abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42058028
TT zegt genoeg denk ik.

Mijn vermoeden is dat een gedeelte van hun, ons blanke niet-moslims als inferieur beschouwd en een deel niet.

Wie weet hoeveel(in procenten), en wie precies welke moslims?
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_42058899
Hoe kom je aan deze vermoeden?
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:37:11 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42058986
Alleen de fundamentalistische. En dit is een schoolvoorbeeld van een nogal magere OP.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_42059000
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:34 schreef Harry123 het volgende:
Hoe kom je aan deze vermoeden?
ik heb wel eens met moslims gesproken die dat vonden. gewoon, hbo opgeleide moslims.

ik vraag het me ook af dus. vinden alle moslims dat stiekem misschien
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:49:02 #5
156146 Bron
Positive user
pi_42059432
Ben ook wel benieuwd, ik heb dat gevoel zelf namelijk ook.
pi_42059489
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:49 schreef Bron het volgende:
Ben ook wel benieuwd, ik heb dat gevoel zelf namelijk ook.
onderbouwing?

pi_42059496
Ja.
pi_42059590
Je haalt de moslims door de war met de joden.
pi_42059602
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:53 schreef Chriz2k het volgende:
Je haalt de moslims door de war met de joden.
Allebei zien ze ons als beesten hoor.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:56:55 #10
156146 Bron
Positive user
pi_42059735
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:50 schreef Aarde het volgende:

[..]

onderbouwing?
Hoe zal ik dat gevoel eens onderbouwen...

Ik voel geen enkele toenadering of uiting van respect naar onze manier van leven...?
pi_42059825
ziet een groot deel van de mensheid een ander deel niet in meer of mindere maten als inferieur?
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_42059856
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:59 schreef -Beestje- het volgende:
ziet een groot deel van de mensheid een ander deel niet in meer of mindere maten als inferieur?
Oh, ok, dan maakt het niet meer uit.

pi_42059859
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:37 schreef Aarde het volgende:

[..]

ik heb wel eens met moslims gesproken die dat vonden. gewoon, hbo opgeleide moslims.

ik vraag het me ook af dus. vinden alle moslims dat stiekem misschien
Hmm, ik denk het niet eerlijk gezegd.

De zin "ze willen onze manier van leven kapot maken (omdat het inferieur is volgens hun) " is naar mijn mening niets anders dan Amerikaanse propaganda om hun politieke agenda te rechtvaardigen.

Dat sommige moslims nu tekeer gaan tegen het westen komt voornamelijk door de westerse politiek m.b.t. het middenoosten en niet zozeer vanwege een "botsing der beschavingen".

In tegenstelling tot je vraag zijn het meestal westerlingen die moslims als inferieure mensen/ beesten zien.

Op een groep fundi´s na denk ik dat moslims juist vaak opkijken tegen het westen ( vrijheden, technologische vooruitgang etc. ) en er graag wonen.

Er verhuizen meer moslims naar het westen dan westerlingen naar moslimgebieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harry123 op 22-09-2006 22:18:41 ]
pi_42059948
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:59 schreef Harry123 het volgende:

[..]

De zin "ze willen onze manier van leven kapot maken (omdat het inferieur is volgens hun) " is naar mijn mening niets anders dan Amerikaanse propaganda om hun politieke agenda te rechtvaardigen.

Dat sommige moslims nu tekeer gaan tegen het westen komt voornamelijk door de westerse politiek m.b.t. het middenoosten en niet zozeer een vanwege een "botsing der beschavingen".

In tegenstelling tot je vraag zijn het meestal westerlingen die moslims als inferieure mensen/ beesten zien.

Op een groep fundi´s na denk ik dat moslims juist vaak opkijken tegen het westen ( vrijheden, technologische vooruitgang etc. ) en er graag wonen.

Neem eens een kijkje op www.marokko.nl
pi_42059991
quote:

[..]

Dat sommige moslims nu tekeer gaan tegen het westen komt voornamelijk door de westerse politiek m.b.t. het middenoosten en niet zozeer een vanwege een "botsing der beschavingen".

de westerse wereld is relatief rijk. als ik in moslimgebieden miljonair kon worden zou ik ook verhuizen

pi_42060161
quote:

[..]

Zou dat niet een ietsiepietsie kunnen komen omdat moslims die hier komen zeker zijn van: inkomen/woning/binnen een paar jaar vele familieleden om zich heen/lekker rellen zonder of in ieder geval geen al te gekke straffen/ e.d, e.d.

En dat een westerling die naar een moslimland verkast: nergens op kan rekenen/zelf voor inkomsten moet zorgen/zich strak aan de moslim regels moet houden/ als ie pech heeft wakker word met een doorgesneden nek, e.d., e.d. ?

IK roep ook maar wat hoor...
pi_42060503
quote:

[..]

Dus het is Bush zijn schuld dat er nu finnen rellen in A'dam?

Nee, het is de schuld van jarenlang gedogen en pappen en nat houden.

Het is eigenlijk heel simpel, een voorbeeld: jij werkt bij een baas, op een dag merk je dat je per ongeluk die 2 euro die je in het koffiepotje had moeten gooien nog in je zak zitten, niet expres, per ongeluk, je besluit ze te houden immers niemand weet het of merkt het.

Dat ging eigenlijk wel makkelijk dus ga je dat vaker doen, maar nu bewust, steeds een paar euro.

Lukt nog steeds, niemand die het merkt, dus op een dag reken je wat af, gooit de bon weg en stopt een paar 10tjes in je zak, snap je waar ik heen wil?

Het kan, je komt er mee weg, niemand die er iets van zegt, dus ga je steeds verder en verder, op zoek naar de grenzen want je voelt je oppermachtig.

En dat is precies wat er nu al jaren, en vooral de laatste jaren gebeurt, het gaat van kattekwaad naar kwaad tot erger, en ik hou mijn hart vast waar dit gaat eindigen.
pi_42061261
@ slaapkamermug

De pubers van marokko.nl neem ik niet al te serieus.

@ Kanjer

Ik had het over moslims wereldwijd en niet over marrokaanse straatterroristen in A´dam.

Maar nu je het toch ter sprake brengt, waarom worden deze "finnen" altijd gepakt op hun moslim identiteit? Roepen ze Allahu Akbar terwijl ze een fiets stelen? Bidden ze richting Mekka als ze in hun cel zitten? Of kwamen ze net voordat ze een Nederlandse meid voor hoer uitmaakten uit een moskee gelopen?

Feit is dat deze mensen in de praktijk net zo islamitisch zijn als dat de gemiddelde Nederlander christelijk is.

Maar toch worden ze bij iedere actie gekenmerkt als moslim. Dit terwijl een mens meerdere identiteiten heeft; je bent een vader, een broer, een christen, een moslim , een leraar, een dief, een heilige en ga zo maar door.

Waarom dan toch altijd die ene identiteit benadrukken?

Simpel antwoord; Het dekt namelijk de lading. Omdat een groot deel van de allochtonen islamitisch is of claimt dat te zijn, wordt iedere misstap onder de noemer Islam gegooid. Zo kan je een maximaal aantal allochtonen tegelijkertijd bashen. Een kwestie van maximalisatie dus.
pi_42061727
[quote]Op vrijdag 22 september 2006 22:37 schreef Harry123 het volgende:

@ Kanjer

Ik had het over moslims wereldwijd en niet over marrokaanse straatterroristen in A´dam.

-Was maar een voorbeeld, maar soortgelijke beelden zie je wereldwijd.

Maar nu je het toch ter sprake brengt, waarom worden deze "finnen" altijd gepakt op hun moslim identiteit? Roepen ze Allahu Akbar terwijl ze een fiets stelen?

-Zou zomaar kunnen, ze riepen het ongetwijfeld toen ze het WTC binnenvlogen.

Bidden ze richting Mekka als ze in hun cel zitten?

-Zeker weten.

Of kwamen ze net voordat ze een Nederlandse meid voor hoer uitmaakten uit een moskee?

-Zou zomaar kunnen, waarom niet?

Deze mensen zijn in de praktijk net zo islamitisch als dat de gemiddelde Nederlander christelijk is.

-Nou krijg toch de indruk dat het bij "die" lui wat dieper zit, "wij "zijn nuchterder.

Maar toch worden ze bij iedere actie gekenmerkt als moslim.

-Nee, dat doen ze zelf, altijd maar weer, allah is groot, blablabla.

Dit terwijl een mens meerdere identiteiten heeft; je bent een vader, een broer, een christen, een moslim , een leraar, een dief, een heilige en ga zo maar door.

-Ja dat klopt, maar bij "hun"is het alles tegelijk, al hebben ze je nooit gezien, ben je moslim ben je broer enz.

Waarom dan toch altijd die ene identiteit benadrukken?

-Ngmaals dat doe ik niet, ze doen alles zelf uit de naam van allah.

Simpel antwoord; Het dekt namelijk de lading. Omdat een groot deel van de allochtonen islamitisch is of claimt dat te zijn, wordt iedere misstap onder de noemer Islam gegooid. Zo kan je een maximaal aantal allochtonen tegelijkertijd bashen. Een kwestie van maximalisatie dus.

-En daar distansieer ik me van, doe normaal tegen mij en ik doe normaal tegen jou, zo ga ik door het leven, maakt niet uit wie of wat je bent of wat voor kleur en al helemaal wat voor geloof je hebt, moet iedereen voor zich weten.

Ik weet heus wel dat het per saldo een in verhouding "kleine"groep is die het wereldwijd, doelbewust voor alle moslims verpest, maar de "onschuldige "moslim hoor je niet, SAMEN zou je het kunnen oplossen, maar dan niet meer soft , maar keihard
SAMEN, schouder aan schouder eerlijke moslim en westerling tegen het gespuis en tegen het terrorisme, pas dan gaat het goedkomen, maar ik zie het niet gebeuren, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanjer op 22-09-2006 23:23:22 ]
pi_42062619
Zodra je kiest voor het ene geloof keur je het andere min of meer af. Je kan ook maar 1 keuze maken, je kan niet én christelijk én moslim zijn. Waarom weet ik ook niet maar zo is het nou eenmaal voor velen. Niet alleen kies je voor 1 geloof, het afzetten tegen een ander geloof doet het eigen geloof vaak sterker maken. Dat komt voor in elk geloof althans er zullen altijd gelovigen zijn die overtuigd zijn van de eigen superioriteit, het gelijk hebben en als jij gelijk hebt kan dat (voor velen) alleen als een ander ongelijk heeft.

Volgens mij ziet de 'vrome moslim' de 'gemiddelde' westerse mens niet als inferieur, maar eerder als een mens zonder kompas dat het zichzelf moeilijk kan maken en zo in een mindere of zelfs gevaarlijke positie brengt (allerlei verslavingen, drugs gokken alcohol, sex, roekeloosheid?).
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:35:47 #21
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_42065682
Deze discussie kan alleen maar uit de hand lopen, want een serieus discussie-thema is er niet. Je kunt niet praten over 'de moslims'. Er zullen er vast zijn die zo denken, en wat dan nog.

Slotje dus.
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')