Ik zou ook meteen een cursus Nederlands volgen.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:50 schreef ursel het volgende:
Ik zit al een tijd te denken om me eigen te laten omscholen en te gaan werken in een andere sector. Wat zijn hiervoor mijn mogelijkheden?
Heeft het bedrijf een Sociaal Plan? Zoja dan zou het mogelijk zijn om je om te laten scholen op kosten van de werkgever.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:50 schreef ursel het volgende:
Ik ben (was) werkzaam bij een technical centre hier in Leiden.
Zojuist is door de organisatie medegedeeld dat onze facility gesloten moet worden om nog met het hoofd weer een beetje boven het water te komen.
We hebben het nieuws de afgelopen 2 dagen al aan zien komen en hebben er een beetje lacherig over gedaan. Maar nu is het toch ook daadwerkelijk zo en moeten we het maar eens serieus oppakken en kijken wat er allemaal gata gebeuren.
Het is een voornemen vanuit de organisatie en de bonden en de OR zijn erover ingelicht. De verwachting is toch wel dat het hele circus zo rond februari/Maart afgerond zal zijn. Uit ervaring en van verhalen is het een zeer sociale werkgever en zullen ze vaak met toch wel een "heren-aanbod" komen.
Maar ok, wat moet ik vooral niet doen en wat eigenlijk wel? Ik zit al een tijd te denken om me eigen te laten omscholen en te gaan werken in een andere sector. Wat zijn hiervoor mijn mogelijkheden?
Mijn eigenlijke vraag is dus, wat zijn de juiste stappen voor mij om te ondernemen?
quote:Op woensdag 20 september 2006 12:00 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik zou ook meteen een cursus Nederlands volgen.
Wat voor verzekering?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:50 schreef PDOA het volgende:
In ieder geval WW aanvragen. Heb je tenminste geld en verzekering.
Nope, alleen als de werkgever de opzegtermijn niet correct toepast (bij ontslag per 1 oktober zal dat het geval zijn). Dan moet je het geld dat je 'meekrijgt' gebruiken om de opzegtermijn die je had moeten hebben alsnog te overbruggen (zogeheten fictieve opzegtermijn).quote:Op woensdag 20 september 2006 18:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Volgens mij moet je al die extra vergoedingen die je krijgt eerst opeten voor je WW krijgt dus het is denk ik wel noodzaak om zo snel mogelijk een nieuwe baan te zoeken
ik bedoel dat je dan geen gezeik krijgt met je verzekering.quote:
Als je meer dan 5000 euri op je bankrekening hebt wel ja. Als je minder hebt heb je gewoon recht op WW.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Volgens mij moet je al die extra vergoedingen die je krijgt eerst opeten voor je WW krijgt dus het is denk ik wel noodzaak om zo snel mogelijk een nieuwe baan te zoeken
Ja, maar welke verzekering bedoel je dan?quote:Op woensdag 20 september 2006 21:54 schreef PDOA het volgende:
[..]
ik bedoel dat je dan geen gezeik krijgt met je verzekering.
Je basisverzekering. Agis/Menzis/Unive weetikveel.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar welke verzekering bedoel je dan?
Oh, de ziektekostenverzekering. Maar daarvoor maakt het, sinds het verschil tussen ziekenfonds en particulier is verdwenen, niet meer uit of je wel of niet werkt.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:56 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je basisverzekering. Agis/Menzis/Unive weetikveel.
Da's bijstand. Voor WW geldt geen maximumvermogen.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:54 schreef PDOA het volgende:
Als je meer dan 5000 euri op je bankrekening hebt wel ja. Als je minder hebt heb je gewoon recht op WW.
Oh ja, das waar ook.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:19 schreef Light het volgende:
[..]
Da's bijstand. Voor WW geldt geen maximumvermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |