abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2006 @ 13:40:51 #1
1059 PsychoG
Pumpin\\\' on your stereo
pi_41918426
Ik heb onlangs een huis gekocht en de koopakte zou 4 september passeren bij de notaris. Een uur voordat ik bij de notaris zou gaan krijg ik een telefoontje van de notaris met de melding dat van de verkopende partij het dossier niet compleet was en dat er dus niet gepasseerd kon worden. Na enkele telefoontjes bleek dat de verkopende partij wat financiële probleempjes had en dat ze daarom niet konden passeren. Ik was not amused en heb ze op dat moment juridisch in gebreke gesteld, op dat moment hadden ze nog 8 dagen om alsnog op de proppen te komen met de sleutel. Bij geen reactie had ik 2 opties:
1. Het contract ontbinden en 10% van de koopsom als boete eisen
2. Nakoming eisen en per dag dat ik moet wachten 3 promille van de koopsom ontvangen.

8 dagen later had ik nog steeds geen reactie gekregen, op dat moment heb ik via mijn rechtsbijstand verzekering nakoming geëist en op dat moment ging de teller dus lopen (3 promille van de koopsom per dag dat ik moet moet wachten). Na een aangetekende brief van de advocaat kreeg ik op wonderbaarlijke wijze een reactie met de melding dat er op 22 september gepasseerd kon worden.

In totaal heb ik dus recht op 9 x 3 promille, maar nu laat de notaris en de advocaat de keuze aan mij of ik die boete wil eisen of niet. Aan de ene kant ben ik geneigd om te zeggen "kom maar op met dat geld" maar aan de andere kant vind ik het niet fair tegenover de verkopende partij aangezien zij misschien slecht advies van hun financiële man hebben gehad.

Heeft er misschien iemand ervaring met zo'n situatie en kan mij vertellen wat er gebruikelijk is in zo'n situatie. Zowel mijn makelijk als mijn notaris heeft deze situatie nog nooit eerder aan de hand gehad.
  maandag 18 september 2006 @ 13:42:08 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41918470
ik zou opeisen waar je recht op hebt.
From feudal serf to spender.
pi_41918538
Dan moet de verkopende partij hun financiele man maar aanspreken. Ik zou dat geld eisen.
pi_41918544
Hoe soft/naief/dom is het om te vragen wat jij het liefst zou zien als de rollen omgedraaid zouden zijn?

Kan jij het geld missen? Zij klaarblijkelijk niet echt.

Of neem een symbolisch bedrag aan.
  maandag 18 september 2006 @ 13:44:50 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41918550
Ik zou het geloof ik ook wel eisen.
Financiele probleempjes klinkt als 'ze hebben een tekort en kunnen dat niet aanvullen'.
Daar heb jij op zich niks mee te maken natuurlijk.
Maar ja, van een kale kip is het lastig plukken en of het echt makkelijk zal gaan...

Aan de andere kant is het wel geld waar jij recht op hebt en als het andersom geweest was hadden ze het van jou wrsch ook willen hebben. Als het idd aan slecht financieel advies zou liggen kunnen ze dat geld weer claimen. Of iig proberen.

Lastig...
Je kan ze nog tegemoet komen door de helft op te eisen...
pi_41918562
gewoon opeisen, kijken of je het kan verrekenen met de overdracht. Als je achteraf moet beuren kan het best zijn dat je er weer achteraan moet.
There's no place like 127.0.0.1
  maandag 18 september 2006 @ 13:46:01 #7
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_41918585
Hij weet wel waar je woont
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 18 september 2006 @ 13:49:09 #8
1059 PsychoG
pi_41918660
Ik zat zelf ook al de helft te denken. Maar ik ben zo'n softy wat dat betreft en ook de verkopende makelaar hield al zo'n zielig verhaal over de verkopende partij dat helpt natuurlijk ook niet echt .

Trouwens mijn notaris is toch verplicht hierin te bemiddelen!?
pi_41918718
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:44 schreef Roönaän het volgende:
Hoe soft/naief/dom is het om te vragen wat jij het liefst zou zien als de rollen omgedraaid zouden zijn?

Kan jij het geld missen? Zij klaarblijkelijk niet echt.

Of neem een symbolisch bedrag aan.
Hier ben ik het ook mee eens.
Het wordt een ander verhaal als je schade hebt geleden. (afzeggen verhuizers e.d)
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
pi_41918751
Je hebt er toch grof geld voor het huis betaald? Bekijk eens hoeveel de verkopende partij eraan verdient heeft...
  maandag 18 september 2006 @ 13:52:59 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41918764
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:49 schreef PsychoG het volgende:
Ik zat zelf ook al de helft te denken. Maar ik ben zo'n softy wat dat betreft en ook de verkopende makelaar hield al zo'n zielig verhaal over de verkopende partij dat helpt natuurlijk ook niet echt .

Trouwens mijn notaris is toch verplicht hierin te bemiddelen!?
Geen idee.

Bij nader inzien zou ik wrsch zo blij zijn dat ik de sleutel zou krijgen dat ik het wel zou laten gaan.
Moet je wel heel zeker weten dat er niet een kansje is op heel naar achterstallig onderhoud dan wel verborgen gebreken. Dan zou het geld nog wel eens van pas kunnen komen.
pi_41918772
Gewoon opeisen. Je kan dat geld weer gebruiken in je verbouwing/inrichting van je huis. Ze zullen het huis echt niet zonder verlies verkopen dus kan er best wat van de winstpercentage af. Als de rollen omgedraaid waren hadden hun het ook rustig aan jouw geeist.
  maandag 18 september 2006 @ 13:56:45 #13
1059 PsychoG
pi_41918864
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:51 schreef online het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens.
Het wordt een ander verhaal als je schade hebt geleden. (afzeggen verhuizers e.d)
Nouja directe schade heb ik niet aangezien ik gelukkig nog een verblijfplaats heb... indirecte schade eigenlijk wel. Ik kan namelijk op dit moment pas weer in december vakantie krijgen dat houd dus in dat ik de meeste klussen moet laten doen aangezien ik zelf niet de tijd heb om ze uit te voeren. Als ze de 4e gewoon opgeleverd hadden had ik 3 weken vakantie gehad.
pi_41918865
Tegenpartij heeft dat contract toch getekend ? Dan moeten ze dat ook nakomen, dus eisen, die vergoeding.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_41918873
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig...
Je kan ze nog tegemoet komen door de helft op te eisen...
Dit gaat volgens mij niet alleen om geld.
Het is ook een principekwestie. Zeker met belangrijke zaken zoals een huis, is het mijns inziens belangrijk dat mensen hun afspraken nakomen. Komen ze die afspraken niet na, dan moeten ze daar de consequenties maar van dragen.

Het geld is mooi meegenomen, maar daarnaast hebben ze ook afspraken gemaakt waar ze zich aan moeten houden. Ik zou het geld wel opeisen. En dan is het inderdaad geen slecht idee om dat (indien mogelijk) met de overdracht te verrekenen, indien ze weinig hebben kun je er anders misschien alsnog achteraan.

De helft van het geld opeisen komt in mijn ogen dan ook enigszins vreemd over...
I'm so fuckin'wasted!
pi_41918888
Êhh, beide partijen hebben dat contract toch ondertekent? Beide bij hun volle verstand. Dus gewoon opeisen die handel. Als jij om wat voor reden niet kunt afnemen staan ze ook bij jou aan de deur om e.e.a. op te vragen.
  maandag 18 september 2006 @ 13:57:57 #17
1059 PsychoG
pi_41918904
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Geen idee.

Bij nader inzien zou ik wrsch zo blij zijn dat ik de sleutel zou krijgen dat ik het wel zou laten gaan.
Moet je wel heel zeker weten dat er niet een kansje is op heel naar achterstallig onderhoud dan wel verborgen gebreken. Dan zou het geld nog wel eens van pas kunnen komen.
Dat gevoel heb ik ook aan de ene akant en die schiet samen met de "ik heb er toch recht op en ze hebben me niet netjes behandeld" door m'n hoofd.
  maandag 18 september 2006 @ 13:59:28 #18
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41918937
Als zijn niet kunnen leveren is dat hun probleem. Stel dat jij je huidige woning al had verkocht/opgezegd? Gewoon eisen, laaten zij dat maar weer verhalen op hun adviseur.
Ik heb al een boek.
  maandag 18 september 2006 @ 14:00:15 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41918959
Heb jij al kosten gemaakt voor het tekenen van die akte? Dus bv. al meubels besteld, de huur opgezegd, vorige woning verkocht etc? Dan zou ik de schade die daaruit is ontstaan zeker opeisen. Maar eigenlijk zou ik gewoon het hele boetebedrag eisen. Zeker omdat ze niks van zich hebben laten horen. Als ze nu op dag 1 hadden opgebeld met hun excuses en een duidelijke uitleg. Nu heb jij overal moeten aangaan, rechtsbijstand moeten bellen..Heeft je al veel tijd en moeite gekost, toch?
pi_41918988
Eisen natuurlijk.

Niet van hun probleem jouw probleem laten maken.
*verwijderd door Admin*
pi_41918994
je gaat wel stappen ondernemen via je bijstandsverzekering maar als je wint, en dus nu geld krijgt wil je dit niet? waarom heb je dan uberhaubt geklaagt..

jij heb je rechtsbijstandverzekering moeten aanspreken, lijkt mij fair om gewoon te eisen.

tenzij je er geen goed gevoel over hebt.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  maandag 18 september 2006 @ 14:02:36 #22
1059 PsychoG
pi_41919021
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef Aventura het volgende:
Heb jij al kosten gemaakt voor het tekenen van die akte? Dus bv. al meubels besteld, de huur opgezegd, vorige woning verkocht etc? Dan zou ik de schade die daaruit is ontstaan zeker opeisen. Maar eigenlijk zou ik gewoon het hele boetebedrag eisen. Zeker omdat ze niks van zich hebben laten horen. Als ze nu op dag 1 hadden opgebeld met hun excuses en een duidelijke uitleg. Nu heb jij overal moeten aangaan, rechtsbijstand moeten bellen..Heeft je al veel tijd en moeite gekost, toch?
Ja had meubels besteld, telefoonlijn geregeld, kabel geregeld. Telefoon en kabel heb ik kunnen cancelen en het bedrijf waar ik de bank heb besteld slaat de bank gratis op dus dat is geen probleem. Precies het feit dat ze helemaal niets van zich hebben laten horen zit mij ook dwars.

Je wil niet weten hoeveel tijd mij dit gekost heeft.. en vooral moeite!
  maandag 18 september 2006 @ 14:03:19 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41919043
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:56 schreef PsychoG het volgende:
Nouja directe schade heb ik niet aangezien ik gelukkig nog een verblijfplaats heb... indirecte schade eigenlijk wel. Ik kan namelijk op dit moment pas weer in december vakantie krijgen dat houd dus in dat ik de meeste klussen moet laten doen aangezien ik zelf niet de tijd heb om ze uit te voeren. Als ze de 4e gewoon opgeleverd hadden had ik 3 weken vakantie gehad.
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:02 schreef PsychoG het volgende:

[..]

Ja had meubels besteld, telefoonlijn geregeld, kabel geregeld. Telefoon en kabel heb ik kunnen cancelen en het bedrijf waar ik de bank heb besteld slaat de bank gratis op dus dat is geen probleem. Precies het feit dat ze helemaal niets van zich hebben laten horen zit mij ook dwars.

Je wil niet weten hoeveel tijd mij dit gekost heeft.. en vooral moeite!
Dan heb je er dus wel degelijk ongemak van. Eisen die hap!
pi_41919052
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:01 schreef JanJanJan het volgende:
Eisen natuurlijk.

Niet van hun probleem jouw probleem laten maken.
  maandag 18 september 2006 @ 14:04:08 #25
1059 PsychoG
pi_41919070
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:01 schreef Vodka_Lime het volgende:
je gaat wel stappen ondernemen via je bijstandsverzekering maar als je wint, en dus nu geld krijgt wil je dit niet? waarom heb je dan uberhaubt geklaagt..

jij heb je rechtsbijstandverzekering moeten aanspreken, lijkt mij fair om gewoon te eisen.

tenzij je er geen goed gevoel over hebt.
Ik moest ze wel in gebreke stellen anders had ik nergens recht op gehad bij ontbinding en dan had ik echt een probleem gehad want dan had ik nergens m'n nieuwe meubels kwijt gekund. Daarom heb ik dus de rechtsbijstand ingeschakeld en natuurlijk met de hoop dat het dan allemaal een beetje sneller geregeld zou worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')