abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2006 @ 01:01:31 #26
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_42004492
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:59 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Nope, alleen als de werkgever de opzegtermijn niet correct toepast (bij ontslag per 1 oktober zal dat het geval zijn). Dan moet je het geld dat je 'meekrijgt' gebruiken om de opzegtermijn die je had moeten hebben alsnog te overbruggen (zogeheten fictieve opzegtermijn).
HR vertelde mij dat als ik 1 oktober opzeg ik 1 november ww zou krijgen.
Nu kan dit volgens mij idd 2 dingen betekenen:

1) WW met vermindering salaris
2) Salaris wordt omgezet in een vergoeding.

Maar zal het morgen even aankaarten hoe dit precies zit. We krijgen volgende week diepere uitleg in deze materie.
pi_42004786
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:01 schreef ursel het volgende:

[..]

HR vertelde mij dat als ik 1 oktober opzeg ik 1 november ww zou krijgen.
Nu kan dit volgens mij idd 2 dingen betekenen:

1) WW met vermindering salaris
2) Salaris wordt omgezet in een vergoeding.

Maar zal het morgen even aankaarten hoe dit precies zit. We krijgen volgende week diepere uitleg in deze materie.
Als jij per 1 oktober opzegt terwijl je geen andere baan hebt, en dit nog tot februari/maart werk zou kunnen betekenen dan ben je verwijtbaar werkeloos en krijg je dus helemaal geen WW.
Dus of zorgen dat je voor de ontslagen werkelijk vallen een andere baan hebt, of het er op aan laten komen, dan overigens wel voor de uiteindelijke ontslagdatum solliciteren, want anders krijg je gelijk al een strafkorting op je WW.
Maar zelf op voorhand al ontslag nemen zonder dat je wat anders hebt moet je iig niet doen, daarmee verspeel je rechten.

Loop ook eens bij het CWI binnen, die kunnen je ook uitstekend vertellen wat wel en vooral wat niet te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_42060128
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Loop ook eens bij het CWI binnen, die kunnen je ook uitstekend vertellen wat wel en vooral wat niet te doen.
Nou uitstekend.. het is maar wie je daar treft. Verifieer het antwoord dan in ieder geval nog ergens anders, maak dagelijks mee dat CWI verkeerd voorlicht.
Draai het om.
pi_42071605
check de belangrijke sites: ontslag.nl en ontslagkrijgen.nl staat hele nuttige info op.
En NOOIT zelf ontslag nemen als je niet al een andere baan hebt. Je verspeeld er je WW recht mee.
Gewoon door blijven zoeken en laat de werkgever maar doorbetalen totdat ze je echt ontslaan. Win je veel meer tijd mee.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:40:22 #30
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_42073372
Het wordt me allemaal langzaam duidelijk. Volgende week krijgen we nog een aantal gesprekken met instanties die langs komen en die meer in de details zitten. Daarnaast even zelf langs het CWI langs lopen zodra ik mijn opzegcontract in handen heb (en nog niet ondertekend dus).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')