quote:DNA 50
Uniek in zijn soort !
De Gilera DNA heeft geen concurrenten. Een wegracer voorzien van scootertechnieken zoals een automatische versnelling en een helmbak onder de buddy. Een uniek concept en een uiterlijk waarmee je voor de dag kunt komen. Want het is een echte Gilera: prestatiegericht, agressief en revolutionair. Met de DNA heb jij het lef wat anderen niet hebben … en dat tekent jouw instelling !
quote:Een wegracer voorzien van scootertechnieken
een racer?quote:prestatiegericht, agressief en revolutionair.
Iemand hier, die ooit die site praatje serieus neemt?quote:Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Youp het volgende:
leuk alternatief voor zo'n vreselijke scooter... maar verder ook niks....
ook gewoon ronduit kansloos :
[..]
[..]
een racer?prestatiegericht?
agresssief en revolutionair
het is een fucking brommertje... en ook nog een automaat
het gemiddelde Sc00t4h volk welquote:Op zondag 17 september 2006 17:03 schreef Ipho het volgende:
[..]
Iemand hier, die ooit die site praatje serieus neemt?
Ja, maar die rijden op een afgeracht dingetje wat heel stoer is. Met schade etc. Je weet zelf wel dat die niet op een nieuwe DNA rijdenquote:
meestal rijden die op een beta ark met 3500 euro aan opvoerspulquote:Op zondag 17 september 2006 19:32 schreef Ipho het volgende:
[..]
Ja, maar die rijden op een afgeracht dingetje wat heel stoer is. Met schade etc. Je weet zelf wel dat die niet op een nieuwe DNA rijden![]()
![]()
![]()
Ipho geloof me koop nou een crossertjequote:Met de DNA heb jij het lef wat anderen niet hebben … en dat tekent jouw instelling !![]()
![]()
![]()
schakel crosser is idd 100x vetter en dar kan je nog wat mee... om door het bos te raggen heb je geen vermogen nodig, gaat al gauw te hard zeker wanneer je niks gewend bent.. die 50cc SM's zijn een beetje kansloos imoquote:Op zondag 17 september 2006 22:25 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Ipho geloof me koop nou een crossertje![]()
Alleen dan mag je een rondje op mn KTM hoor![]()
Dat is omdat het nogal specifiek is, er is een centraal topic voor dit soort knetterspulquote:Op zondag 17 september 2006 14:10 schreef Ipho het volgende:
Hallo!
Ik zocht een topic over de Gilera DNA, nergens te vinden weer te vinden natuurlijk. Dus maak ik er eentje!
Waar blijft die van jouquote:Op zondag 17 september 2006 23:24 schreef yup het volgende:
Beste is: haal je motorrijbewijs en koop een dikke motor
Jah gewoon zon derbi rag apparaat ofzoquote:Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Youp het volgende:
[..]
schakel crosser is idd 100x vetter en dar kan je nog wat mee... om door het bos te raggen heb je geen vermogen nodig, gaat al gauw te hard zeker wanneer je niks gewend bent.. die 50cc SM's zijn een beetje kansloos imo
honda MTXquote:Op maandag 18 september 2006 10:26 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Jah gewoon zon derbi rag apparaat ofzo
Wat is er nou weer kansloos aan een 50 cc SM danquote:Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Youp het volgende:
[..]
schakel crosser is idd 100x vetter en dar kan je nog wat mee... om door het bos te raggen heb je geen vermogen nodig, gaat al gauw te hard zeker wanneer je niks gewend bent.. die 50cc SM's zijn een beetje kansloos imo
ik heb zelf onder andere een schakelcrossertje gehad, maar om van SM te kunnen genieten heb je vermogen nodigquote:Op maandag 18 september 2006 13:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wat is er nou weer kansloos aan een 50 cc SM dan![]()
Ik vindt het redelijk kansloos om alles wat je zelf nooit hebt gehad (of waarschijnlijk hebt gemist) kansloos te vinden
dikke 250? daar is niks diks aan hoor... sowieso komt 2 takt maar weinig voor in de SM wereld...quote:Op maandag 18 september 2006 13:48 schreef Chokeme het volgende:
Haha ok ik snap het, ik rij zelf een 50 cc SM, en inderdaad een dikke 250 eronder zou niet verkeerd zijn maarja, op het moment zit het er nog niet in..dus ik moet het er maar mee doen.
dat bedoel ik dus, dat is wel leuk, daarom een crossertje... maar een SM hoort op het circuit thuis... nou ik zie je al gaanquote:(Met 70/80 km/h over bospaadjes kan nog best leuk zijn hoor trouwens)
over het algemeen heeft ongeveer heel pta een grafhekel aan scootersquote:Op maandag 18 september 2006 16:30 schreef Ipho het volgende:
Een corssertje daar zit je kut op, niet op het nieuwe model DNA.
En snelwagen, waarom mag ik niet op je KTM
Nouja, duidelijk geen DNA liefhebers hier. Nee zo'n lelijke afgerachte k*t scooter, met schade en stoere neon. Dat is vet wou je zeggen?
Voor brommers / scooters is er eigenlijk niets fijner dan een SM.quote:Op maandag 18 september 2006 13:32 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb zelf onder andere een schakelcrossertje gehad, maar om van SM te kunnen genieten heb je vermogen nodigen nee ook 70cc compleet opgevoerd noem ik geen vermogen
Maar waarom wil je een vario als je ook kunt schakelen?quote:Op maandag 18 september 2006 16:30 schreef Ipho het volgende:
Een corssertje daar zit je kut op, niet op het nieuwe model DNA.
En snelwagen, waarom mag ik niet op je KTM
Nouja, duidelijk geen DNA liefhebers hier. Nee zo'n lelijke afgerachte k*t scooter, met schade en stoere neon. Dat is vet wou je zeggen?
Bijna niemand rijdt scooter hierquote:Op maandag 18 september 2006 16:30 schreef Ipho het volgende:
Een corssertje daar zit je kut op, niet op het nieuwe model DNA.
En snelwagen, waarom mag ik niet op je KTM
Nouja, duidelijk geen DNA liefhebers hier. Nee zo'n lelijke afgerachte k*t scooter, met schade en stoere neon. Dat is vet wou je zeggen?
dna... leuk ding maat van me gaat 95 met z'n laser xpro uitlaat er op, trekt hard op enz enz, alleen ik vind hem niet zo lekker zitten eigk (ben redelijk groot, 1.90)quote:Op maandag 18 september 2006 16:30 schreef Ipho het volgende:
Een corssertje daar zit je kut op, niet op het nieuwe model DNA.
En snelwagen, waarom mag ik niet op je KTM
Nouja, duidelijk geen DNA liefhebers hier. Nee zo'n lelijke afgerachte k*t scooter, met schade en stoere neon. Dat is vet wou je zeggen?
niet, dat is waar.. maargoed wanneer je eens een echte SM gereden hebt zie je in waarom een 50cc SM niks waard is en een 50cc crossertje veel meer lol met zich mee kan brengenquote:Op maandag 18 september 2006 17:17 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Voor brommers / scooters is er eigenlijk niets fijner dan een SM.
En ja, een 300 cc SM zal best fijner rijden dan een 50cc, maar hoe wil je dat doen als je 16 bent?
Een Derbi Senda R ( 21 inch voor, 18 achter met noppenbanden) zal best leuk zijn op het onverhard, maar ik heb er wel eens mee op de weg gereden, en dat is gewoon drie keer niks. Je kunt voor op de weg veel beter wegbanden hebben, en crossen met een SM gaat ook nog wel een beetje.quote:Op maandag 18 september 2006 18:24 schreef Youp het volgende:
[..]
niet, dat is waar.. maargoed wanneer je eens een echte SM gereden hebt zie je in waarom een 50cc SM niks waard is en een 50cc crossertje veel meer lol met zich mee kan brengen
quote:Op maandag 18 september 2006 18:16 schreef C2C het volgende:
[..]
dna... leuk ding maat van me gaat 95 met z'n laser xpro uitlaat er op, trekt hard op enz enz, alleen ik vind hem niet zo lekker zitten eigk (ben redelijk groot, 1.90)
Wat voor iets heb je eigenlijk dan?quote:Op maandag 18 september 2006 13:48 schreef Chokeme het volgende:
Haha ok ik snap het, ik rij zelf een 50 cc SM, en inderdaad een dikke 250 eronder zou niet verkeerd zijn maarja, op het moment zit het er nog niet in..dus ik moet het er maar mee doen.
(Met 70/80 km/h over bospaadjes kan nog best leuk zijn hoor trouwens)
Motorhispania Furiaquote:Op maandag 18 september 2006 18:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Wat voor iets heb je eigenlijk dan?
ik heb ook een DTtje gehadquote:Op maandag 18 september 2006 18:32 schreef densmee het volgende:
[..]
![]()
en ja ik heb ook een yamaha aerox gehad maar die was zo weer weg toen ik een dt had![]()
met crosbanden raggen door het stoppelland
met de juiste crossbanden heb je meer grip op asfalt dan de gemiddelde SM bandjes die op die brommertjes liggenquote:Op maandag 18 september 2006 18:31 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Een Derbi Senda R ( 21 inch voor, 18 achter met noppenbanden) zal best leuk zijn op het onverhard, maar ik heb er wel eens mee op de weg gereden, en dat is gewoon drie keer niks. Je kunt voor op de weg veel beter wegbanden hebben, en crossen met een SM gaat ook nog wel een beetje.![]()
Ook zie je vaak dat eigenaars van een Senda R er laterna toch nog SM velgen + banden op gooien.
Nouja als het toch 50cc moet zijn denk ik niet dat het verschil zo groot is. Een heuvel waar je met een 50 cc SM niet tegenop komt haal je met een 50 cc + noppenbanden misschien 95 % van de keren ook niet. Maare noppenbanden met meer grip als 'gewone' banden ben ik nog niet tegengekomenquote:Op maandag 18 september 2006 18:24 schreef Youp het volgende:
[..]
niet, dat is waar.. maargoed wanneer je eens een echte SM gereden hebt zie je in waarom een 50cc SM niks waard is en een 50cc crossertje veel meer lol met zich mee kan brengen
Dat kan toch gewoon bijna niet in theorie. Een band, met een perfect loopvlak, en perfecte afvoer voor water, optimaal gemaakt voor grip op het asfalt.quote:Op maandag 18 september 2006 18:52 schreef Youp het volgende:
[..]
met de juiste crossbanden heb je meer grip op asfalt dan de gemiddelde SM bandjes die op die brommertjes liggen
quote:Op maandag 18 september 2006 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon bijna niet in theorie. Een band, met een perfect loopvlak, en perfecte afvoer voor water, optimaal gemaakt voor grip op het asfalt.
En die is dan minder goed op het asfalt dan een band die gemaakt is om in het zand altijd grip te hebben en flink veel zand te kunnen verplaatsen.
Ik bedoel, als crossbanden beter waren op het asfalt, dan had iedereen ze toch wel?
ik heb het dus over de SMmetjes bij mij op school met takkiwakki kutbanden... een set degelijke enduro/crossbanden (wel met extreem profiel, maar goedgekeurd voor op de weg) heeft vaak een betere grip op asfalt dan die goedkope zwikquote:Op maandag 18 september 2006 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon bijna niet in theorie. Een band, met een perfect loopvlak, en perfecte afvoer voor water, optimaal gemaakt voor grip op het asfalt.
En die is dan minder goed op het asfalt dan een band die gemaakt is om in het zand altijd grip te hebben en flink veel zand te kunnen verplaatsen.
Ik bedoel, als crossbanden beter waren op het asfalt, dan had iedereen ze toch wel?
2 takt SMquote:Op maandag 18 september 2006 13:48 schreef Chokeme het volgende:
Haha ok ik snap het, ik rij zelf een 50 cc SM, en inderdaad een dikke 250 eronder zou niet verkeerd zijn maarja, op het moment zit het er nog niet in..dus ik moet het er maar mee doen.
(Met 70/80 km/h over bospaadjes kan nog best leuk zijn hoor trouwens)
Ja euh, alsof op een 50cc crossers wel zo'n dure banden zitten.quote:Op maandag 18 september 2006 21:30 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb het dus over de SMmetjes bij mij op school met takkiwakki kutbanden... een set degelijke enduro/crossbanden (wel met extreem profiel, maar goedgekeurd voor op de weg) heeft vaak een betere grip op asfalt dan die goedkope zwikheeft onder andere met de compound te maken...
-edit-
een set degelijke banden zoals ze op mijn SM zitten kost je zo'n 500-550 euro en gaat niet heel lang mee
echt GOEDE noppenbanden kosten ook niet meer dan 60-80 euro per stukquote:Op maandag 18 september 2006 22:13 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja euh, alsof op een 50cc crossers wel zo'n dure banden zitten.
Ik bedoel het wel in 1 prijsklasse he, een ferrari is ook sneller dan een opel.
Als ik een set wegbanden van 250 euro op mijn brommer doe, en jij een set van 250 euro met noppen op eenzelfde brommer, dan zou het wel een beetje dom zijn als jij betere grip op het asfalt hebt he.![]()
wat heb je dr voorn banden onder liggen eigenlijk?quote:Op maandag 18 september 2006 21:30 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb het dus over de SMmetjes bij mij op school met takkiwakki kutbanden... een set degelijke enduro/crossbanden (wel met extreem profiel, maar goedgekeurd voor op de weg) heeft vaak een betere grip op asfalt dan die goedkope zwikheeft onder andere met de compound te maken...
-edit-
een set degelijke banden zoals ze op mijn SM zitten kost je zo'n 500-550 euro en gaat niet heel lang mee
pirelli dragon supercorsa 1 vooropquote:Op maandag 18 september 2006 22:19 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
wat heb je dr voorn banden onder liggen eigenlijk?
Neon ftwquote:Op maandag 18 september 2006 16:30 schreef Ipho het volgende:
Een corssertje daar zit je kut op, niet op het nieuwe model DNA.
En snelwagen, waarom mag ik niet op je KTM
Nouja, duidelijk geen DNA liefhebers hier. Nee zo'n lelijke afgerachte k*t scooter, met schade en stoere neon. Dat is vet wou je zeggen?
Is die supercorsa zo duur dan?quote:Op maandag 18 september 2006 22:20 schreef Youp het volgende:
[..]
pirelli dragon supercorsa 1 voorop
pirelli diablo corsa achterop
nieuwe voorband 235-245 euro nieuw als achterband 275-285 euro, je hebt het hier over een af fabriek opgesneden slick he... dus echt prestatiemateriaal...quote:Op maandag 18 september 2006 22:23 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Is die supercorsa zo duur dan?
jah precies, ik kan nu van die maxxis opgesneden dingen krijgen...quote:Op maandag 18 september 2006 22:25 schreef Youp het volgende:
[..]
nieuwe voorband 235-245 euro nieuw als achterband 275-285 euro, je hebt het hier over een af fabriek opgesneden slick he... dus echt prestatiemateriaal...
de diablo achterband kost nieuw zo'n 230 euro
maxxis slicks zijn goed! maxxis goldspeed intermediates (die zogenaamde SM banden) zijn compleet niks waard...quote:Op maandag 18 september 2006 22:33 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
jah precies, ik kan nu van die maxxis opgesneden dingen krijgen...
Is dat wat? (eerst maar eens de MPP's oprijden)
Tsja ik ben zondag weggegleden over mn voorbandquote:Op maandag 18 september 2006 22:38 schreef Youp het volgende:
[..]
maxxis slicks zijn goed! maxxis goldspeed intermediates (die zogenaamde SM banden) zijn compleet niks waard...ik heb ze zelf ook gehad... verwacht alleen niet dat het spul net zo lang meegaat als je MPP's.... ik heb als vorige achterband ook een MPP gehad en ik was er redelijk tevreden over maar als voorband zou ik hem sowieso niet willen hebben... je voorband moet als het even kan altijd meer grip hebben dan je achterband
waar kan hij die dingen uithalen? ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ze al een tijdje op de markt zijn... ik heb er verder geen verstand van maar ik weet dat volle slicks van maxxis wel de moeite waard zijn... en hint... verwissel die voorband voor een SC1 en je wil nooit meer andersquote:Op maandag 18 september 2006 22:40 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Tsja ik ben zondag weggegleden over mn voorband![]()
Maar het zijn van die straatlegale maxxis opgesneden slicks. Maar die kerel wil ze binnenkort al bestellen dus dat word tog al niet, die MPP's zijn nog niet op...
Mooi kloten, goede ervaringen er verder mee?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:18 schreef minkuukel het volgende:
Ik had een DNA.![]()
Tijdens mijn vakantie uit de schuur gejat.![]()
Yep, leuke scooter.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:34 schreef Ipho het volgende:
[..]
Mooi kloten, goede ervaringen er verder mee?
woohoo kijk mij een racer hebben die 50km/h gaatquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:20 schreef i2Them2 het volgende:
-> PUB![]()
Koop dan een echt brommertYamaha tzr oid.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:26 schreef Youp het volgende:
[..]
woohoo kijk mij een racer hebben die 50km/h gaat![]()
![]()
!!!
Kweet niet waar hij ze vandaan haalt, kweet alleen dat een vriend van hem een motorzaak heeft en die kon ze vrij voordelig bestellen ofzoquote:Op maandag 18 september 2006 22:45 schreef Youp het volgende:
[..]
waar kan hij die dingen uithalen? ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ze al een tijdje op de markt zijn... ik heb er verder geen verstand van maar ik weet dat volle slicks van maxxis wel de moeite waard zijn... en hint... verwissel die voorband voor een SC1 en je wil nooit meer anderser zijn zát SC1's te krijgen die één heat op het circuit hebben gemaakt voor weinig geld (<100 euro)... en die gaan nog lang zat mee op de openbare weg
vaak is net alleen de laag silliconen er vanaf... soms is die er zelfs nieteens helemaal vanaf en zit de band gewoon volgeplakt met opgeraapt rubber van de baan!
Als jij mijn rijbewijs of boetes betaald, best joh.quote:Op maandag 18 september 2006 21:50 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
2 takt SM![]()
four stroke SM 4 life![]()
Die jeug van tegenwoordig neemt ook geen initiatief meer héquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:42 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Als jij mijn rijbewijs of boetes betaald, best joh.
motorzaken doen het gewoon via bandenleveranciers... dat is in de meeste gevallen nóg altijd duurder dan motorbandenmarkt.nlquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:40 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Kweet niet waar hij ze vandaan haalt, kweet alleen dat een vriend van hem een motorzaak heeft en die kon ze vrij voordelig bestellen ofzo![]()
ik reed ook al vanaf mn 15e motor... oké niet op de openbare weg... (deed ik af en toe wel met de autoquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Die jeug van tegenwoordig neemt ook geen initiatief meer hé![]()
Ja hehe, ik kan ook best hier op een afgelegen stuk land gaan crossen met een 125cc crosser.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Youp het volgende:
[..]
ik reed ook al vanaf mn 15e motor... oké niet op de openbare weg... (deed ik af en toe wel met de auto)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |