quote:Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef Gellius het volgende:
Hm, hmmn, ik twijfel tussen een werkgevers en een werknemersvertegenwoordiger uit - nou - de late jaren tachtig (sommige mensen zeggen: "de tachtiger jaren", maar daar behoor ik niet toe).
quote:Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef NoSigar het volgende:
Zo ziet hij er uit ja, groot geworden in het Wirtschaftswunder.
Maar dat is allemaal uiteraard onjuist.
quote:Op donderdag 21 september 2006 16:13 schreef Gellius het volgende:
Uiteraard. Mijnheer is namelijk ingenieur.
Zo jong ben ik anders niet meer, maar toch bedanktquote:Op donderdag 21 september 2006 16:45 schreef Gellius het volgende:
Merkwaardig toch hoe er alleen op een vers geopend topic leuke frisse jonge usertjes af lijken te komen Zou het zijn dat het naar versgebakken brood ruikt? Of pasgemaaid gras?
Natuurlijk, ga je gang, by al means: Zeg maar wie het is.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:15 schreef Tokay het volgende:
Mag ik meedoen?
Eenieder bepaalt zelf of hij tot het puikje behoort, Tokay. Da's het mooie van de RJPvD-reeks.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:15 schreef Tokay het volgende:
Mag ik meedoen?
Hoi!!!quote:Op donderdag 21 september 2006 20:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Hoi.
Druk, druk, druk met het werkquote:Op donderdag 21 september 2006 20:44 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hoi!!!Waar zat je al die jaren?
Alles goed?
Jeuh ...quote:Op donderdag 21 september 2006 20:47 schreef Scrutinizer het volgende:
... en twee sterfgevallen, van nog jonge mensen, in m'n omgeving.
Afijn, leuk dat je er weer bent!quote:Op donderdag 21 september 2006 20:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Druk, druk, druk met het werk
En dat is dan weer minder... Jeetje.quote:... en twee sterfgevallen, van nog jonge mensen, in m'n omgeving.
quote:
Eén van beiden is op m'n verjaardag overledenquote:Jeuh ...![]()
Ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:14 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm .... een historicus?
Daar is hij best bekend mee geworden.quote:
Tnxquote:Op donderdag 21 september 2006 21:00 schreef pyl het volgende:
Tjee, nou sterkte ermee Scrutinizer.
ik moet nodig weer eens inkopen doen. Bongo Fury moet ook nog gekocht, weet je toch? Eind 60 en begin 70 vind ik wel de interessantste periode van de man. En nog vele, vele andere cd's dienen aangeschaft te worden.. Waar is m'n lijstje?quote:
Ken jij de cd Imaginary Diseases al? Hij kwam eerder dit jaar uit, met opnamen uit 1972. Moet je eens proberen; behoort meteen tot de beste instrumentale cd's Al was het maar om de zinnen te verzetten.![]()
Whehe, doe dat!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef Scrutinizer het volgende:
ik neem wel even een slok melk nu. Dat is beter voor m'n glazuur
quote:Op donderdag 21 september 2006 21:22 schreef pos het volgende:
Goedenavond
Hee ScrutNog gefeliciteerd
![]()
Nou niet zo sip hoor, was vast wel gezellig op je werk.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb me niet erg jarig gevoeld dit jaar, ik moest ook nog werken![]()
Moah, niet echt... degene die die dag gestorven was, was een goede collega en vriend van enkelen van ons, ik heb toen niet eens verteld dat ik jarig wasquote:Op donderdag 21 september 2006 21:26 schreef pos het volgende:
[..]
Nou niet zo sip hoor, was vast wel gezellig op je werk.
Lees trouwens nu pas over het overlijden...wat naar zeg, idd geen leuke verjaardagquote:Op donderdag 21 september 2006 21:26 schreef pos het volgende:
[..]
Nou niet zo sip hoor, was vast wel gezellig op je werk.
Tnxquote:Op donderdag 21 september 2006 21:30 schreef peaceman het volgende:
Van harte nog Scrut... (ondanks alles)
Ik sla 'm gewoon over in de tellingquote:Op donderdag 21 september 2006 21:32 schreef pos het volgende:
[..]
Lees trouwens nu pas over het overlijden...wat naar zeg, idd geen leuke verjaardag![]()
idd, gelukkig met een sisser afgelopen... maar wat een sukkels bij de helpdesk zeg!quote:
Da's niet fout, maar goed, lijkt me.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:47 schreef pyl het volgende:
Da's geen Engelse Hitler-biograaf, maar Rik Mayall, lijkt me.
Dát waren pas hot pants!quote:Op donderdag 21 september 2006 22:11 schreef Tokay het volgende:
Middle of The Road?
quote:
Je lijkt dartfanaat wel, toen hij hier nog maar net postte!quote:
De grote versie is (helaas) niet gratis.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:17 schreef Tokay het volgende:
[..]
Je lijkt dartfanaat wel, toen hij hier nog maar net postte!
Hè verdorie, je trapt er niet inquote:Op donderdag 21 september 2006 22:26 schreef pyl het volgende:
En wie moeten we nu raden? Die tennister of die rooie pop?
Hoewel van z'n bekendste boek meer dan 50 miljoen exemplaren verkocht zijn, was hij geen schrijver van beroep.quote:
Jaquote:Op donderdag 21 september 2006 22:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ging er voor het gemak maar van uit dat je Chaim Potok bedoelde
Die met die rare, puntige oren, bedoel je.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Sommige mensen denken dat deze meneer een functie vervulde op het Starship Enterprise.
quote:Op donderdag 21 september 2006 23:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Die met die rare, puntige oren, bedoel je.![]()
Yep, m'n plaatjes van Erykah Badu waren opquote:Op donderdag 21 september 2006 23:39 schreef Treinhomo het volgende:
Alwéér Dr. Spock ?
Dan zal tong over een uur, als iedereen al op 2 oren ligt, wel weer een plaatje van Joe Strummer posten.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Yep, m'n plaatjes van Erykah Badu waren op![]()
Doe jij anders nog een Henry Winkler-tjequote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan zal tong over een uur, als iedereen al op 2 oren ligt, wel weer een plaatje van Joe Strummer posten.
quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan zal tong over een uur, als iedereen al op 2 oren ligt, wel weer een plaatje van Joe Strummer posten.
'k zit tegenwoordig weer in de Mark Foggo fase.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Doe jij anders nog een Henry Winkler-tje![]()
quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben meer toe aan een REM-fase.... en nee, daarmee bedoel ik niet het zogenoemde clubje rond Maikul Staip![]()
Trusten!quote:Trusten![]()
Een fraai Morrissey-lucifer-doosje inderdaad!quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:40 schreef Tokay het volgende:
Goedemorgen, puikjes.
[afbeelding]
Morissey?
Pardon?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:07 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een fraai Morrissey-lucifer-doosje inderdaad!
Daguerreotype. Van meneer Daguerre.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:07 schreef pyl het volgende:
Da's allesbehalve een daguerrotype, me dunkt.
![]()
Het is, zoals Tokay al doorhad, een luciferdoosje met daarop een afbeelding van dhr. Steven Patrick Morrissey.quote:
quote:U.K. promo item for the release of the book Bigmouth shows Morrissey in waistcoat smoking a pipe.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:14 schreef Tokay het volgende:
Zeg Gellius, hoe zat dat nou ook alweer met hem, hij werd toch ooit ergens in de jaren negentig beticht van racisme? Was dat een terechte beschuldiging? (Klok/klepel; ik heb het toen niet zo gevolgd.)
Nou, dat schiet weer lekker op dan.quote:
Heb je haast, Tokay?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:18 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou, dat schiet weer lekker op dan.![]()
Nee hoor, ik wacht wel weer een paar jaar tot ik een Morrissey-liefhebber spreek aan wie ik mijn prangende vraag kan voorleggen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:19 schreef Gellius het volgende:
Heb je haast, Tokay?
True, true...mooie stad...suicidaal volk, maar een mooie stadquote:
Wantquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:55 schreef Gellius het volgende:
Morrissey is ook erg goed. Onbegrijpelijk dat zo'n man zich leent voor buitenoptredens.
Welke wet zegt dat?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:29 schreef Gellius het volgende:
Want popmuziek is niet gemaakt voor winderige velden, maar voor rokerige zaaltjes.
Wat zijn ze toch veelzijdig, hè. De heren hebben stuk voor stuk ook nog eens een opleiding aan een conservatorium genoten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:24 schreef Gellius het volgende:
Hee, dat zijn de heren die hier voor het instituut een nieuwe stoep aan het leggen zijn! Hoe komen die hier nou?
Dat is mijn mening. Wel prettig om te merken dat die voor jou al kennelijk de kracht van wet heeft.quote:
quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:34 schreef pyl het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch veelzijdig, hè. De heren hebben stuk voor stuk ook nog eens een opleiding aan een conservatorium genoten.
Niet Joe Cocker, Tokay.
1 |
Ik ben het niet met je eens....quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:36 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat is mijn mening. Wel prettig om te merken dat die voor jou al kennelijk de kracht van wet heeft.
Natuurlijk, anders was ik niet tot deze conclusie gekomen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens....
Natuurlijk is een zaal intiemer, maar een festival is qua sfeer ook heerlijk. Jij wel eens wezen festivallen?
Oke, gelukkig..er zijn namelijk veel mensen die zo oordelen die nog nimmer een festival van dichterbij hebben meegemaakt dan voor hun plasma(?) beeldscherm….quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Natuurlijk, anders was ik niet tot deze conclusie gekomen.
quote:
Nee, nee.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:12 schreef Gellius het volgende:
Toch niet de Mothers of Invention hopelijk?
Shite!quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:27 schreef pyl het volgende:
Sir Laurence Olivier in de tijd dat hij nog geen Sir was.
Warm!quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:32 schreef Gellius het volgende:
Leuk, Lawrence Olivier weer eens!
't kan altijd erger. Je zou ook kunnen stranden in 'Villa Felderhof'.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:55 schreef Gellius het volgende:
Verder dan "Cruella DeVille" kom ik niet hoor.
Proleten-TV.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:01 schreef Gellius het volgende:
Wat is dat?
Ik heb daar in het begin nog eens een tijdje met plezier naar gekeken, maar het niveau daalde snel. Toen op zeker moment Vanessa te gast was (samen met ik meen Gerrit Zalm) en zij naar haar mening werd gevraagd aangaande het begrotingstekort haakte ik definitief af.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:07 schreef Treinhomo het volgende:
Proleten-TV.
Zeker!quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:11 schreef Tokay het volgende:
Zij speelt in 101Dalmatiërs toch de moeder van ehm, de leuke meisje. Kom hoe heet ze, Joely Richardson?
Dat waag ik inmiddels te betwijfelen ...quote:
Okay. Ik ga wel op de hurken, nota bene op jouw terrein:quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:25 schreef Tokay het volgende:
Hmmmmmmmm, ik inmiddels eigenlijk ook wel.
Ja, gelukkig. Ik was al een herkenbaarder plaatje aan het zoeken:quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:33 schreef Tokay het volgende:
Mijn terrein?!
Z zou nu zeggen: 'De druk op mijn frêle schoudertjes...'
Okay, ik meen op het plaatje Vivian Leigh te herkennen, van Gone With The Wind.
Juist!quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:37 schreef Tokay het volgende:
Sir Laurence Olivier toen hij nog geen Sir was?
Da's het echtpaar Olivier-Leigh.quote:
quote:Joan Ann Olivier, Lady Olivier, DBE (born October 28, 1929), known by her maiden name as Dame Joan Plowright, is a British actress, widow of Laurence Olivier. She was made a Dame (DBE) in the New Year's Honours for 2004.
Career
Long known as a superb theatre actress, Plowright trained at the Old Vic in London and made her stage debut in 1951 and her London debut in 1954. In 1956 she joined the English Stage Company and won the role of Margery Pinchwife in The Country Wife. She appeared with George Devine in The Chairs (by Eugène Ionesco), Major Barbara, Saint Joan, and in 1958 she co-starred with future husband Sir Laurence Olivier in the original London production of John Osborne's The Entertainer.
Plowright continued to appear on stage and in films such as The Entertainer and The Three Sisters. In 1961 she was awarded a Tony for her role in A Taste of Honey on Broadway. After a brief hiatus to devote time to her family she has returned to the screen and can be seen in films such as Dennis the Menace, Enchanted April and Tea With Mussolini.
In 2003 she performed in the stage production Absolutely! in London.
Personal
Joan Plowright was born in Brigg, Lincolnshire. She was first married to Roger Gage. She divorced him, and, in 1961 married Laurence Olivier. Together the couple had three children, Richard Kerr, Tamsin Agnes Margaret and Julie-Kate. Both daughters are actresses. The couple were married until his death from cancer in 1989.
Her brother, David Plowright, was an executive at Granada Television before being sacked by Gerry Robinson, "the wealthiest Irishman in Britain", who was awarded a knighthood in the 2004 New Year's Honours along with Dame Joan.
The Plowright Theatre in Scunthorpe, Lincolnshire, is named after her.
Wel een kittig gevalletje, hoor. Lijkt me.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef Gellius het volgende:
Vreemde gang van zaken, Vivian Leigh is toch overduidelijk véél begeerlijker.
Alsof Vivian eruitziet als een slome duikstelaarquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:43 schreef pyl het volgende:
[..]
Wel een kittig gevalletje, hoor. Lijkt me.
Nee, ik doelde juist opquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:45 schreef Gellius het volgende:
[..]
Alsof Vivian eruitziet als een slome duikstelaar.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:47 schreef Tokay het volgende:
.... zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte van Hollywood-scheidingen!
quote:
Make-up doet wonderen, tongquote:
Ik heb het toch al geradenquote:
Sorry, ik was even weg. Cyndi Lauper is correct.quote:
Da's nog eens wat anders dan hokkeyenquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:23 schreef Treinhomo het volgende:
Ome Ties heet mij altijd van harte welkom als ik via de A12 Den Haag binnen kom gereden.
Hij begint er wel steeds meer op te lijken, maar tis echt Boy George tijdens de uitvoering van zijn taakstraf in NYC.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:29 schreef Modus het volgende:
Da's Fish toch?
Goedemorgen, tong...wat ben je vroeg?quote:Op zondag 24 september 2006 13:43 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen. Wat een rust hier de laatste dagen.
en toen....moet je mn plaatje radenquote:
Nee hoorquote:Op zondag 24 september 2006 20:46 schreef Berkery het volgende:
Dat is Nance
Nee, een actrice, geboren in New York en opgegroeid in Londen. Haar moeder is een prinsesquote:
quote:Op zondag 24 september 2006 21:50 schreef Berkery het volgende:
catharine oxenberg?
Mogguh, Gelliusquote:Op maandag 25 september 2006 09:26 schreef Gellius het volgende:
Môgge, leuitjes.
Ja, je hebt gelijk. Het is een zelfportret. Ik liet me in de luren leggen door een onduidelijk onderschrift.quote:Op maandag 25 september 2006 11:46 schreef Z het volgende:
Hans himself.
Goed gezien, Tokay!quote:Op maandag 25 september 2006 11:58 schreef Tokay het volgende:
.... een heel bijzondere ehm, man? Vrouw?
Je raakt op dreef, hè?quote:Op maandag 25 september 2006 12:15 schreef Tokay het volgende:
Buitenlandse sportmevrouw, pyl?
Juist wel.quote:Op maandag 25 september 2006 12:58 schreef Tokay het volgende:
Een Engelse meneer, of juist niet?
Niet bepaald, pos. Of liever: bepaald niet.quote:Op maandag 25 september 2006 13:00 schreef pos het volgende:
Abdoul Ocalan?
Mwoah ...quote:Op maandag 25 september 2006 13:14 schreef Tokay het volgende:
Was hij iemand op wie de Engelsen trots waren?
Mwoah ...quote:Zoals een integere politicus (contradictio in terminis?), of een beroemde wetenschapper of zo?
Warm.quote:Op maandag 25 september 2006 13:32 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, Profumo?
Aha, dan is het de man die Profumo opvolgde toen deze weg moest?quote:
Nee. Maar nog wel warm.quote:Op maandag 25 september 2006 13:52 schreef Tokay het volgende:
Aha, dan is het de man die Profumo opvolgde toen deze weg moest?
Ik ga nu even een stukje fietsen, maar ik zal er onderweg over nadenken!quote:
Zo lang je maar oplet met oversteken!quote:Op maandag 25 september 2006 13:57 schreef Tokay het volgende:
Ik ga nu even een stukje fietsen, maar ik zal er onderweg over nadenken!
Nee, die wordt dadelijk geplaatst door Z.quote:Op maandag 25 september 2006 13:58 schreef Tokay het volgende:
Of meneer ontwierp het vlinderstoeltje waarop Christine Keeler mooi zit te wezen?
En ze lijken allemaal een baan te hebben bij dezelfde organisatie waar ik voor werkquote:Op maandag 25 september 2006 14:25 schreef pyl het volgende:
Nederland is vergeven van dit soort dilettanten, amateurs, leken, zondagsschilders.
Vooral daar. Ik word er dagelijks aan herinnerd waarom Joden elkaar veel personeel toewensen als ze een hekel aan elkaar hebben.quote:Op maandag 25 september 2006 15:13 schreef pyl het volgende:
Hela, hola, Scrutinizer! Ook daar al!?!
Ik ga ook even nadenken. Ik doe dat bij voorkeur lopend, dan krijg ik tenminste geen slag in m'n wiel (zonder trommelrem maar wel van aluminium en dus vermoedelijk heden ten dage ook niet meer repareerbaar)quote:Op maandag 25 september 2006 15:28 schreef pyl het volgende:
Ik ben benieuwd wat Tokay heeft bedacht op haar fietsje.
Ik dacht vooral: hoe kom ik droog thuis?!quote:Op maandag 25 september 2006 15:28 schreef pyl het volgende:
Ik ben benieuwd wat Tokay heeft bedacht op haar fietsje.
Aha!quote:Op maandag 25 september 2006 15:34 schreef Tokay het volgende:
Maarre... ik bedacht me dus: het is vást de Britse premier ten tijde van het Profumo-schandaal.
O, flauwerd. Het ís Meryl Streep!quote:Op maandag 25 september 2006 15:53 schreef pyl het volgende:
Ze lijkt op Meryl Streep. Is het haar zus?
Was sich liebt...quote:
Whehehe.quote:Op maandag 25 september 2006 16:25 schreef pyl het volgende:
Hij lijkt anders best op de broer van Tom Conti.![]()
quote:Is het een gerijpte muzikant dan misschien?
Staat genoteerd.quote:Op maandag 25 september 2006 13:38 schreef Gellius het volgende:
Ho-la, ik heb nog 'n krul ontdekt bij de taxistandplaats bij het Tropenmuseum, Z. Had je die al?
Yep!quote:Op maandag 25 september 2006 16:36 schreef pyl het volgende:
Nick Lowe?
quote:Nick Lowe (born Nicholas Drain Lowe, on March 24, 1949) is a singer-songwriter and producer who records and performs a number of different musical styles. Born in Walton-on-Thames, England, he began his recording career in 1966 as a member of Kippington Lodge, founded with his friend Brinsley Schwarz, which released a few singles on Parlophone. Three years later Kippington Lodge had changed its name to Brinsley Schwarz and its musical focus to country- and blues-rock. Lowe's best-known song from the Brinsley Schwarz era is probably either "(What's So Funny 'Bout) Peace, Love, and Understanding," which was a major hit for Elvis Costello in 1979, or "Cruel to Be Kind," a song the other band members rejected but was later a solo hit for Lowe.
After leaving Brinsley Schwarz in the mid-1970s, Lowe began playing in Rockpile with Dave Edmunds. In August 1976, Lowe released "So It Goes" b/w "Heart of the City", the first single on the Stiff Records label where he was in-house producer (the label's first EP was Lowe's 1977 four-track release Bowi, apparently named in response to David Bowie's contemporary LP Low) . On this and other labels, Lowe would go on to produce The Damned's Damned Damned Damned and many albums by Elvis Costello, including My Aim Is True, This Year's Model, and Armed Forces. Upon moving from Stiff to Jake Riviera's Radar and F-Beat labels, Lowe became extremely selective in his choice of production tasks.
Because the two main writers in Rockpile had contracts with different record labels and managers, albums were always credited to either Lowe or Edmunds, so there is only one official Rockpile album, from the very end of the collaboration—1980's Seconds of Pleasure, featuring the Lowe songs "When I Write The Book" and "Teacher Teacher"—but all of Lowe's and Edmunds' solo albums from the period were effectively Rockpile albums. Rockpile's demise was hastened by a number of conflicts, not between the group, but their management.
Lowe's best-known song from this era is probably "I Knew the Bride When She Used to Rock 'n' Roll" (a reworking of Chuck Berry's "You Never Can Tell," a.k.a. "Teenage Wedding"). On the 1977 Live Stiffs compilation with a pickup band called Last Chicken in the Shop, he virtually sneers out his contempt for all concerned; in 1985, fronting Nick Lowe and His Cowboy Outfit on the album The Rose of England, he hasn't changed the words, but the tone is entirely different, even affectionate (the song was produced by Huey Lewis who was very popular at the time).
Lowe was quoted as saying that he had "escaped from the tyranny of the snare drum", when explaining his move away from regular pop music that would get played on mainstream radio.
Other well-known Lowe songs include "I Love The Sound of Breaking Glass," "All Men Are Liars," and "Cruel to Be Kind,", co-written with Ian Gomm and originally recorded with Brinsley Schwarz, a re-recording of which was his only US Top 40 hit, reaching #12 on the Billboard charts in 1979.
In 1979, Lowe married country singer Carlene Carter, daughter of country singers Carl Smith and June Carter Cash and step-daughter of Johnny Cash. He adopted her daughter, Tiffany Anastasia Lowe. The marriage with Lowe lasted until the mid '80s, but they remained friends, and Lowe remained close to the Carter/Cash family; he and Johnny Cash played and recorded together, and Cash recorded several of his songs.
After the demise of Rockpile Lowe toured for a period with his band Noise To Go and later with The Cowboy Outfit, which also included the noted keyboard player Paul Carrack. Lowe was also a member of the short-lived mainly studio project Little Village with John Hiatt, Ry Cooder, and Jim Keltner.
In 1992, "(What's So Funny 'Bout) Peace, Love, and Understanding" was covered by Curtis Stigers on the soundtrack album to The Bodyguard, an album that sold over 15 million copies. Because Lowe received royalties from these sales, he suddenly found himself a millionaire. Freed from commercial constraints, Lowe has recorded more solo albums in his own very individual style to critical acclaim.
Discography:
Singles
So It Goes (1976)
I Love The Sound Of Breaking Glass (1978) - UK #7
Crackin' Up (1979) - UK #34
Cruel To Be Kind (1979) - UK #12
Half Boy Half Man (1984) - UK #53
Albums
Jesus of Cool (1978) (released in the U.S. as Pure Pop for Now People)
Labour of Lust (1979)
Nick the Knife (1982)
The Abominable Showman (1983)
Nick Lowe & His Cowboy Outfit (1984)
16 All Time Lowes (1984, compilation)
The Rose of England (1985)
Nick's Knack 1986, compilation)
Pinker and Prouder than Previous (1988)
Basher: The Best of Nick Lowe (1989, compilation)
Party of One (1990)
The Wilderness Years (1991, compilation)
The Impossible Bird (1994)
Dig My Mood (1998)
The Doings (1999, box set)
The Convincer (2001)
Untouched Takeaway (2004, live)
Juist!quote:Op maandag 25 september 2006 16:54 schreef pyl het volgende:
Da's de broer van de broer van Tom Conti!
Ik ben ervantussen - dit Fok! is niet te harden ...![]()
Hoppa!quote:
quote:Op maandag 25 september 2006 20:23 schreef pyl het volgende:
Neuh, se broer....
Wat een hopeloos laag tempo heeft Fok! ....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |