abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2006 @ 12:33:04 #1
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_42011929
quote:
Eva De Roovere is vanaf nu Eva De Roovere.
Sinds 1998 kleurt ze tal van groepen en projecten met haar aandoenlijke en unieke stem. Voortaan vliegt de ‘bezige bij’ onder eigen vlag. Met warme herinneringen aan wat was (Kleine Blote Liedjes, Kadril, Oblomow...). Met steile verwachtingen bij wat komen gaat.
Eva De Roovere is er klaar voor. Ze heeft een eigen geluid gevonden : Nederlandstalige pop met een roots-rand. Eva heeft een volledig album gemaakt met producer Jo Francken en Ron Reuman. Ze stoomt een Kleine Nieuwe Frisse Groep klaar voor een reis langs de culturele centra vanaf het najaar.

Eva De Roovere staat te trappelen. Ze popelde om haar eerste single ‘De Jager’ op u los te laten. Haar eerste album draagt dezelfde titel en komt uit in augustus. De jacht is open ...

U leert een nieuwe Eva De Roovere kennen met haar solo-debuutalbum ‘De Jager’, een CD vol Nederlandstalige pop met een rootsrandje. Met haar rugzak vol muzikale ervaringen (bij Kleine Blote Liedjes, Kadril, Oblomow,…) ging Eva de uitdaging aan om haar eigen geluid te creëren.
Maar ook live optreden zit in haar genen en ze is een graag geziene gast in elk cultureel centrum.
Wij laten met graagte Eva De Roovere, samen met een nieuwe frisse band, op u los!
De jacht is open...
De jacht is dus open. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet erg bekend met met Eva de Roovere. Ik heb echter haar single "Fantastig toch" nu een paar keer gehoord en ik vind dat ze daarmee direct een eigen topic verdient. Zo worden ze tegenwoordig niet vaak meer gemaakt.

Andere mensen die misschien meer weten over Eva de Roovere? Deel het in dit (stormloop)topic.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:40:57 #2
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42070337
Heb je geen link naar een sample ofzo
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:01:31 #3
98138 Everett
pi_45000586
Ik ben blij dat er tenminste één iemand op Fok! is die het ook weet te waarderen

Fantastig toch! van Eva de Roovere
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:08:18 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45000738
Je hebt nog steeds geen link gegeven?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:12:27 #5
98138 Everett
pi_45000835
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:08 schreef maniack28 het volgende:
Je hebt nog steeds geen link gegeven?
Je kan naar de site gaan en daar 'discografie' selecteren. Daar kan je samples van alle nummers beluisteren.
pi_45787554
Ik ga dit topic eens omhoog schoppen. Wat een leuke plaat is dat De Jager . Hoop dat ze binnenkort eens naar Nederland komt .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_45833727
Ik vind vooral de duetten met Wimmeke Punk van the wolfbanes erg leuk
  zondag 18 februari 2007 @ 14:43:50 #8
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_46425958
Ik heb Eva leren kennen via KX Radio, Roderick Veelo draaide haar toen hij Toine van Peperstraten verving... Was meteen onder de indruk. Daarna vergeten om er naar te zoeken. Maar vanochtend hoorde ik haar weer bij Jacques Klöters op Radio 2.
Ga nu snel op zoek naar haar CD. Klinkt helemaal te gek!
  maandag 19 februari 2007 @ 09:56:11 #9
98138 Everett
pi_46450660
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Ga nu snel op zoek naar haar CD. Klinkt helemaal te gek!
Via de site van Eva is de CD al maanden te bestellen. Vanaf morgen is de CD ook in Nederland verkrijgbaar, dus als je hem vandaag bij bol.com besteld dan kan je hem morgen hebben.
Hopelijk krijg Eva wat meer aandacht als haar CD hier in Nederland uit is.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:47:10 #10
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_46451514
Jaa!
Alleen niemand die het laat horen vind 'Fantastig toch' maar enigzins mooi. Ik ken klaarblijkelijk alleen maar mensen met verkeerde smaak.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_46496368
Eva De Roovere is morgenavond te gast bij de opnamen van Volgspot Live (Radio 2). In een van de komende uitzendingen zal dit live-optreden dus te horen zijn..!

bron
pi_46497512
Jaaa!! Een topic over Eva de Roovere!

Ik vind de liedsjes van haar die ik op 100%NL hoor erg leuk
Is er in NL wat van haar te verkrijgen?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_46546026
Fantastig Toch is inderdaad fantastisch..!
Heb nu ook het album en ik ben helemaal enthousiast! En ook onder de indruk van de mensen die met haar geschreven hebben aan dit album. Luka Bloom, Joost -Novastar- Zweegers, Frank Vanderlinden...
pi_46546180
Khoorde een aantal dagen geleden ook een nummertje van haar op de radio... Meteen wat meer opgezocht. Leuke muziek, leuke artiest.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_46551813
klinkt interessant. zal het eens luisteren, thanks voor de tip!
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_47016071
Eva de Roovere
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:31:52 #17
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_47510330
Ik vind er weinig aan. Die tekst van dat 'Fantastig toch' is om te huilen.

Voor de lol heb ik mijn eigen versie gemaakt.

Klik!
pi_47510675
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Stupide het volgende:
Ik vind er weinig aan. Die tekst van dat 'Fantastig toch' is om te huilen.

Voor de lol heb ik mijn eigen versie gemaakt.

Klik!
Nee, hardcore is lekker bedoel je.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:50:06 #19
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_47513359
Nee, dat is ook vervelend.
pi_47610647
Hoorde het nummer van de week op Radio 1(NL), dit belgische liedje, Fantastig toch
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:55:26 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47612368
Ik hoor haar regelmatig voorbij komen op radio2. Niet verkeerd.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:36:59 #22
98138 Everett
pi_47840825
Even een update. Van de site van Eva de Roovere:
quote:
Dat Eva het goed doet in Vlaanderen is geen nieuws meer...
Maar dat ze Nederland zo snel op haar hand zou krijgen, was niet te voorspellen:

Fantastig toch staat op de A-lijst van Radio 2 in Nederland! "Ik ben diep onder de indruk van het album van Eva de Roovere. Het is maar heel af en toe dat er een album verschijnt dat zo’n eigen toon aanslaat , dat tekstueel zo verfrissend en vernieuwend is", aldus Frits Spits

-Op 4 en 5 april zal Eva de Roovere het voorprogramma verzorgen voor Ilse de Lange in de Heineken Music Hall te Amsterdam! Tijdens dit bezoek aan Nederland zal zij te gast zijn bij diverse radioprogramma's waaronder Frits Spits en 100%NL (ook Giel Beelen toont interesse voor een bezoek, deze moet nog worden geplanned)

Op 14 april is Eva de Roovere te gast bij Radio 2's TROS muziekcafé Lovende recensies in de pers waaronder in de Nieuwe Revu, 4 sterren! Deze week binnengekomen in de Nederlandse Ultratop! Ook uit de muzikantenwereld van onze noorderburen duiken er lovende reacties op van Postman tot Acda en de Munnik! Maar wij vergeten zeker de trouwe fans hier niet: zie concertagenda!
En de recensie uit de Revu:

pi_48026570
"Fantastig toch"

grote klasse, hier wordt ik vrolijk van...!
  donderdag 5 april 2007 @ 10:36:43 #24
98138 Everett
pi_48034429
Vanochtend was Eva bij Giel Beelen op 3FM. Ze staat in het voorprogramma van Ilse de Lange en dat was aanleiding om haar uit te nodigen. "Fantastig toch" werd live gebracht, maar ik vond het niet bepaald de beste uitvoering die ik ooit heb gehoord. Een tikkeltje inspiratieloos.
Het optreden zal binnenkort wel terug te vinden zijn op de site van Giel.

edit:sterker nog, de uitzending is al terug te vinden.
Uitzending Giel donderdag 5 april tussen 8 en 9 uur
  donderdag 5 april 2007 @ 10:42:12 #25
98138 Everett
pi_48034587
Vandaag is Eva nog te gast bij Frits spits op radio 2 in het programma "Tijd voor twee" tussen 12.00 en 14.00 uur.

Vrijdagavond is Eva te gast bij Eline la Croix op 100% NL
quote:
Eva de Roovere te gast bij 100%NL
03/04/2007
Eva de Roovere is in Nederland bekend geworden met de single Fantastig toch. 100%NL draaide de Belgische schone lang voordat haar album in Nederland uitkwam. En daarom is 100%NL ook extra trots dat Eva de Roovere deze week een bezoek brengt aan de studio.

Dj eLine ontvangt De Roovere op vrijdagavond tussen 19.00 en 20.00 uur en vraagt haar alles over haar muzikale carrière, het nieuwe album De Jager en de doorbraak in Nederland. Tussen de gesprekken door draait Eva muziek uit het door haar samengestelde lijstje met beste NL-producties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')