Ron weasley en hermlijn .....quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Ik leer hier zoveel over de Beatles
Hoe heten de twee beste vrienden van Harry Potter?
Voor- en achternaam graag, Engels en Nederlands zijn beide goed.
Griffel was het jaquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:39 schreef ChrisJX het volgende:
Hermione Granger is goed, Ron Weasle is helaas niet helemaal goed. Punt is voor Daffodol die Weasley wel goed schrijft.
Daffodil +1
In het Nederlands overigens Ron Wemel en Hermelien Griffel
Mauseleum?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik graag de benaming voor een oud-Egyptisch graf gehoord, de voorloper van de pyramide.
Da's de kist als ik het goed heb...quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:44 schreef wyccie het volgende:
Sarcofaag?
Mijn Arabisch is een beetje roestig maar dit is vast zo'n Ooh-Ja vraagquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's de kist als ik het goed heb...
De specifieke term stamt uit het Arabisch en betekent letterlijk “zitbank”.
Tombe klinkt nou niet echt Arabisch geloof ik...quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:46 schreef Berkery het volgende:
Tombe?
Aan het begin van de derde dynastie plaatste Imhotep zes, steeds kleinere trapeziums op elkaar, et voilà: de befaamdequote:Op vrijdag 22 september 2006 22:46 schreef ChrisJX het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is het dus wel een graf voor farao's en niet voor gewone lieden? Die werden immers niet in pyramides 'begraven'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |