abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41896759
Eindelijk weer eens een tournament in Sport
In dit topic kwam Terreros85 met het idee om het over de grootste comeback allertijden te doen. Dat leek ons een leuk idee

Het gaat dus om zowel de grootste comeback in een sport carriere als grootse comeback in een wedstrijd. In dit topic is het de bedoeling om comeback's te nomineren.
In het andere topic waren er al wat genoemd:

- Boston Red Sox 3-0 achter in de playoffs tegen de Yankees. Ze winnen met 4-3 en pakken later ook de world series.
- De wederopstanding van Lance Armstrong
- De comeback van Jennifer Capriati
- Mohammed Ali tegen Foreman.
- Duitse hockeyers net in de WK-finale 3-1 achter en met 4-3 winnen.
- Michael Jordan.
- Floyd Landis die een dag nadat hij in de Tour 10 minuten verloor met een lange solo die tijd weer terugwint.
- Gerrie Knetemann die een paar jaar na een verschrikkelijke valpartij de Amstel Gold Race wint
- Richard Krajicek die 2 jaar blessureleed ineens weer kwartfinale van Wimbledon haalt
- Monica Seles die knap terugkwam nadat ze met een mes in haar schouder werd gestoken.
- Barbara de Loor die na een hartoperatie wereldkampioen op de 1000 meter wordt.
- Martina Navratilova die 8 jaar na haar afscheid in het dubbel de American open wint
- Gerard van Velde die al gestopt was maar uiteindelijk toch nog olymisch kampioen werd
- Niki Lauda die na zijn ongeluk op de Nurburgring bijna dood was maar een jaar later wereldkampioen werd
- Leontien van Moorsel die na haar anorexia wereldkampioen tijdrijden in Valkenburg werd.
  zondag 17 september 2006 @ 19:04:12 #2
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41896895
Zou ik VDB al nomineren?
  zondag 17 september 2006 @ 19:17:29 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41897358
Marseille die bij de rust 0-4 achter stonden tegen Montpellier, maar toch nog met 5-4 wonnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Trouwste user 2022 zondag 17 september 2006 @ 19:37:34 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_41897974
Heerenveen - Ajax van 1-4 naar 5-4
Bremen komt thuis met 0-4 achter tegen Anderlecht en wint alsnog met 6-4
Dan Jansen faalt op elke afstand tijdens de OS.Wint uiteindelijk toch zijn gouden medaille
Steffie Graff wint Wimbledon na een 6-0 4-1 achterstand tegen Novotna.
Dennis van der Geest is een jaarlang geblesseerd maar wordt toch wereldkampioen judio
Greg Lemond wordt vol hagel geschoten ligt een jaar in de lappenmand om vervolgens de Tour te winnen
Bettine Vriesekoop stopt met tafeltennisen. Komt na 3 jaar terug om de europeze titel te winnen.
Johan Cruijff neemt afscheid maar komt terug naar Ajax om ze landskampioen te maken.
Johan Cruijff wordt weggestuurd bij Ajax om revange te nemen bij Feijenoord door ze landskampioen te maken.
Mohammed Ali moet 2 jaar de cel in wegens dienstweigering. Na terugkomst wordt ie weer wereldkampioen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41898137
Vinokourov heeft op zich ook wel een aantal fraaie comebacks op zijn naam staan.

Niet echt veel dingen waarin hij zich uit zwaar blessureleed of van kansloze posities heeft moeten terugknokken, maar wel 'revanche' op tegenslagen en persoonlijke vernederingen.

Voorbeelden: zijn boezemvriend en trainingsmaat Kivilev verongelukt in Parijs - Nice en twee dagen later wint Vino de koninginnenrit op de Mont Faron. Of recenter in deze Vuelta: Vino wordt te kakken gezet door Valverde maar wint direct de volgende rit en uiteindelijk de hele ronde.
pi_41898215
Ook een mooie:

Tiger Woods wint de Britse Open dit jaar. Zijn eerste grote zege nadat hij een tijdje langs de zijlijn stond wegens het overlijden van zijn vader.
  zondag 17 september 2006 @ 19:49:41 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41898371
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:42 schreef Leatherface het volgende:
Vinokourov heeft op zich ook wel een aantal fraaie comebacks op zijn naam staan.

Niet echt veel dingen waarin hij zich uit zwaar blessureleed of van kansloze posities heeft moeten terugknokken, maar wel 'revanche' op tegenslagen en persoonlijke vernederingen.

Voorbeelden: zijn boezemvriend en trainingsmaat Kivilev verongelukt in Parijs - Nice en twee dagen later wint Vino de koninginnenrit op de Mont Faron. Of recenter in deze Vuelta: Vino wordt te kakken gezet door Valverde maar wint direct de volgende rit en uiteindelijk de hele ronde.
Dan is de comeback van Basso in de giro van 2005 wel sterker
pi_41898698
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:49 schreef placebeau het volgende:

[..]

Dan is de comeback van Basso in de giro van 2005 wel sterker
Ja, klopt.

Op zich zijn het niet erg imponerende comebacks in de zuivere betekenis van het woord.

Maar het bijzondere is dat Vinokourov vaak wint op dagen waarop Kivilev wordt herdacht (vlak na zijn dood dus in Parijs - Nice, de Amstel Gold Race won hij 40 dagen na het tragische ongeval, en dat is in Kazachstan kennelijk een bijzonder herdenkingssmoment; en ook won hij nog eens een rit in Parijs - Nice precies een jaar na het overlijden van Kivi).

Ook wint hij vaak als hij getergd is.

Nogmaals, niet echt comebacks. Maar wel bijzonder dat hij wint wanneer hij het diep van binnen echt wil.
pi_41898765
Nog 1 trouwens:

Mario Lemieux komt terug van kanker en wint zelfs nog de olympische spelen met Canada.
  zondag 17 september 2006 @ 20:08:10 #10
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_41899018
Ik ga voor de Red Sox
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  Trouwste user 2022 zondag 17 september 2006 @ 20:09:04 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_41899044
Jim Thorpe de grootste atleet ooit wordt doordat ie prof werd van al zijn Olympische medailles ontdaan. 80 jaar later krijgt ie ze postuum terug.
Ton Boot wordt na 30 jaar genegeerd tezijn alsnog adviseur bij de basketbalbond
Nederland staat met 2-0 achter in de Daviscup.Mark Koevermans komt met 2 sets achter in de laatste partij maar wint alsnog op Spaans gravel met 3-2.
Liverpool staat met 3-0 achter in de EC-1 finale tegen AC Milan, komen terug tot 3-3 en winnen met strafschoppen.
Aad de Mos wordt ontslagen bij Ajax en neemt revange met KV Mechelen door tegen Ajax een EC-2 finale te winnen.
In de Ryder cup Golfen komt Amerika met 12-6 achter tegen Europa. Ze winnen al hun laatste partijen en winnen alsnog met 12-13

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 17 september 2006 @ 20:18:19 #12
67640 SaintOfKillers
pi_41899308
Axel Merckx dondert in een ravijn, klimt er terug uit, haalt de kopgroep terug in, demarreert en wint alsnog de rit in de Giro. Die vond ik ook wel tof.

Anderlecht-Werder Bremen was trouwens 0-3 -> 5-3 in plaats van 0-4 -> 6-4 en dat was vooral klungelwerk van Anderlecht, niet echt heroisch voetbal van Bremen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41899631
Marathonloper Vanderlei de Lima ligt aan kop in de olympische marathon in Athene, maar wordt plots door een dronken Ierse actievoerder van de weg af geduwd. Heftig geschrokken wordt hij binnen no time door Baldini en een Amerikaan ingehaald, maar weet uiteindelijk wel de rest achter zich te houden om brons te winnen.

1 ding is me eigenlijk nooit duidelijk geworden: raakte die Braziliaan nou geblesseerd door die stupide actie, of leek dat maar? Hij kon natuurlijk de race uitlopen, maar zag er toch een beetje gemankeerd uit.
pi_41900307
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:09 schreef tong80 het volgende:

Nederland staat met 2-0 achter in de Daviscup.Mark Koevermans komt met 2 sets achter in de laatste partij maar wint alsnog op Spaans gravel met 3-2.

Ja.

Tegen Sergi Bruguera nog wel, de gravelkoning van die tijd.
  zondag 17 september 2006 @ 21:31:52 #15
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_41901956
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja.

Si!
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_41902206
-Agassi die na tal van blessures en andere problemen sterker dan ooit terugkomt en nummer 1 van de wereld wordt
-Pereiro die na een achterstand van een klein half uur toch de tour wint

-Verkerk die volgend jaar de zeges aaneenrijgt en de wereldtop gaat bestormen
pi_41902513
Is ManUtd-Bayern al gezegd?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41906157
Mick Doohan die na een crash sterk terug kwam, vijf jaar op rij motogp winnen onder andere
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_41911505
Golfer José María Olazábal die vanwege een zeer gecompliceerde rugblessure bijna permanent in een rolstoel belandde, maar terugkwam en Amerika's meest belangrijke toernooi, The Masters, won.
pi_41911509
Johan Museeuw had natuurlijk ook 2 geweldige comebacks, met klassiekeroverwinningen.

Na zijn zware val in Parijs - Roubaix en nog na zijn zware motorongeluk.

Jammer dat die man zo in diskrediet is geraakt, maar ik neem het toch maar mee.
  maandag 18 september 2006 @ 08:52:34 #21
67640 SaintOfKillers
pi_41912312
Alex Zanardi die, na zijn ongeluk waarbij hij beide benen verloor, een race wint in het WTCC mag ook wel meedoen.
  maandag 18 september 2006 @ 09:08:22 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41912549
Hier hebben we voor mij de finale al:
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja.

quote:
Op zondag 17 september 2006 21:46 schreef Spooky4u het volgende:
Is ManUtd-Bayern al gezegd?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41937784
Chanda Rubin tegen Jana Novotna volgens mij. In ieder geval op Roland Garros.

Rubin stond met 0-6 1-5 en 15-40 achter, en won de partij alsnog.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_41937892
Man Utd tegen Bayens is mooi door de laatste minuten.
Let the season begin!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 september 2006 @ 23:55:29 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41938334
quote:
Op maandag 18 september 2006 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alex Zanardi die, na zijn ongeluk waarbij hij beide benen verloor, een race wint in het WTCC mag ook wel meedoen.
in dat geval ook Nanini

Jan de rooy, na jaren terug in Dakar en meteen weer top

Jan Lammers na 10 jaar ineens terug in de F1

Mansell en Prost maakte prachtige come backs in de F1

profvoetbal in de VS

Greg Lemond, na bijna doodgeschoten te zijn als nog op een miraculeuze manier de Tour winnen; die tijdrit alleen al is een nominatie waard.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')