abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43754953
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:52 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het gaat hier over fatsoensnormen en waarden die de meeste mensen van huis uit meekrijgen en een bepaalde cultuur die zelf aangeeft dat ze hun jeugd niet meer in de hand hebben en er zelfs immams (3e partij) aan te pas moet komen om te zorgen dat deze groepen niet verder radicaliseren. Dat wil wat zeggen over de fatsoensnormen die deze jongeren vanuit huis komen.

Je kan je kop in het zand steken en mensen die kritiek hierop hebben wegwuifen, maar je kan ook eens het probleem met zijn allen bekijken en er eens iets aan doen. Of liegt de media met hun cijfers en reportages en is er geen probleem?
Jouw reacties getuigen ook niet echt van fatsoen.
Wederzijds respect en begrip bereik je niet door groepen te stigmatiseren, maar juist door dialoog.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:55:35 #227
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43754955
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

...Er zijn 1000 rotte appels en 1 goeie, ze hebben geen respect en zijn niet met deze waardes opgevoed.
Het trieste is dat jij die ene goeie appel al meteen als rotte bestempeld door zijn afkomst (en in je Lonsdale topic door het truitje en petje dat hij draagt)
Is dat respect voor iemand hebben? Heeft je moeder je die waardes meegegeven?
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:57:32 #228
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43755018
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:55 schreef dawg het volgende:

[..]

Jouw reacties getuigen ook niet echt van fatsoen.
Wederzijds respect en begrip bereik je niet door groepen te stigmatiseren, maar juist door dialoog.
Amen to this... (Allah akbar)
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:06:07 #229
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_43767058
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:11 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Het ging toch over Marokkanen? Waarom dan die posts met 'moslim dit' en 'moslim dat'?
Nou, misschien omdat marokkanen moslims zijn? Ik weet het niet hoor, tis maar een vage gok
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:14:12 #230
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_43767355
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:34 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Dus Moslim zijn betekent automatisch dat je een geloofsextremist bent?

En er zijn geen "nederlandse" jongeren die op vrijdagavond met 20 vrienden iemand lastig vallen, een strafblad hebben of een vrouw slaan of mishandelen?

Oh, en in groep 6 heb ik (tot mijn spijt nu) wel erge dingen tegen mijn juf geroepen ( sorry juf)
Geitewollensok, even voor de duidelijkheid: niemand zegt dat geen enkele nederlandse jongeren dit soort dingen doen. Dat weten jullie geitewollensokken ook wel maar jullie trekken het bewust in een zwart-wit discussie. LET OP: wat wij zeggen is dat onder marokkanen dit veel VAKER voorkomt. Een nuance. Zelfs de meest linkse geitewollensok met een titanium plaat voor zijn kop kan niet ontkennen dat marokkanen bovengenoemde activiteiten veel vaker ontplooien dan onze arische nederlanders. Ga eens in een blijf-van-mijn-lijf-huis kijken zou ik anders zeggen.

Wat jouw relatie met jouw juf betreft: jij bent de uitzondering die de regel bevestigt. Maar wel petje af hoor, als 9-jarige ergere dingen tegen je juf zeggen dan "kankerhoer". Ik kan persoonlijk niks bedenken. Zou je miscchien wat voorbeelden kunnen geven? Hoe was het leven trouwens op het woonwagenkamp?

[ Bericht 0% gewijzigd door TranceAction op 21-11-2006 23:20:03 ]
pi_43772255
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:06 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Nou, misschien omdat marokkanen moslims zijn? Ik weet het niet hoor, tis maar een vage gok
Is elke Nederlander een Christenen?
pi_43772616
quote:
Op woensdag 22 november 2006 07:34 schreef Xith het volgende:

[..]

Is elke Nederlander een Christenen?
Vroeger (voor 99% iig) wel
En volgens mij is het grootste deel van de Marokkanen ook Moslim...of klopt dit volgens jou niet ?
  woensdag 22 november 2006 @ 08:26:57 #233
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43772633
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:14 schreef TranceAction het volgende:

[..]

...wij ...arische nederlanders
Arische broeders der Nederlanden verzamelt U, zodat we samen dit marokaanse kwaad en een ieder die er mee heult kunnen verjagen uit ons prachtige Nederland

Yep, dat zijn de normen en waarden die we nastreven
  woensdag 22 november 2006 @ 08:27:30 #234
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43772636
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:25 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Vroeger (voor 99% iig) wel
En volgens mij is het grootste deel van de Marokkanen ook Moslim...of klopt dit volgens jou niet ?
-knip-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:29:03 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43772654
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:26 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Arische broeders der Nederlanden verzamelt U, zodat we samen dit marokaanse kwaad en een ieder die er mee heult kunnen verjagen uit ons prachtige Nederland

Ik hoop van niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43772856
Ach, ik wil ook niet direct de link tussen moslims en Marokkanen leggen hoor. Paar weken terug met een Somaliër samengewerkt die ook streng moslim was. Prima kerel om mee te werken. Evenals die kerel van Jemen die een paar weken met me mee heeft moeten lopen om 't vak te leren. Beide nette, vriendelijke kerels die hard werkten en die me zelfs vaak uitnodigden om een hapje te komen eten thuis.

Ken een hoop Irakezen, Polen, Chinezen, Turken, Antillianen, Molukkers en Spanjaarden en dat zijn ook allemaal prima kerels waar je goed mee kunt praten en die geen vlieg kwad doen. Dan heb je al die Marokkanen hier in de omgeving echter die de hele dag niets anders schijnen te doen dan iedereen de pis lauw te maken. Op het station in Sittard hangt altijd een groepje Marokkaans tuig de hele dag overal tegen aan te schoppen, op te klimmen en tegen mensen een grote bek open te rijten. Hier een stadje verderop (Geleen) heerst nogal wat afpersing en geweld, allemaal vanuit diezelfde Marokkaanse hoek.

't zijn allemaal geen vooroordelen die ik daardoor heb gekregen hoor, just stating the facts.

En nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat ze allemáál zo zijn (want dat is natuurlijk het linkse tegen 'argument' nummero 1), maar voor een etnische 'minderheid' waarvan d'r maar tíg keer zo weinig in dit land zijn als 'oorspronkelijke' Nederlanders, vallen ze toch verdacht vaak weer door de mand als het gaat om overlast, geweld en vandalisme. En nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook niet zo'n al te goede ervaringen met ze heb hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuvai.net op 22-11-2006 08:53:28 ]
pi_43773360
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:46 schreef Tuvai.net het volgende:
Ach, ik wil ook niet direct de link tussen moslims en Marokkanen leggen hoor.
Is daar iets mis mee dan ?
Of zeg je nu dat een Moslim ' fout' is ?
Als ik zou zeggen dat alle Denen voornamelijk Christenen zijn beledig ik ze dan ?
quote:
Paar weken terug met een Somaliër samengewerkt die ook streng moslim was. Prima kerel om mee te werken. Evenals die kerel van Jemen die een paar weken met me mee heeft moeten lopen om 't vak te leren. Beide nette, vriendelijke kerels die hard werkten en die me zelfs vaak uitnodigden om een hapje te komen eten thuis.

Ken een hoop Irakezen, Polen, Chinezen, Turken, Antillianen, Molukkers en Spanjaarden en dat zijn ook allemaal prima kerels waar je goed mee kunt praten en die geen vlieg kwad doen. Dan heb je al die Marokkanen hier in de omgeving echter die de hele dag niets anders schijnen te doen dan iedereen de pis lauw te maken. Op het station in Sittard hangt altijd een groepje Marokkaans tuig de hele dag overal tegen aan te schoppen, op te klimmen en tegen mensen een grote bek open te rijten. Hier een stadje verderop (Geleen) heerst nogal wat afpersing en geweld, allemaal vanuit diezelfde Marokkaanse hoek.

't zijn allemaal geen vooroordelen die ik daardoor heb gekregen hoor, just stating the facts.

En nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat ze allemáál zo zijn (want dat is natuurlijk het linkse tegen 'argument' nummero 1), maar voor een etnische 'minderheid' waarvan d'r maar tíg keer zo weinig in dit land zijn als 'oorspronkelijke' Nederlanders, vallen ze toch verdacht vaak weer door de mand als het gaat om overlast, geweld en vandalisme. En nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook niet zo'n al te goede ervaringen met ze heb hoor.
Sorry ik begrijp niet wat je hier nu mee wilt ' bewijzen ' ?
Dat niet alle ' buitenlanders' Moslim zijn ? (nauwelijks iets nieuws )
Dat niet alle Moslims 'slecht' zijn ? (Wist ik ook al )
Dat er wel degelijk Moslims / Marokkanen / Turken / Polen / Grieken ect ect in Nederland zijn, die overlast bezorgen ?
Dat ontkent toch niemand ?
Dat er bij die zelfde groepen ook mensen zitten die zich wel goed gedragen ? (dat zal ook bijna niemand ontkennen ?)
  woensdag 22 november 2006 @ 09:29:48 #238
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_43773479
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:56 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Het is jou keuze toch niet. Als je dochter verliefd is op een marrokaan.... Ga je haar dan vertellen dat ze niet met hem mag omgaan?
Als jouw zus verliefd is op een Nederlandse knul. Sla je haar dan ook niet in elkaar?
pi_43774059
quote:
Op woensdag 22 november 2006 09:22 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee dan ?
Of zeg je nu dat een Moslim ' fout' is ?
Als ik zou zeggen dat alle Denen voornamelijk Christenen zijn beledig ik ze dan ?
[..]

Sorry ik begrijp niet wat je hier nu mee wilt ' bewijzen ' ?
Dat niet alle ' buitenlanders' Moslim zijn ? (nauwelijks iets nieuws )
Dat niet alle Moslims 'slecht' zijn ? (Wist ik ook al )
Dat er wel degelijk Moslims / Marokkanen / Turken / Polen / Grieken ect ect in Nederland zijn, die overlast bezorgen ?
Dat ontkent toch niemand ?
Dat er bij die zelfde groepen ook mensen zitten die zich wel goed gedragen ? (dat zal ook bijna niemand ontkennen ?)
Cursusje begrijpend lezen dan?

Ik zeg juist dat ik niet direct een link tussen moslims en Marokkanen wil leggen omdat het begrip 'moslim' iets veel anders, en veel breder is, dan enkel Marokkanen. Dat schijnen veel mensen in dit topic niet te slappen. Een Marokkaan is vaak moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims Marokkanen zijn. Onder moslims zitten ook veel Turken, Pakistanen, Irakezen, enzovoorts.

En waar haal jij uit dat ik iets wil bewijzen? Ik geef hier gewoon een mening die gebasseerd is op mijn eigen persoonlijke ervaringen. Je hoeft niet meteen feiten te gaan verdedigen alsof je leven d'r van af hangt, die ik nota bene niet eens genoemd heb hoor.

En ten slotte, en let op Limburger_noord, dit gedeelte is weer een persoonlijke ervaring/mening voor het geval dat je het wéér niet snapt. Ik moet de eerste Griek, Pool of Turk nog tegen komen die overlast veroorzaakt. Ik snap ook wel dát die er in Nederland óók zitten, maar niet in zo'n explosieve mate als Marokkanen dat zijn.
pi_43774958
quote:
Op woensdag 22 november 2006 09:59 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Cursusje begrijpend lezen dan?
Nee hoor...lees je eigen tekst even door...
quote:
Ik zeg juist dat ik niet direct een link tussen moslims en Marokkanen wil leggen omdat het begrip 'moslim' iets veel anders, en veel breder is, dan enkel Marokkanen
Klopt , maar nogmaals waqt is er mos mee om te zeggen dat (bijna) alle Marokkanen Moslim zijn ?
Tenzij je vind dat Moslim per definitie iets negatiefs is
quote:
. Dat schijnen veel mensen in dit topic niet te slappen. Een Marokkaan is vaak moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims Marokkanen zijn. Onder moslims zitten ook veel Turken, Pakistanen, Irakezen, enzovoorts.
Dat doet er nog steeds niets aan af dat veeel Marokkanen idd Moslim zijn
quote:
En waar haal jij uit dat ik iets wil bewijzen? Ik geef hier gewoon een mening die gebasseerd is op mijn eigen persoonlijke ervaringen.
Zo kwam het niet op mij over..sorry dan
quote:
Je hoeft niet meteen feiten te gaan verdedigen alsof je leven d'r van af hangt, die ik nota bene niet eens genoemd heb hoor.
Overdrijven is ook een vak ...
quote:
En ten slotte, en let op Limburger_noord, dit gedeelte is weer een persoonlijke ervaring/mening voor het geval dat je het wéér niet snapt.
Ik snap het heel goed ,maar dat jij denkt dat ik het niet snapt ,is misschien weer een vooroordeel van jouw kant ?
quote:
Ik moet de eerste Griek, Pool of Turk nog tegen komen die overlast veroorzaakt. Ik snap ook wel dát die er in Nederland óók zitten, maar niet in zo'n explosieve mate als Marokkanen dat zijn.
Lees eens een krant dan vind je genoeg voorbeelden van Polen en Turken die overlast veroorzaken (idd misschien in mindere maten dan Marokkanen ) dat jij die ervaring niet deelt zegt misschien iets over jouw omgeving
Ik vind het alleen vreemd dat je meteen reageerd als iemand zegt dat de meeste Marokkanen ,Moslim zijn maar wel zegt dat de meeste Marokkanen overlast veroorzaken
ik denk dat ik het als ik Marokkaan zou zijn minder erg vind dat ze (ten onrechte) zeggen dat ik Moslim zou zijn dan dat ze van mij zouden zeggen dat ik veel overlast veroorzaak ? )

Ik hoop dat je dit niet weer ziet als een persoonlijke aanval (Tuvai.Net)
pi_43775503
Ik laat mezelf en m'n mening niet beďnvloeden door de media hoor. Nou staan hier op Fok! bijvoorbeeld ook wel regelmatig Polen in het nieuws, zoals die knakkerd laatst die op de snelweg lag te pitten. Nogmaals, nog steeds in veel mindere mate dan de regelmaat waarmee Marokkanen in het nieuws staan.

Dat het aan m'n omgeving ligt is inderdaad waar. Ik woon in een wijk waar je echt een straat hebt die vrijwel geheel door Marokkanen bewoond wordt, en waar veel Marokkaanse kutpubertjes de hele dag liggen te etteren. In het stadje Geleen verderop is het nog erger. Daar zitten d'r in verhouding nog meer en daar is gelijk de overlast hoger. Maar dán nog is het dubieus dat ik vooral vanuit die bevolkingsgroep geweld- en overlastdelicten meemaak maar van de andere bevolkingsgroepen, die hier nota bene ook genoeg zitten, weer niet.

Verder wordt er altijd gezeken over vooroordelen. Ik heb ook over elke bevolkingsgroep vooroordelen en stereotype-gedachtes. Die heeft iedereen. Zo vind ik weer dat Chinezen hardwerkende mensen zijn waar zelden iemand last van heeft en die zich altijd buiten problemen houden. Surinamers vind ik ook toffe lui. Maar over Marokkanen ben ik wat minder positief op dat gebied. Die vooroordelen die haal ik niet uit de media, of uit wat een stel Fokkers me wijsmaakt, maar die baseer ik op mijn eigen ervaringen (en aanvaringen) die ik persoonlijk per bevolkingsgroep meemaak.

Het moslim verhaaltje heeft hier verder niks mee te maken, dat bracht ik alleen ter sprake omdat mensen ook in dit topic weer de begrippen Marokkaan en Moslim door elkaar halen. Dat verhaaltje heeft verder ook geen relevantie met dit topic.
pi_43775716
Boeit mij dat nou of mijn dochter met een marokkaan thuiskomt(als ik een dochter zou hebben dan he), het is haar leven toch, zij mag zelf kiezen met wie ze gaat en met wie ze niet gaat.

Als het een schoffie is dan zal ik wel waarschuwen, maar dat geld voor alle rassen, maar je doet er toch niets aan, ze kiezen toch wat ze zelf willen.

Dus een eventuele marokkaans vriendje mag gewoon mijn huis binnen en wordt gewoon normaal behandeld net als ieder ander.

Achtelijke gedoe om afkomsten, een mens is gewoon een mens en het ene mens is aardig en het andere mens niet, afkomst heeft daar bar weinig mee van doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_43775820
Tjeempig, veel mensen die zeggen ik zou het verbieden, dacht echt dat we in een vrij land woonde en dat meisjes hier zelf mochten kiezen.

Maar ik vraag me vooral af hoe willen die mensen dat dan gaan verbieden, hoe willen ze verkomen dat het meisje het niet gewoon buiten de deur houdt en zodra ze de kans ziet het huis uit gaat?
Want dat is wat gaat gebeuren als je je dochter vanalles gaat verbieden wat ze zelf zo graag wil, die is binnen no time op kamers en weg, dan heb je helemaal niets meer in de melk te brokkelen, niets meer om in de gaten te houden, heb je alleen een verstoorde band met je dochter...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_43776028
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:17 schreef erodome het volgende:
Maar ik vraag me vooral af hoe willen die mensen dat dan gaan verbieden, hoe willen ze verkomen dat het meisje het niet gewoon buiten de deur houdt en zodra ze de kans ziet het huis uit gaat?
Want dat is wat gaat gebeuren als je je dochter vanalles gaat verbieden wat ze zelf zo graag wil, die is binnen no time op kamers en weg, dan heb je helemaal niets meer in de melk te brokkelen, niets meer om in de gaten te houden, heb je alleen een verstoorde band met je dochter...
Beetje een ander verhaal, maar het klopt wel. Het is vergelijkbaar met iets als roken; ga je het als ouder verbieden, dan maak je het voor je puber alleen maar meer verleidelijk en dan gebeurt het toch, maar dan stiekem.

Ik denk ook dat het voor mij als ouder (als ik er een zou zijn dan ) beter zou zijn om m'n kind gewoon op de hoogte te houden van allerlei zaken in plaats van ze te verbieden.
  woensdag 22 november 2006 @ 11:36:18 #245
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43776289
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik sta open voor alles, mocht ik een dochter krijgen. Maar in geval van gedonder breken we beide pootjes natuurlijk, en daar hoef je echt geen marokkaan voor te zijn.

Heerlijk, dat vaderschap
Het is in ieder geval consequent
Vampire Romance O+
pi_43807537
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:26 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Hmm je haalt me de woorden uit mijn mond. Weet je zeker dat je een geitewollen sok bent?

En ja over de normen, gezien de verkiezingsuitslag zijn het wel de normen van bijna 600.000 mensen.
pi_43854073
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:11 schreef Aneurism het volgende:

Dat gezegde gaat misschien op voor turkse of afghaanse mensen, maar bij marokanen merk ik helaas dat het 1000 rotte appels zijn die het voor 1 verpesten. Marokanen van in de 40 waarmee ik gewerkt heb spreken schande over de groep van marokaanse jongeren van 14 tot en met 26 jaar oud, maar ze doen er niets mee. Ze zeggen dat het gevoelig ligt en dat er binnen hun cultuur verschillende stromingen zijn waardoor er niet 1 stem is... yadayadaya...
En sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor jou gedrag? Waarom zou die marrokaanse man dan wel verantwoorderdelijk zijn voor het gedrag van zijn mede marrokanen? Je praat bullshit man!
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_43856472
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:06 schreef TA het volgende:

[..]

En sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor jou gedrag? Waarom zou die marrokaanse man dan wel verantwoorderdelijk zijn voor het gedrag van zijn mede marrokanen? Je praat bullshit man!
Als iemand ruzie heeft met 1 marokaan, dan heeft die persoon toch ook ruzie met al zijn "broeders"? Dan zijn de broeders toch verantwoordelijk voor het welzijn van de marokaan? Het staat zelf in de Koran: Als een moslim 2 vrienden heeft, waarvan 1 moslim is en 1 westerling, die ruzie met elkaar hebben dan moet de moslim zijn moslim broeder voorop stellen: Voor zijn moslim broeder opkomen.

Kom dan maar gezamelijk op voor je rotte appels en draag de zonde van je broeders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2006 17:24:39 ]
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:36:16 #249
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_43856895
Wel leuk om te zien hoe een aantal mensen hun dochters aan het uithuwelijken zijn aan Nederlanders, nee hoor wij zijn echt veeeel beter
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:46:23 #250
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43857149
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:31 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Hmm je haalt me de woorden uit mijn mond. Weet je zeker dat je een geitewollen sok bent?
Twijfel inderdaad elke dag weer voor de garderobekast: geitewollen sokjes of een bruin hemdje vandaag?

Sarcasme, mijn jonge vriend, sarcasme...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')