abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:14:26 #1
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_42039362
De afvoer van m'n wastafel in de badkamer zit verstopt. De verstopping zit net de plaats waar de afvoer de muur in gaat. Het zijn ook wel erg smalle afvoer pijpjes (2cm doorsnee)..
Ik heb de zwanehals er al helemaal af gehaald en zoveel mogelijk troep proberen te verwijderen, maar zonder succes.
Wat raden jullie aan om te doen? Agressieve onstopper er doorheen en zo ja welke?
I don't shine if you don't shine
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:15:33 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42039383
[inkop modus]
Dan moet je hem gaan zoeken!!
[/inkop modus]

OT:

Koop een fles Cillit Bang! ontstopper, die werkt super goed! Ik heb dat laatst ook eens gehad.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_42039437
Een trekveer gebruiken? Of je wasbak halfvol water laten lopen en dan met een plopper aan de slag. Dat is een oranje rubber ding met een steel, waarbij je de boel vaccuum trekt en dat een paar keer doen dan wil de rotzooi ook nog wel een loskomen.

Als laaste middel pas een ontstopper gebruiken, omdat die vaak meer schade doet, dan goed doet.
pi_42039466
probeer het idd met een ontstoppingsveer of een trekveer, zo'n ontstoppingsmiddel zou ik idd pas als laatste middel gebruiken
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:38:01 #5
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_42039773
Ontstoppingsveer, trekveer of plopper heb ik niet.. Maar als ontstopper zo slecht is, moet ik misschien ff bij de Karwei langs gaan..
pi_42039837
Bij de blokker koop je voor 1 a 2 euro een 'plopper', dat werkt het beste denk ik. En ik neem aan dat de binnendiamter 20 mm is. Dat kan wel maar is erg klein, ws 32mm buitendiameter.

Dit soort problemen onstaan toch vaak door teveel afschot, kan dat hier ook zijn, of kun je de afvoer niet 'zien'?
pi_42039851
Zo'n trekveer heb je voor een paar euro, een plopper voor nog minder.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42039890
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo'n trekveer heb je voor een paar euro, een plopper voor nog minder.
Even om alles goed uit te drukken, je hebt zeker GEEN trekveer nodig, maar een onstoppingsveer. Als je je (metalen) trekveer er voor gebruikt kun je draden trekken met die trekveer in de toekomst wel vergeten.
pi_42039891
flesje muscle gootsteen ontstopper erdoor gieten en klaar is flipper
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_42039987
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:43 schreef Marsepein het volgende:
Even om alles goed uit te drukken, je hebt zeker GEEN trekveer nodig, maar een onstoppingsveer. Als je je (metalen) trekveer er voor gebruikt kun je draden trekken met die trekveer in de toekomst wel vergeten.
Ontstoppingsveer dan. Ik noem het altijd trekveer.
Ik trek geen draden door muren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42039993
ik deed het gewoon altijd met een ijzerdraadje,
haakje er aan maken, en een beetje in de verstopping porren
als je er doorheen bent kun je de haak terug halen, en haal je zo de troep uit de gootsteen..
pi_42040079
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ontstoppingsveer dan. Ik noem het altijd trekveer.
Ik trek geen draden door muren.
Nee, maar TS moet nog naar de bouwmarkt, en het gaat erom dat hij met het juiste thuis komt
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:50 schreef baNEEL het volgende:
ik deed het gewoon altijd met een ijzerdraadje,
haakje er aan maken, en een beetje in de verstopping porren
als je er doorheen bent kun je de haak terug halen, en haal je zo de troep uit de gootsteen..
In dat geval zit de verstopping in de sifon en kun je ook het dopje onder de sifon losdraaien om e.e.a. er uit te halen. Dat moet je sowieso regelmatig doen, noem het preventief onderhoud.
pi_42045151
Soda + kokend heet water

Werkt net zo goed, zo niet beter, als ontstopmiddelen, is een stuk goedkoper en het sloopt je rioolbuizen niet.
pi_42049862
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Soda + kokend heet water

Werkt net zo goed, zo niet beter, als ontstopmiddelen, is een stuk goedkoper en het sloopt je rioolbuizen niet.
Alleen als de verstopping niet te erg is en er geen berg haar in de afvoer zit. Been there, done that. Dan werkt toch die plopper het best!

Je kan de soda plus heet water wel preventief gebruiken.
pi_42056781
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Soda + kokend heet water

Beste methode.
Niet na een keer opgeven en wel uitkijken voor spatten in de ogen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:49:01 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42063963
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:31 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Beste methode.
Niet na een keer opgeven en wel uitkijken voor spatten in de ogen.
En op je kleren wa soda kan lelijke vlekken geven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42064477
Causic Soda helpt vaak goed; maar i.t.t gewone soda is dit wel echte rotzooi....
  woensdag 27 september 2006 @ 18:08:41 #18
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_42174831
Zo, eindelijk heb ik tijd gehad om een plopper te kopen, werkt het helemaal niet
Door de aanwezigheid van een overloop in de wasbak wordt alle opgebouwde druk daar doorheen gejaagd ipv door de afvoerbuis.
pi_42175018
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:08 schreef Flipper01 het volgende:
Zo, eindelijk heb ik tijd gehad om een plopper te kopen, werkt het helemaal niet
Door de aanwezigheid van een overloop in de wasbak wordt alle opgebouwde druk daar doorheen gejaagd ipv door de afvoerbuis.
Een plopper werkt wel, je moet alleen weten hoe je hem moet gebruiken.
De basis is goed, alleen de afwerking heeft nog wat steekjes.
Je pakt een vaatdoekje of washandje en drukt dat tegen de overloop aan met je ene hand en met je andere hand bedien je de plopper.
Maak het vaatdoekje of washandje van te voren alvast nat.
De overdruk kan nu niet meer via de overloop ontsnappen en moet dus het riool in.
pi_42177212
Maak een constructie m.b.v. een stuk tuinslang. Deze koppel je met een zelfgemaakt hulpstukje op de afvoer. Je zet de kraan langzaam open en de waterdruk doet de rest van het werk. Even wachten en alles loopt weer als een zonnetje.
Zorg wel dat je koppeling met de afvoer waterdicht is, want bij hardnekkige verstoppingen kan er natuurlijk druk ontstaan.

Zeer makkelijk en milieu vriendelijk en wertk perfect (ik heb er igg al een aantal verstoppingen schoon gekregen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')