Zou in eerste instantie mijn alternatief zijn, of het geheel ophangen en de pootjes weg. Ik vroeg mijzelf af of het een probleem zou zijn een sifon er tussen te plaatsen en de afvoer een stukje naar boven te laten lopen.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
wasbak ietepiete hoger maken kan niet? bv op klosjes zetten?
als je de afvoer naar boven laat lopen dan zal het water slecht weglopen en zelfs misschien wel water in je wasbak blijven staanquote:Op donderdag 21 september 2006 19:40 schreef TiMmS het volgende:
[..]
Zou in eerste instantie mijn alternatief zijn, of het geheel ophangen en de pootjes weg. Ik vroeg mijzelf af of het een probleem zou zijn een sifon er tussen te plaatsen en de afvoer een stukje naar boven te laten lopen.
je kan ook een slijptol pakken met een diamantschijf erin.....quote:Op donderdag 21 september 2006 20:04 schreef TiMmS het volgende:
Ik heb een frees afgesteld voor PVC elektra pijpjes, voor deze afvoerpijp is dieper en groter freeswerk nodig, ik moet dus gaan hakken om het geheel er in te krijgen, dat kostte me veel moeite.
Dat is precies waar ik op doel. 1cm/M is meer dan zat.quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:57 schreef BTKlus het volgende:
@Marsepein
Als je de foto bekijkt lijkt het afschot wel zo'n 40 á 45 cm te zijn wat dus echt veel te veel is, water loopt dusdanig hard weg dat vuil en andere resten gemakkelijk kunnen blijven liggen in de afvoerbuis.
Ik zat er aan te denken om de sifon naast het kastje te doen. Dus meteen haaks weg onder de wasbak naar rechts, dan buiten het kastje de sifon.quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:53 schreef BTKlus het volgende:
Jullie hebben het over 5 cm verschil maar de sifon moet er toch ook nog onder komen en dat is best nog een hele diepte die je nu mist bovenop die 5 cm. Ik denk dan ook dat uithakken en opnieuw maken de enige juiste remedie is in dit geval.
Ik ben er ook bang voor, want de bak vehogen zal niet lekker werken. Het is snel te hoog.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:00 schreef BTKlus het volgende:
De enige juiste optie is ben ik bang uithuilen, uithakken en opnieuw beginnen...
Mij is geleerd alles in een muur haaks 90 graden alles wat over de vloer moet lopen 2 x 45 gradenquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:39 schreef Wojworshebn het volgende:
En als je de afvoer toch nieuw maakt. Gebruik als het kan het liefst 2x45gr bocht ipv 90gr bocht.
Vooral als je zoveel bochtjes gebruikt. Trouwens van dat t-stuk achter die pot kun je ook het best met een 45 gr bochtje beginnen dan kom je een stuk lager uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |