Zet het er dan ook dusdanig neer, lamlulquote:Op donderdag 21 september 2006 15:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik begrijp het verschil niet echt, Het bericht komt over als dusdanig belangrijk nieuws toch?
Normaliter de programmering.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:19 schreef Netsplitter het volgende:
Sowiezo is het een domme benaming...
Breaking News = Brekend Nieuws??
Wat of wie wordt er door midden gebroken??
Sites als CNN noemen het online ook allemaal Breaking Newsquote:Op donderdag 21 september 2006 15:17 schreef Repeat het volgende:
sowieso is het geen breaking nieuws natuurlijk als het gewoon op een nieuwssite staat. Breaking news moet de normale (tv)programmering onderbreken...
Maar zij hebben het bedacht.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Sites als CNN noemen het online ook allemaal Breaking News
Zo die LOI cursussen Engels zijn echt goeeeeeeeeeeeeeeeed!quote:Op donderdag 21 september 2006 15:19 schreef Netsplitter het volgende:
Fok! Wil gewoon keihard meelopen met de VS.....en laat ze lekker.....Nederland is toch al die kant op aan het gaan.....en we zijn er zo hard tegenquote:Op donderdag 21 september 2006 15:11 schreef jpg97 het volgende:
Altijd als er iets is dat "belangrijk" is dan staat er op de FP een kopje met:
"Breaking News"
Kan dat niet gewoon in het Nederlands, zoals bijvoorbeeld: " BELANGRIJK NIEUWS" ofzo?
Of doen ze dat omdat het dan spectaculairder overkomt á la CNN ofzo?
ja, lekker belangrijk ik weet het
Het "bekt lekkerder". Daarom staat er ook Engels en Nederlands dwars door elkaar op het Forum zonder enige vorm van structuurquote:Op donderdag 21 september 2006 15:11 schreef jpg97 het volgende:
Altijd als er iets is dat "belangrijk" is dan staat er op de FP een kopje met:
"Breaking News"
Kan dat niet gewoon in het Nederlands, zoals bijvoorbeeld: " BELANGRIJK NIEUWS" ofzo?
Of doen ze dat omdat het dan spectaculairder overkomt á la CNN ofzo?
ja, lekker belangrijk ik weet het
Echt geweldig Mike...quote:Op donderdag 21 september 2006 16:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zo die LOI cursussen Engels zijn echt goeeeeeeeeeeeeeeeed!![]()
Lijkt me sterk, die gozer heeft nog nooit iets zinnigs verzonnen.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:13 schreef clowncloon het volgende:
breaking news is zoooo robert jensen
nog nooit over nagedacht, maar je hebt hier echt een punt.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Het "bekt lekkerder". Daarom staat er ook Engels en Nederlands dwars door elkaar op het Forum zonder enige vorm van structuur
"Preview" in plaats van "Voorbeeld" naast het Nederlandse "Invoeren" om maar een voorbeeld te geven..... En we mogen in het Engels kijken naar de "Active Topics" maar een "Search" hebben we niet, dat wordt weer "Zoeken".
Op de FP zijn ze natuurlijk net zo min consequent, whatever het lekkerste bekt wordt gebruikt.
Ja, en 'as a hit on the fire-rocket' is als klap op de vuurpijlquote:Op donderdag 21 september 2006 15:19 schreef Netsplitter het volgende:
Precies.... het klinkt leuker dan Nederlands voor sommigen. Ik vind het eigenlijk een beetje krom staan dat we "Opties" & "Wijzig Profiel" hebben, en dan "Logout" en "Active Topics", maar dan wel weer "Nieuwe Topics" inplaats van "New".quote:Op donderdag 21 september 2006 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
engels is blijkbaar stoerder enzo.
Jij kijkt zeker nooit BBC Worldquote:Op donderdag 21 september 2006 22:40 schreef clowncloon het volgende:
wat een stel onwetende sukkels hier...
Breaking news slaat op het fenomeen dat televisie programma's onderbroken worden voor belangrijk nieuws...alleen in amerika that is.
mag ik je wat verklappen ? englegs komt oorspronkelijk uit Groot Brittannië dus ... t is verGB'en ... ofzo .. En dat geveramerikaaniseer is de schuld van onze regering, waar ik het NIET mee eens ben, het verengelsen ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Precies.... het klinkt leuker dan Nederlands voor sommigen. Ik vind het eigenlijk een beetje krom staan dat we "Opties" & "Wijzig Profiel" hebben, en dan "Logout" en "Active Topics", maar dan wel weer "Nieuwe Topics" inplaats van "New".
De uitdrukking "het bekt lekkerder" kwam volgens mij van Danny of Breuls zelf verder, maar ik vind het eerlijkgezegd een beetje jammer dat men in Nederland de taal zo aan het veramerikaniseren is..... Woorden als "preview" zijn al zowat Nederlands geworden.
En wat is er eigenlijk mis met Voorpagina?
voorpagina.fok.nl werkt ook hoorquote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef maartena het volgende:
En wat is er eigenlijk mis met Voorpagina?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |