abonnement Unibet Coolblue
pi_42027113
  donderdag 21 september 2006 @ 21:40:11 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_42028559
op het nieuws werd er gezegt dat er een kans op hersenbeschadeging is en ze niet al te zeker zijn dat hij volledig zal herstellen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_42029983
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:40 schreef ook_gek het volgende:
op het nieuws werd er gezegt dat er een kans op hersenbeschadeging is en ze niet al te zeker zijn dat hij volledig zal herstellen
Als je bron niet een engelse nieuws/site/ krant is, dan is dit verwerpelijk.

Er is alleen gezegd dat hij een hersenletsel heeft. Zelfs de dokters zeggen "gematigd positief" te zijn over zijn herstel. Nergens wordt er 1 woord gerept over beschadigingen in de hersenen.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
pi_42030173
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:08 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Als je bron niet een engelse nieuws/site/ krant is, dan is dit verwerpelijk.

Er is alleen gezegd dat hij een hersenletsel heeft. Zelfs de dokters zeggen "gematigd positief" te zijn over zijn herstel. Nergens wordt er 1 woord gerept over beschadigingen in de hersenen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/north_yorkshire/5367616.stm :
quote:
TV presenter suffers brain injury

Top Gear presenter Richard Hammond has suffered a "significant brain injury" after crashing a jet-powered car at speeds of up to 300mph during filming.
BBC lijkt me wel 'redelijk' betrouwbaar, dacht ik zo ...
pi_42030421
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/north_yorkshire/5367616.stm :
[..]

BBC lijkt me wel 'redelijk' betrouwbaar, dacht ik zo ...
Moeilijk he? Lezen. Er is een groot verschil tussen letsel en beschadiging.
quote:
Top Gear presenter Richard Hammond has suffered a "significant brain injury" after crashing a jet-powered car at speeds of up to 300mph during filming.

Doctors at Leeds General Infirmary said they were "reasonably optimistic" the 36-year-old would make a good recovery.
Injury - letsel
damage - beschadiging

Engels is voor een hoop mensen lastig merk ik.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2006 @ 22:18:44 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42030482
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/north_yorkshire/5367616.stm :
[..]

BBC lijkt me wel 'redelijk' betrouwbaar, dacht ik zo ...
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:08 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Als je bron niet een engelse nieuws/site/ krant is, dan is dit verwerpelijk.

Er is alleen gezegd dat hij een hersenletsel heeft. Zelfs de dokters zeggen "gematigd positief" te zijn over zijn herstel. Nergens wordt er 1 woord gerept over beschadigingen in de hersenen.
Zijn jullie het eigenlijk niet gewoon EENSCH?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2006 @ 22:19:32 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42030528
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:17 schreef Robhimself.2 het volgende:


Moeilijk he? Lezen. Er is een groot verschil tussen letsel en beschadiging.
Nee, er is geen enkel verschil tussen letsel en beschadiging. En lazer op met je "oh kijk mij eens engels kunnen". Idioot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42030553
Die significant brain injury is misschien wel gewoon omdat ie op zo een relatief korte afstand stil is komen te staan en dat daardoor zn hersenen tegen de voorkant van zn schedel aangekwakt zijn.

Dat zal je best ff voelen denk ik zomaar en misschien heb je er alleen een paar weken hoofdpijn van of boren ze een gaatje in je dakpan om een beetje druk van de ketel af te laten, weten wij veel.

Wij zijn toch geen dokters. Ik zou niet weten wat significant hersenletsel nou precies inhoud
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42030602
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, er is geen enkel verschil tussen letsel en beschadiging. En lazer op met je "oh kijk mij eens engels kunnen". Idioot.
Injury bv gekneusde rib
Damage bv gebroken rib

Ik denk dat dat wel een verschil is, maar of het zo ook gebruikt word in het engels weet ik niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2006 @ 22:21:53 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42030638
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:20 schreef vosss het volgende:
Die significant brain injury is misschien wel gewoon omdat ie op zo een relatief korte afstand stil is komen te staan en dat daardoor zn hersenen tegen de voorkant van zn schedel aangekwakt zijn.
Ik moet weer even aan Ayrton Senna denken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2006 @ 22:24:27 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42030749
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Injury bv gekneusde rib
Damage bv gebroken rib
Ja, maar het kan met evenveel recht precies andersom zijn. Hersenbeschadiging en hersenletsel zijn gewoon 2 woorden voor hetzelfde. Al heb je daar in beide gevallen gradaties in natuurlijk. Maar het is totale onzin om te zeggen dat "hersenletsel" erger is dan "hersenbeschadiging". Serieuze hersenbeschadiging is gewoon erger dan licht hersenletsel. Serieus is namelijk erger dan licht. Godverdomme zeg, hoe moeilijk kan een taal zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42031292
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar het kan met evenveel recht precies andersom zijn. Hersenbeschadiging en hersenletsel zijn gewoon 2 woorden voor hetzelfde. Al heb je daar in beide gevallen gradaties in natuurlijk. Maar het is totale onzin om te zeggen dat "hersenletsel" erger is dan "hersenbeschadiging". Serieuze hersenbeschadiging is gewoon erger dan licht hersenletsel. Serieus is namelijk erger dan licht. Godverdomme zeg, hoe moeilijk kan een taal zijn?
Ja okay, maar wat nou alshet ipv wat jij zegt serieus hersenletsel of lichte hersenschade is?
Is dan serieus hersenletsel ook nog altijd zwaarder dan lichte hersenschade?

Ik weet niet of er wel of geen verschil is wat hersens aangaat tussen beschadiging en letsel; ik ben geen dokter

Anyway, maar hopen dattie er bovenop komt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 september 2006 @ 22:37:01 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42031394
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:35 schreef vosss het volgende:

Is dan serieus hersenletsel ook nog altijd zwaarder dan lichte hersenschade?
Ja tuurlijk, duh.

Maar idd, hopen dat hji er niet al teveel aan overhoudt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42036823
Ik denk dat het eerder iets is dat "injury" eerder wordt gebruikt als het over een persoon/levend wezen gaat en dat "damage" eerder gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een beschadigd gebouw.

Verder zijn ze volgens mij synoniem.
pi_42037493
Laten we beste van hopen, zowel brain damage als brain injury klinkt iig echt niet goed.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_42038515
Dit zou best het einde van TG kunnen zijn ....
Herstellen van hersenletsel kan jaren duren, en redelijk goed herstellen betekent niet dat hij weer 100% wordt. En zonder RH geen Top Gear ...
pi_42039112
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik moet weer even aan Ayrton Senna denken
Alleen kreeg Senna een staaf door zijn hoofd.

Hersenletsel is opzich niet zo verbazend, je komt toch met een enorme klapper tot stilstand, F1 courreurs hoor je ook vaak klagen over hoofdpijn na een crash en dat gaat met een veel lagere snelheid + meer bescherming. Hoop alleen niet dat het al te ernstig is, maar hij kon wel vlak na de crash praten en zijn lijf voelen dus ik denk dat het dan hopelijk nog wel meevalt. Niet normaal kunnen praten is volgens mij iets wat je vaak ziet na hersenletsel.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:08:15 #68
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_42039261
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 01:24 schreef Starfish het volgende:
Ik denk dat het eerder iets is dat "injury" eerder wordt gebruikt als het over een persoon/levend wezen gaat en dat "damage" eerder gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een beschadigd gebouw.

Verder zijn ze volgens mij synoniem.
Volgens mij:

injury: tijdelijk, zou kunnen verbeteren
damage: permanente schade
pi_42040354
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:08 schreef SlamD het volgende:

[..]

Volgens mij:

injury: tijdelijk, zou kunnen verbeteren
damage: permanente schade
injury: verwonding, ofwel schade aan het lichaam
damage: algemeen woord voor schade, maar wordt door engelsen niet gebruikt in verband met verwondingen


en nu klaar


Verder is het natuurlijk zeer ernstig allemaal wat er gebeurd is en hoop ik op een spoedig herstel. TG zal heus wel door kunnen gaan zonder hem, maar het zal toch anders zijn....
pi_42040477
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:59 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Alleen kreeg Senna een staaf door zijn hoofd.

Hersenletsel is opzich niet zo verbazend, je komt toch met een enorme klapper tot stilstand, F1 courreurs hoor je ook vaak klagen over hoofdpijn na een crash en dat gaat met een veel lagere snelheid + meer bescherming. Hoop alleen niet dat het al te ernstig is, maar hij kon wel vlak na de crash praten en zijn lijf voelen dus ik denk dat het dan hopelijk nog wel meevalt. Niet normaal kunnen praten is volgens mij iets wat je vaak ziet na hersenletsel.
Jaahaa, maar je brein zwelt op. Dus het kan best dat hij vlak na het ongeluk nog kan praten maar dat later zijn conditie razendsnel achteruitgaat omdat zijn hersenen opzwellen. En dan kan er weer meer beschadigen, door de druk

Aniehoe, ik hoop dat ie herstelt en weer auto's op The Cool Wall kan (laten) hangen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42041224
*crossing fingers*
quote:
Hammond recovery is likely-experts

Sep 22 2006



The fact Richard Hammond was able to regain some consciousness in the immediate aftermath of his high-speed accident could bolster hopes of a good recovery, according to experts.

Neurosurgeon John Firth, of Nottingham, said that regaining consciousness or being able to speak immediately after such an accident would point towards the brain beginning to fight back against the initial injury.

But he said that the next 10 days could be crucial in determining the outcome with doctors likely to be on the look-out for swelling, haemorrhaging or clots.
Full Story
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:03:25 #72
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_42041585
opgezegd@fok.nl
pi_42041587
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:09 schreef Threepio het volgende:

[..]

injury: verwonding, ofwel schade aan het lichaam
damage: algemeen woord voor schade, maar wordt door engelsen niet gebruikt in verband met verwondingen


en nu klaar


Verder is het natuurlijk zeer ernstig allemaal wat er gebeurd is en hoop ik op een spoedig herstel. TG zal heus wel door kunnen gaan zonder hem, maar het zal toch anders zijn....
Je kan wel klaar zeggen maar bij een injury gaat het dus om tijdelijke schade waarbij er dus kans op '''reparatie'' is. Ik heb op engelse sites dus ook al gelezen dat er wel een verschil is tussen injury en damage.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:17:17 #74
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_42045312
En ondertussen ligt het programma in Engeland andermaal zwaar onder voer. Zou mij nog niks verbazen dat ze dit gaan aangrijpen op het eindelijk te kunnen afvoeren ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_42045664
quote:
"Someone's got hold of a shooting schedule, which was written weeks ago and at that time, I was pencilled in for driving the jet car and Richard was driving a Bugatti Veyron.

Then the jet-car availability dates changed and Richard and I had to do a swap ? I was quite annoyed about it at the time.
Zullen ze dan nu wel eindelijk met de Veyron ook een rondje op hun eigen baan gedaan hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')