abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41949842

Historie:
Veel doorgewinterde gamers zullen zich de oude Test Drive reeks nog wel herinneren op hun eerste pc'tje, toen nog te spelen in de mooie CGA kleuren. Van deze reeks was deel 3 toch wel de meest spectaculairste. Je had namelijk een bergachtig landschap vol wegen en weggetjes tot je beschikking waarin je je tegenliggers en politie moest ontwijken. Opvallend was in dit derde deel dat je je lichten en ruitenwissers kon gebruiken als dit nodig was. Helaas was dit ook het laatste deel wat bij de meeste gamers is blijven hangen. Na dit derde deel kwamen er een aantal Test Drive titels uit die niet echt hoge ogen gooide bij de liefhebbers van de Test Drive reeks. Gelukkig, voor de 360 bezitters, wilt Atari hier verandering in brengen met het aankomende Test Drive Unlimited.

Ouderwets wordt weer Nieuwerwets:
Atari wil met Test Drive Unlimited de Test Drive serie weer terug brengen naar zijn roots. In het nieuwste deel van de Test Drive serie zal je als speler weer beschikking krijgen over een groot gebied.. Heel het spel speelt zich namelijk af op Big Island, Hawaï. Men heeft het eiland op basis van satellietdata tot in het kleinste detail nagebouwd. Alle wegen, verkeersborden, steden en heuvels zijn zorgvuldig overgezet. Het gebied is gigantisch, met maar liefst duizend kilometer aan wegen en zo’n drieduizend knooppunten. In dit enorme gebied zullen, zoals je kan verwachten, alle races plaatsvinden. Het leukste voor de Xbox Live Gold bezitters is dat de multiplayer mogelijkheden hoofdonderdeel zijn van de game. Alle online gamers racen of spelen op het zelfde eiland. Via een ingenieus systeem zorgt het spel ervoor dat alleen de acht spelers die zich het dichtst in je buurt bevinden, fysiek in jouw wereld aanwezig zijn. Hierdoor zijn er grote servers niet meer nodig en hoeven er dus geen aparte bijdragen worden gevraagd aan de gamers. Rij je dus van de eerste acht spelers weg, krijg je automatisch contact met de volgende dichtstbijzijnde spelers.

Uitdagen:
Natuurlijk zal er online ook tegen elkaar kunnen worden geracet. Ook hier heeft men een leuke oplossing voor bedacht. Kom je onderweg een andere gamer tegen kan je door middel van toeteren en seinen de andere bestuurder uitnodigen voor een race. Mocht deze gamer je uitdaging accepteren dan zal je een locatie uit kunnen kiezen waar je naartoe zal moeten scheuren. Het punt waar je start is het punt waar je je tegenstander hebt uitgedaagd. Door deze mogelijkheid om je eindlocatie te kunnen kiezen kunnen races kilometers lang worden, maar zal je ook de mogelijk hebben voor kortere dragraces. Naast deze twee mogelijkheden zijn er nog tal van andere races te organiseren. Zo zal er de mogelijkheid zijn Checkpoint races te organiseren waarbij je zelf de race uit kan stippelen, doeltijden kan instellen, randvoorwaarden stellen aan de te gebruiken bolide en zelfs beloningen uitloven voor mensen die je uitdaging aan gaan. Door deze mogelijkheden zullen bijna alle races anders zijn, waardoor de levensduur van deze game aanzienlijk langer word.

Clubhuizen:
Zoals hier boven word verteld zal Test Drive Unlimited vooral draaien om de multiplayer mogelijkheden en dat merk je niet alleen aan de races die je online kan spelen. Met Test Drive Unlimited zal je namelijk je eigen Raceclub kunnen straten of eventueel je aansluiten bij een bestaande club. Elke club zal beschikken over een eigen clubhuis waar leden elkaar kunnen ontmoeten. Hiervoor zal je je eigen personage tot in het kleinste detail aan kunnen passen, waardoor geen een persoon op een ander lijkt. Ook bij de clubs kunnen er voorwaarden worden gesteld aan de leden, deze voorwaarden worden meestal opgesteld door de eigenaren van de club. Voor sommige clubs zijn bijvoorbeeld maar één type auto toegankelijk, terwijl je voor andere eerst een uitdaging moet voltooien. De clubleider moet meestal toestemming geven voor het toetreden van een nieuw lid.

In Test Drive Unlimited is er ook de mogelijkheid om voorwerpen en auto's te kopen en te verkopen. Sommige voorwerpen worden voor virtueel geld verkocht, maar er zijn ook plannen om een handeltje met echt geld op te zetten. Zo worden er soms limited editions van bepaalde auto’s ontwikkeld, die maar tijdelijk (voor echt geld, waarschijnlijk Xbox Live Points) te koop zullen zijn. Wil je later zo’n auto bemachtigen, dan zul je diep in de buidel moeten tasten om die van een medegamer over te kopen.

Offline:
Ook als je geen Xbox Live bezitter bent zal de game je het nodige bieden. Natuurlijk zal je het volledige eiland tot je beschikking hebben met de mogelijkheid om ruim 200 races te rijden. Natuurlijk zal je de nodige verkeersgebruikers tegen komen die voor spectaculaire crashes kunnen zorgen. Helaas zal je eigen bolide geen schade vatten door de licenties die de game gebruikt, maar dit laat niet weg dat er genoeg spektakel op je beeld verschijnt. Tevens zal je beschikken over een huis alwaar je je bolides kan parkeren. Auto's kan je kopen bij de verschillende autodealers die zich bevinden op het eiland. Hierdoor kan je plaats nemen achter het stuur van de meest prachtige bolides. Men heeft een indrukwekkend wagenpark samengesteld met auto’s van verschillende fabrikanten, waaronder Lamborghini, Saleen, Jaguar, Aston Martin en Mercedes. Ook motoren, van onder andere Ducati, staan op het lijstje.

Verwachting:
Zoals je hier kan lezen zal Test Drive Unlimited genoeg te bieden hebben. Zo zal de game de eerste Massive Multiplayer Online Racer worden in de geschiedenis van de race games en zal het waarschijnlijk genoeg te bieden hebben aan de race-fan's. Ook de online mogelijkheden zijn niet misselijk en mede hierdoor kijken wij bij Xboxgaming.nl erg uit naar Test Drive Unlimited.

bron: Xboxgaming.nl

Deel 1
Deel 2

CittaR bedankt voor de OP
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_41949910
Hier weer verder
  Redactie Games dinsdag 19 september 2006 @ 13:53:23 #3
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_41950146
5 maanden geleden besteld, en krijg hem pas donderdag
.....Kennedy
pi_41950231
Waar heb je hem besteld dan

Ik had hem ook met pre-order en had hem 1 dag voor de release al
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:01:27 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_41950381
Vanavond weer even lekker aan de race.
  Redactie Games dinsdag 19 september 2006 @ 14:01:55 #6
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_41950394
Zijn lading was nooit aangekomen, waarschijnlijk door de postbode gejat oid
Maar krijg hem dan eindelijk donderdag
.....Kennedy
pi_41950670
wanneer is ie er nou voor de pc?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_41952014
28 november volgens mij, rond die tijd iig.
pi_41952421
aantal vraagjes trouwens...

kan je nou eigenlijk ook gewoon rond lopen?
lopen er überhaupt andere mensen of is het helemaal leeg?
kan je bij iemand meerijden?
zo ja, kan je dan ook bijv in een maserati quattroporte dan met zijn 4en in de auto?
pi_41952703
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:13 schreef CittaR het volgende:
aantal vraagjes trouwens...

kan je nou eigenlijk ook gewoon rond lopen?
lopen er überhaupt andere mensen of is het helemaal leeg?
kan je bij iemand meerijden?
zo ja, kan je dan ook bijv in een maserati quattroporte dan met zijn 4en in de auto?
nee
leeg
nee
nee

Er zijn alleen challenges over de map verspreid waar iemand staat die een lift wil, of wil dat je zijn auto wegbrengt voor reparatie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:27:09 #11
2964 Armageddon
pi_41952809
Eigenlijk best raar dat er niemand op straat loopt

Misschien wat voor een volgende versie. SR gemixt met TDU.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:47:52 #12
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_41953383
Wat kost het straks om met de PC versie online te racen? Het is toch zo dat je bij Xbox betaald voor de Live ondersteuning (netwerk infra oid van M$?) en niet voor het daadwerkelijk online gamen dus aan de gamemaker? Ik kan nl nergens echt goed vinden wat het eventueel moet kosten voor de PC versie.

Ohja en mij afbranden omdat hierboven misschien iets fauts staat om(ge)schreven? leave it

Verder is dit een game waar ik echt op zit te wachten. Heb HDTV en kan een Xbox360 kopen alleen ben ik niet een consolegamer
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:58:40 #13
2964 Armageddon
pi_41953738
Alleen voor TDU zou ik al een xbox kopen. Zeker omdat je een HDTV hebt staan.
pi_41953828
oh oh ooh.... kon ik maar TDU spelen... godver wat duurt het wachten op november lang!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:09:46 #15
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_41954081
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:01 schreef rudedeltadude het volgende:
oh oh ooh.... kon ik maar TDU spelen... godver wat duurt het wachten op november lang!
Gewoon voor 1.5 maand een XBOX + HDTV halen joh
pi_41954439
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:47 schreef Miiso het volgende:
Wat kost het straks om met de PC versie online te racen? Het is toch zo dat je bij Xbox betaald voor de Live ondersteuning (netwerk infra oid van M$?) en niet voor het daadwerkelijk online gamen dus aan de gamemaker? Ik kan nl nergens echt goed vinden wat het eventueel moet kosten voor de PC versie.
Op de PC kost online racen niks PC

Op de XboX alleen de liveondersteuning, geen extra kosten
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:25:32 #17
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_41954468
Ik heb Test Drive al gekocht ik heb alleen nog geen X360
pi_41956938
tvp
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:03:51 #19
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_41957035
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:25 schreef poehej het volgende:
Ik heb Test Drive al gekocht ik heb alleen nog geen X360
Lol!

Ik heb laatst een HD-Ready tv + Xbox 360 + TDU gekocht, prima beeld!
Het ZOU moeten werken hoor...
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:05:39 #20
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_41957079
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:03 schreef bojaaper het volgende:

[..]

Lol!

Ik heb laatst een HD-Ready tv + Xbox 360 + TDU gekocht, prima beeld!
Ik wil ook wel een HD tv maar ik mag het geld niet opmaken van mezelf ik moet ook nog een auto kopen.. ghheh. nouja ik ga iig het hele weekend lekker tdu spelen als ik mn xbox heb
pi_41957151
Ziet er goed uit hehe..
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:11:52 #22
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_41957275
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:29 schreef DinoPK het volgende:
Heerlijk spel lijkt mij dit, alleen ... geen 360 . Soms is het leven a bitch

Overigens snap ik echt niet waarom men ook niet een simpele multiplayer voor je friendslist inbakt. Okay, je kan elkaar berichten sturen en ergens afspreken op het eiland, maar toch ...
Tijdje niet gezien.
Ga je nog voor een 360?
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_41957320
Ik weet alleen niet of een Xbox over 2 jaar nog leuke spellen uitbrengt, en of de Ps3 dan niet beter is geworden?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_41957420
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:13 schreef Badabingea het volgende:
Ik weet alleen niet of een Xbox over 2 jaar nog leuke spellen uitbrengt, en of de Ps3 dan niet beter is geworden?
er komen altijd wel leuke spellen uit maar mischien is het jou smaak niet
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:17:10 #25
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_41957428
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:13 schreef Badabingea het volgende:
Tis net waar je van houd.
Ik hou van FPS en race games en dan zit je met een xbox wel goed.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')