abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42186073
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Marc3l het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet.
Roken is altijd schadelijk
Ik denk niet dat ie longen bedoelt, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat iedere dag blowen gewoon wél schadelijk is. Voor de ene meer dan voor de ander, maar mensen die zeggen dat het niet boeit een blowtje per dag weten gewoon niet waar ze het over hebben... ze komen er vanzelf wel achter.
pi_42194607
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:42 schreef nozem het volgende:
25% heeft kans op een psychose. Welk percentage krijgt uiteindelijk ook daadwerkelijk een psychose?
We hebben allemaal kans om reeds op jonge leeftijd kanker of een andere ernstige ziekte te krijgen, maar het gros van de bevolking krijgt geen kanker op jonge leeftijd. Ik kan eigenlijk weinig met dit bericht, het zegt niet zoveel.
tot dat je , zoals bij mij , naast een van je beste vrienden zit die opeens in een psychose beland (hij deed dan wel meer dan blowen) dat is echt totaal niet fijn om te zien , helemaal als je dan de volgende dag hoort dat ie door een glazen deur gestormd is en opgenomen is in een psyiciatrische kliniek waar hij ong 3 weken in een isoleercel heeft verbleven.
Ik vind dit soort onderzoeken opzich ook weinigzeggend , maar als het jou (of een zeer goede maat van je) overkomt dan klaag je wel anders denk ik.
pi_42262706
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:11 schreef -Rebelle het volgende:

[..]

Ik ook
ik rookte al toen ik ging blowen... was vrij jong met die zooi. Vanaf m'n 13e tot m'n 16 ofzo rookte ik alleen soms op feestjes en kocht maar zelden een pakje. Toen ging ik blowen en kwam ik gewoon met mensen in aanraking die vrij veel rookten en ook blowden, maar ben nu serieus bezig met stoppen met blowen en het gaat goed.
Gevolg is echter wel dat ik veel meer ben gaan roken Maargoed, ik vind m'n hersenen nog altijd belangrijker dan mijn longen dus dat neem ik dan maar voor lief. Klinkt hypocriet en clichématig, maar ga gewoon nooit roken... zeker niet als je ook (af en toe) blowt. Blowen is fucking relaxt en het maakt ook niet uit als je het maar één keer in de week doet, maar houd het daar gewoon bij!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2006 18:52:46 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:54:35 #129
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_42278963
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:50 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ik rookte al toen ik ging blowen... was vrij jong met die zooi. Vanaf m'n 13e tot m'n 16 ofzo rookte ik alleen soms op feestjes en kocht maar zelden een pakje. Toen ging ik blowen en kwam ik gewoon met mensen in aanraking die vrij veel rookten en ook blowden, maar ben nu serieus bezig met stoppen met blowen en het gaat goed.
Gevolg is echter wel dat ik veel meer ben gaan roken Maargoed, ik vind m'n hersenen nog altijd belangrijker dan mijn longen dus dat neem ik dan maar voor lief. Klinkt hypocriet en clichématig, maar ga gewoon nooit roken... zeker niet als je ook (af en toe) blowt. Blowen is fucking relaxt en het maakt ook niet uit als je het maar één keer in de week doet, maar houd het daar gewoon bij!
Ja meestal ligt het wel aan de mensen waar je mee omgaat denk ik.
Roken vind ik zelf niks aan, ik heb alleen heel soms gerookt om het te proberen maar ik ben er niet echt mee doorgegaan ofzo. Ik was ook 13 toen ik begon met blowen. Toen heb ik ook wel een tijdje heel veel geblowd (bijna elke dag en soms meerdere keren op 1 dag) en ook onder school maar nu is het een stuk minder geworden. ik heb ook echt zo'n rare volgorde van roken: eerste keer was een sigaar, toen was ik iets van 8. Daarna een joint op m'n 13e en als laatste een sigaret, ook op mijn 13e .
Roken ga ik niet aan beginnen maar af en toe blowen blijf ik wel doen Ik zou eerder stoppen met roken denk ik want af en toe blowen is nog niet zo heel schadelijk en veel roken wel. Maargoed ik vind wel dat je alles een keer geprobeert moet hebben
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:36:33 #130
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_42284768
Ik heb in nabijheid meegemaakt dat een goede vriend van mij langzaam psychotisch werd, maar hij blowde best wel veel op een dag. Op een gegeven moment wilde hij niet meer met een vliegtuig op vakantie, omdat hij dan tijdens de reis niet kon blowen! Tijdens eerdere vakanties ging hij nog wel mee, maar kon hij in die periode niet blowen met als gevolg dat hij onrustig en behoorlijk paranoide werd. Hij dacht dat mensen hem constant liepen aan te kijken en na te staren (iets vanwege z'n schoenen ofzo), sloeg nergens op!

Maar is het nou het kip of het ei verhaal: Veroorzaakt blowen zelf een psychose, of gaan mensen met een psychose aanleg zelf eerder blowen, dus dan is blowen niet de oorzaak zelf?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_42287338
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:36 schreef Demophon het volgende:
Ik heb in nabijheid meegemaakt dat een goede vriend van mij langzaam psychotisch werd, maar hij blowde best wel veel op een dag. Op een gegeven moment wilde hij niet meer met een vliegtuig op vakantie, omdat hij dan tijdens de reis niet kon blowen! Tijdens eerdere vakanties ging hij nog wel mee, maar kon hij in die periode niet blowen met als gevolg dat hij onrustig en behoorlijk paranoide werd. Hij dacht dat mensen hem constant liepen aan te kijken en na te staren (iets vanwege z'n schoenen ofzo), sloeg nergens op!

Maar is het nou het kip of het ei verhaal: Veroorzaakt blowen zelf een psychose, of gaan mensen met een psychose aanleg zelf eerder blowen, dus dan is blowen niet de oorzaak zelf?
Waarom zouden mensen met een psychose eerder gaan blowen? . Beetje vreemd verband imo...
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:10:08 #132
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_42287536
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:03 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen met een psychose eerder gaan blowen? . Beetje vreemd verband imo...
Omdat het het dan verlicht of verdooft weet ik veel.
ada fare stop stalking me
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:54:31 #133
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_42288934
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:13 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Relaxt ben ik ook altijd Ik heb ook altijd heel veel moeite om in een rechte lij te lopen Zwalk altijd Heb je dat ?? Of ook niet
stoned is the way of the walk... en daar geloof ik ook in, ook al merkt een persoon zelf daar niks van...
je kunt soms gewoon aflezen aan iemands loopje dat ie stoned is, vooral als je er zelf erg bekend mee bent
─_(º.0)_/─
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:03:06 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42289209
Heb wel een keer na iets teveel blowen allerlei paniekaanvallen en angst gehad.. Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.
pi_42470051
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:03 schreef Alicey het volgende:
Heb wel een keer na iets teveel blowen allerlei paniekaanvallen en angst gehad.. Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.
Meerdere keren gehad na flink blowen, meestal in combinatie met alcohol. Op wiet kan je ook aardig 'fout gaan'.. en paranoia achtige wanen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door 16meter op 08-10-2006 15:41:46 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 01:28:00 #136
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42470118
De TT! 25% blowers hebben kans op wanen; en hoe groot is die kans dan?
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')