Relaxt ben ik ook altijd Ik heb ook altijd heel veel moeite om in een rechte lij te lopen Zwalk altijd Heb je dat ?? Of ook nietquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:12 schreef boem-dikkie het volgende:ik heb nooit alsk stoned ben dat dingen op zijn kop staan en afstand inschatten, wel voel ik me gewoon chiiill ren relax
nooit bang of psychose ofzo ?
Nietquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
Blowen is ook voor de kansloze medemens.
Met jouw kan ik praten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
Nee, daar is het CDA voor.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
Dus je geeft toe dat je blowt...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
brrrr, weer zon kapitalist.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
En wij vinden jou NOT DONE. bedankt voor je mening.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:27 schreef duckes het volgende:
Ik vind blowen ook NOT DONE
paddo's en coke. ook zo onschuldig voor sommigen...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:33 schreef FreakerS het volgende:
TS....Klopt. En het is geen pretje. Je zal niet de eerste en niet de laatste zijn. Hoeveel vrienden er wel niet in een psychose zijn beland door die rotzooi, (en gebruik van andere middelen)!? Ik heb de tel werkelijk niet meer bijgehouden.
Ik blow zelf ook erg graagquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik ken genoeg canabisrokers die in een gesloten inrichting hebben gezeten en soms af en toe weer komen. ik denk dat het thc-effect serieuze schade kan toebrengen bij sommigen.
ik blow zelf erg graag.
van thc krijg je slechts een tijdelijke hersenverdoving. niet zoals alcohol een hersenbeschadiging.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:36 schreef 1DIOOT het volgende:
Blowen kan op langer termijn idd psychoses veroorzaken, maar ook geheugenverlies (vooral het kortetermijn geheugen), en nog meer dingetjes. En het inschattingsvermogen is wel goed ofzow, alleen de actie die je moet uitvoeren (bijvoorbeeld op tijd remmen, terwijl je allang gezien hebt dat het rood is) gaan wat moeizamer tot slecht. En sja op gegeven moment sterven er wat hersencellen (welk deel van de hersens weet ik niet)
Ikzelf blow af en toe nog in het weekend 1 of 2 weg, en heb dan 3 dagen dat ik weinig kan onthouden, mja het effect en gevoel is toch altijd weer het genen waar je naartoe leeft. Mja
dat heeft iemand die drinkt ook. En ik drink niet
nou nee. ik denk dat het goed is dat mensen die drugs gebruiken de risico's kennen. het is idd zo dat een flinke groep zeer bevattelijk is voor de lange termijn effecten van druggebruik.quote:
Een jointje is heftiger dan een biertje.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:45 schreef duckes het volgende:
Als ik het verschil zie van een gozer die een biertje op hebt of 1 die een wietje gerookt heeft, zie je het verschil meteen duidelijk.
ik blow en drink en doe dat al jaren flink.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:45 schreef duckes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de wereld eruit ziet over pakweg 50 jaar.
Nu lopen de wietgebruikers te verkondigen dat het roken van een wietje niet schadelijk is en dat een glas alcohol slechter is. Is dit omdat de wietgebruikers het jointje goedpraten of dat het helemaal niet zo slecht is? Waarom zijn er dan (ook bij alcohol) onderzoeken met een slechte uitkomst geproduceerd?
Dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn, uit recent onderzoek (nee ik weet zo geen bron maar de reumatoloog kwam er mee aanzetten) blijkt dat TCH toch een stuk schadelijker is dan altijd gedacht werd.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
van thc krijg je slechts een tijdelijke hersenverdoving. niet zoals alcohol een hersenbeschadiging.
thc is vet en 'kleeft' aan de oppervlakte van het hersenvlies. na beëindiging van het gebruik zal het vet langzaam oplossen tot het geheel weg is.
Ja na een goede joint ben je compleet van de wereldquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Een jointje is heftiger dan een biertje.
Is dit zo erg?
Mja, één jointje heeft stuk meer effect dan 1 glas bier. Je kan in principe met een jointje wel een leuke avond hebben, met 1 glas is het effect nihil. Niet niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:45 schreef duckes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de wereld eruit ziet over pakweg 50 jaar.
Nu lopen de wietgebruikers te verkondigen dat het roken van een wietje niet schadelijk is en dat een glas alcohol slechter is. Is dit omdat de wietgebruikers het jointje goedpraten of dat het helemaal niet zo slecht is? Waarom zijn er dan (ook bij alcohol) onderzoeken met een slechte uitkomst geproduceerd?
Iedereen drinkt wel eens een biertje of iets met alcohol, maar niet iedereen rookt wel eens een wietje, is dit een nieuwe trend dan?
Ik zie mijn opa of vader niet aan een joint lurken hoor, ikzelf ook niet...
Ik heb het wel eens (lees 2x) geprobeerd. Bij beide keren had ik zoiets van, is dit het? Is dit wat de jeugd defineerd als fijn-geweldig? Nou geef mij dan maar een biertje. Niet omdat ik daar meer gevoel bij heb, of lekkerder vind, of dat de andere mensen er beter over denken, maar gewoon omdat als het bij 1 biertje blijft het beter is voor de medemens. Dit is vrij lastig uit te leggen.
Als ik het verschil zie van een gozer die een biertje op hebt of 1 die een wietje gerookt heeft, zie je het verschil meteen duidelijk.
Ik wil met deze reactie geen rel creeeren, maar gewoon een discussie starten tussen een bierman/vrouw en wiet gebruikers, want met mensen die wietjes roken blijkt alweer niet te praten te zijn, die houden steenvast vast dat het lekker relaxt is, nou prima no offence.
Voor een kwartiertje misschien, maar echt niet langer dan een uur, toch?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:49 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ja na een goede joint ben je compleet van de wereldNou ja ik dan
![]()
oh absoluut. ik merk ook wel eens dat ik iets vergeet en dat ik in de keuken sta en absoluut niet meer weet wat ik nou wilde pakken of doen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn, uit recent onderzoek (nee ik weet zo geen bron maar de reumatoloog kwam er mee aanzetten) blijkt dat TCH toch een stuk schadelijker is dan altijd gedacht werd.
Ik blow af en toe voor "medicinale doeleinden"en dat weet hij. Op zich vind hij het prima aangezien er verder weinig is dat nog helpt maar dit wilde hij me blijkbaar niet onthouden. Dat THC ook positieve werkingen kan hebben op bepaalde aandoeningen is al eerder uit onderzoek gebleken maar het is dus niet zo onschadelijk als men altijd zei. Nu geld dat voor medicijnen ook dus ik maak me niet zo druk maar als recreatief gebruik zou ik er toch wel rekening mee houden. Helemaal omdat de wiet steeds sterker wordt (het komt verdorie al bij harddrugs in de buurt) is het toch iets om voorzichtig mee om te springen lijkt mij.
Dat vind ik zo'n onzin zinnetje. Alsof er maar 1 type harddrugs is met een bepaald effect. Er zijn veel soorten drugs, waaronder ook alcohol en nicotine en dergelijke, elk met aparte effecten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Helemaal omdat de wiet steeds sterker wordt (het komt verdorie al bij harddrugs in de buurt) is het toch iets om voorzichtig mee om te springen lijkt mij.
Verschilt per persoon Na 3-4 gram in mijn goede tijd merkte ik het de hele dagquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:53 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Voor een kwartiertje misschien, maar echt niet langer dan een uur, toch?
Ik ook wel hoor, maar draai ze misschien iets sterker dan jij. Ik merk de effecten van 1/3e van een joint wel een uur of 2 a 3.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:53 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Voor een kwartiertje misschien, maar echt niet langer dan een uur, toch?
We hebben het hier over een jointje niet 3-4 gram.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:55 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Verschilt per persoon Na 3-4 gram in mijn goede tijd merkte ik het de hele dag![]()
De effecten merken is iets anders dan van de wereld zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ik ook wel hoor, maar draai ze misschien iets sterker dan jij. Ik merk de effecten van 1/3e van een joint wel een uur of 2 a 3.
Een van de symptomen van blowen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:58 schreef Mordreth het volgende:
Aardig wat bagger verwijderd. Zullen we het lekker ontopic houden?. En als de TS dat ook doet zal dat stukken beter gaan
Dat is toch met alles zo?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Nonnel het volgende:
Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik me altijd af waarom gebruikers, en dan met name mensen die regelmatig blowen, zich zo graag in een toestand brengen waarin je niet echt helder meer bent en sommige dingen ook gewoon niet meer kan. Is dat zo tof dan? Mij lijkt het tamelijk vermoeiend eigenlijk.
Ja ok, op die manier.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:58 schreef Thelonious het volgende:
[..]
De effecten merken is iets anders dan van de wereld zijn.
ik vind het heerlijk om een dualistisch leven te hebben. overdag de harde werker en creatief en 's avonds de alcoholist en weedjunk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Nonnel het volgende:
Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik me altijd af waarom gebruikers, en dan met name mensen die regelmatig blowen, zich zo graag in een toestand brengen waarin je niet echt helder meer bent en sommige dingen ook gewoon niet meer kan. Is dat zo tof dan? Mij lijkt het tamelijk vermoeiend eigenlijk.
Nee, ik heb nog nooit geblowed en heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Als je alleen al kijkt wat het met je typevaardigheid kan doenZie OP. Laat staan de aanslag op je gezondheid (hoe erg staat ter discussie, maar er is zeker een negatief effect!)
Blow nu zo'n 20 jaar dagelijks.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Nonnel het volgende:
Nee, ik heb nog nooit geblowed en heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Als je alleen al kijkt wat het met je typevaardigheid kan doenZie OP. Laat staan de aanslag op je gezondheid (hoe erg staat ter discussie, maar er is zeker een negatief effect!)
Nee natuurlijk lijkt het niet op alle soorten harddrugs. Maar die verschillende soorten harddrugs zijn ook verschillend van elkaar maar vallen allemaal onder die noemer, om daar een drugssoort aan toe te voegen is dus niet zo'n rare gedachtenkronkel hoor.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin zinnetje. Alsof er maar 1 type harddrugs is met een bepaald effect. Er zijn veel soorten drugs, waaronder ook alcohol en nicotine en dergelijke, elk met aparte effecten.
LSD heeft hele andere uitwerkingen dan heroine en coke, maar wiet begint steeds meer op alle drie te lijken?
Niet te vergelijken. En de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf wordt altijd vergeten. Een junk is net zo'n loser als een alcoholist.
Hou het gewoon zelf in de hand en teveel van alle zooi is nooit goed
Het is lekker daarom blow ikquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Nonnel het volgende:
quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
Tsja. Ik zit wat dit betreft gewoon niet op één lijn met mensen die zo over genotsmiddelen denken. Aan een kant kan ik me wel voorstellen dat het misschien leuk is om eens te ontspannen, maar als jij daadwerkelijk iedere avond weer aan de wiet gaat lijkt me dat uiterst vermoeiend en uiteindelijk zelfs a-productief voor je werk. Maar als jij er goed mee om kan gaan zal niemand je tegenhouden natuurlijkquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het heerlijk om een dualistisch leven te hebben. overdag de harde werker en creatief en 's avonds de alcoholist en weedjunk.
Dat is natuurlijk een drogredenatie, ik heb er geen last van dus is het niet schadelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef THCees het volgende:
[..]
Blow nu zo'n 20 jaar dagelijks.
Doe werkelijk alles met een jointje, zelfs mijn rijbewijs heb ik stoned gehaald (zowel les als afrijden ) heb nergens problemen mee ondervonden.
En wat de gezondheid betreft ; heb in m'n leven (38 jaar) 1 ziekte gehad (waterpokken) verder nooit iets. Ook griep heb ik zelden en als ik het heb loop ik zo doorheen.
Dus ja... Ik ondervind niets van de broblemen zoals boven beschreven............ misschien is blowen zo schadelijk toch niet.![]()
![]()
Ach, het maakt allemaal geen flikker uit wat je rookt, drinkt, snuift, slikt etc. Wel zal je jezelf goed moeten kennen zodat je weet wanneer het tijd is om te stoppen. En daaraan schort het bij veel mensen. De kloterij is dat het er ook zo geniepig insluipt. Je bent over die grens voordat je het weet.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik blow en drink en doe dat al jaren flink.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef THCees het volgende:
[..]
Blow nu zo'n 20 jaar dagelijks.
Doe werkelijk alles met een jointje, zelfs mijn rijbewijs heb ik stoned gehaald (zowel les als afrijden ) heb nergens problemen mee ondervonden.
En wat de gezondheid betreft ; heb in m'n leven (38 jaar) 1 ziekte gehad (waterpokken) verder nooit iets. Ook griep heb ik zelden en als ik het heb loop ik zo doorheen.
Dus ja... Ik ondervind niets van de broblemen zoals boven beschreven............ misschien is blowen zo schadelijk toch niet.![]()
![]()
Nee, bah ...het is smerig bitter, en je word er misselijk vanquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:13 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Maar Heroine is toch ook best lekker?
Ik heb nog geen heroine gebruikt Dus weet het nietquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:13 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Maar Heroine is toch ook best lekker?
Waaromquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:13 schreef NeoTribalist het volgende:
Deze discussie is bij voorbaat gedoemd te mislukken
Zo ieder zijn zonden eh. In de kerk wordt er nota bene (alcoholhoudende!) misWIJN ritueel gebruikt.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:21 schreef J_CDA het volgende:
Blowen Drugs in het algemeen zijn ook voor de kansloze medemens.
als je een beetje meeleest dan zie je het tegenovergestelde. slechte lezer!quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:13 schreef NeoTribalist het volgende:
Deze discussie is bij voorbaat gedoemd te mislukken
Idd.. ik ken een aantal mensen die daardoor z'n halve leven hebben verkloot. En dat alleen maar om jezelf wat relaxter te voelen. Ik zie er het nut niet van in en zal het waarschijnlijk nooit doen ook denk ik.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:12 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ach, het maakt allemaal geen flikker uit wat je rookt, drinkt, snuift, slikt etc. Wel zal je jezelf goed moeten kennen zodat je weet wanneer het tijd is om te stoppen. En daaraan schort het bij veel mensen. De kloterij is dat het er ook zo geniepig insluipt. Je bent over die grens voordat je het weet.
En erg verslavendquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Nee, bah ...het is smerig bitter, en je word er misselijk van
Of elke dag een sigaretquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Als je elke dag maar 1 joint smoked dan is het niet schadelijk Net zoiets als elke dag een glas wijn
![]()
Lichamelijk en geestelijk, thc kan alleen geestelijk verslavend zijn. Net als chocolade.quote:
Ik rook ongeveer een pakje per 2 weekquote:
Je krijgt geen lichamelijke afkick verschijnselen zoals met heroine wel het geval is Als THCees die net reageerde in dit topic na 20 jaar ineens stopt dan krijgt ie wel geestelijke problemen Als je alles stoned doet is alles relaxt Problemen met sociale contacten slaaproblemen krijgt ie dan Nou ja dat kan Je kan als je na jaren blowt ineens stopt ook depresief worden Maar weet niet helemaal zeker of dat met wiet is Ik had toen ik na een lange tijd elke dag knetterstoned zijn geweest alleen slaap problemen meer nietquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:20 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Iedere dag een joint gaat ook wel richting verslaving vind ik.
Uhu, als je stoned bent is alles leuker...en dan INEENS niet meerquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:26 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Je krijgt geen lichamelijke afkick verschijnselen zoals met heroine wel het geval is Als THCees die net reageerde in dit topic na 20 jaar ineens stopt dan krijgt ie wel geestelijke problemen Als je alles stoned doet is alles relaxt Problemen met sociale contacten slaaproblemen krijgt ie dan Nou ja dat kan Je kan als je na jaren blowt ineens stopt ook depresief worden Maar weet niet helemaal zeker of dat met wiet is Ik had toen ik na een lange tijd elke dag knetterstoned zijn geweest alleen slaap problemen meer niet
Zolang je afkick verschijnselen krijgt is het not-done. En die krijg je bij wiet ook, dus.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:26 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Je krijgt geen lichamelijke afkick verschijnselen zoals met heroine wel het geval is Als THCees die net reageerde in dit topic na 20 jaar ineens stopt dan krijgt ie wel geestelijke problemen Als je alles stoned doet is alles relaxt Problemen met sociale contacten slaaproblemen krijgt ie dan Nou ja dat kan Je kan als je na jaren blowt ineens stopt ook depresief worden Maar weet niet helemaal zeker of dat met wiet is Ik had toen ik na een lange tijd elke dag knetterstoned zijn geweest alleen slaap problemen meer niet
Toch is ook dat iets om je zorgen over te maken, in de verslavingsklinieken zitten steeds meer mensen met problemen met afkicken van wiet. Ik zeg niet dat ze er vol mee stromen maar het loopt langzamerhand wel op.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Lichamelijk en geestelijk, thc kan alleen geestelijk verslavend zijn. Net als chocolade.
Geen moeite mee gehad, heb veel meer moeite met geen bier drinken in een kroeg bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toch is ook dat iets om je zorgen over te maken, in de verslavingsklinieken zitten steeds meer mensen met problemen met afkicken van wiet. Ik zeg niet dat ze er vol mee stromen maar het loopt langzamerhand wel op.
Het is juist de geestelijke kant van een verslaving die vaak de problemen oplevert, lichamelijk afkicken is tegenwoordig vrij makkelijk maar om te stoppen met die gewoonte, om die behoefte te negeren is vele malen moeilijker.
Maar er zijn tegenwoordig ook mensen verslaafd aan games, aan van alles en nog wat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toch is ook dat iets om je zorgen over te maken, in de verslavingsklinieken zitten steeds meer mensen met problemen met afkicken van wiet.
Maar dat is niet meteen gezondquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:23 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik rook ongeveer een pakje per 2 week
Waarom grijpen veel blowers dat soort dingen altijd aan om hun hobby minder schadelij kte laten lijken?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:33 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Maar er zijn tegenwoordig ook mensen verslaafd aan games, aan van alles en nog wat.
Geestelijke verslavingen zijn sowieso heftig, maar het komt door de gebruiker op de eerste plaats.
ik heb niet van dat soort excusses nodig om uit te leggen dat ik het gewoon lekker vind en voor mezelf doe, niet voor mijn omgeving. naast dat ben ik dronken en stoned prima te pruimen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom grijpen veel blowers dat soort dingen altijd aan om hun hobby minder schadelij kte laten lijken?
Ik snap dat echt niet. Roken is slecht voor, drinken is slecht voor je, blowen is slecht voor je. Persoonlijk zal het me een worst wezen of je een van die dingen wel of niet doet maar kom op zeg, je hoeft toch niet je kop in het zand te steken?
"Ik ben sterker dan dat."
"Blowen helpt me relaxxen en daardoor ben ik een leuker mens"
"Tegenwoordig is alles schadelijk voor de gezondheid."
Zal allemaal best maar dat doet niks af aan de schadelijkheid van blowen. Je kunt er toch ook wel van genieten terwijl je dat wél onder ogen ziet? Waarom die ontkenning?
Hoezo steek ik m'n kop in het zand? Ik rook een keer in de paar weken een jointje, net zoals sommigen af en toe gamen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom grijpen veel blowers dat soort dingen altijd aan om hun hobby minder schadelij kte laten lijken?
Ik snap dat echt niet. Roken is slecht voor, drinken is slecht voor je, blowen is slecht voor je. Persoonlijk zal het me een worst wezen of je een van die dingen wel of niet doet maar kom op zeg, je hoeft toch niet je kop in het zand te steken?
Zal allemaal best maar dat doet niks af aan de schadelijkheid van blowen. Je kunt er toch ook wel van genieten terwijl je dat wél onder ogen ziet? Waarom die ontkenning?
Anti wiet fundi's doen meestal hetzelfde. Als je bijvoorbeeld antwoord ( op de vraag waarom je blow)quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Denk dat het hetzelfde is als bij rokers.. niet willen onderkennen dat ze een probleem hebben en het zo wel best vinden.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En bij drinkers, het is gewoon overlevings drang van het ego... niet meer dan logisch. Je gedrag verdedigen is compleet natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:42 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Denk dat het hetzelfde is als bij rokers.. niet willen onderkennen dat ze een probleem hebben en het zo wel best vinden.
het is toch mijn 'probleem'? zeik dan niet. ik zie namelijk geen problemen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:42 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Denk dat het hetzelfde is als bij rokers.. niet willen onderkennen dat ze een probleem hebben en het zo wel best vinden.
Net zoals weed trouwens!quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:43 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
En bij drinkers, het is gewoon overlevings drang van het ego... niet meer dan logisch. Je gedrag verdedigen is compleet natuurlijk.![]()
Dat zeg ik absoluut niet, ik zeg alleen dat blowen wel degelijk schadelijk en verslavend kan zijn maar vervolgens wordt dit ontkent door sommigen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:40 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Hoezo steek ik m'n kop in het zand? Ik rook een keer in de paar weken een jointje, net zoals sommigen af en toe gamen.
Waarom is iedereen die weleens blowt automatisch geestelijk verslaafd?
haha, same here. wist na 3 seconden nadat ik mn sleutels ergens had neergeled niet meer waar ze lagen. Of ging naar beneden en toen ik er was wist ik niet meer waarom, dat soort onzin ... zeer vermakelijkquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:57 schreef Thomas B. het volgende:
ik weet niet wat ik me bij een psychose van blowen voor moet stellen maar ik kan wel zeggen dat mn korte termijngeheugen aardig fucked isDaarom ben ik ook gestopt...
Heb je die zin uit southpark? Daarin zegt een redneck dat ie nooit drugs heeft geprobeerd of nodig heeft gehad en dus weet dat ie niks mistquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:56 schreef Nonnel het volgende:
Dat is onzin (hoe jammer dat ook is), het is een feit dat elke joint die je rookt slecht is voor je longen. Als je af en toe een glas wijn drinkt is dat niet slecht voor je lichaam.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Als je elke dag maar 1 joint smoked dan is het niet schadelijk Net zoiets als elke dag een glas wijn
![]()
Het is ook een feit dat elke stap die je zet slecht is voor je knien, ivm met slijtage...quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat is onzin (hoe jammer dat ook is), het is een feit dat elke joint die je rookt slecht is voor je longen. Als je af en toe een glas wijn drinkt is dat niet slecht voor je lichaam.
helaas is dat wel waar. van regelmatig, maar vooral matig, iets 'slechts' doen kan je stokoud worden, met heel veel mate dus.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb je die zin uit southpark? Daarin zegt een redneck dat ie nooit drugs heeft geprobeerd of nodig heeft gehad en dus weet dat ie niks mist
[..]
Dat is onzin (hoe jammer dat ook is), het is een feit dat elke joint die je rookt slecht is voor je longen. Als je af en toe een glas wijn drinkt is dat niet slecht voor je lichaam.
Nee hoor, als je geen stappen zet krijg je spierdistrofie. Dan rot je lichaam weg, dat is heel erg schadelijk voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:04 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat elke stap die je zet slecht is voor je knien, ivm met slijtage...
Leven is dodelijk![]()
Moet je een goeie opzoeken waar je mag trippen, en waar ze msn hebbenquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helaas is dat wel waar. van regelmatig, maar vooral matig, iets 'slechts' doen kan je stokoud worden, met heel veel mate dus.
wil ik stokoud worden? als ik bij bejaardentehuizen op bezoek ga niet nee.
Zie je wel je hebt dus geen keus, het is slecht...eitherwayquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Nee hoor, als je geen stappen zet krijg je spierdistrofie. Dan rot je lichaam weg, dat is heel erg schadelijk voor je gezondheid.
Raar ik ga toch elk jaar 5 weken op vakantie en in die tijd raak ik geen jointje aan ??????quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:26 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Je krijgt geen lichamelijke afkick verschijnselen zoals met heroine wel het geval is Als THCees die net reageerde in dit topic na 20 jaar ineens stopt dan krijgt ie wel geestelijke problemen
Ik zou je talloze van dat soort voorbeelden kunnen noemen... waar het niet dat ik ze altijd vergeetquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:59 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
haha, same here. wist na 3 seconden nadat ik mn sleutels ergens had neergeled niet meer waar ze lagen. Of ging naar beneden en toen ik er was wist ik niet meer waarom, dat soort onzin ... zeer vermakelijk
Bovendien wordt wiet/hasj bijna alleen maar gerookt, en roken de meeste 'cannabisgebruikers' tot ze high zijn. Het is toch logisch dat normale smokers relatief meer van zwakke, en minder van sterke wiet/hasj roken?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin zinnetje. Alsof er maar 1 type harddrugs is met een bepaald effect. Er zijn veel soorten drugs, waaronder ook alcohol en nicotine en dergelijke, elk met aparte effecten.
LSD heeft hele andere uitwerkingen dan heroine en coke, maar wiet begint steeds meer op alle drie te lijken?
Niet te vergelijken. En de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf wordt altijd vergeten. Een junk is net zo'n loser als een alcoholist.
Hou het gewoon zelf in de hand en teveel van alle zooi is nooit goed
Ik blow ook alleen in het weekend Doordeweeks niet meerquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:58 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
Mijn korte termijn geheugen wordt er altijd wat minder van als ik veel heb geblowed, maar dat is dan meestal na een paar dagen weer over. Ik blow eigenlijk alleen in het weekend, vind het wel relaxed
Ik zei ook het kan hoeft niet perse Je was ff m,n voorbeeldquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:24 schreef THCees het volgende:
[..]
Raar ik ga toch elk jaar 5 weken op vakantie en in die tijd raak ik geen jointje aan ??????
Nou skippy weer een theorie om zeep !!!!
sommige jongeren kunnen er niet zo goed mee omgaan, die jochies zijn 17 en die roken gewoon die joint op.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:54 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb dat gevaar van sterkere wiet nooit begrepen. Als het sterker is rook je minder, je merkt tijdens het roken al hoeveel effect het heeft en als je genoeg heb leg je de joint weg. Als je minder hoeft te roken voor hetzelfde effect heb je ook minder schade aan je longen. Het is niet zo dat de uitwerking op zich anders is geworden. Het is ook niet zo dat het verslavender is geworden ofzo. Het is precies dezelfde stof alleen in een iets hogere concentratie.
Inderdaad, vergelijkbaar met die 17 jarige knulletjes die op zaternacht met een alcoholvergiftiging worden opgenomen. Stoer doen, tegen elkaar opbieden, elkaar opjutten en voor je het weet gaat het mis.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:12 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
sommige jongeren kunnen er niet zo goed mee omgaan, die jochies zijn 17 en die roken gewoon die joint op.
De meeste leggen hem echt niet weg voordat hij op is.
Ja, maar ik heb toch t idee dat wiet vnl.door verstandige mensen gebruikt wordt. Jongens van 15 die pas wiet zijn gaan roken maken slechts een klein deel uit van alle cannabisgebruikers.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Inderdaad, vergelijkbaar met die 17 jarige knulletjes die op zaternacht met een alcoholvergiftiging worden opgenomen. Stoer doen, tegen elkaar opbieden, elkaar opjutten en voor je het weet gaat het mis.
Je gaat er vanuit dat mensen gezond verstand hebben maar dat is juist de zwakste schakel bij sommige mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |