Tuurlijk, maar enige kansrekening leert dat de een nou eenmaal een veel groter risico heeft op problemen dan de ander!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
Er zitten inderdaad aardige gasten tussen, heb meerdere klasgenoten gehad van Marrokkaanse afkomst.. Maarja dat zijn dus niet de gasten zonder opleiding. Ze waren volgens mij niet geboren in NL trouwens, goed te horen als ze zich ergens over opwinden, komt ineens dat accentje bovendrijvenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...
maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....
Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen![]()
![]()
Mijn oma: 'van die zwarte, mee van die mottige zwarte ogen!'quote:Op woensdag 20 september 2006 19:08 schreef soylent het volgende:
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" [b]Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes [b/]![]()
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef longinus het volgende:
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Veel vooroordelen hier hoor.
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Ik baseer het op de reacties.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".quote:Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
Depends hoeveel slechten er zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik baseer het op de reacties.
[..]
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
Ik kan er niet 1 noemenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...![]()
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Depends hoeveel slechten er zijn.
Ik ben malle pietje niet!!!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |