abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:45:40 #201
108648 cattie
lieve moeder
pi_42232892
Ive is vandaag wennen op het kdv, dus ik moest kolven. 1x 140 ml en 1x 110 ml! dat is meer dan dat Ive per keer drinkt uit een flesje, dus ik ben blij!
Maar bij het overschenken in een bewaarzakje gleed de tweede keer het zakje uit mijn handen, nu is er nog maar 75ml over van die keer. Zo zonde! Ik ga denk ik toch maar weer over op de bewaarcups van Avent, daar kan ik rechtstreeks inkolven, dus minder ruimte voor lompe acties van mij.
pi_42234189
he Yppy, wat heerlijk dat dat werkt! Ze zijn er vaak zo opgelucht van, ik heb nooit gedacht dat ik nog zo blij zou staan juichen bij elke boer en scheet van mijn kind!

Wij gaan vanavond een paar uur weg, lekker uit eten (zooooo lang geleden!). Maar nu ligt de kolf ng bij mijn moeder... grrrrr...
Gelukkig gaat met de hand kolven redelijk goed, net 80 cc uit een borst terwijl Ronja de ander dronk. Bij de volgende voeding nog een keer proberen en dan moet het maar genoeg zijn. We zijn toch maar drie uur weg dus dat flesje is eigenlijk niet eens nodig.
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:34:18 #203
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42237011
Anna
Niks geen bijvoeding nodig jij!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:57:36 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_42237572
Knap dat je er met de hand zoveel uit krijgt Owlet!
Veel plezier vanavond!
  vrijdag 29 september 2006 @ 19:57:47 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_42240420
met de hand wow! dat dat kan!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 29 september 2006 @ 20:03:11 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42240578
Wow daar heb ik echt bewondering voor, met de hand kolven

Anna je krijgt supermelk geweldig hoor, even het cb het nakijken geven
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:30:27 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42243052
Woei Anna wat goed!
Laat die arts maar lullen toch?

Owlet, knap hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:07:55 #208
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_42247653
ik moet t effe kwijt, ik wordt er af en toe ZOOOOOO gefrustreerd van dat ik meteen de verdediging in ga, moet of wil of doe als iemand vind dat het STOM (dom!) is dat Ela nog drinkt bij me, terwijl ik het gewoon retestoer vind dat ik het lekker al zo lang mag doen. en zelfs dat het nu alleen nog maar leuk is en speciaal en fijn en dat dat voor Ela ook zo is, dat gaat er niet in. men doet het af met "ja maar ela weet niet beter dus het is ergens gewoon alleen omdat jij het wil". en daarmee dan meteen dat het een last zou zijn (ela is allergisch voor noten, dus die mag ik dan ook niet). En ik krijg dan niet erin bij die toehoorder dat ik het wel jammer vind dat ik geen noten mag eten maar dat het het waard is en dat ik ER GEEN LAST VAN HEB. men denkt dat het parasiterend is ofzo? naja. ik doe het in ieder geval allemaal onnodig mezelf 'aan' ofzo. en ik weet niet hoe ik dat aan hun verstand krijg zonder te maffia-en. alhoewel. waarschijnlijk wordt het erger omDAT ik maffia
zo
dat moest er EVEN uit.

en het spijt me dat ik al zolang niets van me heb laten horen. ik miste jullie wel. enigzins. maar het blijft internet. heb niet eens al die maanden gelurkt.
(inside joke: ela wel, bij mij, *foute lach* )
kan iemand even instemmend knikken ofzo. dat ze het herkennen. ik wordt er ZO gefrustreerd van, die onwil van mensen om kinderen NIET als last te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jdee op 30-09-2006 00:09:10 (die < en die [ ook altijd) ]
..en laat gaan...
pi_42254434
Tja, hoe leg je bij het KDV uit dat Merlijn nu ook ander drinken mag, maar geen melk hoeft te drinken omdat hij dat van mij al krijgt. Krijg ik te horen van de leidster dat Merlijn ook melk moet drinken. Meneer krijgt echt wel genoeg hoor, op een dag. Ik kolf te weinig en Merlijn krijgt maar één flesje mee, 150cc. De rest pakt hij van de bijvoeding en hij mag nu hij negen maanden op het KDV echt wel meer en ander drinken hebben. Maar hij hoeft geen KV of melk hoor. Maar ja, je praat echt tegen dovemansoren.

Mooi, Idee, dat Ela nog drinkt. Ikvind het ook nog heerlijk en dan is Merlijn pas 9 maanden, maar men heeft nu vaak al zijn oordeel klaar. Gelukkig kom ik veelal nog positieve dingen tegen, de negatieve dingen zullen nog wel komen. Maar ik loop wel veel tegen onwetendheid aan bij bijv een KDV.
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:15:59 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_42255110
Jdee, ik geef geen Bv en ik vind dit soort opmerkingen ook belachelijk! Dat moet je toch zeker zelf weten en hoe langer hoe beter enzo en wat is nou 9 maanden? Niks van aantrekken dus!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:20:06 #211
103793 kozakken
Living the life
pi_42255144
Idee, hier ook iemand die geen Bv geeft. Maar ik vind het juist echt heel erg knap dat je het nog doet!
Plus dat je eigen weg toch de enige goede weg is in deze?
Grappig he, dat men dat zo kan zien als een last. Mss omdat je dan praat met moeder (of geen moeders) die het of als een last beschouwd hebben of denken dat het een last is.
Ik vind het idd retestoer!
pi_42255622
*instemmend knikt*

Ik vind het ook retestoer en het moet gewoon je ene oor in, het andere uit gaan, dat soort opmerkingen. De beste stuurlui staan immers altijd aan wal.

Ik ga ook vaak de verdediging in hoor, en dan baal ik weer van mezelf achteraf. Misschien is het beter om als je wordt aangesproken of het feit dat je nog bv geeft, dat je dan roept iets als : 'Ja goed he' . Dan ontneem je mensen de discussie.

[ Bericht 1% gewijzigd door nebelung op 30-09-2006 11:34:00 (post netter gemaakt) ]
Variety is the spice of life
pi_42256495
/mee knikt ook instemmend
Al ervaar ik het heel af en toe wel als een last, maar dat komt vooral omdat Emma zo slecht uit flesjes drinkt. Van de week ging ik rond bedtijd weg en toen ik twee uur later terug kwam sliep madam nog niet . Maarja het is dan wel weer heel lief dat ze naarmij wijst als ik binnemkom en echt heel blijis om mij (melk) te zien.

Randa, ik vind dat zo raar van dat kdv. Het is helemaal niet hun plaats om te zeggen dat MeErlijn nog Melk MOET. Dat ze aan jou vragen hoe dat nou zit tot daar aan toe maar vertellen hoe het moet, nee. Emma krijgt ook meestal zo'n 150 ml mee verdeeld over twee flesjes omdat ze toch niet meer dan 100 drinkt per keer. Ze drinkt nu aardig sap en eet ook goed dus ze komt niks te kort die ene dag daar. Geeft mij wel veel meer rust nu hoor, ik hoef me geen zorgen meer te maken of ze wel genoeg binnenkrijgt dan.

Hier worden de opmerkingen dat ik (nog) voed ook steeds minder, al is het wel te merken dat mijn schoonmoeder het wel een beetje raar vindt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:42:12 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_42256676
Jdee, ik vind het heel knap van je!
En dat Ela niet anders weet: een vriendin van mij heeft volledig bv gegeven, totdat na ruim 7 maanden haar zoontje niet meer wilde. Hij wilde de fles. Dus sommige kindjes kiezen echt zelf wel!
Ik hoop dat ik het ook lang vol hou. Maar ik merk dat tot 6 maanden bv geven als goed gezien wordt in mijn omgeving, en daarna "moet het maar afgelopen zijn met dat gelurk". Daar ben ik het niet mee eens. Ik hoop dat ik de meningen van anderen zal kunnen weerstaan.
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:34:54 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42257866
Ik heb weer borstontsteking.
Ik kolfde vanaf maandag elke dag een paar keer, ben aan het afbouwen en wilde Storm niet meer aan de borst. Maar ik heb het toch echt te rigoureus aangepakt, helaas. Beetje stom dus.

Nu heb ik pijn in borst, romp en kop én koorts. Rotzooi. Gelukkig meteen antibiotica kunnen regelen, dus hopelijk gaat het net zo snel over als vorige keer. En ik ga volgens een schema het afbouwen verder doen, op advies van een lactatiekundige. (Blijft wel kolven, niet aanleggen)

Jdee, gewoon naast je neerleggen en laten lullen. Je doet wat goed voelt enzo!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:16:24 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_42258389
sugar, weet niet wat de lactatiekundige geadviseerd heeft en daar moet je je gewoon aan houden natuurlijk, maar ik deed het iig langzaam ook. In eerste instantie heeft Ezra nog een paar weken gekolfde bv gehad en daarna heb ik er eerst 1 keer kolven vanaf gehaald en een paar dagne later nog 1, je merkt dan ook dat het minder wordt wat eruit komt.
stormy waters...
sailin'
pi_42258873
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:07 schreef Jdee het volgende:

en ik weet niet hoe ik dat aan hun verstand krijg zonder te maffia-en. alhoewel. waarschijnlijk wordt het erger omDAT ik maffia
zo
dat moest er EVEN uit.
Ik herken het wel een beetje, Jeremy (2jr) krijgt nog steeds bv en zijn broertje van bijna 5 mnd krijgt ook nog bv...dat is pas schocking news Meestal zegik het niet eens, maar de mensen die het al wisten vragennog wel eens verbaasd "Geef jij Jeremy nou nóg bv?" en ik doe het dan ook af met de opmerking die hierboven al staat "Ja..goed hè!!!" Vaak zeg ik het op een dusdanige toon dat de verdediging er vanaf straalt waardoor mensen vaak een beetje verdwaasd staan te kijken zonder nog wat te durven vragen. En áls er al eens iemand is die me vraagt "waarom nu nog? " dan zeg ik heel kort maar krachtijg "Als bv gisteren nog goed was voor een kindje, waarom vandaag dan ineens niet meer? Er zit toch geen termijn aan de goede werking van bv?" Daarnaast mag Jeremy drinken als hij wil...en zolang hij wil drinken heeft hij er dus behoefte aan.

Op het cb bureau vertelde ze me tijdens de zwangerschap van Ryan dat ik écht moest proberen te stoppen met het voeden van Jeremy...anders zou het echt te zwaar voor me worden Says who?? Net wat jij ook zegt, het is geen belasting voor mij...klaar, simple as that.
Mijn schoonmoeders advies luidde (toen Jeremy 6 weekejs oud was) "Slaapt hij nu nog geen nachten door? Dan zou ik maar eens stoppen met de bv...daar zit dan niet genoeg 'voeding' meer in" Mijn god...dat ik me ooit door die kwats zo onzeker heb laten maken!
Toen ik een keer naar de huisarts ging voor Syncotinon (of zoiets..wekt de toeschietreflex op) wilde hij dit niet meegeven..Jeremy was toen 4,5 maand oud en ik moest me er maar bij neerleggen dat het lang genoeg geweest was. De borstvoeding was gewoon 'op" . Nou vraag ik je.......... Een huisarts notabene! Al met al is mijn voeding toen wel drastisch teruggelopen...al dat gezeur en gezanik maakte me zo onzeker. En uiteindelijk werd ik zo pislink op al die pipo's die me alleen maar vertelde dat ik moest stoppen dat dát juist de reden is dat ik nu al zo lang voedt...
Ik maak een lange neus naar iedereen .....uit wraak hhihihi
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_42260402
Dat is veel met de hand owlet. Haal ik niet eens met de kolf.

Balen Sugar, zo blijf je bezig.

Goed zo Miss-Take, doen wat jij wilt.

Gisteren vond ik al dat Anna zo vaak wilde drinken. Vermoedde al dat ik ongesteld zou worden (na 6 weken al), omdat ik mezelf niet kon beheersen chocolade te kopen. Ik was wel erg blij dat ik kolf, ze dronk (na een voeding bij mij) nog 120 cc.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42276254
Ik ben wat ziekjes, althans mijn PDS (prikkelbare darmen) is gigantisch toegeslagen, met als grote nadeel lijkt het wel dat ik nu steken in mijn borst heb. Bah, lijkt heel erg op de vorige keer alleen dan in de andere borst. Verder is er aan mijn borst niets te zien, is ook erg soepel eigenlijk. Ik hoop niet dat de spruw weer heeft toegeslagen .....
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:35:13 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_42277479
wow MissTake, dat zelfs een huisarts zo kan tegenwerken dat snap ik dus echt niet!
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:09:34 #221
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42280920
Hoe lang hebben jullie een mindere productie als je ongesteld bent/moet worden? Het heeft (nog?) niet doorgezet, maar ik heb nog steeds minder. Ze krijgt nu voor de derde keer een flesje (vanaf vrijdagavond).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42282943
hier telkens wel een paar dagen last van mindere productie yppy. vooral voorafgaand aan de echte 'doorbraak', daarna gaat het vaak snel weer beter.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:54:35 #223
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_42291092
dag dames,

ten eerste: het voelt ontzettend als jullie allemaal tekort doen door niet iedereen te bedanken pp, en mee te leven met borstontstekingen en kdvs die denken te weten wat beter is dan jijzelf (grrrr en daat sta je dan als onzekere moeder enzo), maar het zij even zo. drukdrukdruk. mijn oprechte excuses, enzo. en wat is Ezra een geweldige naam! en Storm ook. STOeRm!
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:43 schreef MiSs-TaKe het volgende:

[..]

Ik herken het wel een beetje, Jeremy (2jr) krijgt nog steeds bv en zijn broertje van bijna 5 mnd krijgt ook nog bv...dat is pas schocking news Meestal zegik het niet eens, [...]

Mijn schoonmoeders advies luidde (toen Jeremy 6 weekejs oud was) "Slaapt hij nu nog geen nachten door? Dan zou ik maar eens stoppen met de bv...daar zit dan niet genoeg 'voeding' meer in" Mijn god...dat ik me ooit door die kwats zo onzeker heb laten maken!
goddank, ik ben niet de enige die dat verwijt (!! jaaaaaa dames, we doen het onszelf aan!) te horen gekregen heeft.
quote:
Toen ik een keer naar de huisarts ging voor Syncotinon (of zoiets..wekt de toeschietreflex op) wilde hij dit niet meegeven..Jeremy was toen 4,5 maand oud en ik moest me er maar bij neerleggen dat het lang genoeg geweest was. De borstvoeding was gewoon 'op" . Nou vraag ik je.......... Een huisarts notabene!
huisartsten krijgen tijdens hun opleiding geen EEN cursus waar bv volledig in behandeld wordt. ik heb 2 vriendinnen die geneeskunde doen. geen van 2 wist me meer dan de bakerpraatjes te vertellen. het is aan de huisarts-in-spe zelf om uptodate te komen met dit soort info. goed he?
quote:
Al met al is mijn voeding toen wel drastisch teruggelopen...al dat gezeur en gezanik maakte me zo onzeker. En uiteindelijk werd ik zo pislink op al die pipo's die me alleen maar vertelde dat ik moest stoppen dat dát juist de reden is dat ik nu al zo lang voedt...
dat deed ik dus ook. al had ik een 'excuus' :ela is allergisch en anders mag ze niks drinken en dat is zielig. geldt allang niet meer maar is heel effectief. mensen vinden het dan wel ZIELIG voor me maar das dan in ieder geval beter dan DOM.

maar eh. you de bom! geweldig. tandemvoeden, jojo, gogo! zie wel of ik A ooit weer zwanger ben en B dan nog bv geef maar ik laat het een niet het ander wegdrukken tenzij ela opeens beslist dat het wel welletjes is. aangezien ik nu nog niet zwanger ben is ze dan minstens ruim 2 en waarschijnlijk volledig in staat nee te zeggen tegen de borst als ze dat wil.

ik had trouwens gisterochtend dus de pee in, had toen toch wel wakkergelegen om die hele affaire. en sochtends, tijdens het knuffelen in pyama met ela vraag ik retorisch "jij hebt toch nog best wel zin in drinken bij mama he?" en wat doet ze: ze trekt mn shirt omhoog, hapt en gaat er eens lekker voor liggen. niet dat ze 10 mins daarvoor al niet had gehad, los had gelaten met een vergenoegde smile op haar gezicht en lekker even "hmmmmmm" had gezegd. hihi. ik lag bijna in een stuip, en de papa vond het ook geweldig. mijn kleine
..en laat gaan...
pi_42298987
jdee, weebee! wat fijn je hier weer te zien. hoe gaat het?
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:35:17 #225
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42303910
Die paar dagen heb ik ruim gehaald bixis. Het lijkt nu weer wat beter te gaan gelukkig.

Net had ik de assisstente van de huisarts aan de telefoon. Omdat het kolven moeizaam gaat, (gemiddeld kolf ik per keer minder dan een kwart van wat ze drinkt) wilde ik vragen of ik bij de dokter langs moet om te vragen om die spray om de TSR te stimuleren, of dat hij zoiets zonder afspraak uitschrijft. "De dokter is geen voorstander van die spray." Ze gaat het nu met het overleggen en belt vanmiddag terug. Ik zeg niet bij voorbaat dat ik die spray wil gebruiken, maar als het zou werken, lijkt me dat wel fijn. Het zou jammer zijn als ik geen volledige bv meer kan geven als ik ga werken (drie dagen per week). Als het antwoord afwijzend is, heb ik dus jullie hulp nodig om de dokter ervan te overtuigen het minimaal te overwegen.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')