abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41959046
De Telegraaf opende vanochtend ronkend met de kop NA HET ZUUR NU HET ZOET. Dat lijkt me iets te optimistisch. Wie de koopkrachtcijfers van de afgelopen jaren op een rij zet, zoals hier http://www.leugenfabriek.nl/content/view/123/29/ kan niet anders dan concluderen dat het op de valreep van de verkiezingen bij één snoepje :'( is gebleven. Zouden kiezers in zo'n kop van de Telegraaf trappen?

"De kale feiten: 2002 laten we buiten beschouwing omdat de begroting voor dat jaar nog door het door half Nederland verguisde paarse kabinet is opgesteld. Jan en Toos Modaal gingen er in dat jaar nog 1% op vooruit. Daarna ging het in hoog tempo bergaf met de koopkracht. In het eerste begroting van Balkenende, die voor 2003, leverde u 1,3% in. In 2004 speelde u quitte, en het jaar daarop - 2005 - leverde u 0,75% in." http://www.leugenfabriek.nl/content/view/123/29/
"Waarheden als koeien, leugens als olifanten." (Bordewijk)
pi_41959365
Leugenfabriek, linkse propeganda..
pi_41959441
Nou, daar blijkt op de rest van de site anders weinig van
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/121/29/
Niet echt zachtzinnig voor linkse propegandisten.
Of anders dit wel, lijkt me ook niet echt de categorie reclame :-)
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/109/29/
pi_41959473
Je verwacht toch niet dat op deze bron serieus gereageerd wordt?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41959556
pi_41959557
Politieke satire, maar het klopt allemaal wel, volgens mij. Kijk maar op site CPB voor koopkrachtontwikkeling van 2002 tot en met 2005 en apart CPB-rapport voor koopkrachtontwikkeling in 2006 en kabinetsplannen voor 2007.
pi_41959642
de naam van de site is volgens het colofon een verwijzing naar de bijnaam die kamerleden en journalisten zelf aan de tweede kamer geven. dat vond deze rachid het wel grappig, eerlijk gezegd, maar zal er niet meer naar verwijzen als het niet mag. ;-)
pi_41962554
Propaganda of niet, het kopt wel. Ook met deze 1% erbij zijn we er met Balkenende aan het roer alleen nog maar op achteruit gegaan. Men vergeet dat blijkbaar al snel voor een lullige 1% verbetering...
pi_41962698
Nou ja, dat bedoelde ik dus ook. Kijk, het is goed dat mensen nu makkelijker een baan vinden, maar ze hebben er financieel de afgelopen jaren wel een stevige veer voor gelaten. Misschien dat mensen die sores graag willen vergeten, maar ik herinner me nog hoe iedereen een jaar geleden steen en been klaagde over dit kabinet.
pi_41966607
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef Rachid99 het volgende:
De Telegraaf opende vanochtend ronkend met de kop NA HET ZUUR NU HET ZOET.

De Telegraaf. Rechtse propaganda
  woensdag 20 september 2006 @ 07:59:28 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41973910
Helaas moeten we vrezen dat Nederland een zeer kort collectief geheugen heeft en zaken vergeet als een nieuw ziektenkostenstelsel wat vele malen duurder per maand uitvalt voor de gemiddelde Nederlander, loonstops, bezuinigingen, mensen uit de WAO trappen (en vervolgens je op de borst kloppen dat het aantal uitkeringen gedaald is ). Ongetwijfeld zal een groot deel van Nederland in de propaganda van gisteren trappen en de verbetering allemaal op het conto van Balkje c.s. schrijven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_41975950
quote:
Op woensdag 20 september 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas moeten we vrezen dat Nederland een zeer kort collectief geheugen heeft en zaken vergeet als een nieuw ziektenkostenstelsel wat vele malen duurder per maand uitvalt voor de gemiddelde Nederlander, loonstops, bezuinigingen, mensen uit de WAO trappen (en vervolgens je op de borst kloppen dat het aantal uitkeringen gedaald is ). Ongetwijfeld zal een groot deel van Nederland in de propaganda van gisteren trappen en de verbetering allemaal op het conto van Balkje c.s. schrijven.
Right on.

We worden een verkiezingsnoepje van 1% voorgehouden en spontaan zijn we alles weer vergeten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41976028
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus. Twee jaartjes een bescheiden min tegen vele jaren plus. Ik vind het een vrij efficiente methode om een recessie aan te pakken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41976074
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Tikorev het volgende:
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus.
Rrrrrrrrright. Ik wacht de dag na het komende regeerakkoord wel even af als je het niet erg vind.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41976087
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

We worden een verkiezingsnoepje van 1% voorgehouden en spontaan zijn we alles weer vergeten.
Is men genoodzaakt door de omstandigheden en voor de toekomst van Nederland bepaalde impopulaire maatregelen te nemen waardoo men 1% koopkracht moet inleveren schreeuwt iedereen moord en brand omdat de aarde zowat zou vergaan. Maar als men dan vervolgens mede dankzij het beleid er 1% koopkracht bij krijgt stelt 1% plotseling niet meer zoveel voor.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41976125
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Rrrrrrrrright. Ik wacht de dag na het komende regeerakkoord wel even af als je het niet erg vind.
De groeiprognose voor volgend jaar is er al. Met 3% groei zal de koopkracht echt niet gaan dalen.
pi_41976130
quote:
Op woensdag 20 september 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Meer werken, opzouten met de subsidies, minder winstbelasting, etc. Ga zo door.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_41976187
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:24 schreef Kogando het volgende:

[..]

Meer werken
Meer werken? Dan ook meer verdienen.
pi_41976222
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Is men genoodzaakt door de omstandigheden en voor de toekomst van Nederland bepaalde impopulaire maatregelen te nemen waardoo men 1% koopkracht moet inleveren schreeuwt iedereen moord en brand omdat de aarde zowat zou vergaan. Maar als men dan vervolgens mede dankzij het beleid er 1% koopkracht bij krijgt stelt 1% plotseling niet meer zoveel voor.
Mwoch.
quote:
Gehandicapten en chronisch zieken hadden in 2005 honderden euro's minder te besteden dan gezonde mensen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en de CG-Raad.

In 2005 daalde de koopkracht van zieken en gehandicapten met percentages tot 3 procent.
Ik gok dat die groep er niet in 1 x 3% op vooruit gaat komend jaar. Terwijl ze er wel vele procenten op achteruit zijn gegaan (die 3% gaat dus alleen over 2005). Gokje hoor.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:28:17 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_41976228
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Tikorev het volgende:
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus. Twee jaartjes een bescheiden min tegen vele jaren plus. Ik vind het een vrij efficiente methode om een recessie aan te pakken.
Inderdaad, in totaal slechts -2% dat valt zeer mee voor economische mindere tijden. Nu met economisch betere tijden kunnen we de komende 5 jaar er best eens 2% per jaar op vooruit gaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_41976239
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:24 schreef Tikorev het volgende:
De groeiprognose voor volgend jaar is er al. Met 3% groei zal de koopkracht echt niet gaan dalen.
Maar ook niet met 3% stijgen. De werkgevers hebben al opgeroepen geen overdreven looneisen te stellen, omdat Nederland zich dan uit de markt zou prijzen. Wanneer mag "Jan met de Pet" dan wél de vruchten plukken?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_41976278
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar ook niet met 3% stijgen. De werkgevers hebben al opgeroepen geen overdreven looneisen te stellen, omdat Nederland zich dan uit de markt zou prijzen. Wanneer mag "Jan met de Pet" dan wél de vruchten plukken?
Dat mag niet van zijn werkgeversvriendjes en aandeelhoudersmaatjes.
pi_41976314
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:30 schreef Jarno het volgende:
Dat mag niet van zijn werkgeversvriendjes en aandeelhoudersmaatjes.
Terwijl zij natuurlijk wel meer opties en bonussen krijgen. Zíj hebben er immers voor gezorgd dat het beter gaat met Nederland!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_41976319
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij doet "Jan met de Pet" dat allang. Er zijn het afgelopen jaar bijvoorbeeld tienduizenden mensen aan een baan geholpen. De WW premie daalt volgend jaar. De AOW stijgs, de kinderbijslag stijgt, de koopkracht stijgt, enz.
pi_41976370
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Terwijl zij natuurlijk wel meer opties en bonussen krijgen. Zíj hebben er immers voor gezorgd dat het beter gaat met Nederland!
En die domme arbeiders moeten gewoon hun muil houden en doorwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')