het witter dan wit van de schuimende watervallen.

De alleen maar grijze hoogvlaktes (Hardangervidda enzo) trekt me niet zo.

Ook de verschiedenheid aan infrastructuur om bergen en fjorden te slechten: passen, veerponten, tunnels en bruggen.
Daarnaast de afwisseling, het verrassingseffect: na iedere bocht kan er een van bovenstaande opdoemen.

Zweden: groener en minder ruig, maar hier is het het lieflijke wat me raakt: eindeloze bossen met de pytoreske rode stuga en talrijke vennetjes, inclusief roeibootje. En natuurlijk ...
quote:
Op zondag 24 september 2006 18:00 schreef MaJo het volgende:
Ook ben ik nog niet in Stockholm geweest, staat hoog op mijn verlanglijstje!
Wat een geweldig bruisende en gezellige stad. Komt waarschijnlijk door de ligging op het water en aan de Archipello. Veruit mijn favoriet!

Ook niet onbelangrijk: de levensstandaard en het karakter van de Noren en de Zweden.

En ik heb nogal een zwak voor blond vrouwelijk schoon

Denemarken: trekt me niet zo (net als het zuiden van Zweden overigens), te vlak en niet echt boeiend.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 22:49:14 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42100561
Ik kan me helemaal vinden in je berschrijvingen van Noorwegen en Zweden r_one. Vooral wat je zegt over Noorwegen, je gaat door een bergpas en aan de andere kand vind je een parchtig fjord met helderblauw water
Stockholm wil ik zeker bezoeken, ben vorige keer in Göteborg geweest en dat vond ik al helemaal super! Ook Oslo heeft mijn hart gestolen, de combinatie van bergen en de zee, prachtig Ik denk dat ik volgend jaar zomer maar weer eens richting Scandinavië ga
pi_42102151
quote:
Op zondag 24 september 2006 18:00 schreef MaJo het volgende:
Misschien open ik ook nog wel een centraal Baltische staten topic
Die is er al: Estland/Letland/Litouwen - Baltische Staten
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 00:03:00 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42102224
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die is er al: Estland/Letland/Litouwen - Baltische Staten
Oh geweldig, kom ik daar ook even buurten
pi_42102392
Tot nu toe eigenlijk alleen maar in zweden geweest.
Denemarken ook maar dat telt niet omdat ik daar alleen met de bus doorheen ging
Heb eigenlijk alleen Malmö, Växjö, Linköping, Västervik en Stockholm echt goed gezien.
Komende herfstvakantie er weer naartoe (Malmö) omdat m'n vriendin daar woont (is zweedse).
Wat ik een keer wil doen is een weekend in de bossen kamperen, heb ooit eens opgevangen dat je dat mag doen..maar uiteraard onder bepaalde voorwaarden.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_42102448
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:03 schreef MaJo het volgende:
Oh geweldig, kom ik daar ook even buurten
Deze ook al gelezen?
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 00:19:28 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42102719
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Deze ook al gelezen?
Nee nog niet maar ik ga het meteen doorlezen. Scandinavië en de Baltische staten zijn
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 18:00:01 #15
45833 crew  Fogel
pi_42117658
Sfeerimpressie van vorige week (Noord-West Noorwegen):

Beetje belabberde fotoqualiteit, maar wat wil je met een GSM camera vanuit een rijdende auto...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_42128906
ah, dit is een interessant topic . voor mijn tiende (bijna 16 jaar terug) in noorwegen, zweden en denemarken geweest, en voor volgend jaar staat scandinavië hoog op het lijstje!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_42129009
Scandinavië rocks.

Inmiddels al zo'n 7 keer in Denemarken, 4 keer in Zweden en 1 keer in Noorwegen geweest.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42147960
Mijn zusje woont er sinds januari.Om precies te zijn in Mariestad,Zweden.Ik ben er in januari ook geweest,veel sneeuw en vroeg donker.Maar ik vind het een mooi land.Ik wil nog een keer rond de midzomernacht naar de Noordkaap.
Met de auto uiteraard.
pi_42149426
* Sport_Life gaat misschien in Finland studeren.. . tvptje dus .
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 20:01:24 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42149657
Waarom Finland Sport_Life? Zweden en Noorwegen zijn veel leuker vind ik dan
pi_42150586
Nou ik word nogal beperkt in mijn mogelijkheden, het liefst zou ik naar Engeland gaan, maar daar heeft mijn Hogeschool geen partnerscholen mee. Zweden en Noorwegen dus ook niet. Maar ik ga ook nog 6 maanden stage lopen in het buitenland, dat kan dan eventueel wel in Noorwegen of Zweden.

.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 21:12:37 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42152133
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:28 schreef Sport_Life het volgende:
Nou ik word nogal beperkt in mijn mogelijkheden, het liefst zou ik naar Engeland gaan, maar daar heeft mijn Hogeschool geen partnerscholen mee. Zweden en Noorwegen dus ook niet. Maar ik ga ook nog 6 maanden stage lopen in het buitenland, dat kan dan eventueel wel in Noorwegen of Zweden.

.
Goed dat je naar het buitenland gaat Heb zelf ook 7 maanden in Londen gestudeerd dat was echt tof Je kunt altijd inderdaad later nog naar Zweden of Noorwegen gaan, maar ik vroeg het me gewoon af
pi_42158674
Scandinavië is het voor mij helemaal en ik ben er nog lang niet op uitgekeken. Hiertoe kom ik onder andere door mijn reisje afgelopen zomer. Via Talinn (Estland, ook aanrader, nu het nog niet wordt bestormd door toeristen) nam ik de ferry naar Helsinki. Dat is gewoon een grote en bruisende stad, verder heb ik geen idee hoe de rest van Finland is.

Verder kwam ik in Stockholm, en dat was voor mij een grote en aangename verrassing. Een van de leukste steden waar ik ooit ben geweest. Ik heb me er dagenlang prima vermaakt. Het is groot, mooi, gezellig en er is veel te doen. Aanrader is per fiets/mountainbike een dag lang de stad verkennen.

Dan ben ik nog een week in het binnenland van Zweden geweest om te kamperen. Wild kamperen met kanotochten erbij. Elke dag kampvuur maken, vissen, zwemmen, en hout hakken. En af en toe schuilen voor een regenbui en dan weer genieten van de prachtige luchten boven de mooie meren. Daar ga ik nog vele malen naar toe!

Daarnaast ben ik langs de kust van Noorwegen geweest en in Oslo, maar dat is redelijk lang geleden. Maar Zweden heeft mijn reisdrang danig versterkt!

Vooral het wildkamperen rond de prachtige meren en het bezoek aan Stockholm!
pi_51641911
ik heb gehoord dat het redelijk prijzig is in scandinavie?
klopt dat??
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 23:46:10 #25
45833 crew  Fogel
pi_51645623
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:19 schreef misterbogey het volgende:
ik heb gehoord dat het redelijk prijzig is in scandinavie?
klopt dat??
Ik vind het wel meevallen eigenlijk.
Van goedkoop naar duur: Denemarken, Zweden, Noorwegen.
Voor sommige producten zal het prijsverschil niet groot zijn of de volgorde zal omgekeerd zijn, maar deze volgorde klopt in ieder geval voor tabak, alcohol en wat luxer eten.
Hoeveel duurder het in deze landen is ten opzichte van Nederland, geen idee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')