De jacht is dus open. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet erg bekend met met Eva de Roovere. Ik heb echter haar single "Fantastig toch" nu een paar keer gehoord en ik vind dat ze daarmee direct een eigen topic verdient. Zo worden ze tegenwoordig niet vaak meer gemaakt.quote:Eva De Roovere is vanaf nu Eva De Roovere.
Sinds 1998 kleurt ze tal van groepen en projecten met haar aandoenlijke en unieke stem. Voortaan vliegt de ‘bezige bij’ onder eigen vlag. Met warme herinneringen aan wat was (Kleine Blote Liedjes, Kadril, Oblomow...). Met steile verwachtingen bij wat komen gaat.
Eva De Roovere is er klaar voor. Ze heeft een eigen geluid gevonden : Nederlandstalige pop met een roots-rand. Eva heeft een volledig album gemaakt met producer Jo Francken en Ron Reuman. Ze stoomt een Kleine Nieuwe Frisse Groep klaar voor een reis langs de culturele centra vanaf het najaar.
Eva De Roovere staat te trappelen. Ze popelde om haar eerste single ‘De Jager’ op u los te laten. Haar eerste album draagt dezelfde titel en komt uit in augustus. De jacht is open ...
U leert een nieuwe Eva De Roovere kennen met haar solo-debuutalbum ‘De Jager’, een CD vol Nederlandstalige pop met een rootsrandje. Met haar rugzak vol muzikale ervaringen (bij Kleine Blote Liedjes, Kadril, Oblomow,…) ging Eva de uitdaging aan om haar eigen geluid te creëren.
Maar ook live optreden zit in haar genen en ze is een graag geziene gast in elk cultureel centrum.
Wij laten met graagte Eva De Roovere, samen met een nieuwe frisse band, op u los!
De jacht is open...
Je kan naar de site gaan en daar 'discografie' selecteren. Daar kan je samples van alle nummers beluisteren.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:08 schreef maniack28 het volgende:
Je hebt nog steeds geen link gegeven?
Via de site van Eva is de CD al maanden te bestellen. Vanaf morgen is de CD ook in Nederland verkrijgbaar, dus als je hem vandaag bij bol.com besteld dan kan je hem morgen hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Ga nu snel op zoek naar haar CD. Klinkt helemaal te gek!
Nee, hardcore is lekker bedoel je.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Stupide het volgende:
Ik vind er weinig aan. Die tekst van dat 'Fantastig toch' is om te huilen.
Voor de lol heb ik mijn eigen versie gemaakt.
Klik!
En de recensie uit de Revu:quote:Dat Eva het goed doet in Vlaanderen is geen nieuws meer...
Maar dat ze Nederland zo snel op haar hand zou krijgen, was niet te voorspellen:
Fantastig toch staat op de A-lijst van Radio 2 in Nederland! "Ik ben diep onder de indruk van het album van Eva de Roovere. Het is maar heel af en toe dat er een album verschijnt dat zo’n eigen toon aanslaat , dat tekstueel zo verfrissend en vernieuwend is", aldus Frits Spits
-Op 4 en 5 april zal Eva de Roovere het voorprogramma verzorgen voor Ilse de Lange in de Heineken Music Hall te Amsterdam! Tijdens dit bezoek aan Nederland zal zij te gast zijn bij diverse radioprogramma's waaronder Frits Spits en 100%NL (ook Giel Beelen toont interesse voor een bezoek, deze moet nog worden geplanned)
Op 14 april is Eva de Roovere te gast bij Radio 2's TROS muziekcafé Lovende recensies in de pers waaronder in de Nieuwe Revu, 4 sterren! Deze week binnengekomen in de Nederlandse Ultratop! Ook uit de muzikantenwereld van onze noorderburen duiken er lovende reacties op van Postman tot Acda en de Munnik! Maar wij vergeten zeker de trouwe fans hier niet: zie concertagenda!
quote:Eva de Roovere te gast bij 100%NL
03/04/2007
Eva de Roovere is in Nederland bekend geworden met de single Fantastig toch. 100%NL draaide de Belgische schone lang voordat haar album in Nederland uitkwam. En daarom is 100%NL ook extra trots dat Eva de Roovere deze week een bezoek brengt aan de studio.
Dj eLine ontvangt De Roovere op vrijdagavond tussen 19.00 en 20.00 uur en vraagt haar alles over haar muzikale carrière, het nieuwe album De Jager en de doorbraak in Nederland. Tussen de gesprekken door draait Eva muziek uit het door haar samengestelde lijstje met beste NL-producties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |