abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 september 2006 @ 11:43:06 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42089201
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 19:35 schreef EsDe het volgende:

[..]

De aarde is rond, broeikaseffect is kut, we bestaan zoveel miljoen jaar... what else you need to know?

ik vind geologie al helemaal bout, alles wat belangrijk en núttig is is zo ongeveer al ontdekt. en zoniet, dan zijn er zat mensen die het mogelijk nog gaan ontdekken. maar om vandaag anno 2006 nog geologie te gaan studeren.... :
Wie denk je wie je olie vindt? De baliemedewerker van de Shell? Juist anno 2006 is exploratie van nieuwe oliegebieden belangrijk want de consumptie is hoger dan het vinden van nieuwe bronnen. Wie vind die dingen? Juist, geologen.

Dan kan je nog denken aan alles wat op de aarde staat, zoals huizen, wegen, dijken die een goede bodem nodig hebben het liefst zo ver mogelijk van breuklijnen. Wie weten hoe dat werkt? Juist, geologen.

Geologen die hele dagen in stoffige museums werken zijn in de zware minderheid.

TS gaat goud verdienen als ie voor een oliebedrijf gaat werken. Enig idee wat het budget is van Shell voor exploration?
reset
  zondag 24 september 2006 @ 11:47:40 #227
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42089266
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:

[..]

En laten dat nou net allemaal flutbaantjes zijn? Communicatiemedewerker, marketingmedewerker, conceptontwikkelaar - houd toch op...

Dat zijn van die baantjes waar ze elke 6 maanden een nieuwe "strategie" voor het gezicht van het bedrijf bepalen... of de slogan veranderen... of het briefpapier. Met van die zweverige uitleg waar elk weldenkend mens van over z'n nek gaat, in de trant van "onze nieuwe bedrijfscultuur staat voor slagvaardigheid, een synergie tussen inzet en passie!" Zinloze overhead, dom volk gewoon dat niets toevoegt.
Wat weten rednecks ook van Marketing? Zo te zien heeeeeel weinig!
reset
pi_42100648
quote:

[..]

En laten dat nou net allemaal flutbaantjes zijn? Communicatiemedewerker, marketingmedewerker, conceptontwikkelaar - houd toch op...

Dat zijn van die baantjes waar ze elke 6 maanden een nieuwe "strategie" voor het gezicht van het bedrijf bepalen... of de slogan veranderen... of het briefpapier. Met van die zweverige uitleg waar elk weldenkend mens van over z'n nek gaat, in de trant van "onze nieuwe bedrijfscultuur staat voor slagvaardigheid, een synergie tussen inzet en passie!" Zinloze overhead, dom volk gewoon dat niets toevoegt.
Man wat ben jij dom, onwetend en kortzichtig. Meer woorden ga ik er ook gewoon niet aan vuil maken. Te triest voor woorden gewoon. Net of jij wat toevoegd aan deze maatschappij.

Mensen die denken dat alleen zij belangrijk zijn
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 24 september 2006 @ 23:22:59 #229
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_42101216
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 19:35 schreef EsDe het volgende:

[..]

De aarde is rond, broeikaseffect is kut, we bestaan zoveel miljoen jaar... what else you need to know?

ik vind geologie al helemaal bout, alles wat belangrijk en núttig is is zo ongeveer al ontdekt. en zoniet, dan zijn er zat mensen die het mogelijk nog gaan ontdekken. maar om vandaag anno 2006 nog geologie te gaan studeren.... :
Verrassing: het zonnenstelsel heeft 8 (acht) planeten. Daarnaast heeft de aarde een maan. En onze aarde raakt leeg. Zeer actueel, zeg ik je. Actueler dan jij zou willen als je straks voor 3 euro de liter een tankje extra volblaast omdat je weer zo lang stationair hebt moeten lopen op weg naar kantoor

Maar hoe weet jij nou dat alles wat belangrijk is in de geologie, al ontdekt is? Dacht men dat in de middeleeuwen niet ook al? Toen de aarde nog plat was (eigenlijk geofysisch, maargoed) en goud gemaakt werd door middel van alchemie? Jij hebt duidelijk geen benul van het begrip 'wetenschap' en je hebt werkelijk totaal geen idee van het maatschappelijke voordeel dat wetenschappelijk onderzoek met zich meebrengt. Want misschien wil je wel weten wanneer die vulkaan gaat uitbarsten, of wanneer die San Andreas breuk zijn spanning loslaat. Of er misschien een arseen/kwik/lood/uraan/weetikhet-rijke laag in de buurt van die Afrikaanse waterbron ligt. Welke mineralen welke eigenschappen hebben (toepassingen in de materiaalkunde) en misschien wel pure nieuwsgierigheid: want hoe werkt zo;n planeet eigenlijk? Maargoed, we weten alles toch al Je kunt net zo goed alle academici van school halen en ze laten nadenken, pardon 'interfacen', over 'Corporate financing' of 'bedrijfscultuur'

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 24-09-2006 23:33:12 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 24 september 2006 @ 23:27:13 #230
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_42101338
quote:

[..]

En wat vind jij dan wel een 'normale' baan?
It's about being boss, not being the boss...
pi_42101607
Putjesschepper.
Ich bin der Führer.
  zondag 24 september 2006 @ 23:43:28 #232
77130 star_gazer
pi_42101759
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:37 schreef Xenwolfie het volgende:
Putjesschepper.

Die is al even bezig
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_42101909
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:27 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Die van zichzelf, de rest is maar onzin.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42102277
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die is al even bezig
Ich bin der Führer.
pi_42103637
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:27 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Alles waar je echt, eerlijk werk voor moet verrichten. Of het nu inderdaad putjesschepper is of accountant. Maar niet dat semi-intellectuele, onzinnige marketing/HR gerelateerde gezever. In het beste geval helpt hun zinloze geschuif van papier de lucht te circuleren, meer niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Eindredactie Games maandag 25 september 2006 @ 01:04:01 #236
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42103675
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

Alles waar je echt, eerlijk werk voor moet verrichten. Of het nu inderdaad putjesschepper is of accountant. Maar niet dat semi-intellectuele, onzinnige marketing/HR gerelateerde gezever. In het beste geval helpt hun zinloze geschuif van papier de lucht te circuleren, meer niet.
dus jij doet Human Resource Managment
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 25 september 2006 @ 01:21:56 #237
77130 star_gazer
pi_42103997
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dus jij doet Human Resource Managment
Corporate coaching. Lekker met de step a-la Sjors
-
  maandag 25 september 2006 @ 01:42:35 #238
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_42104359
TVP. (Sorry, de bookmarkfunctie werkt niet. Hij geeft de melding: "Bookmark is niet toegevoegd.")
  maandag 25 september 2006 @ 07:18:53 #239
3878 Vork
Manisch creatief
pi_42105951
Zonder concept, marketing en communicatie verkoopt je product gewoon niet. En wie dat niet in ziet, moet zich er dan ook vooral niet mee bemoeien.
pi_42107907
En vooral de losers die strooien met Engelse termen:

Interior Designer: Schoonmaker
Facility Manager: Chef Kok
Controller: Boekhouder (vooral in het kleinbedrijf!!!)
Executive Director of Operations: Chef afdeling lopende band werkers
Executive Internal Logistics Manager: Dozen-schuiver in de werkplaats
Supply Facility Manager: o.a het bijvullen van de koffie-automaten en de cup-a-soup
Executive Manager of Daily Operations: iemand die zijn dagelijkse ronde maakt langs brandblussers, sprinkler-installaties en kopieermachines.

Vooral die vacaturepagina's op zaterdag in de krant, elke week weer het hoogtepunt van het weekend.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_42108174
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat het allemaal inhoudt he. Hoe onwetend kan je zijn. Dat je toevallig van een paar mensen hoort dat het nutteloos is, wil niet zeggen dat het ook overal zo is. Wie zegt dat je voor HR of marketing geen eerlijk werk hoeft te verrichten? Je zou eens moeten weten wat het allemaal inhoud, dan piep je wel anders.

Jij bent echt zo'n figuur die denkt dat alleen zijn werk belangrijk is, en al het andere is maar onzin.
pi_42111697
Om even in te gaan op het onderwerp van het topic; Ik ben nu zelf 2e jaars HBO Culturele en Maatschappelijke Vorming, een studie die veel gelijkenis schijnt te vertonen met vrijetijdskunde, alleen is deze meer gericht op het welzijnsperspectief. De studie die ik nu doe heeft voor mij twee kanten.
Het positieve aan deze studie vind ik dat je heel breed opgeleid wordt en veel leert, wat betekent dat wij als afgestudeerden enorm veel te bieden hebben. Het feit dat deze studie zo breed is, is tevens ook een valkuil, want ik weet nog steeds niet specifiek wat voor baan ik ermee kan krijgen. Ook schijnt werk in de sociale sector zwaar onderbetaald te worden.
Vrijetijdskunde is ook een erg brede studie en ik vraag mij dan ook serieus af of de arbeidsmarkt daarop zit te wachten.

Achteraf denk ik altijd nog steeds dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, maar aangezien dit mijn tweede studie is wil ik het toch afmaken.
pi_42112224
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:40 schreef axis303 het volgende:

Supply Facility Manager: o.a het bijvullen van de koffie-automaten en de cup-a-soup
Executive Manager of Daily Operations: iemand die zijn dagelijkse ronde maakt langs brandblussers, sprinkler-installaties en kopieermachines.

Vooral die vacaturepagina's op zaterdag in de krant, elke week weer het hoogtepunt van het weekend.
Schitterend.
  maandag 25 september 2006 @ 15:21:33 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42113471
Bedrijven nemen zinloze mensen toch niet aan (ze willen toch een zo hoog mogelijke winst?!) en de kranten staan vol met vacatures voor salesmanagers, dus ik begrijp niet waar iemand het vandaan haalt dat marketing zinloos is.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 september 2006 @ 15:23:44 #245
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42113552
quote:
Op maandag 25 september 2006 13:55 schreef ogrish het volgende:
Om even in te gaan op het onderwerp van het topic; Ik ben nu zelf 2e jaars HBO Culturele en Maatschappelijke Vorming, een studie die veel gelijkenis schijnt te vertonen met vrijetijdskunde, alleen is deze meer gericht op het welzijnsperspectief. De studie die ik nu doe heeft voor mij twee kanten.
Het positieve aan deze studie vind ik dat je heel breed opgeleid wordt en veel leert, wat betekent dat wij als afgestudeerden enorm veel te bieden hebben. Het feit dat deze studie zo breed is, is tevens ook een valkuil, want ik weet nog steeds niet specifiek wat voor baan ik ermee kan krijgen. Ook schijnt werk in de sociale sector zwaar onderbetaald te worden.
Vrijetijdskunde is ook een erg brede studie en ik vraag mij dan ook serieus af of de arbeidsmarkt daarop zit te wachten.

Achteraf denk ik altijd nog steeds dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, maar aangezien dit mijn tweede studie is wil ik het toch afmaken.
wat was de eerste? Misschien is een beroep op het raakvlak van die twee iets voor je.
Vampire Romance O+
  maandag 25 september 2006 @ 15:25:15 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42113603
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef MouseOver het volgende:

[..]

wat was de eerste? Misschien is een beroep op het raakvlak van die twee iets voor je.
ik denk dat ze die eerste studie niet heeft afgemaakt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 september 2006 @ 15:27:11 #247
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42113663
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik denk dat ze die eerste studie niet heeft afgemaakt.
Dat denk ik ook, maar affiniteit met iets als aanvulling op z'n huidige studie kan al voldoende zijn. Veel mensen met deze algemene opleidingen gaan immers iets doen waar ze nog niet eens affiniteit mee hebben.
Vampire Romance O+
pi_42113768
quote:

Euh.. Een Interior Designer is wel even iets anders dan een Interieur Verzorger, wat idd een schoonmaker is.
En een controller is toch zéker geen boekhouder! (Net zo min als dat een accountant een boekhouder is.)

Ik vraag me af welke nutteloze opleiding jij hebt genoten.
  maandag 25 september 2006 @ 15:38:58 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42114033
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Euh.. Een Interior Designer is wel even iets anders dan een Interieur Verzorger, wat idd een schoonmaker is.
En een controller is toch zéker geen boekhouder! (Net zo min als dat een accountant een boekhouder is.)

Ik vraag me af welke nutteloze opleiding jij hebt genoten.
.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 september 2006 @ 15:55:05 #250
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42114450
quote:

<bizarre definities hier>

losers: mensen die uit hun nek lullen en andere verwijten met Engelse termen te strooien en het zelf ook doen.

Nou ja, als de vacaturepagina's het hoogtepunt van je weekend zijn begrijp ik je een stuk beter!
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')