Even om alles goed uit te drukken, je hebt zeker GEEN trekveer nodig, maar een onstoppingsveer. Als je je (metalen) trekveer er voor gebruikt kun je draden trekken met die trekveer in de toekomst wel vergeten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo'n trekveer heb je voor een paar euro, een plopper voor nog minder.
Ontstoppingsveer dan. Ik noem het altijd trekveer.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:43 schreef Marsepein het volgende:
Even om alles goed uit te drukken, je hebt zeker GEEN trekveer nodig, maar een onstoppingsveer. Als je je (metalen) trekveer er voor gebruikt kun je draden trekken met die trekveer in de toekomst wel vergeten.
Nee, maar TS moet nog naar de bouwmarkt, en het gaat erom dat hij met het juiste thuis komtquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ontstoppingsveer dan. Ik noem het altijd trekveer.
Ik trek geen draden door muren.
In dat geval zit de verstopping in de sifon en kun je ook het dopje onder de sifon losdraaien om e.e.a. er uit te halen. Dat moet je sowieso regelmatig doen, noem het preventief onderhoud.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:50 schreef baNEEL het volgende:
ik deed het gewoon altijd met een ijzerdraadje,
haakje er aan maken, en een beetje in de verstopping porren
als je er doorheen bent kun je de haak terug halen, en haal je zo de troep uit de gootsteen..
Alleen als de verstopping niet te erg is en er geen berg haar in de afvoer zit. Been there, done that. Dan werkt toch die plopper het best!quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Soda + kokend heet water![]()
Werkt net zo goed, zo niet beter, als ontstopmiddelen, is een stuk goedkoper en het sloopt je rioolbuizen niet.
Beste methode.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Soda + kokend heet water![]()
Werkt net zo goed, zo niet beter, als ontstopmiddelen, is een stuk goedkoper en het sloopt je rioolbuizen niet.
En op je kleren wa soda kan lelijke vlekken gevenquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Beste methode.
Niet na een keer opgeven en wel uitkijken voor spatten in de ogen.
Een plopper werkt wel, je moet alleen weten hoe je hem moet gebruiken.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:08 schreef Flipper01 het volgende:
Zo, eindelijk heb ik tijd gehad om een plopper te kopen, werkt het helemaal niet
Door de aanwezigheid van een overloop in de wasbak wordt alle opgebouwde druk daar doorheen gejaagd ipv door de afvoerbuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |