Ja geweldig wij moeten allemaal bukken voor de belastingdienst en mevrouwtje ik denk dat ik lekker ben verneukt ons geldquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:51 schreef Toeps het volgende:
Vriendje en ik wonen samen, en leven goed van de stufi (en de aanvullende beurs).
Ze kijken alleen maar of je nog thuis woont of niet, en stufi telt ook nergens voor inkomen. Bij de huursubsidie niet, bij de Wajong niet... Is't niet geweldig?
Fijn hè, al die regeltjes.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:56 schreef Zwaffel het volgende:
ja maar,met mn ouders hun loon kan ik fluiten naar een aanvullende beurs. Dus als ik samen woon kan ik ook fluiten naar mn aanvullende beurs? Ik woon dan toch helemaal niet bij mn ouders en ben 18+ wat heeft het inkomen van mn ouders er dan mee te maken
Helaas allesquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:56 schreef Zwaffel het volgende:
ja maar,met mn ouders hun loon kan ik fluiten naar een aanvullende beurs. Dus als ik samen woon kan ik ook fluiten naar mn aanvullende beurs? Ik woon dan toch helemaal niet bij mn ouders en ben 18+ wat heeft het inkomen van mn ouders er dan mee te maken
rot eens op uit mn topic als je niks nuttigs hebt toe te voegenquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:57 schreef Brumski het volgende:
[..]
Ja geweldig wij moeten allemaal bukken voor de belastingdienst en mevrouwtje ik denk dat ik lekker ben verneukt ons geld
lening my assquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:58 schreef Brumski het volgende:
[..]
Helaas alles. je kan wel een aanvullende lening nemen
zeur eens niet zoquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:58 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
rot eens op uit mn topic als je niks nuttigs hebt toe te voegen
Je kan beter bij IB groep lenen dan bij leendesk,leen of frisiaquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:58 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
lening my assgeen lening bij de IB groep
kutregels
mja,en dan als je eindelijk klaar bent met je studie en allang afgestudeerd bent betaal je je nog scheel aan die lening. Thnx but no thnxquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:59 schreef Brumski het volgende:
[..]
Je kan beter bij IB groep lenen dan bij leendesk,leen of frisia
Mwah als je eenmaal klaar bent heb je 30 jaar om alles terug te betalenquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:00 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
mja,en dan als je eindelijk klaar bent met je studie en allang afgestudeerd bent betaal je je nog scheel aan die lening. Thnx but no thnx
Ik studeer gewoon af binnen de gestelde tijd, ga werken en betaal die belasting ruim terug. En gezien jouw leestekengebruik mag je ook wel weer terug naar school.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:57 schreef Brumski het volgende:
[..]
Ja geweldig wij moeten allemaal bukken voor de belastingdienst en mevrouwtje ik denk dat ik lekker ben verneukt ons geld
Je kunt volgens mij uitrekenen op de site van het IBG wat de ouderlijke bijdrage moet zijn, die is volgens mij verplicht, maar je ouders aanklagen is ook zowat...quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:56 schreef Zwaffel het volgende:
Ook bij een hypotheek niet, nee dat is niet geweldigquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:51 schreef Toeps het volgende:
Vriendje en ik wonen samen, en leven goed van de stufi (en de aanvullende beurs).
Ze kijken alleen maar of je nog thuis woont of niet, en stufi telt ook nergens voor inkomen. Bij de huursubsidie niet, bij de Wajong niet... Is't niet geweldig?
Klopt, en dat is dan weer een nadeel ja. Wij zijn ook erg gematst door de verhuurder, we voldeden zonder stufi natuurlijk niet aan de inkomenseis.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook bij een hypotheek niet, nee dat is niet geweldig
Ehm, dusss, dat mag je verder niet zelf weten?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:15 schreef Zwaffel het volgende:
mja daar kan ik wel naar fluitenaangezien ze flink pissed zullen zijn mocht ik idd het huis uit gaan
nee. Trust me,mijn moeder is paranoide en denkt dat er op elke hoek van de straat verkrachters staanquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm, dusss, dat mag je verder niet zelf weten?![]()
Een onderdeel van studeren is toch zelfstandig worden en zelf je eigen boontjes gaan doppen, dat is imho een beetje lastig van onder moeders vleugels vandaan.![]()
Misschien voorzichtig beginnen met hints laten vallen over 'als je over een tijdje het huis uit bent', Je wil toch gaan samen wonen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:40 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
nee. Trust me,mijn moeder is paranoide en denkt dat er op elke hoek van de straat verkrachters staan
gaan we a.s zaterdag doenquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien voorzichtig beginnen met hints laten vallen over 'als je over een tijdje het huis uit bent', Je wil toch gaan samen wonen?
Dat zou ze dan toch veiliger moeten vinden dan alleen, kunnen jij en je partner samen niet eens met haar gaan praten hierover?
hij werkt wel. maar ik wil niet dat hij voor mij dokt. Ik had het trouwens over misschien samen wonen. Ik wil gewoon even voor de zekerheid weten hoe het zit. Mocht het ooit zover komen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:19 schreef mousemicky het volgende:
Als je ouders weigeren bij te dragen kun je eventueel wèl een aanvullende beurs krijgen van de IBG. Je moet dit alleen dan wel zwart op wit hebben (de weigering), en een verzoek bij de ibg indienen. Zoek maar eens op de site (ik gok op 'ouderlijke bijdrage' of iets in die richting). Makkelijk zal t niet gaan (de IB-groep geeft niet zomaar geld natuurlijk), maar je kunt t altijd proberen.
Enne, je gaat samenwonen, dan kan je vriend(ij) toch werken, of ook stufi krijgen? Een bijbaantje naast je studie allebei en je bent er... (als je natuurlijk geen huis huurt van duizend euro per maand).
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:16 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
gaan we a.s zaterdag doenalleen ze is zo koppig als maar kan
maar iig bedankt
Dat heb ik gezegdquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
terug!
Veel succes, misschien helpt het als je haar voor een voldongen feit stelt, wat gebeurt gebeurt maar ik ben weg als ik 18 ben, dan kan ze het accepteren en er aan gaan wennen of flippen en dan voorzichtjes aan het idee gaan wennen voordat je weg bent. (beetje warrig geloof ik)
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:40 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Dat heb ik gezegdik Quote :
"DAN LAAT IK JE OPHALEN DOOR DE POLITIE"
als ik 18 ben"ja hoi meneer de agent mijn dochter is 18 en gaat opzich zelf wonen. Ik wil dit niet kunt u haar even ophalen?"
neequote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
wtf, in welke eeuw denkt ze dat we leven?
Laat het haar maar proberen dan, merkt ze vanzelf wat de werkelijkheid is....![]()
Dit lijkt me echt niet leuk, wat zegt je vader ervan, je had het in de OP over ouders dus heeft hij nog wat in te brengen in deze? *knuffelt Zwaffel*
Heel veel succes zaterdag, licht je vader even in vantevoren zou ik zeggen, r&p s&s wat maakt het uit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:51 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
needie huppelt als een loops hondje achter haar aan. Want als hij het waagt tegen haar in te gaan breekt de hel los
dit begint een r en p topic te worden![]()
Ik zou maar een baantje gaan zoeken danquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:28 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hij werkt wel. maar ik wil niet dat hij voor mij dokt. Ik had het trouwens over misschien samen wonen. Ik wil gewoon even voor de zekerheid weten hoe het zit. Mocht het ooit zover komen.
Dus dat wordt dan idd zwart op wit,of een baantje zoeken voor erbij
Strikte voorwaarden, oftewel: zéér bijzondere gevallen en niet vaak voorkomendquote:Mijn ouders willen niet meewerken, wat nu?
Als je een aanvullende beurs aanvraagt, vraagt de IB-Groep naar het inkomen van je ouders. Je ouders moeten hiervoor het formulier Opgave Oudergegevens invullen en terugsturen.
Als je ouders niet mee willen of kunnen werken, kun je een beroep doen op de regeling weigerachtige ouders. Dit houdt in dat de IB-Groep het inkomen van je ouders rechtstreeks op kan vragen bij de Belastingdienst. Onder strikte voorwaarden kan het inkomen zelfs helemaal buiten beschouwing worden gelaten bij het berekenen van de aanvullende beurs. Je doet een beroep op de regeling weigerachtige ouders door het formulier Verzoek inkomen ouders opvragen / inkomen ouders buiten beschouwing laten in te vullen. Dit formulier vind je in op onze internetsite onder 'Direct iets regelen' en vervolgens onder >aanvragen.
Sowieso, zijn je ouders tot je 21ste moreel verplicht jouw te financieren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:56 schreef Zwaffel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |