Ron weasley en hermlijn .....quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Ik leer hier zoveel over de Beatles
Hoe heten de twee beste vrienden van Harry Potter?
Voor- en achternaam graag, Engels en Nederlands zijn beide goed.
Griffel was het jaquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:39 schreef ChrisJX het volgende:
Hermione Granger is goed, Ron Weasle is helaas niet helemaal goed. Punt is voor Daffodol die Weasley wel goed schrijft.
Daffodil +1
In het Nederlands overigens Ron Wemel en Hermelien Griffel
Mauseleum?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik graag de benaming voor een oud-Egyptisch graf gehoord, de voorloper van de pyramide.
Da's de kist als ik het goed heb...quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:44 schreef wyccie het volgende:
Sarcofaag?
Mijn Arabisch is een beetje roestig maar dit is vast zo'n Ooh-Ja vraagquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's de kist als ik het goed heb...
De specifieke term stamt uit het Arabisch en betekent letterlijk “zitbank”.
Tombe klinkt nou niet echt Arabisch geloof ik...quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:46 schreef Berkery het volgende:
Tombe?
Aan het begin van de derde dynastie plaatste Imhotep zes, steeds kleinere trapeziums op elkaar, et voilà: de befaamdequote:Op vrijdag 22 september 2006 22:46 schreef ChrisJX het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is het dus wel een graf voor farao's en niet voor gewone lieden? Die werden immers niet in pyramides 'begraven'.
Mwa... Als je het gezochte woord gaat verdelen, kun je kriptisch besluiten dat het een deel van een schip is, gevolgd door een bekende popgroep waar een letter is uitgehaald.quote:
Ja, dat is het in feite wel, maar dan heeft zo'n ding nog een naam....quote:
Bingo!quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:53 schreef ChrisJX het volgende:
Mastaba?
Conny van Breukhoven ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
Wie ontdekte de grotschilderingen van Altamira?
Die heeft al sinds mensenheugnis moeite om haar eigen grot te ontdekken....quote:
Ik wacht binnen op jullie.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ha neger!
Wat hoor ik allemaal over jou? Ga je niet meer mee naar El Rubio?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |