abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42069888
ben benieuwd wat hier op de reacties zijn,zijn er behalve arletheid gastvrijheid warenkennis,nog meer dingen,waar volgens jullie een ober aan moet voldoen???
pi_42069901
Hij moet niet continu langs komen om te vragen of alles naar wens is!
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:09:16 #3
142517 Nico35
"Veritas, Aequitas"
pi_42070108
Mensenkennis is ook wel handig
In nomine patris, et filii, et spiritus sancti.
pi_42070159
wat IWOWZ zegt : niet telkens langs komen, 1 keer per maaltijd is voldoende .
Verder gewoon vriendelijk aandoen, klantvriendelijk en natuurlijk een beetje kennis.
Ook een beetje humor erin houden, ben zelf ook ober, en ik moet eerlijk zeggen dat ik als in een restaurant zit me er aan erger dat al het personeel zo formeel en nors doet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_42070266
klopt helemaal grootste ergenis is....... is het naar wens........ heeft het gesmaakt.........en de ergste...smakelijke voortzetting
pi_42070286
nouja ik vraag wel altijd na t voorgerecht of het gesmaakt heeft, dat is toch niet meer dan normaal? en tijdens het hoofdgerecht kom ik 1 keer langs of alles naar wens is en of er voldoende van alles is.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_42070400
het gaat meer om wat je zegd,heeft het gesmaakt kun je ook anders vragen bijv....... ow dit mag onze chefkok graag zien als je een leeg bord af ruimt
pi_42070460
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:48 schreef tajine het volgende:
het gaat meer om wat je zegd,heeft het gesmaakt kun je ook anders vragen bijv....... ow dit mag onze chefkok graag zien als je een leeg bord af ruimt
dan hoor ik liever "heeft het gesmaakt?"
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_42070545
ok snap ik gaf alleen ff een vorbeeldje.ergenis is dat je 5 obers in een vol restaurant,steeds hoort zeggen heeht het gesmaakt.. geef dan je eigen draai er aan
pi_42070656
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:03 schreef tajine het volgende:
ok snap ik gaf alleen ff een vorbeeldje.ergenis is dat je 5 obers in een vol restaurant,steeds hoort zeggen heeht het gesmaakt.. geef dan je eigen draai er aan
Ik heb liever niet dat een ober zelfbedachte grapjes gaat maken, dan krijg je zo'n moment waarop je verplicht even moet lachen, ha-ha-ha. Doe maar gewoon formeel.
pi_42070913
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:13 schreef XiChico het volgende:
Ik heb liever niet dat een ober zelfbedachte grapjes gaat maken, dan krijg je zo'n moment waarop je verplicht even moet lachen, ha-ha-ha. Doe maar gewoon formeel.
Inderdaad. Als ik uit eten ga, draait het om mijn vrienden/partner/whatever en mij, en ZEKER niet om de ober. Dus zelfverzonnen halfhartige grapjes: nee, dank je wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42070951
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:13 schreef XiChico het volgende:

Had laatst op vakantie een ober die in het Engels grapjes ging lopen maken. Die kerel was sowieso al irritant, maar zijn Engels was ook nog eens bar slecht. Keek je hem aan met een blik van WTF heeft die kerel het over kwam er meteen achteraan: Is djook
pi_42070959
Een goede ober is een aantrekkelijke vrouw...

In mijn ogen moet een ober altijd zich aanpassen aan het volk aan tafel. Wanneer je te maken hebt met een dartteam moet je je heel anders opstellen dan wanneer je te maken hebt met de bejaarden-kaartclub. Mensen moeten zich op hun gemak voelen door je en zich vooral welkom voelen. En dat helpt ook de fooi te verhogen...
Time's fun when you're having flies!
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:36:57 #14
144746 x302
Een happer in therapie
pi_42071013
geld kunnen tellen
eerlijk zijn
niet bang zijn van klanten: klanten durven aanspreken als ze iets fout doen, maar toch vriendelijk blijven
weten wanneer hij nodig is
een plateau recht kunnen houden
htttp://word-list.com
pi_42071065
Ik heb eens (waar weet ik niet meer) een verhaal gelezen over een gezelschap dat uit eten ging ter ere van de weet ik veel hoeveelste verjaardag van oma. Allemaal chique gerechten op de kaart, maar oma wenste het liefst een hamlapje met sperziebonen en gekookte aardappelen. Zonder te blikken of te blozen noteerde de ober dit en oma kreeg haar happie
pi_42071073
ok in bepaalde gevallen is het ook niet wenselijk ,als je je mond open doet een vriendelijk knikje volstaat dan wel
pi_42071090
Een goede ober haalt trouwens ook niet het bord van eter 1 weg als eter 2 nog aan het eten is. En haalt ook niet het bord van eter 2 weg als deze nog op de laatste hap aan het kauwen is
pi_42071111
Nieuw bier komen brengen als ze zien dat het op is!
pi_42071230
een goede ober weet dat hij de doodstraf krijgt!!!!! als hij gaat uitruimen ,terwijl er nog gasten aan het eten zijn!!!!
pi_42071394
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:32 schreef tajine het volgende:
klopt helemaal grootste ergenis is....... is het naar wens........ heeft het gesmaakt.........en de ergste...smakelijke voortzetting
Vind jij het een grote ergernis als de ober vraagt of het naar wens is
Dat lijkt me toch meer dan normaal dat dat wordt gevraagd.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42071486
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:42 schreef ChrisJX het volgende:
Een goede ober haalt trouwens ook niet het bord van eter 1 weg als eter 2 nog aan het eten is. En haalt ook niet het bord van eter 2 weg als deze nog op de laatste hap aan het kauwen is
Mee eens
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42071524
ok gaat tie weer het gaat om de text .....is alles naar wens ...kan gewoon niet meer er zijn legio manieren.om dit ook aan een gast te vragen!!!!!!!
pi_42071566
op een andere manier moest er nog ff tussen
pi_42071571
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:07 schreef tajine het volgende:
ok gaat tie weer het gaat om de text .....is alles naar wens ...kan gewoon niet meer er zijn legio manieren.om dit ook aan een gast te vragen!!!!!!!
Hoef ik niet. "Is alles naar wens" is prima en duidelijk.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:16:30 #25
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_42071687
Ik vind een van de belangrijkste dingen toch wel vriendelijk-, spontaan- en beleefdheid. Ik ben in genoeg (goede) restaurants geweest waar de bediening er als geslagen honden bijloopt en ze verboden wordt om ook maar enig overbodig contact met de gasten te hebben, omdat dit de gasten alleen maar zou kunnen storen. Dat is ook niet echt bevorderlijk voor de sfeer. Ik heb liever dat een ober aanvoelt hoe hij zich op dat moment moet opstellen.

Het hoeven van mij geen hele informele mensen te zijn, maar dat hele zakelijke is -zeker tijdens bijvoorbeeld een familie-etentje- niet echt prettig. Bovendien vind ik dat er van een ober best interesse naar zijn gasten af mag komen. Zolang ze voldoende kennis van de etiquette hebben is het prima, als er ook maar een lach op hun gezicht kan (en mag) verschijnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ForeverEternalFreak op 23-09-2006 11:22:44 ]
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')