Dat weet ik, maar ik heb geen zin om het daar te plaatsen. Alles wat ik daar ooit heb gevraagd is nooit beantwoord.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Daar is een apart topic voor.
Die hebben ook een liedje met die titel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Huh.
Ja, maar er zijn meer hondjes die Fikkie heten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:13 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die hebben ook een liedje met die titel.![]()
Nee, als 't in jouw liedje alleen maar voorkomt als sample, is die kans groot.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:16 schreef wyccie het volgende:
Matthis heb ik ook.
Misschien is Love Story niet eens de titel![]()
Volgens mij is dat bij de meeste 'hobby-schrijvers' zo. Ze hebben een vaag idee en maken daar een verhaal van dat er uiteindelijk uitziet als een bolletje wol nadat de kat ermee aan de haal is gegaan: met oneindig veel losse eindjes. Onbeantwoorde vragen, ingezette verhaallijnen die niet worden afgemaakt, of een plot dat gewoon simpelweg niet klopt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:18 schreef DaMart het volgende:
want ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat je als schrijver een soort stelling poneert in je verhaal (A leidt tot B).
Ik geloof er niets van.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:15 schreef wyccie het volgende:
Vanaf zondagavond ga ik eerder naar bed. Elf uur.
De details zijn niet zo moeilijk, volgens mij. Het gaat juist om de grote lijnen die wel ingezet worden, maar nooit afgemaakt. Voor sommige schrijvers geldt zelfs dat ze dé grote lijn niet afmaken. Heel bijzonder.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:04 schreef wyccie het volgende:
Daarom houden sommige schrijvers ook een logboek bij. Heel gedetailleerd allemaal: kleur ogen van de karakters, plaats, tijd etc.
Maar daar zijn toch mensen bij de uitgeverij voor? Als het verhaal niet goed loopt, moet het niet worden uitgegeven.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:23 schreef broer het volgende:
De details zijn niet zo moeilijk, volgens mij. Het gaat juist om de grote lijnen die wel ingezet worden, maar nooit afgemaakt. Voor sommige schrijvers geldt zelfs dat ze dé grote lijn niet afmaken. Heel bijzonder.
Ja, uhm... Dat is natuurlijk niet the spirit...quote:
Jawel. Maar het zou best fijn zijn als 'hobby-schrijvers' het zelf ook in de gaten zouden hebben. Dat zou een hoop lezers veel ellende besparen.quote:Maar daar zijn toch mensen bij de uitgeverij voor? Als het verhaal niet goed loopt, moet het niet worden uitgegeven.
Ja, maar het was wel een goed idee.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:31 schreef broer het volgende:
Ja, uhm... Dat is natuurlijk niet the spirit...
Je ben niet verplicht hun verhalen te lezen natuurlijk.quote:Jawel. Maar het zou best fijn zijn als 'hobby-schrijvers' het zelf ook in de gaten zouden hebben. Dat zou een hoop lezers veel ellende besparen.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:31 schreef broer het volgende:
Moeten we nu een room nemen, trouwens?
Té realistisch is niet goed, wyccie. Je moet ook idealen overhouden.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:37 schreef wyccie het volgende:
Ja, maar het was wel een goed idee.
Ik blijf wel realistisch he...
Ik heb het niet per se over de verhalen in de TTK-wedstrijd. Sterker: die heb ik helemaal niet gelezen. (Nog.) Maar het is iets wat me al tijden opvalt bij veel mensen die graag schrijven: dat ze er te weinig over nadenken.quote:Je ben niet verplicht hun verhalen te lezen natuurlijk.
Heb jij al gestemd?![]()
Ja, ik dacht: ik vraag het maar even. Dan zijn we daar tenminste vanaf.quote:
Misschien schrijven ze alleen maar therapeutisch en hebben ze niet de intentie er een echt boek van te maken of om het uit te geven? Gewoon alles wat in je hoofd zit opschrijven.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:44 schreef broer het volgende:
Ik heb het niet per se over de verhalen in de TTK-wedstrijd. Sterker: die heb ik helemaal niet gelezen. (Nog.) Maar het is iets wat me al tijden opvalt bij veel mensen die graag schrijven: dat ze er te weinig over nadenken.
Dat was een rare opmerking van Claudiaquote:Ja, ik dacht: ik vraag het maar even. Dan zijn we daar tenminste vanaf.
Jawel hoor. Maar niet zo publiek.quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:15 schreef wyccie het volgende:
[..]
I.R. Baboon wilde me zijn adresgegevens ook al niet geven.![]()
Waarom zou je mij zomaar je adresgegevens willen geven? Je weet niet wie ik ben. Of wil je echt zo graag pannenkoek. Die heb ik trouwens vanochtend opgemaakt. Sorryquote:Op zaterdag 23 september 2006 01:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jawel hoor. Maar niet zo publiek.
Nee, toch? Er zijn toch ook mensen die schrijven omdat ze denken dat ze een verhaal te vertellen hebben? Moeten ze alleen wel even dat verhaal helder krijgen voor zichzelf.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:49 schreef wyccie het volgende:
Misschien schrijven ze alleen maar therapeutisch en hebben ze niet de intentie er een echt boek van te maken of om het uit te geven? Gewoon alles wat in je hoofd zit opschrijven.
Welnee. Ze wil gewoon niet zoveel bijlezen 's ochtends. Je moet onthouden: ze is nog herstellende, dus je kunt haar niet zoveel kwalijk nemen.quote:Dat was een rare opmerking van Claudia![]()
Ik weet het. Maar mooi dattie niet gaat, nu.quote:(Jouw telefoonnummer is op tv)
Of gelijk laten verfilmen; de Woensdagavond Waargebeurde Verhalen op RTL4.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:57 schreef broer het volgende:
Mensen die 'therapeutisch' schrijven moeten de boel sowieso voor zichzelf houden. Er wordt toch al te veel persoonlijke ellende openbaar gemaakt.
Scrollwiel, heel handigquote:Welnee. Ze wil gewoon niet zoveel bijlezen 's ochtends.
Nou, in principe heb ik toch wel redelijk veel vertrouwen t.o.v. mensen. Maar alle fokkers vertrouwen die dit topic kunnen lezen vind ik ook weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Waarom zou je mij zomaar je adresgegevens willen geven? Je weet niet wie ik ben. Of wil je echt zo graag pannenkoek. Die heb ik trouwens vanochtend opgemaakt. Sorry![]()
quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:54 schreef wyccie het volgende:
Die heb ik trouwens vanochtend opgemaakt. Sorry![]()
Nu heb ik olijfolie gebruikt, dus het was lekker. Lekker dik, de binnenkant was nog een beetje rauwquote:
Ik raak de vier op mijn afstandsbediening nooit meer aan. Kijk jij die films?quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:03 schreef wyccie het volgende:
Of gelijk laten verfilmen; de Woensdagavond Waargebeurde Verhalen op RTL4.
Tamelijk kut. Extensie opnieuw updaten?quote:Ik ben mijn quickquoteknopje weer kwijt![]()
Ja, steek me maar weer de ogen uit hoor.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:07 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nu heb ik olijfolie gebruikt, dus het was lekker. Lekker dik, de binnenkant was nog een beetje rauw![]()
Nee joh. Ik kijk liever horror.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:08 schreef broer het volgende:
Ik raak de vier op mijn afstandsbediening nooit meer aan. Kijk jij die films?
Gefeliciteerd dan maar. En welterustenquote:Op zaterdag 23 september 2006 02:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
En oh, ik heb op m'n bedrijfsfeestje zojuist m'n eerste oester ooit gehad.
Ik vind de gelijkenis tussen horror en de Waargebeurde Verhalen anders behoorlijk treffend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:11 schreef wyccie het volgende:
Nee joh. Ik kijk liever horror.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:15 schreef broer het volgende:
Ik vind de gelijkenis tussen horror en de Waargebeurde Verhalen anders behoorlijk treffend.
Maar misschien ligt dat aan mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |