Tikfoutmierenneuker.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is taal jouw sterkste kant dan?
Een universiteit is ook een school, en een college is ook een les.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:43 schreef ScudRaket het volgende:
En nog steeds lopen er van die nietsnutten rond die de uni een "school" noemen en colleges "les".
Ga maar weer terug naar de echte school!![]()
![]()
Terminologie is moeilijk
quote:Op woensdag 20 september 2006 03:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
Een universiteit is ook een school, en een college is ook een les.
school (de ~, scholen)quote:
Exactemundo.quote:Op woensdag 20 september 2006 07:56 schreef Camplo het volgende:
Je leert er wat dus is het school. Veel erger zijn die balletjes die zich meteen minderwaardig voelen op het moment dat iemand de Universiteit 'school' noemt, wat het in feite ook is.
Verkapte "ik ben een bekakte nerd" postquote:Op woensdag 20 september 2006 01:43 schreef ScudRaket het volgende:
En nog steeds lopen er van die nietsnutten rond die de uni een "school" noemen en colleges "les".
![]()
Terminologie is moeilijk
Beetje tegenstrijdig moet ik zeggen. Aan de ene kant heb ik duidelijk zoiets van, zeur niet, doe normaal, en voel jezelf niet beter dan een MBO of HBO'r met je 'universiteit' en je 'bul'. Het is gewoon een school en een diploma.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:08 schreef BobbyB het volgende:
Noem het beestje gewoon bij de naam. Als mensen toch snappen wat je bedoeld is het toch goed, of ben jij ook zo'n klapdeurjosti die "Taraxacum officinale" zegt in plaats van paardenbloem.
Latijn! Latijns bestaat nietquote:Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef BobbyB het volgende:
Maar Latijns is dan ook een mooie taal.Het was ook misschien niet een hele goede vergelijking, maar kon ff niks anders bedenken
Whehe, ik postte net dat ik van plan was te gaan, mis ik m'n trein.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:18 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb zo college maar ik ga lekker niet, rebelse jongen ben ik he?
Ik vond m leukquote:Op woensdag 20 september 2006 03:40 schreef D_systems het volgende:
@700MB:
Juist, laat dat een college wezen voor ScudRaket
uni·ver·si·teit (de ~ (v.), ~en)quote:Op woensdag 20 september 2006 07:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
school (de ~, scholen)
1 inrichting waar onderwijs gegeven wordt
2 gebouw waar onderwijs gegeven wordt => schoolgebouw
les (de ~, ~sen)
1 onderricht gedurende een bepaalde korte tijd
Nu jij weer
Ja, met als verschil dat Latijnse termijn in dat soort professionele situaties 100% functioneel en internationaal gezien misschien zelfs noodzakelijk is.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:27 schreef Blivox het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig moet ik zeggen. Aan de ene kant heb ik duidelijk zoiets van, zeur niet, doe normaal, en voel jezelf niet beter dan een MBO of HBO'r met je 'universiteit' en je 'bul'. Het is gewoon een school en een diploma.
Aan de andere kant ben ik zelf wél een persoon die met latijnse namen werkt, puur omdat het wetenschappelijk is. Vertalingen slaan vaak nergens op en lopen door elkaar. Met latijnse namen kan je met mensen over heel de wereld communiceren over dezelfde species, plus dat het veel leerzamer is dan een vernerderlandse kutnaam.
Nou is dat natuurlijk alleen echt boeiend als je serieus bezig bent met een bepaald onderwerp, maar voor de rest kan je rustig normale woorden gebruiken.
Wetenschappelijk onderwijs is óók onderwijs.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:06 schreef Jesse- het volgende:
[..]
uni·ver·si·teit (de ~ (v.), ~en)
1 instelling voor wetenschappelijk onderwijs met ten minste drie faculteiten => alma mater, unief
Onderwijs != wetenschappelijk onderwijs.
col·le·ge (het ~, ~s/-giën)
1 les of voordracht aan een universiteit of hogeschool
En voor de mensen die een universiteit een school vinden en college een les:
ple·be·jer (de ~ (m.), ~s)
1 [pej.] iem. zonder opvoeding of fatsoen => lomperd
![]()
Je punt? Wetenschappelijk (ook slechts een naam voor het beestje, gaat lang niet altijd op) onderwijs is óók onderwijs, dus technisch zit je op een school. En een college op een school heet in de volksmond ook wel 'les'. Je kunt het alleen niet omkeren door op een middelbare school te beweren dat je colleges volgt, maar volgens mij is het op deze manier prima mogelijk.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:06 schreef Jesse- het volgende:
[..]
uni·ver·si·teit (de ~ (v.), ~en)
1 instelling voor wetenschappelijk onderwijs met ten minste drie faculteiten => alma mater, unief
Onderwijs != wetenschappelijk onderwijs.
col·le·ge (het ~, ~s/-giën)
1 les of voordracht aan een universiteit of hogeschool
En voor de mensen die een universiteit een school vinden en college een les:
ple·be·jer (de ~ (m.), ~s)
1 [pej.] iem. zonder opvoeding of fatsoen => lomperd
![]()
Goh, hoe waar.quote:school (de ~, scholen)
1 inrichting waar onderwijs gegeven wordt
quote:Op woensdag 20 september 2006 01:43 schreef ScudRaket het volgende:
![]()
Terminologie is moeilijk
whehehe!quote:Op woensdag 20 september 2006 03:40 schreef D_systems het volgende:
@700MB:
Juist, laat dat een college wezen voor ScudRaket
Het is een specificatie die het verdient genoemd te worden.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:30 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Je punt? Wetenschappelijk (ook slechts een naam voor het beestje, gaat lang niet altijd op) onderwijs is óók onderwijs, dus technisch zit je op een school. En een college op een school heet in de volksmond ook wel 'les'. Je kunt het alleen niet omkeren door op een middelbare school te beweren dat je colleges volgt, maar volgens mij is het op deze manier prima mogelijk.
Deze vind ik trouwens wel humor:
[..]
Goh, hoe waar.![]()
Iemand die me snaptquote:Op woensdag 20 september 2006 17:40 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Ja, met als verschil dat Latijnse termijn in dat soort professionele situaties 100% functioneel en internationaal gezien misschien zelfs noodzakelijk is.
In fact, het hier vaak misplaatste, doch vaak gebruikte woord "pauper" is ook afkomstig uit het Latijn. 85% van de mensen die het gebruiken zal niet weten wat het betekent....quote:
Hoe kun je nou niet weten wat pauper betekent? Dan ben je wel zwaar invalide in je kopveld :squote:Op woensdag 20 september 2006 18:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
In fact, het hier vaak misplaatste, doch vaak gebruikte woord "pauper" is ook afkomstig uit het Latijn. 85% van de mensen die het gebruiken zal niet weten wat het betekent....
Diezelfde mensen noemen een universiteit liever schoolquote:Op woensdag 20 september 2006 18:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
In fact, het hier vaak misplaatste, doch vaak gebruikte woord "pauper" is ook afkomstig uit het Latijn. 85% van de mensen die het gebruiken zal niet weten wat het betekent....
quote:Op woensdag 20 september 2006 18:48 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Diezelfde mensen noemen een universiteit liever school
hij snapt het zelf ook niet hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 18:45 schreef dady het volgende:
[..]
Hoe kun je nou niet weten wat pauper betekent? Dan ben je wel zwaar invalide in je kopveld :s
Ik dacht, laat ik je maar even een handje helpen.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:54 schreef WEST het volgende:
[..]
hij snapt het zelf ook niet hoorhij probeert zich nu stoer te doen
maar ja het is en blijft een havenslaaf
D/T is kutquote:Op woensdag 20 september 2006 23:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik je maar even een handje helpen.![]()
Als je een *insert boven genoemd latijns woord* bent wel jaquote:
Vervang het werkwoord dan in je gedachten met 'lopen', als je er dan nog problemen mee hebt is er iets mis met je. En moet je zelfmoord plegenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |