Dat zeg ik niet, maar het heeft geen discussiewaarde. Discriminerende mensen moeten op een bepaalde manier leren dat ze dwazen zijn, maar hoe doe je dat? Dát is een discussie waard. Niet al die standaard generalisaties over marokkanen e.d.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus dit probleem doodzwijgen is beter volgens jou ?![]()
maar je discusseerd wel met de verkeerde mensenquote:Op woensdag 27 september 2006 09:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus dit probleem doodzwijgen is beter volgens jou ?![]()
In generaliseren ben je wel goed he?quote:Op woensdag 27 september 2006 07:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Vind het trouwens wel een beetje hypocriet
Als iemand hier zou zeggen : ' Geen skinhead , drugsdealer , oplichter (of minister) in mijn huis ' ,zegt iedereen : ' ja, logisch' maar misschien zijn dat ook wel heel aardige en beleefde (en goed opgeleide ) jongens
![]()
Dus dan mag je wel vooroordelen hebben ?![]()
(Tja ,want we weten allemaal dat die slecht zijn he ,dus dat is wat anders)
Als iemand liever niet ziet (verbieden gaat misschien te ver) dat zijn / haar dochter met een ' buitenlander' thuiskomt is dat zijn goed recht
De meeste ouders zien hun dochter wel eens met iemand thuiskomen ,waarvan ze hopen dat de liefde snel voorbij is
Ok, ze zullen het niet altijd verbieden (werkt averechts volgens mij ) maar in hun hart hadden ze het maar wat graag verboden (als er een kans was dat het wat hielp ) en ze zullen vaak wel laten merken hoe ze over hem denken![]()
Maar nu het over 'buitenlanders ' gaat mag je die gevoelens ineens niet hebben ,wat je ervaringen ook zijn met buitenlanders ?...
Ik denk dat jij het ook niet echt snaptquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus je wenst iemand wat toe omdat hij een andere mening heeft en dat vind je niet vreemd ?
Dus als ik zegt ik hoop dat jouw dochter elke dag wordt gepakt door een skinhead moet dat kunnen ?
Of als ik zeg , ik hoop dat jouw dochter elke dag wordt geneukt door een keurige jongen met een HBO diploma ?
Maar ik denk niet dat je dit begrijpt![]()
Nee ,Simtec mag dat volgens jou zeggen omdat degene die hij dat toewenst iets zegt waar jullie het niet mee eens zijn
Uhm, die mensen die jij noemt hebben een keuze gemaakt (a-la: ben drugsdealer en ik doe illegale dingen), dus ze hebben de keuze gemaakt de illegaliteit in te gaan. Marrokanen maken die keuze niet - Marrokanen hebben er nooit voor gekozen om een kleurtje te hebben. En mensen discrimineren (ja dat is het..) op dingen waar ze zelf helemaal niets aan kunnen doen is echt dwaas...quote:Op woensdag 27 september 2006 07:38 schreef Limburger_noord het volgende:
Als iemand hier zou zeggen : ' Geen skinhead , drugsdealer , oplichter (of minister) in mijn huis ' ,zegt iedereen : ' ja, logisch' maar misschien zijn dat ook wel heel aardige en beleefde (en goed opgeleide ) jongens
![]()
Tja, en waar komen die generalisaties, vooroordelen en zelfs haatgevoelens immers vandaan?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:53 schreef WeirdMicky het volgende: Niet al die standaard generalisaties over marokkanen e.d.
Nee !!quote:Op woensdag 27 september 2006 10:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het ook niet echt snapt
Een skinhead hoeft niet per definietie een racist te zijn, hij kan ook van ska houden
En een keurige jongen met een HBO opleiding kan de grootste stormfront-racist zijn.
het gaat er over dat je onbevooroordeelt naar de jongen met wie je dochter thuis komt moet kijken...
Je doelt denk ik op stereotypes. Die maakt iedereen aan, je kan immers niet onbevooroordeeld tegen alles en iedereen staan. Dit kost veel teveel tijd in ons sociale systeem. Toch moeten mensen van zichzelf weten dat een stereotype voor het grootste deel niet opgaat. Als je mensen als individu kan benaderen en dus direct kan 'toetsen' wat voor persoon het is, is het belangrijk dat je niet mensen bij voorbaat al afkeurt op huidskleur bijvoorbeeld. Dit is simpelweg dwaas, want je hoort te weten dat het voor veel mensen niet opgaat.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:49 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, en waar komen die generalisaties, vooroordelen en zelfs haatgevoelens immers vandaan?Ik kan ook niet echt zeggen dat ik goede ervaringen heb met deze bevolkingsgroep hoor. En dan spreek ik puur uit eigen ervaringen. En die van m'n vriendin nota bene.
Het punt is dat iemand die ' illegaal ' bezig is niet perse slecht voor mijn dochter hoeft te zijn en iemand die eruit ziet als een skinhead ook niet per definitie !quote:Op woensdag 27 september 2006 10:26 schreef Xith het volgende:
[..]
Uhm, die mensen die jij noemt hebben een keuze gemaakt (a-la: ben drugsdealer en ik doe illegale dingen), dus ze hebben de keuze gemaakt de illegaliteit in te gaan. Marrokanen maken die keuze niet - Marrokanen hebben er nooit voor gekozen om een kleurtje te hebben. En mensen discrimineren (ja dat is het..) op dingen waar ze zelf helemaal niets aan kunnen doen is echt dwaas...
Drugsdealer = Illegaal
Marrokaan =/= Illegaal
Marrokaan =/= Drugsdealer
Sommige Marrokanen = Drugsdealer
Sommige Drugsdealer = Marrokaan, Nederlander, SUrrinamer, Antilliaan, Chinees, Italiaan, etc...
Verder vind het het erg zielig voor meisjes met zulke intolerante, racistische en oogklep-hebbende ouders die denken dat zij haar leven mogen beheersen.
En weer hoop ik dat als die meisjes van hun graag elke dag door een andere neger met grote penis geneukt willen worden, dat ze dat ook doen! (maar wel veilig!)
Oh, je mist de ironie geloof ik een beetje..quote:Op woensdag 27 september 2006 11:13 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee !!
Het ging er in dit geval over dat je iemand mag toewensen dat zijn dochter elke dag wordt ' genomen ' door haar vriendje
Ik vind niet dat je dat iemand mag toewensen
Ik heb er geen probleem mee als het gebeurt (ik hoef dat niet te weten ) maar het iemand toewensen vind ik wat anders en daar ging het me om ...
Snap je het ?
(of heb je geen kinderen ? )
Ok, dus nadat je een lang gesprek met de persoon in kwestie hebt gehad mag je hem dus wel ' weigeren ' ?quote:Op woensdag 27 september 2006 10:54 schreef Jumparound het volgende:
Dat is hier juist het punt.
van een stormfront activist weet je waar hij voor staat
van een marokkaan weet je het niet, maar denk je het te weten...
Dat is het punt waar mensen hier zich druk om maken
de vooroordelen waardoor deze maatschappelijke kwestie uiteindelijk nog verder zal verslechteren
en dan maar wijzen met dat vingerte, we zeiden het toch
*zucht*quote:Op woensdag 27 september 2006 11:18 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Het punt is dat iemand die ' illegaal ' bezig is niet perse slecht voor mijn dochter hoeft te zijn en iemand die eruit ziet als een skinhead ook niet per definitie !
Toch vinden de meeste mensen het ' normaal ' als ik contact met dat soort lui zou verbieden ...(alsof de meeste mensen ervaring hebben met dit soort types ) maar als iemand liever geen Marokkanen in zijn huis heeft (misschien ook met slechte ervaringen ) moet dat automatisch wel kunnen ?
Is dat met twee maten meten ?
Jip, maar dan zeg ik op mijn beurt weer: waar komen al die vooroordelen/generalisaties dan vandaan en waarom hebben mensen nou vooral over deze bevolkingsgroep vaak een extreme mening? Dat moet toch érgens vandaan komen.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:15 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je doelt denk ik op stereotypes. Die maakt iedereen aan, je kan immers niet onbevooroordeeld tegen alles en iedereen staan.
Zo'n uitspraak hoor je vast niet van een ' niet -blanke ' of denk je echt dat wij allen de ' buitenlanders ' discrimineren maar zij ons niet ?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:18 schreef Jumparound het volgende:
ik denk eigelijk dat het het gebrek aan opvoeding is, maar dat terzijde...
tja, en met een subjective beeldvorming kan ik niet discuseren, ik kan je alleen adviseren om verder te kijken dan je neus lang is...
check nu maar de FP over die vrouw die mishandeld werd door haar vader, pas nog, die vent die zn ex dood schoot omdat ze een ander zag, en die man die niet wou vertellen dat ie vreemd ging en dus maar heel zn gezin vermoorden...
of die blanke nederlander die een meisje verkrachtte en vermoorde, ex tbs'er...ja, maar deze mensen zijn blank, en zijn uitzonderingen.
ja, maar zo zijn niet alle blanken
Of misschien klopt het dat het bij andere culturen meer voorkomt ..zou ook kunnen toch ? (zeg niet dat het zo is !! maar als je claimt open te staan moet je die optiie ook overwegen en niet bij voorbaad die mogelijkheid afdoen als discrimineren )quote:Huiselijk geweld komt in alle lagen van de samenleving voor, en misschien hey... heel misschien wordt er overdreven veel gekeken naar de andere culturen in onze samenleving, juist om ze voor je eigen beeldvorming te laten voldoen aan de reeds bestaande vooroordelen...
Euhm, als de vriend van mn dochter bij een bericht als met de schipholbrand juigend op zou springen zou ik wel lichtelijk zn nek breken ja....quote:Op woensdag 27 september 2006 11:21 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ok, dus nadat je een lang gesprek met de persoon in kwestie hebt gehad mag je hem dus wel ' weigeren ' ?
Je weet dan wel ongeveer waar hij voor staat![]()
Nee..hoezo ?..quote:Op woensdag 27 september 2006 11:24 schreef Jumparound het volgende:
[..]
*zucht*
dus je ziet je dochter liever met een criminele nederlander dan met een niet criminele marokkaan?
Dat laatste mag dus niet want dat is discriminatie !quote:Op woensdag 27 september 2006 11:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Euhm, als de vriend van mn dochter bij een bericht als met de schipholbrand juigend op zou springen zou ik wel lichtelijk zn nek breken ja....
maar ja, dat zou ik ook met de marokkaanse vriend van mn dochter doen als hij juichend op de bank zat bij een "9/11 part 2"
Dat denk ik zeker niet, zo realistisch ben ik nou ook wel weerquote:Op woensdag 27 september 2006 11:25 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak hoor je vast niet van een ' niet -blanke ' of denk je echt dat wij allen de ' buitenlanders ' discrimineren maar zij ons niet ?
Ik sta daar zeker wel voor open, ik benadruk alleen maar dat het neit alléén máár daar gebeurd...quote:Of misschien klopt het dat het bij andere culturen meer voorkomt ..zou ook kunnen toch ? (zeg niet dat het zo is !! maar als je claimt open te staan moet je die optiie ook overwegen en niet bij voorbaad die mogelijkheid afdoen als discrimineren )
mis-interpetatie van mijn kant, sorryquote:Op woensdag 27 september 2006 11:26 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee..hoezo ?..
![]()
Ik zie ze liever niet met criminelen ..(ongeacht het ras of geloof) maar ook daar heb ik geen invloed op
quote:Het punt is dat iemand die ' illegaal ' bezig is niet perse slecht voor mijn dochter hoeft te zijn en iemand die eruit ziet als een skinhead ook niet per definitie !
quote:Toch vinden de meeste mensen het ' normaal ' als ik contact met dat soort lui zou verbieden ...
Dat beweert ook (bijna) niemand (maar ook niet alleen maar hier )quote:Op woensdag 27 september 2006 11:30 schreef Jumparound het volgende:
Ik sta daar zeker wel voor open, ik benadruk alleen maar dat het neit alléén máár daar gebeurd...
geen zorgen, hij zal er niet over gaan klagenquote:Op woensdag 27 september 2006 11:28 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat laatste mag dus niet want dat is discriminatie !![]()
dat bedoelde ik dus met negatieve beeldvormingquote:Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat beweert ook (bijna) niemand (maar ook niet alleen maar hier )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |