abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42012477
Ik lees al een tijdje de klustopics hier. En vanaf vandaag ga ik ook meedoen met klussen! (Niet dat ik een goede klusser ben .. dus dit topic wordt lachen voor jullie pro-klussers ) .. maar goed ..ik ga het dus ook proberen!

Wat ga ik maken: Een televisiemeubel!
Waarom: Nou, dat ding wat ik nu heb is oerlelijk en open, je kan dus alle snoeren zien. Het is een tweedehands dingetje, dus ook al redelijk beschadigd.

Ik ga vandaag denk ik het hout ophalen, jaja ... ik maak het mezelf gemakkelijk, ik heb het hout op maat laten zagen. Dit ook omdat ik geen goed zaaggereedschap heb. Dus dat gaat geheid mis.
Het meubel maak ik van vurenhout en wordt afgelakt met speciale harde lak (geen idee hoe het heet, deze lak raadde de schilder mij aan).

Qua stijl gaat ie op de salontafel lijken (heb ik trouwens ook zelf gemaakt, wel met hulp van mijn buurman)

Dit is die salontafel.

Nou ja .. zodra ik het hout zal ik wel meer foto's gaan posten en misschien dat ik ook nog wel een tekeningetje hier ga zetten als ik erachter ben gekomen hoe ik dat moet doen .
  donderdag 21 september 2006 @ 12:58:02 #2
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42012511
Good luck . Als ik dat salontafeltje zie, dan heb ik er het volste vertrouwen in dat dat TV meubel ook goed zal lukken
pi_42012649
Wow nu al een reactie!! en ook nog eens van de topklusser van dit forum! .. Ik kijk elke dag wel een paar keer in die topics van jou ..mmach, wat een talent heb jij
pi_42012866
Succes met je TV Meubel klus !!!!!! Als niet-pro-klusser ben ik benieuwd naar het resultaat....
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
  donderdag 21 september 2006 @ 13:16:13 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42012899
Die salontafel is leuk!
pi_42013315
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:56 schreef taxibabe het volgende:

Nou ja .. zodra ik het hout zal ik wel meer foto's gaan posten en misschien dat ik ook nog wel een tekeningetje hier ga zetten als ik erachter ben gekomen hoe ik dat moet doen .
lijkt me leuk om te kijken wat het gaat worden, succes iig

en wat betreft tekening plaatsen

tekening maken op papier
papier scannen
scan posten

pi_42013418
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Gurb het volgende:

[..]

lijkt me leuk om te kijken wat het gaat worden, succes iig

en wat betreft tekening plaatsen

tekening maken op papier
papier scannen
scan posten

Ik heb al wel een tekening gemaakt op de pc met Microstation, maar ik weet niet hoe ik daar een .jpg van moet maken.
Misschien gewoon met prntscrn?
pi_42013537
Screendumpje kan altijd wel ja

Denk je er wel aan om (mocht je in je tv-meubel ook bijvoorbeeld versterker, cd-spelert etc te zetten) te zorgen voor ventilatie aan de achterkant?? als het helemaal dicht zit wil je hardware daar nog wel eens op gaan hikken vanwege warmte.

keep us posted
pi_42013830
Tis gelukt .. Ik hoop dat ie een beetje duidelijk is voor jullie..

en ja .. ik wou aan de achterkant een gat maken voor ventilatie en om de draden door heen te maken. Het gat wordt zo groot dat je hem niet kan zien als alle apparatuur er in staat.

In het middelste vak onderin komen de versterker, cd-speler en tuner. bovenin komt de dvd-dpeler en digitale ontvanger.
Links is ruimte voor dvd's en een vakje voor de ab's, rechts is voor de cd's
Owja even voor de duidelijkheid: de linkertekening is vooraanzicht en rechtertekening is zijaanzicht
pi_42013902
Ziet er goed uit komt ie nou op wieltjes te staan??
pi_42013942
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:52 schreef taxibabe het volgende:
Tis gelukt .. Ik hoop dat ie een beetje duidelijk is voor jullie..
[afbeelding]

en ja .. ik wou aan de achterkant een gat maken voor ventilatie en om de draden door heen te maken. Het gat wordt zo groot dat je hem niet kan zien als alle apparatuur er in staat.

In het middelste vak onderin komen de versterker, cd-speler en tuner. bovenin komt de dvd-dpeler en digitale ontvanger.
Links is ruimte voor dvd's en een vakje voor de ab's, rechts is voor de cd's
Owja even voor de duidelijkheid: de linkertekening is vooraanzicht en rechtertekening is zijaanzicht
Dat ziet er best leuk uit op de tekening.... Alleen dan heb je niet zoveel cd's en dvd's ????
Vooral het vakje voor de ab's is erg handig .... Tegenwoordig krijg je overal zo'n beetje een ab bij
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_42013958
yep, is ie iets makkelijk te vervoeren, hij wordt denk ik loodzwaar. De tafel is nl. ook loodzwaar
pi_42013973
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef foksuk1981 het volgende:

[..]

Dat ziet er best leuk uit op de tekening.... Alleen dan heb je niet zoveel cd's en dvd's ????
Vooral het vakje voor de ab's is erg handig .... Tegenwoordig krijg je overal zo'n beetje een ab bij
och, je hoeft natuurlijk niet alle cd's en dvd's erin te doen.... alleen degene die jeveel gebruikt. De rest kan gewoon de kast in
pi_42014004
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef foksuk1981 het volgende:

Ik heb inderdaad niet zoveel cd's en dvd's (heeft mn ex allemaal meegenomen .. lang verhaal). En de meeste muziek heb ik op mn pc staan, ik heb de versterker ook op mn pc aangesloten
pi_42014035
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

och, je hoeft natuurlijk niet alle cd's en dvd's erin te doen.... alleen degene die jeveel gebruikt. De rest kan gewoon de kast in
True.... Ik heb gewoon ergens in mijn huis een cd kast en een dvd kast aan de muur hangen....
Dwaal.net chatbox
pi_42014078
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:58 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niet zoveel cd's en dvd's (heeft mn ex allemaal meegenomen .. lang verhaal). En de meeste muziek heb ik op mn pc staan, ik heb de versterker ook op mn pc aangesloten
Het lange verhaal hoef ik niet te horen (dat kan in R&P ).... Maar je pc aansluiten op je versterker is ideaal, heb ik ook gedaan !!!! Erg handig voor de vele verschillende muziekjes die je dan kan luisteren !!
Dwaal.net chatbox
pi_42014255
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:01 schreef foksuk1981 het volgende:

Het lange verhaal hoef ik niet te horen (dat kan in R&P ).... Maar je pc aansluiten op je versterker is ideaal, heb ik ook gedaan !!!! Erg handig voor de vele verschillende muziekjes die je dan kan luisteren !!
Haha.. was ik ook helemaal nie van plan

Ja ik vind het ook ideaal.. lekker een lijstje maken met liedjes en spelen maar, of gewoon lekker internetradio aanzetten, heb ook een paar flinke luidsprekers aan de versterker hangen dus er komt genoeg herrie uit (gelukkig nog geen klachten van de buren gehad )
pi_42014965
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:07 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Haha.. was ik ook helemaal nie van plan

Ja ik vind het ook ideaal.. lekker een lijstje maken met liedjes en spelen maar, of gewoon lekker internetradio aanzetten, heb ook een paar flinke luidsprekers aan de versterker hangen dus er komt genoeg herrie uit (gelukkig nog geen klachten van de buren gehad )
Post je wel wat foto's als je aan je klus bezig bent???

Offtopic: Mijn buren (ik woon nu net een maandje in mn eigen huis) hebben ook nog niet geklaagd over het geluid wat mijn speakers produceren
Van 1 stel buren kan ik dat begrijpen.... die horen alles niet meer zo goed
Dwaal.net chatbox
pi_42018022
hmm .. ik ben net bij de houthandel geweest waar ik het hout heb besteld. Door familie-omstandigheden duurt het nog even voordat mn hout klaar is
pi_42018238
Leuk topic.

Ik ben op zoek naar een TV meubel, of eigenlijk een audio meubel.
Het probleem is dat de meeste meubels nogal breed zijn, of dat je de snoeren niet
goed kwijt kunt.

Zit er ook aan te denken om zelf iets te maken. Liefst iets wat er massief uit ziet.
Ben helaas niet zo'n superklusser.

Ik hou dit topic in de gaten. Success.
  donderdag 21 september 2006 @ 19:54:43 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_42024537
TVP! Ben benieuwd en zulks!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_42044768
Ben ook bezig met eigen meubel (project ligt even stil vanwege andere prioriteiten) maar zal deze ook in de gaten houden
  FOK!fotograaf zondag 24 september 2006 @ 14:45:09 #23
148247 taxibabe
pi_42091951
ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik kan beginnen met mn tvmeubel ... ik heb sinds vrijdag een peesonsteking in mijn arm. ik heb nu een hele dikke hand en veel pijn
Moet van de dokter 2 weken rustig aan doen....
  zondag 24 september 2006 @ 14:51:31 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42092035
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:45 schreef taxibabe het volgende:
ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik kan beginnen met mn tvmeubel ... ik heb sinds vrijdag een peesonsteking in mijn arm. ik heb nu een hele dikke hand en veel pijn
Moet van de dokter 2 weken rustig aan doen....
aww . Sterkte alvast
Er is geen haast met je meubel, het is hier een geduldig publiek denk ik
  zondag 24 september 2006 @ 17:17:15 #25
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_42095119
Ik had in m'n vorige huisje ook zelf m'n tv kast gemaakt:

Die deurtje komen zelfs nog van m'n aller eerste tv kast die ik maakte toen ik nog thuis woonde

Momenteel staat m'n tv op de salontafel
Hier moet dus nog een tv kast voor gemaakt worden. maar ik ben benieuwt hoe de jouwe wordt.
Maar eerst beterschap met je pees
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')