Ik denk niet dat ie longen bedoelt, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat iedere dag blowen gewoon wél schadelijk is. Voor de ene meer dan voor de ander, maar mensen die zeggen dat het niet boeit een blowtje per dag weten gewoon niet waar ze het over hebben... ze komen er vanzelf wel achter.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Marc3l het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Roken is altijd schadelijk
tot dat je , zoals bij mij , naast een van je beste vrienden zit die opeens in een psychose beland (hij deed dan wel meer dan blowen) dat is echt totaal niet fijn om te zien , helemaal als je dan de volgende dag hoort dat ie door een glazen deur gestormd is en opgenomen is in een psyiciatrische kliniek waar hij ong 3 weken in een isoleercel heeft verbleven.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:42 schreef nozem het volgende:
25% heeft kans op een psychose. Welk percentage krijgt uiteindelijk ook daadwerkelijk een psychose?
We hebben allemaal kans om reeds op jonge leeftijd kanker of een andere ernstige ziekte te krijgen, maar het gros van de bevolking krijgt geen kanker op jonge leeftijd. Ik kan eigenlijk weinig met dit bericht, het zegt niet zoveel.
ik rookte al toen ik ging blowen... was vrij jong met die zooi. Vanaf m'n 13e tot m'n 16 ofzo rookte ik alleen soms op feestjes en kocht maar zelden een pakje. Toen ging ik blowen en kwam ik gewoon met mensen in aanraking die vrij veel rookten en ook blowden, maar ben nu serieus bezig met stoppen met blowen en het gaat goed.quote:
Ja meestal ligt het wel aan de mensen waar je mee omgaat denk ik.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ik rookte al toen ik ging blowen... was vrij jong met die zooi. Vanaf m'n 13e tot m'n 16 ofzo rookte ik alleen soms op feestjes en kocht maar zelden een pakje. Toen ging ik blowen en kwam ik gewoon met mensen in aanraking die vrij veel rookten en ook blowden, maar ben nu serieus bezig met stoppen met blowen en het gaat goed.
Gevolg is echter wel dat ik veel meer ben gaan rokenMaargoed, ik vind m'n hersenen nog altijd belangrijker dan mijn longen dus dat neem ik dan maar voor lief. Klinkt hypocriet en clichématig, maar ga gewoon nooit roken... zeker niet als je ook (af en toe) blowt. Blowen is fucking relaxt en het maakt ook niet uit als je het maar één keer in de week doet, maar houd het daar gewoon bij!
Waarom zouden mensen met een psychose eerder gaan blowen?quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:36 schreef Demophon het volgende:
Ik heb in nabijheid meegemaakt dat een goede vriend van mij langzaam psychotisch werd, maar hij blowde best wel veel op een dag. Op een gegeven moment wilde hij niet meer met een vliegtuig op vakantie, omdat hij dan tijdens de reis niet kon blowen! Tijdens eerdere vakanties ging hij nog wel mee, maar kon hij in die periode niet blowen met als gevolg dat hij onrustig en behoorlijk paranoide werd. Hij dacht dat mensen hem constant liepen aan te kijken en na te staren (iets vanwege z'n schoenen ofzo), sloeg nergens op!
Maar is het nou het kip of het ei verhaal: Veroorzaakt blowen zelf een psychose, of gaan mensen met een psychose aanleg zelf eerder blowen, dus dan is blowen niet de oorzaak zelf?
Omdat het het dan verlicht of verdooft weet ik veel.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:03 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen met een psychose eerder gaan blowen?. Beetje vreemd verband imo...
stoned is the way of the walk... en daar geloof ik ook in, ook al merkt een persoon zelf daar niks van...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:13 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Relaxt ben ik ook altijd Ik heb ook altijd heel veel moeite om in een rechte lij te lopen Zwalk altijd Heb je dat ?? Of ook niet
Meerdere keren gehad na flink blowen, meestal in combinatie met alcohol. Op wiet kan je ook aardig 'fout gaan'.. en paranoia achtige wanen krijgen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:03 schreef Alicey het volgende:
Heb wel een keer na iets teveel blowen allerlei paniekaanvallen en angst gehad.. Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |