quote:Op donderdag 21 september 2006 23:18 schreef DDM het volgende:
Zoiets ontstaat nou door bias (als je geen verstand hebt van statistiek effe googlen). Alcohol is een stof wat idd in vet omgezet kan worden. Maar alcohol zit ook in andere procucten dan bier. Mensen die wijn drinken krijgen toch ook geen wijnbuik. Het is een feit dat bier meer gedronken wordt door mensen met een lage economische en sociale status. Deze mensen leven ook ongezonder dan mensen die beter opgeleid zijn en een hogere status hebben. Door de ongezonde leefstijl wordt je dik. En daarnaast drinken ze bier. Dat is de bias. Snap je?
Weet je ook weer waar je staat, hè meid?quote:
zou het em daar in zitten?quote:Op donderdag 21 september 2006 23:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat je na een paar liter bier altijd trek krijgt in vette snacks.
Hard maar waarquote:Op donderdag 21 september 2006 23:48 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Weet je ook weer waar je staat, hè meid?
Die kots je toch weer uitquote:
Ik ben bang dat als je in studentensteden gaat kijken dat de kroegen daar vooral door hoger opgeleiden personen bevolkt zijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:18 schreef DDM het volgende:
Het is een feit dat bier meer gedronken wordt door mensen met een lage economische en sociale status.
Dat dus.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als je in studentensteden gaat kijken dat de kroegen daar vooral door hoger opgeleiden personen bevolkt zijn.
spuit 11quote:Op donderdag 21 september 2006 23:44 schreef Lucille het volgende:
Het verschil is denk ik meer de hoeveelheid die men drinkt. Ik zie mensen eerder meer dan een liter bier drinken als meer dan een liter sap per dag.
Als je dat nu ook even zegt tegen al die corps balletjes, misschien geloven ze je nog ookquote:Op donderdag 21 september 2006 23:18 schreef DDM het volgende:
Het is een feit dat bier meer gedronken wordt door mensen met een lage economische en sociale status. Deze mensen leven ook ongezonder dan mensen die beter opgeleid zijn en een hogere status hebben. Door de ongezonde leefstijl wordt je dik. En daarnaast drinken ze bier. Dat is de bias. Snap je?
Je studeert net 3 weekjes dus statistiek komt ooit nog weleens voorbij in je studiequote:Op vrijdag 22 september 2006 00:19 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Als je dat nu ook even zegt tegen al die corps balletjes, misschien geloven ze je nog ook
intressante postquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:21 schreef Ellis-die-ene het volgende:
Alcohol is erg calorierijk. In 1 gram alcohol zitten 7 kilocalorieën. Dat is bijna net zo veel als in 1 gram vet (9 kcal) en meer als in 1 gram suiker (4 kcal). Het teveel aan calorieën dat je binnenkrijgt wordt opgeslagen als vet.
Daarnaast bevatten veel alcoholische drankjes of mixjes veel suiker, waardoor je nog meer calorieën binnenkrijgt. Alcohol heeft bovendien nog eens een extra dikmakend effect, doordat het de afbraak van het vet uit de voeding vertraagt en er zo voor zorgt dat je meer vet opslaat.
Aantal calorieën per drankje
Drank alcohol% Calorieën
Glas bier 5% 102,5 kcal
Glas wijn 11% 82 kcal
Glas Jenever 35% 50 kcal
Mixdrankje 5,7% 146 kcal
Glas light frisdrank - 1 cal
Appelsap - 74 kcal
Bron: Voedingscentrum
Verder wel interessant. Niet dat ik me d'r druk om hoef te maken, maar dit wist ik nog niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:21 schreef Ellis-die-ene het volgende:
Alcohol is erg calorierijk. In 1 gram alcohol zitten 7 kilocalorieën. Dat is bijna net zo veel als in 1 gram vet (9 kcal) en meer als in 1 gram suiker (4 kcal). Het teveel aan calorieën dat je binnenkrijgt wordt opgeslagen als vet.
Daarnaast bevatten veel alcoholische drankjes of mixjes veel suiker, waardoor je nog meer calorieën binnenkrijgt. Alcohol heeft bovendien nog eens een extra dikmakend effect, doordat het de afbraak van het vet uit de voeding vertraagt en er zo voor zorgt dat je meer vet opslaat.
Aantal calorieën per drankje
Drank alcohol% Calorieën
Glas bier 5% 102,5 kcal
Glas wijn 11% 82 kcal
Glas Jenever 35% 50 kcal
Mixdrankje 5,7% 146 kcal
Glas light frisdrank - 1 cal
Appelsap - 74 kcal
Dat zei ik ook, maar dat werd een broodje aap genoemd... okee, ik verwoordde het iets anders, maar het kwam op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:21 schreef Ellis-die-ene het volgende:
Alcohol heeft bovendien nog eens een extra dikmakend effect, doordat het de afbraak van het vet uit de voeding vertraagt en er zo voor zorgt dat je meer vet opslaat.
Maar aangezien de mensen met een bierbuik, niet 1 biertje drinken, maar een hele hoop, zal je uiteindelijk toch nog een hoop kalorien binnen krijgen.quote:Op maandag 25 september 2006 23:31 schreef Ska-te het volgende:
Toevallig stond er laatst in dekrant dat je niet dik wordt van bier, omdat het gewoon weinig kaloriën bevat. Je wordt juist dik door alles wat je erbij eet!
Wijn met 11%?quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:21 schreef Ellis-die-ene het volgende:
Glas bier 5% 102,5 kcal
Glas wijn 11% 82 kcal
Bron: Voedingscentrum![]()
Je hebt gelijk. Het is geen broodje aap dat alcohol bij de verwerking door je lichaam voorrang krijgt op andere voedingsstoffen. Ik denk dat DDM geen diëtetiek studeert. En ik toevallig wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, maar dat werd een broodje aap genoemd... okee, ik verwoordde het iets anders, maar het kwam op hetzelfde neer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |