dan hoor ik liever "heeft het gesmaakt?"quote:Op zaterdag 23 september 2006 09:48 schreef tajine het volgende:
het gaat meer om wat je zegd,heeft het gesmaakt kun je ook anders vragen bijv....... ow dit mag onze chefkok graag zien als je een leeg bord af ruimt
Ik heb liever niet dat een ober zelfbedachte grapjes gaat maken, dan krijg je zo'n moment waarop je verplicht even moet lachen, ha-ha-ha. Doe maar gewoon formeel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:03 schreef tajine het volgende:
ok snap ik gaf alleen ff een vorbeeldje.ergenis is dat je 5 obers in een vol restaurant,steeds hoort zeggen heeht het gesmaakt.. geef dan je eigen draai er aan
Inderdaad. Als ik uit eten ga, draait het om mijn vrienden/partner/whatever en mij, en ZEKER niet om de ober. Dus zelfverzonnen halfhartige grapjes: nee, dank je wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:13 schreef XiChico het volgende:
Ik heb liever niet dat een ober zelfbedachte grapjes gaat maken, dan krijg je zo'n moment waarop je verplicht even moet lachen, ha-ha-ha. Doe maar gewoon formeel.
Had laatst op vakantie een ober die in het Engels grapjes ging lopen maken. Die kerel was sowieso al irritant, maar zijn Engels was ook nog eens bar slecht. Keek je hem aan met een blik van WTF heeft die kerel het overquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:13 schreef XiChico het volgende:
Ik heb liever niet dat een ober zelfbedachte grapjes gaat maken, dan krijg je zo'n moment waarop je verplicht even moet lachen, ha-ha-ha. Doe maar gewoon formeel.
Vind jij het een grote ergernis als de ober vraagt of het naar wens isquote:Op zaterdag 23 september 2006 09:32 schreef tajine het volgende:
klopt helemaal grootste ergenis is....... is het naar wens........ heeft het gesmaakt.........en de ergste...smakelijke voortzetting
Mee eensquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:42 schreef ChrisJX het volgende:
Een goede ober haalt trouwens ook niet het bord van eter 1 weg als eter 2 nog aan het eten is. En haalt ook niet het bord van eter 2 weg als deze nog op de laatste hap aan het kauwen is
Hoef ik niet. "Is alles naar wens" is prima en duidelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:07 schreef tajine het volgende:
ok gaat tie weer het gaat om de text .....is alles naar wens ...kan gewoon niet meer er zijn legio manieren.om dit ook aan een gast te vragen!!!!!!!
een goede ober/serveerster voelt zoiets aan.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:19 schreef teh_m0nkey het volgende:
Anders vraag je gewoon aan de gasten hoevaak je moet langslopen, bier bijvullen zodra het glas of de glazen leeg zijn of zoveel mogelijk wegblijven of alleen als je gewenkt wordt.. Easy as that lijkt me
nou , dit zou ik wel raar vinden hoor als een ober dit aan mij zou vragen :Squote:Op zaterdag 23 september 2006 11:19 schreef teh_m0nkey het volgende:
Anders vraag je gewoon aan de gasten hoevaak je moet langslopen, bier bijvullen zodra het glas of de glazen leeg zijn of zoveel mogelijk wegblijven of alleen als je gewenkt wordt.. Easy as that lijkt me
Kutkok.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:51 schreef Pilootje het volgende:
Als kok zeg ik: Een ober moet niet meer hooi op zijn vork nemen dan hij kan hebben. Dus borden van A naar B slepen en weer terug, en daarbij ook nog eens uitleggen wat het is is voor de meeste al erg moeilijk. Dus laten we het niet te moeilijk maken.
Tenzij het een buffet is waarbij je eter 1 de kans geeft een tweede gang langs het buffet te maken. Maar bij een uitgeserveerd diner is het inderdaad not done om eerder uit te halen dan dat alle gasten zijn uitgegeten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:42 schreef ChrisJX het volgende:
Een goede ober haalt trouwens ook niet het bord van eter 1 weg als eter 2 nog aan het eten is.
Wat dus automatisch resulteert in het geven van ¤0 fooiquote:Op zaterdag 23 september 2006 16:34 schreef ROG het volgende:
Gasten die arelaxed zijn of erger nog je proberen te naaien zijn inderdaad goed terug te pakken..![]()
Irritante gast die interessant wil doen tegenover zijn gasten : "Oberrrr, komt u eens. Nog eenmaal de, hm even kijken heur.. de witte Argentijnse Vista Flores voor ons."
Ober: "U bedoelt de huiswijn mijnheer, maar natuurlijk."
quote:Op zondag 24 september 2006 03:42 schreef sig000 het volgende:
Een goeie ober heeft een bepaalde snelheid die ervoor zorgt dat de bestelde gerechten gewoon heet uit de pan op je bord terecht komen.
Dat moeten ze toch ook zijnquote:Op zondag 24 september 2006 03:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Je ziet een ober echt alleen als een slaafje die je op commando bedient?
quote:Op zondag 24 september 2006 03:52 schreef Niek. het volgende:
Dat moeten ze toch ook zijnJe bent te gast in een restaurant en betaald ze, dan mag je daar wat voor terug verwachten, doen ze hun werk goed dan krijgen ze fooi en daar zullen ze het toch echt mee moeten doen
Bij jou doe ik alles gratis, dat weet je toch?quote:Op zondag 24 september 2006 04:04 schreef Isabeau het volgende:
Hey, golfer, als ik jou betaal dan eh, doe je ook wat ik zeg?
Hier houd ik het bij (even mijzelf quotenquote:Op zondag 24 september 2006 02:43 schreef Niek. het volgende:
Een goede ober moet niet opvallen, niet aanwezig zijn, niet irritant zijn, niet grappig zijn, niet praatgraag zijn, formeel zijn, er goed uitzien en weten wat hij serveerd.
De ober moet praktisch zijn maar meer ook niet, tijdens een etentje zit ik echt niet te wachten op een leuk praatje met de ober, hij hoort bij wijze van spreken niet meer te zijn dan het meubilair, aanwezig, praktisch maar meer ook niet.
Goed punt. Bij mijn vorige baan heb ik alles gezien van vrijgezellenfeesten (zowel mannelijk als vrouwelijk, en geloof me, vrouwen zijn vervelender!) tot bruiloftsdiners, van een uitje van een verzorgingstehuis tot verjaardagspartijtjes van kinderen van 8. Je moet je heel goed kunnen inleven in het type gasten, heb net zo makkelijk even mn taken naast me neer gelegd om met een mevrouw met een slechte heup even met de lift mee naar beneden te gaan voor de wc (natuurlijk bij de lift blijven wachtenquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:33 schreef CobusKuch het volgende:
Een goede ober is een aantrekkelijke vrouw...![]()
In mijn ogen moet een ober altijd zich aanpassen aan het volk aan tafel. Wanneer je te maken hebt met een dartteam moet je je heel anders opstellen dan wanneer je te maken hebt met de bejaarden-kaartclub. Mensen moeten zich op hun gemak voelen door je en zich vooral welkom voelen. En dat helpt ook de fooi te verhogen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |